De Betere Tijden

Zondag Gesloten

Voordelig
Hester G.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Bij het zoeken naar een goed eetcafé in Groningen werden we door een vriendin getipt over “De Betere Tijden” in de Gelkingestraat. Nieuwsgierig als we zijn, besluiten we om daar naartoe te gaan. Bij binnenkomst valt direct het ouderwets gezellige interieur op. Er zijn een beperkt aantal tafels, waardoor er een soort van huiskamersfeer ademt, de huiskamer van opa en oma dan welteverstaan. Wij zien een diversiteit aan gasten; van studenten tot mensen van middelbare leeftijd en alles ertussenin.
Wij worden hartelijk ontvangen en krijgen een tafel bij het raam. Met twee man wordt zowel de bediening als de keuken bezet. Het personeel is bijzonder vriendelijk en attent. Dit uit zich o.a. in het serveren van een glas water bij de wijn, zonder erom te hoeven vragen. Grote complimenten dus. Het eetcafé kent een beperkte kaart, maar ondanks dat, is het lastig kiezen. Ons oog valt op de stamppot van zoete aardappel, normaliter geserveerd met een gehaktbal, maar de chef is zo flexibel om er voor één van ons ook een vegetarische variant van te maken. Een zeer goede keuze, zo blijkt. De borden zien er kleurrijk uit en de porties zijn meer dan genoeg. De stamppot is verrassend goed op smaak, evenals de geserveerde gehaktbal dan wel de groenten.
Over het geheel beschouwd hebben wij dan ook heerlijk gegeten in een zeer aangename sfeer. Dus voor wie opzoek is naar een knus eetcafé met een kwalitatief goede kaart met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding is “De Betere Tijden” zeker een bezoek waard!
Gerard B.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Een heerlijk restaurant om "aan te schuiven": een eenvoudige kaart, waar alle smaken gewoonweg kloppen. De ontvangst is altijd warm en hartelijk, bijna alsof je thuis aanschuift. De kaart wisselt vaak, maar favorieten zoals tortilla's vooraf en lavacake als toetje, zijn vaste elementen. Verder staan alle puntjes op de I: netjes een glaasje water bij een wijntje, uitstekend advies over de bier- en wijnkaart en heerlijke koffie.
Wat ontzettend goed om te horen dat u het zo naar uw zin heeft gehad! Zo'n reactie is wat ons werk zo mooi maakt! We kijken er naar uit u nog eens bij ons in De Betere Tijden te verwelkomen!
TD13 .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Vanavond gegeten in dit intieme eetcafé. De ambiance bij binnenkomst was prima. We werden hartelijk verwelkomt door een spontane gastheer. Het eten was erg goed en al onze vragen werden beantwoord. De prijs/kwaliteit verhouding is ook prima. De Betere tijden is een echte aanrader!
Geweldig dat het jullie zo naar de zin is geweest. Wij zijn altijd erg blij dit te horen! Heel graag tot ziens weer in de Betere Tijden!
Jager32 .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Na een dagje shoppen van onze kinderen en zelf lekker gewandeld in Groningen besluiten we hier wat te eten.
We hadden thuis al een beetje huiswerk gedaan over dit eetcafé...
Leuk klein, maar gezellig eetcafé met fijne stoelen om op te zitten.
Bediening zeer vlot en vriendelijk en het eten was ook erg lekker en betaalbaar.
Ook mooi dat ze hier gewoon de kaart aanpassen aan de eisen van de kids!
Kortom; we hebben genoten en zeker een aanrader voor families!

Hartelijk bedankt voor jullie recensie! Kom gerust weer eens langs met de kinderen; meer dan welkom!
HansvanLeeuwen1964 .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Per toeval hier aangekomen met een vriend.
Leuke restaurant, gezellige sfeer.

