De Beren Zoetermeer

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Zondag vanaf 10:00

Piet V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Vorige week daar zowel geweest voor een lunch als voor een diner. Beide keren mocht de Beren niet klagen over klandizie. Het zat gezellig vol. Het eten is op eetcafé niveau, maar er kan nog wel een tandje bij. Met name was de vis niet helemaal goed gebakken: de slibtong te lang en de schol niet krokant op de huid. Ook had het te lang moeten wachten tot het uitgeserveerd werd. Het zijn deze kleine minpuntjes die maken dat De Beren nog niet helemaal los zijn. De bediening is jong, maar wel heel bereidwillig en vriendelijk. Ook gezien de fantastische ligging is dit restaurant toch een bezoek waard.
Michael B.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Super leuke avond gehad met 12 personen. Personeel is leuk, alles loopt behoorlijk op rolletjes. De tournedos was fantastisch en de truffel mayonaise op de carpaccio was ook top. Leuke ambiance, schoon en opgeruimd. We komen zeker weer!
Anoukvdw .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Groot terras aan het water, mooi ingericht restaurant. Vooral bedoeld voor een snelle hap, lang tafelen zat er niet in. Wij hadden een broodje vooraf besteld. We hadden net het eerste broodje gesmeerd toen het hoofdgerecht er al bij werd gezet. Eten prima, maar niet fantastisch. Salade zit heel veel dressing overheen en ook de spareribs zijn voorzien van een flinke hoeveelheid vette marinade. Personeel is wel erg vriendelijk.
Marsjen R.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Zeer vriendelijk personeel! We zijn vandaag voor het eerst geweest, en vinden het erg gezellig en met de mooie omgeving erbij is het heerlijk om bij de beren wat te gaan drinken/eten, de prijzen zijn prima te betalen en het eten was ook heerlijk, nogmaals over het personeel, zo vriendelijk zie je ze niet vaak meer! Wij gaan er zeker vaker eten!
Natasja V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Vanavond heerlijk bij de Beren gegeten. Lekker in het zonnetje op het terras. Jammer alleen dat de bediening alleen oog heeft voor de handhelds waar ze mee werken. Het duurde een half uur voor de eerste bestelling opgenomen werd en lege glazen bleven ook een half uur staan voor er iemand kwam vragen of we nog iets wilden drinken. De gasten worden niet aangekeken omdat iedereen met z'n handheld bezig is. Het leek er ook op dat het, zeer grote en drukke terras, niet in secties verdeeld was, waardoor er op meerdere momenten 6 man bediening bij de bar stond en niemand op het terras liep om tafels langs te gaan en te informeren of alles in orde was.
Het is niet prettig vertoeven als je alleen maar bezig bent met de aandacht van de bediening te trekken.
Ik had het graag met iemand daar ter plekke besproken, maar dan had ik nog een half uur langer aandacht moeten proberen zien te krijgen.
Dbuchly .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Vandaag voor het eerst hier wat gedronken en gegeten.

Het was heerlijk weer en op het terras werden we vriendelijk ontvangen door een ober en mochten gaan zitten waar we wilden. We zijn een beetje in schaduw gaan zitten. De stoelen zaten heerlijk. Het was redelijk druk rond 14:30 uur.

De zaak is sfeervol ingericht en buiten is een groot terras. De bediening is vriendelijk en vlot. Aan de kleinkinderen van bijna drie jaar en tien jaar oud werd veel aandacht besteed. We hadden direct het gevoel dat ze het ons naar de zin wilde maken en dat bleek ook zo te zijn. Er werd een heerlijk Nacho Speciaal schotel en wat bitterballen geserveerd. En dat hebben we weggespoeld met een heerlijke Afligem Triple voor de groten en voor de kleinkinderen een tonic en een ijsje met slagroom in een mooie Berencoupe voor de kleinste. Die werd na afloop omgewassen en meegegeven.

