De Beren Zwijndrecht

Develsingel 9 3333 LD Zwijndrecht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Beren Zwijndrecht

Maandag t/m Vrijdag vanaf 16:00
Zaterdag en Zondag vanaf 15:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
7,2
5,9
M C.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Eerste keer weer na de verbouwing, het is zeker mooi geworden. Vond het de laatste jaren minder worden, zo wel kwaliteit als gezelligheid. Het leek nu ruimtelijker en gezelliger. Het eten werd goed geserveerd en het zag er allemaal keurig uit. Patat was beetje lauw maar niet minder lekker, het eten was goed , beter dan laatste keer dat ik er was. Personeel misschien jong maar juist leuk dat ook deze mensen een kans krijgen en de ruimte krijgen om te leren. We hebben een leuke avond gehad en prijs kwaliteit was voldoende, ga zo door!
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Aardige kaart maar slecht uitgevoerd. Alles doorbakken ipv zoals we gevraagd hadden. Absoluut het geld niet waard €191 voor 5 personen. Ambitie is OK maar dan moet het waargemaakt worden. Personeel is heel vriendelijk maar de keuken stelt niets voor
Norbert V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
We gaan hier 1 a 2 keer per jaar eten als we iets simpels willen. Voor de 1e keer na de verbouwing. Veel jong personeel en wellicht daarom ging het uitserveren een beetje chaotisch in de zin dat ze niet altijd bij de juiste tafel kwamen met drankjes en eten.
Het eten zelf, we hadden alle 3 een biefstukje, was niets mis mee.
Judith V.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Wij zijn zondag 3 juli 2016 komen eten, en zagen dat de inrichting anders was geworden.
Verder vonden wij het chaotisch, we hebben paar keer naar ons drinken moeten vragen.
Het eten vonden wij minder en niet meer zo lekker dan dat wij gewend zijn van de Beren.
Wij zagen ook dat het menu veranderd was.
Maar het personeel is altijd vriendelijk.
Miriam K.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Samen een hapje eten bij de vernieuwde beren. Ontvangst is prima en het was nog rustig. We hadden gelukkig gereserveerd want het werd steeds drukker. Drankje werd gelijk besteld en uitleg nieuwe menukaart. Daarna duurde het wel langer, weinig personeel nog, na18 u iets meer bezetting maar t restaurant zat toen ook goed vol. Inmiddels besteld en eten was er redelijk snel en alles goed warm. Heerlijke knapperig oer frieten. Malse steak en frisse salade/groente. Werd nog drankje gevraagd en of het smaakte paar min later. Het was heerlijk. Nog een ijsje besteld, duurde ook wel even toen het er was. Alleen warme saus even vergeten. Was zo geen dame blanche. Ondanks het af en toe lang duurde, service soms liet af weten. Chaotisch druk was. Hebben we heerlijk gegeten. Tot de volgende keer.
Chocolien .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Allerslechtste bediening die ik ooit heb gezien. Kijken je niet aan, "horen" het niet als je ze probeert aan te spreken en laten je rustig 36 minuten wachten op een drankje. Twee keer geprobeert, maar twee keer teleurgesteld. Jammer.. Je wordt beter geholpen in een simpele snackbar. Even lekker, maar een heel stuk goedkoper.
Ensu .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
De positieve dingen eerst: het decor was zoals vanouds gezellig en leuk. Aan het ontvangen (van de reservering) was ook niets op aan te merken. Het eten zelf was ook prima, kwalitatief goed, redelijk warm wanneer het wordt opgediend.

Helaas liet de service verder héél veel te wensen over en was deze ronduit slecht te noemen. Bij het opdienen van de stukjes stokbrood met smeerseltjes liet de serveerder de bak met smeersels vallen: olie en olijventapenade hélemaal over de broek van mijn dinergenoot heen. Met een 'oh, dat ging nog net goed, dat was niet de bedoeling' was het daarmee af, en moest mijn dinergenoot 1) zélf achter een doekje/zeep aan en 2) zelf maar zien hoe het van zijn broek af ging. Een excuses? Welnee! Zoek het maar uit. Het resulteerde in vlekken die niet uit de broek te halen zijn en géén tegemoetkoming vanuit de beer. Ten tweede was dus het bakje met smeerseltjes leeg: de olijfolie was bijna leeg (dat was immers over mijn dinergenoot heengegooid) en hetzelfde gold voor de tomatentapenade. Dit zouden ze nieuw komen brengen, maar na 10 minuten wachten heb ik er zelf maar opnieuw om gevraagd en aan de verbazing van de serveerster kreeg ik niet de indruk dat deze door was gegeven.