We genoten van de bier en bitterbal.Verder had ik nog de vlaamse stoofpot.
Alles bij elkaar heel lekker voor een leuke prijs.
Bedankt voor jullie bezoek! Het Vlaamse stoofpotje heeft inmiddels ruimte gemaakt voor wat nieuws, maar komt zeker nog eens terug!
Guus A.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Prima gegeten , proeverij met keuze van de hoofdgerechten. Voor carnivoren en herbivoren een aantrekkelijke keuze uit een beperkte kaart. Wij vonden vooral de voor en nagerechten prima. De wijn, omschreven als een "flesje" bleek een gulle liter, van bekende groninger wijnhandel (met overbekend etiket), eerlijk en zonder gezeur over een chef die op fiets door Frankrijk zijn fietstassen gevuld had met zijn bijzonder ontdekking. Hier dus een ontwapende eerlijkheid. FANTASTISCH!! Een beetje kritiek mag dus. De muziek kwam ons wat "eigentijds" voor, maar niet storend, dus al met al gaat dit zien en geniet.
Guus Aptrot
Dag heer Aptrot. Met veel plezier lezen wij uw recensie. Wat fijn ook dat onze filosofie op de horeca wordt (h)erkend. Wij zien u graag weer terug, in de Betere Tijden. Wellicht dan een muzieklijst uit andere tijden...
Frank J.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Hier een tijdje geleden gegeten met m'n vrouw. Omdat ze nogal werd opgehouden op het werk heb ik eerst een half uurtje aan de bar doorgebracht. Ze hadden nogal met me doen (denk ik) en ik werd goed voorzien van bier en (heel attent) een bitterbal. Afijn toen de vrouw des huizes dan eindelijk in huis was kon het feest beginnen. Wij kozen voor het Vlaamse stoofpotje. Erg lekker, misschien wel een tikkeltje zout (of "hoog op smaak" zoals chefs dat altijd noemen). De bediening is dus zeer vriendelijk. Het team werkt onderling leuk samen wat je duidelijk merkt in de sfeer. Toen mijn vrouw niet kon kiezen welk dessert zij wilde, maakte de keuken (ongevraagd) een proeverij. Top! En dan de rekening... een ongekende prijs/kwaliteitverhouding. Dank voor de fijne avond.
Een goedemorgen,

Bedankt voor uw lovende woorden en leuk dat u bij ons bent geweest! Vanaf januari hebben wij weer een nieuwe kaart om te proeven en staat het biertje weer voor u klaar op de bar.

Graag tot ziens!
Jan Philip W.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2015
Klein gezellig eetcafé met zeer vriendelijke en enthousiaste bediening. Het eten is ronduit goed en de wijn uitstekend. Groot voordeel is er dat de hoofdgerechten als kleine portie te bestellen zijn zodat voor de kleine eter ook ruimte is om een voorgerecht te nemen. De koffie gaat gepaard met heerlijke zelfgemaakte arretjes-cake. Deze wordt ook aangeboden aan de niet koffiedrinkende tafelgenoot. Het tekent de gulle en gastvrije sfeer in deze gelegenheid!
Wat leuk dat u zo enthousiast bent! Graag tot een volgende keer weer!
Bert S.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Op zaterdag gegeten bij dit fijne ambachtelijk klasieke restaurant, sfeer entourage en de prima kwaliteit van de keuken zijn op mekaar afgestemd. Niet te formeel maar wel de juiste hospetality! Wij hebben een allerlei gehad van proeverijen, drie gangen voortreffelijk. Verschillende fijne biersoorten aanwezig en ook de kennis hierin. Gelukkig een keer een niet te grote kaart zodat er extra aandacht gegeven kan worden aan de verse en creatieve produchten en het overzicht wordt behouden! Met dank aan de staf, wij hebben genoten en komen zeker weer! Fam. Smits
Dag familie Smits,

Leuk dat u een fijne avond heeft gehad bij ons! Hartelijk bedankt voor uw lovende woorden! Graag tot een volgende keer!