We komen hier vast en zeker nog eens terug.
Sander D.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Middelmatigheid troef hier. Vooraf een makreelsalade, nauwelijks aangemaakt, met enkele kleine plukjes makreel, twee halve mini-tomaatjes en vooral keiharde croutons. Als hoofdgerecht rib-eye, wel 5,- extra betalen in het menu, met ijskoude gegrilde tomaten en tot snot gegaarde asperges (uit blik?). Als afsluiter tiramisu met limoncello-ijs. Het beste gerecht van de drie. Maar dit kan zoveel beter met een beetje meer aandacht. De bediening is wel erg aardig.
TAFH .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Met 25 personen gegeten ter ere van ons 25 jarig huwelijk.
Uiteraard vantevoren besproken en menu doorgenomen.
Bij binnenkomst ging het gelijk al mis, ik zal daar verder niet over uitweiden maar de begroeting was pijnlijk.
Er werd brood aangeboden terwijl wij een 3 gangen menu hadden, dus een voorgerecht zat al in het menu.
Persoonlijk vind ik het ook raar dat er menukaarten op tafel lagen met daarop in schreeuwerige cijfers het bedrag van het menu... wij gaven een etentje, dan kan er toch ook een menukaart zonder bedrag klaargelegd worden?
Het opnemen van ieders wensen ging rommelig, maar het voorgerecht kwam wel vlot. Ook de hoofdgerechten volgden in een redelijk tempo. Hoofdgerechten waren lekker, iedereen was tevreden en de porties groot genoeg.
Daarna heeeeeel lang niks en toen het nagerecht wel kwam verliep het uitdelen daarvan zeer chaotisch en was bij diegenen die ijs hadden besteld het ijs al gesmolten. Daar direct wat van gezegd, maar " het was druk...". Een haar in de crème brulee ging mee naar de keuken "als bewijs" maar geen reactie nadien.
Na afloop, bij het bekijken van de rekening bleek dat er voor diverse dingen extra werd gerekend; voor twisted Fries, voor kaas op de hamburger; daar was bij het bespreken van het menu niets over gezegd. Het zijn de kosten niet bij zoiets, maar het zou wel netjes zijn om het vantevoren te melden.
Twee dagen later zelf terug geweest om dit alles te bespreken. Leek serieus te worden genomen en het zou in het team worden besproken. Ik zou dezelfde week nog van ze horen.
Nu een week verder en nog niks gehoord. Jammer.
Op zich kun je lekker eten bij de beren ( wij waren er al eerder geweest) maar nu zijn we teleurgesteld, en dan nog vooral over hoe ze met klachten omgaan.

Anna H.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Met een heerlijk zonnetje op het mooie terras aan het water 's avonds gegeten. De bediening is attent en heel aardig. Het was een impulsief etentje 'tussendoor' omdat het zulk mooi weer was, dus we hadden alleen maar een hoofdgerecht en wat na. Een lekker roseetje om te beginnen. Vervolgens allebei de entrecôte die van een zeer goede Nieuw-Zeelandse kwaliteit was, prima medium gebakken, met heerlijke pepersaus en nog heerlijker truffelsaus besteld. Behoorlijk wat garnituur, prima Franse frietjes, gegrilde groenten en rauwkost. Dit begeleid met een goed flesje Merlot erbij voor een klein prijsje. We deelden een leuk kaasplankje na.
Heerlijk, gezellig en niet duur gegeten, voor de 2de keer wederom heel prima. Voordeel is ook de parkeerplaats en de zeer rustige ligging aan de Noord-Aa. Dit wordt zeker ons "stamrestaurantje" met een goede, toegankelijke kaart, zonder kapsones, maar wel erg lekker.
Frank U.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Afgelopen zondag met z'n 10-en gegeten. Service Top. Eten Top. Restaurant Top.
Vriendelijk personeel en gezellig. Eten/vlees is goed verzorgd. De sla is goed, maar een beetje weinig. Voor de rest was het super gezellig. Echt een aanrader.