Er werd twee keer een mixed grill besteld, waarbij ik me in het verleden kon herinneren dat er gevraagd werd hoe de tournedos gegrilld/gebakken moet worden: rare, medium rare, of well done. Dit werd niet gevraagd. In plaats daarvan werd de tournedos zéér rare opgediend. Hey, ik vind toevallig mijn tournedos rare erg lekker, maar ik weet dat de persoon die naast mij zat hier zeker niet van gediend is. Wederom slechte service, vraag dit gewoon even. Vervolgens zouden de bakjes saus worden gebracht (wat standaard is bij een dergelijk gerecht), maar na 10 minuten waren deze nog steeds niet geleverd. Wederom dus zelf om moeten vragen.

Normaliter wordt er afgesloten met een 'is alles naar wens?' maar zelfs dat is nog niet gevraagd. Wij hadden namelijk redelijk vriendelijk willen bespreken wat wij iets minder vonden aan deze avond, maar zelfs daar hebben we niet de kans voor gekregen. Na het krijgen van de rekening liepen wij met contant geld naar de medewerkster om af te rekenen, maar omdat ze het nodig vond om 2 mensen tegelijk te verrekenen (lees: het was NIET druk) werd het geld weggegrist om vervolgens de aandacht op de andere persoon te vestigen. We moesten nota bene nog WACHTEN om het geld te overhandigen. We KONDEN niet eens ons beklag doen, tenzij we nadrukkelijk stennis hadden staan trappen. Maarja, daar heeft niemand zin in, toch?

Lang verhaal kortgemaakt: eten is prima, service is abominabel. Wij komen hier nooit, maar dan ook nooit meer terug.
Beste Ensu,

Wat vervelend om te lezen dat de service zo is tegengevallen!
Dit is absoluut niet de bedoeling en hier willen wij graag onze excuses voor aanbieden.
Zou u wellicht een mail naar ons willen sturen met de recensie en eventueel uw telefoonnummer zodat we de klacht alsnog netjes kunnen oplossen? U kunt dit het beste mailen naar gastenbeleving@beren.nl

We horen graag van u.

Met vriendelijke groet,
De Beren Zwijndrecht
Marcel Barth
Jodepo .
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Gisteren met 9 personen bij de beer wezen eten.

Als eerste mandje stokbrood met kruidenboter besteld maar na 30 minuten navraag doen bleek dit niet aangeslagen te zijn. Dit werd gelijk geregeld.

Als voorgerecht hadden de meeste carpaccio besteld. Ons werd al verteld dat er geen parmezaanse kaas was maar dat werd met jonge kaas opgelost. Eenmaal geserveerd was het vlees smaakloos. De spekjes waren zo lang gebakken dat je je kiezen zou kunnen breken. Echt een tegenvaller.

Voor het hoofdgerecht wilde man de zalmforel maar die was er niet. Dat zou zalmfilet worden. De saté was prima.

Als toetje de apple crumble en stroopwafelcheesecake besteld. De apple crumble miste de crumble en de stroopwafelcheesecake miste smaak.

Over de carpaccio hebben we geklaagd en hebben een compensatie aangeboden gekregen en zijn er wat drankjes van de bon gehaald.

De bediening was traag, zat veel tijd tussen de gangen en het serveren van de drankjes.

Jammer, we zijn beter gewend van de Beren
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Op een donderdagavond wezen eten bij De Beren, onder de snelweg in Zwijndrecht. Parkeren onder het viaduct is niet echt prettig en het terras ziet er niet aanlokkelijk uit (gezien de locatie), binnen is het echter zeer sfeervol.
Het was goed druk (bijna vol) die avond, maar ondanks dat was de bediening vlot en hoefden we zeker niet lang te wachten.