De Betere Tijden
Renske Z.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Als eetcafé-liefhebbers afgegaan op de goede recensies en gereserveerd bij de Betere Tijden. Gekozen voor het proeverijmenu. Keuze van voorgerechten was heerlijk en anders-dan-anders. Jammer dat de buren wat meer stokbrood kregen, maar dat is alleen maar een compliment, omdat het zo lekker was. Hoofdgerecht was lekker, maar valt ons frequente eetcafé-gangers wat tegen. We hopen dan toch op een lekkere schaal met wat zelfgemaakte frieten bij ons lamsgehakt. Bij alle keuzes qua hoofdgerecht was dit niet mogelijk. Met andere woorden: we missen een traditionele eetcafé-optie, zoals een hamburger of spareribs met friet en sla. Nagerecht was net als het voorgerecht erg lekker, vooral de cheesecake (mag wel een iets groter stukje:)) en lavacake. Tip voor het decor: gebruik lampen met wat minder watt, want nu missen we echt de gezellige sfeer door het felle licht in het restaurant.
Een goedenavond!

Hartelijk bedankt voor uw recensie, dit stellen wij erg op prijs!

Wij maken onze gerechten expres niet op met friet, om maar eens lekker anders te doen. We hebben echter besloten toch friet op de volgende kaart te laten verschijnen!

De lampen zijn een lopend project, de nieuwe lichting komt binnenkort binnen. Fijn om ons vermoeden bevestigd te zien; ze zijn inderdaad te fel momenteel.

Graag tot ziens en nogmaals bedankt!
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Met een club van zes mensen gegeten bij De Betere Tijden, reserveren is gewenst, want de zaak is niet heel groot en wel populair! Gezien de groepsgrootte gekozen voor het proeverijmenu. Vooraf gezamenlijk een proeverij van voorgerechten: tortillachips (lekker), crostini met worst (ook lekker) en een tomatensoepje (vond ik niet zo bijzonder, gewoon soepje). Daarna een hoofdgerecht naar keuze van de kaart, dit werd voor mij de Thaise viscurry. Ik had het wat pittiger verwacht, maar eerlijk is eerlijk, de smaak was goed. Het bordje ging helemaal leeg. Mijn tafelgenoten waren ook te spreken over hun eten, alleen de tafelgenoot met de quiche was wat teleurgesteld dat hij er geen frietjes bij kreeg. Het nagerecht was wederom een proeverij, uitgeserveerd op twee grote borden. Het nadeel hiervan vond ik dat je bij het ijs allemaal met je 'vieze' lepel telkens in hetzelfde ijs zit te prikken, minischaaltjes met minibolletjes zou ik prettiger hebben gevonden. Met de smaken was weinig mis. In het geheel goed eten, ik vond het niet bijzonder verrassend, maar de gerechten die geserveerd werden waren goed op smaak. Het personeel was vriendelijk en snel. En het eten is alleszins betaalbaar. Ik kom hier nog wel eens terug!
Leuk dat u er was en leuk dat u nog eens vaker bij ons wilt komen!

De feedback over de tomatensoep en vooral over het gedeelde dessert nemen wij in beraad. Hartelijk bedankt hiervoor, dit stellen wij erg op prijs!
Laura M.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
Al vaker heerlijk gegeten bij dit geweldige eetcafé. Klein maar gezellig, goedkoop maar verrassend en lekker. Elke paar maanden nieuwe gerechten op de kaart, zodat er altijd wel wat nieuws te proeven valt. Hun cheesecake en arretjescake is echt een aanrader.