RVaart .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Afgelopen zaterdag met m'n vader bij De Beren in Zoetermeer gegeten; lamsrack voor mij en mixed fish voor m'n vader. Het eten was prrrima!!
Extra plussen waren de prachtige locatie (aan de Zoetermeerse Plas) en het bedienend personeel; de dames waren echte gastvrouwen; ze zorgden niet alleen dat het eten op tafel kwam (waar het bij veel gelegenheden bij blijft) maar ze namen de tijd voor hun gast, met aandacht, interesse, een praatje en antwoorden op vragen. Dat alles zonder dwingend te zijn! Echt Uit Eten, dus!
Heleen V.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
De lokatie is uitstekend parkeerplaatsen waren vol buiten op gras moeten parkeren.
Wij kozen voor drie gangen menu ,aspergesoep als voorgerecht met een soep-kom waar een flink stuk was afgebroken.
Daarna kwam het hoofdgerecht saté met friet en rauwkost , rauwe bloemkool en rauwe broccoli wij vonden dat niet lekker. Saté was prima . Dessert ook.
Maar ook daar was geen schaaltje van heel overal waren stukken afgebroken. Kijk je rond dan zie je zwarte lampen die grijs zijn van het stof.
Voor ons was het niet wat we er van verwacht hadden ondanks het vriendelijk personeel.
Eveline R.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Wilde ergens gaan lunchen met mijn moeder die wat slecht ter been is, en het was redelijk weer dus ben ik met haar naar de noord AA gereden en op zoek naar de Beren waar ik nog nooit was geweest. Prima ruime parkeer plaats er was voldoende plek, bij binnenkomst naar het terras gelopen en daar heerlijk achter glas gezeten met uitzicht op het water. Vriendelijk meisjes in de bediening, ik begrijp wel wat hier wordt geschreven het ziet er een beetje smoezelig uit de vloer zit onder de vetvlekken. Maar de wijn is prima en we bestelde een clubsandwich zalm en een broodje zalm en die waren prima, het brood voor de clubsandwich wordt geroosterd waardoor het wel wat hard wordt. Maar voor een eerste kennismaking viel het niet tegen.
Soraya G.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
gister met een grote groep gegeten. De service is uitstekend, wij werden geholpen door een zeer vriendelijke ober. Een van de eters moest nog komen i.v.m. werk en het werd voorgesteld om even te wachten met het eten tot hij kwam. Er werd niet moeilijk gemaakt en niets was te veel voor hem. Het eten was ook erg lekker, mals vlees en uitstekende frites. En ondanks de drukte allen goed op tijd. De spareribs ook erg mals en lekker met een smakelijke marinade. De toetjes waren ook erg lekker en groot, de verwenkoffie te zoet voor mijn smaak maar lekker. AL met al voor herhaling vatbaar. EN de locatie is uitstekend. Wij komen zeker terug en hoop met mooi weer zodat wij op het terras kunnen zitten. Een aanrader!!
Marga V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Bij binnenkomst ging het al mis. Ze konden ons niet vinden op de lijst waar de mensen op staan die gereserveerd hebben. Uiteindelijk konden ze onze naam vinden. Wij wilden gebruik maken van het saté-menu. Dat bleek alleen saté te zijn met frites. Geen menu dus.Misleiding. In plaats van bestelde spa rood kreeg ik spa blauw. Toch maar een 3 gangen menu genomen. Voorgerecht prima, in plaats van bestelde kip-saté , varkenshaas-saté gekregen. Kwaliteit was prima maar had het niet besteld. ijs toe was goed. Wij vinden het niet meer voor herhaling vatbaar.