De menukaart functionneert tevens als placemat en de bestelling van de drankjes werd meteen opgenomen. Ook werd er gevraagd of we wellicht zin hadden in een mandje brood met smeerseltjes. Dat hadden we en het brood was best lekker, alleen bijna 6 euro voor een mandje was best aan de prijzige kant.

Als hoofdgerecht kozen we voor de haassaté en de pittige kip. De sate was goed, de pittige kip was niet pittig (eerder zoet) en verder redelijk van smaak. De frieten werden vergezeld met 3 soorten sausjes, hetgeen in de smaak viel.

De porties zijn ruim; na het hoofdgerecht was er geen plaats meer voor een nagerecht.

Samen waren we 37 euro kwijt voor brood, hoofdgerechten en drankjes; naar mijn mening een redelijke prijs.
Pluisfamilie .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
3 gangen menuutje - carpaccio was zalig, varkenshaassate was niet warm, cheesecake was korrelig.
Dat was te verwachten / gelijk aan eerdere ervaringen, maar het gemak telde voor ons deze avond.
De bediening was om te huilen: een stuk chagrijn eerste klas, op robotstand, borden werden neergekwakt en eentje zelfs met zo'n vaart dat de friet op schoot en op de grond belandde.
Te verbouwereerd dat er geen enkele reactie op kwam......
Snel maar weer naar huis....brrrrrr.
GuestFromthehouse .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Eten niet vies, niet lekker... Een restaurant is het niet, frietkot ook niet. Zeg maar, iets daartussen in!
Varkenshaassaté was redelijk, met frietjes en bolletje salade.
Van begin tot eind net iets meer dan uur binnen, het is dus dooreten!
Bianca H.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2015
Altijd goed, vriendelijk, veel eten voor je geld en inmiddels met een verbeterd terras er bij. Ook de vis is goed, eerder durfde ik dacht eigenlijk nog niet aan, maar ze hebben me niet teleurgesteld!
Linda B.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
De kwaliteit van het eten vind ik niet denderend, we hebben hier gisteren een 3 gangen menu besteld, het stokbrood met kruidenboter en onze drankjes werden pas gebracht toen het voorgerecht al op tafel stond. Glazen worden al weggehaald terwijl er nog minimaal 3 slokken in zaten en de bediening was ook niet vriendelijk. Kortom; geen aanrader!
Liesbeth2606 .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Het is een leuk restaurant. Het eten voldoet aan onze verwachtingen van een eetcafé. Lekker en veel :)
We hebben ons wel enorm geërgerd aan het hoofd van de bediening. Deze jongeheer had alleen maar oog en aandacht voor de meisjes van de bediening en kon daar ook niet met zijn handen vanaf blijven. Zeer onprofessioneel en niet gewenst!!
Martine K.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Gezellig restaurant, leuk decor en goed personeel. Het eten is heerlijk, voor een goede prijs.
Op zaterdagavond zat het bijna vol en hoor je gezellig gepraat om je heen, met een leuk muziekje. Het is inderdaad een gezinsrestaurant, met prima mogelijkheden voor ouders.
Philip .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2014
Privé zou ik hier niet zo snel gaan eten, maar als ik voor een groep collega's een diner moet regelen om voorafgaand aan een vergadering snel en betaalbaar een hapje te eten, dan is het prima. Het was een maandagavond en er zaten toch ruim 70 mensen. Wij waren met 10 personen en de bediening verliep prima. Ik zou de varkenshaassaté aanraden, die is echt goed te eten. Het terras ligt onder snelweg, dus je kunt beter binnen zitten.
Dennis B.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2013
Donderdag hier wezen eten met 4 man op een donderdag (Spareribs dag) dus het was bomvol! Maar dat kan je verwachten als je onbeperkt spareribs serveert voor een goedkope prijs.