Zeer vriendelijke bediening en goede, snelle service.
Hartelijk bedankt voor uw recensie en voor de gemaakte complimenten! Ik kan uw opmerking over de cheesecake en arretjescake alleen maar beamen natuurlijk... Volgende keer de lavacake proberen?
Betty O.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Wat een feestje was dit. Een hartelijke ontvangst in een klein maar heel sfeervol, knus eetcafé. We gingen voor een menu waar we begonnen met een proeverij vooraf. Verrukkelijk! Daarna beide een ander hoofdgerecht. Ook weer super. Je proeft de liefde in de bereiding in combinatie met hele pure ingrediënten. En dan het toetje...wederom heerlijk! Dit in combinatie met de ontspannen bediening en ook nog eens een heel aantrekkelijke rekening maakten dat we zeer voldaan naar huis gingen.
Hartelijk bedankt voor uw leuke bericht! Het proeverijmenu blijft bij ons op de kaart, dus kom gerust nog eens terug met zijn tweetjes.
Jan-Willem V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Sinds een lange tijd weer eens de proef op de som genomen bij De Betere Tijden. Het eetcafe dat mij destijds zeer verraste. Ik was benieuwd of dit restaurant haar verwachtingen nog steeds waarmaakt, mede omdat een absolute topscore op Iens.nl uit zicht lijkt te zijn.
De Betere Tijden heeft echter niets aan glorie ingeboet. De jonge gastheren zijn nog even gastvrij, vriendelijk en attent. Een niet aflatende fijne houding, die nu gepaard gaat met meer professionaliteit. Het eetcafe heeft nog dezelfde sfeer. Het muziekgeluid is verbeterd, zodat je wat meer privé hebt. En het eten? Prima: vers en ambachtelijk bereid. Inderdaad geen culinaire hoogstandjes, maar wel erg lekker. En dat voor een hele kleine prijs. Tegen dat licht valt mijn score wederom hoog uit. Het eetcafe is onderscheidend. De ontspannen, gemoedelijke sfeer is opvallend. Het eten puur en fijn!
Wat een genot om uw bericht te lezen. U heeft precies de sfeer weten proeven die wij in De Betere Tijden neer hebben willen zetten. Erg leuk om te lezen dat onze speerpunten voor verbetering opgemerkt worden door onze gast.

Hartelijk bedankt en graag tot ziens!
Anneth .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Bediening goed, attent en vriendelijk. Het eten was matig, dat kan echt beter! Geen restaurant zoals de omschrijving zegt, eerder eetcafé.
Amber O.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Gisteren hebben we hier gegeten met 4 personen. Gelukkig hadden we gereserveerd anders was er geen plek voor ons geweest.

We hebben gekozen voor het menu. Hierdoor kregen we een proeverij van voor en na gerechten. Het hoofdgerecht konden we zelf uitkiezen. Het was allemaal erg lekker.
Ook de huiswijn was goed te drinken en we kregen er ook meteen een karaf water bij.

De bediening was zeer vriendelijk en behulpzaam.

Weer gaan hier zeker vaker terugkomen.
Jhellinga .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Afgelopen weekend hebben wij met 9 man bij De Betere Tijden gegeten. Vriendelijk ontvangst, erg lekker eten en dat voor een keurige prijs. Jongens, ga vooral zo door! Wij komen zeker weer eens terug.
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2014
Ik eet hier regelmatig. De prijs/kwaliteitsverhouding is hier met name super. Gewoon goed eten voor een zeer aantrekkelijke prijs. De tortillachips uit de oven zijn een aanrader! De bediening is erg vriendelijk. Verder krijg je een stukje arretjescake bij de koffie/thee. Betere tijden!
Noortje F.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2014
Gisteravond hebben we hier heerlijk gegeten. De gehaktbal en het stoofpotje zijn zeker aanraders! We hebben echt een super fijne avond gehad bij de betere tijden! Super service!
Jvandiepeveen .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2014
Een genot om de avond door te brengen. Veel keuze in zowel de gerechten als het drinken. Eten is heerlijk. Verwacht geen culinaire hoogstandjes, maar gewoon goed eten.

De gastheer en de kok zijn ook het superlatief van gastvrij en vriendelijk. Een glas water bij de wijn, een zelf gebakken stukje cake bij de koffie en altijd een gevuld glas drinken.

Inrichting is warm en sfeervol!