Wil V.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2016
Omdat veel restaurants maandags gesloten zijn , bij De Beren laatste tafel kunnen krijgen.
gezellige drukte en vriendelijk personeel. Kozen uit het 3 gangenmenu voor € 19,50
prima tomatensoep, varkens saté wat droog , kipsaté beter maar saus te dik en smaakt naar pakje, goede frieten naar keuze. Zelf liever een salade.Zus koos voor entrecote die prima was.
Dame blanche met warme chocolade, lekkere tiramisu met limoencellosorbetijs, lekkere koffie maar met veel te zoete cupcakes. Erg afgestemd op kinderen ( prima) ook wat smaak en dat is jammer. Wat minder suiker mag wel tegenwoordig. Met 3 wijn, 2 biertjes en een spa ( geen gratis water) voor 4 personen € 110,00 toch een geslaagde avond. Maar knap dat sommige tafels op maandag 2 x bezet worden, dat verdient een pluim!
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Gevieren voor het eerst gaan eten in dit restaurant. We kozen voor: championnensoep, uiensoep, scampi's en de carpaccio als voorgerecht en voor de pittige kip, de tournedos, een salade met diverse vis en de gebakken scholfiletjes als hoofdgerecht. Alle gerechten voldeden aan een nette prijs-kwaliteitsverhouding. De sfeer in het restaurant is prima en de gerechten worden in een goed tempo opgediend. Minder goed was hun ambachtelijke frites,. Deze was te bleek en te vet. De bediening was daar echt verbaasd over, omdat zij de frites juist wel lekker vond. Tja dat kan, maar het was gewoon niet goed. Dat was jammer. Verder is het uitzicht prachtig, behalve als je naar boven keek. Er hangen mooie grote lampen, maar er zat een dikke laag stof op. Even de lampen schoonmaken en zorgen voor echte lekkere frites. Dan is dit eetcafé een echte aanrader om er gezellig met je bezoek een hapje te gaan eten.
Rob S.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
De Beren ligt aan het Noord Aa. Prachtige ligging dus. Ik heb daar de laatste tijd alleen geluncht. Ik neem altijd een wit broodje met "Spicy beef". Geroerbakte ossenhaaspuntje en dat spicy valt reuze mee. Altijd vriendelijk personeel en vlotte bediening. Ga maar eens kijken.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Gisteravond met m'n vrouw gezellig spareribs gegeten, ondanks dat het erg druk was werden we vlot en vriendelijk geholpen. De kwaliteit van de ribs was simpelweg voortreffelijk! Je trok het malse vlees zo van de botjes. Ook de tweede en derde rondes werden vriendelijk en vlot aan onze tafel bezorgd onze favoriet was unaniem de BBQ gemarineerde ribs. De ligging van dit restaurant is prachtig en de toiletten waren ook om door een ringetje te halen (voor mij persoonlijk altijd een graadmeter mbt. hygiene.) We gaan hier zeker terugkomen! Verwacht gewoon een no nonsenserestaurant met eerlijke producten en je wandelt hier voldaan en tevreden weer uit. mvg. P. Vrolijk
daphne Z.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Gisteren met 4 volwassenen en 1 kind gegeten.
De volwassenen hadden alle 4 het 3 gangen menu a €19,50.
Als voorgerecht hadden we allemaal hetzelfde, de carpaccio. Deze was goed van smaak alleen niet te snijden ondanks dat het dun gesneden vlees is. We hebben er niks over gezegd omdat de smaak verder goed was.
Als hoofdgerecht 3x de sate en 1x de tonijn. Alle hoofdgerechten waren goed van smaak en het vlees/vis was ook erg goed.
Als kaasliefhebber ging ik dan ook voor de proeverij van reypenaar. Erg lekker en leuk dat er kaas op de menukaart staat. De rest nam koffie en dame blanche welke ook goed was.
De jarige had een kindermenu met ijsbeker die mee naar huis mocht met een sterretje en muziek, wij vonden het erg leuk dat er aan gedacht werd.
De bediening was ook heel attent en het ontbrak ons aan niets.
We hebben een leuke avond gehad en komen zeker terug!