Ze hadden ons drinken op genomen en de serveerster wou net ons eten opnemen MAAR... toen gebeurde het.. de ober die onze drankjes kwam bezorgen liet het drinken over ??n van ons heen gaan. Heel de broek een deel van zijn shirt zat er onder. De ober zei zelfs dat die al de "2e keer was vandaag"... Informatie wat ons totaal niet interesseert en geen idee waarom je zo iets zou zeggen. Toen kwam de ober terug met een kaartje dat de kosten van de stomerij vergoedt zouden worden... We kregen niks gratis van de kaart zoals de koffie of drankjes of noem maar op. Iets wat sociale conventies wel aanraden.

Ik bestelde de carpaccio en natuurlijk onbeperkte spareribs van de kaart, iets wat ik niet had moeten doen.
De vieste carpaccio die ik ooit in me leven op had. Geen aangemaakte sla, geen aangemaakt vlees, op de plek waar de sla lag, lag niet eens VLEES. Schandalig op zijn minst. Maar de spareribs waren ook niet goed, delen waren zijn zelfs verbrand, of ik wil een ziekte krijgen maar zulke delen eet ik niet op.
Laat ik wel erbij vermelden dat wij ander half uur moesten wachten op ons hoofdgerecht en ik ben nog niet klaar...
Na ons hoofdgerecht moesten we nog even 30 minuten wachten totdat ze ons nagerecht hadden opgenomen. We moesten ze zelfs roepen, lijken net 'getrainde' honden...

In het kort:
1) Ander half uur gewacht op hoofdgerecht en 45 minuten op nagerecht.
2) Kregen NIKS gratis aangeboden na het ongeval met de drankjes.
3) Niet smaakvol, de kok kan wel wat lesjes bij collegae gaan volgen.
4) Onprofessioneel / onge?nteresseerd personeel.

Denk dat iedereen wel weet of hier ooit nog eens langs zal gaan.
Michael B.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2012
De menukaart is eenvoudig maar biedt voor iedereen wel voldoende keuze. De prijs- kwaliteitsverhouding is prima in orde. Vooral de sate BB is een aanrader.

De service is netjes en jonge mensen kunnen hier kennismaken met het horecavak dus wees niet altijd te kritisch. Met grote regelmaat komen ze vragen of alles naar wens is en of er nog drankjes gewenst zijn.

Het decor is in stijl en geeft het gevoel dat je in een gezellige blokhut aan het eten bent.

minpunten
- wachttijden tussen de gerechten wat aan de lange kant
- parkeren onder het viaduct

pluspunten
+ kinderstoeltjes aanwezig
+ prijs- kwaliteitsverhouding

Robert M.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2012
De keten van berenrestaurants is een soort van begrip in de regio, waar de populariteit vandaan komt is mij echter onduidelijk.
De entourage is OK, een soort van blokhut met overal en nergens de benodigde beren. Het eten echter is droevig, zeker gezien de prijzen die hiervoor moeten worden neergeteld.
10 euro voor een carpaccio en 24 euro voor een tournedos zijn prijzen die horen bij een redelijk restaurant en niet bij een eetcafe. De kok weet zich helaas ook geen raad met een goed stuk vlees.
Het personeel is vriendelijk maar helaas niet heel kundig. Er is ons twee keer gevraagd of wij brood vooraf wilde, dit hebben wij echter nooit gekregen. Wel stond dit op de factuur. (dit is er uiteraard later wel afgehaald). Ook om ons heen leken er diverse dingen mis te gaan.
In Zwijndrecht en omgeving zijn er voldoende alternatieven waar men voor een zelfde bedrag wel redelijk kan eten.
TD W.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2012
Simpel eetcafé met veel wat 'Country & Western' aandoende inrichting. Simpel meubilair, simpele gerechten als saté met friet en een salade. Vlotte bediening. Eten is wat je verwacht in een eetcafé, simpel maar toch van een kwaliteit die, gezien de prijs, niet tegen valt. Mijn saté was in ieder geval goed.
Wel een lawaaierige, wat rommelige zaak. Niet echt een plaats om een goed gesprek te voeren. Meer iets voor ouders met kinderen of een snelle hap.