De Beren Tilburg

Johan G.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Glubbersen .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Bij binnenkomst netjes ontvangen en naar een tafel bij het raam gebracht. Vooraf had ik de vissoep en mijn vrouw de carpaccio dit zag er goed uit en smaakte prima. Als hoofdgerecht had mijn vrouw de saté en ik de zalmforel hierbij kon je kiezen uit diverse soorten friet ,bij de saté een lekker bolletje salade en bij de vis gegrilde groente. Als nagerecht een dame blanche hier kon je de chocoladesaus apart bij krijgen. De lokatie is gunstig als je met het OV gaat. Kortom een heerlijke avond uit met goed eten en drinken voor een goede prijs met super vriendelijk personeel.
Foodie12345 .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2015
Voordat ik en mijn vriend naar de bioscoop gingen, wilden we nog op ons gemakje een lekker hapje eten.
Toen we binnenkwamen, werden we meteen geholpen en mochten we kiezen uit een paar plekken die nog vrij waren. Wij hadden een plek gekozen bij het raam.

Toen we zaten, kwam iemand vragen wat we wilden drinken. Dit was oké. Daarna moesten we zelf uitvinden dat de kaart op de papieren placemat stond.
Ik had een T-Bone (waar frietjes, groenten en salade inclusief was) besteld, en mijn vriend een entrecote (waar ook frietjes groenten en salade inclusief was). Er werd gevraagd hoe wij ons vlees wilden. Ik wilde mijn T-bone medium/rare en mijn vriend zijn entrecote, medium.

Na ongeveer 15 à 20 minuten wachten kregen we ons eten.
Mijn vlees was helaas medium, naar het doorbakken toe. Zonde van zo'n mooi stuk vlees. Ik denk dat mijn T-Bone bevroren in de pan is gelegd of in een veel te koude pan, want er zat ook geen lekker aangebraden plekken op (en dus doorbakken). De entrecote van mijn vriend was wel medium.
De ''salade'' die we erbij kregen, was een groot blad ijsbergsla met een scoop huzarensalade erop, een kwart tomaat en flink wat saus eroverheen. De groenten waren helemaal door (courgette, aubergine, paprika) en veel te veel tijm eroverheen gegooid. Zonde.

Nadat onze drankjes op waren, duurde het ontzettend lang, voordat we een ober naar onze tafel kregen (terwijl er genoeg obers rondliepen). We vroegen om nog een drankje (koffie en een cola light). En dit duurde lang voordat we dat kregen.

We hebben daarna maar snel betaald en we komen nooit meer terug. Ook niet voor een snelle hap. Veel te duur voor wat je krijgt en het eten is verpest.
Buster.brokken .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
12 uurtje besteld tijdens 60+ beurs wat bestond uit een klein kopje soep, een kroket, 3 sneetjes brood met ham, spiegelei en kaas.
Moesten lang wachten tot we het eten op tafel kregen. Uiensoep was veel te dik en niet geschikt voor zo'n klein kopje met uien. Daarbij miste ik de boter en was de kaas hard en te droog.Ham leek ook niet vers. Al met al geen smakelijke lunch. Boter gevraagd maar die werd vergeten. Jonge bediening die duidelijk geen raad weet wat de klant wil. Op de vraag of alles naar wens was heb ik ontkennend geantwoord maar daar werd niets mee gedaan.
Jo06 .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Super lekkere spare-ribs gegeten gister bij bommel beer. De bediening was erg gastvrij en erg leuk met kinderen. Ik kom hier zeker vaker terug.
Bob D.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Even snel voor de film wat eten bij Bommel Beer kan tegenvallen zo blijkt. Het 3-gangen menu kost nog geen 20 euro maar de kwaliteit is zeer magertjes. Het wordt aan tafel gebracht door overwegend zeer jeugdige jongens en meisjes die af en toe wat routine en sturing lijken te missen (chaotisch als het druk is). En je hierdoor niet zien, bestelling vergeten te brengen en het vaak lang duurt. Toch zit het er redelijk vol, dat komt denk ik door het ontbreken van meer concurrentie op deze plek.
SCDK .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Erg weinig knuffelberen voor een Beren eetcafé.

Er zijn aparte obers voor de bestelling opnemen en het uitserveren. Als niet de heel groep tegelijk binnenkomt, betekent dit dus dat zodra 1 iemand zijn drankje krijgt, de nieuwkomer niet meteen zijn drankje bij dezelfde ober kan bestellen.

Eten smaakt net iets beter dan bij een fastfoodketen, maar daar is de prijs dan ook naar.
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
In het verleden al een aantal beren eetcafés tegengekomen en over het algemeen in de prijskwaliteit verhouding goed te noemen en de gastvrijheid goed.

Maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen op de regel en deze zaak is er eentje. De inrichting is standaard, veel pluche beren en alles in de donkere sfeer van een eetcafé, alleen het ik hier meer het gevoel dat ik in een bruin gekleurde kantine zat. Dit kan te wijten zijn aan de locatie naast/in een groot bioscoopcomplex.

Maar wat een slechte service. In een zaak waar nog geen 10 mensen zaten duurde het meer dan 20 minuten voordat onze drankjes werden opgenomen en dat ook nog eens op een zeer ongeïnteresseerde manier (en dat was zo te zien de uitbater0. Deze werden vervolgens weer een kwartier later gebracht door een jonge bediende die duidelijk van toeten nog blazen wist.

Na voor een tweede keer om een menukaart te hebben gevraagd kwam die eindelijk naar 10 minuten (hier geen placemat te bekennen met een menukaart zoals bij andere 'beren'). Het viel wel op dat de uitbater voortdurend aan de telefoon hing en gezien zijn gedrag was dat de hele tijd ene informeel gesprek.

Het duurde verder nog 30 minuten voordat onze hamburgers verschenen, maar ook deze werden zonder enige opmerkingen voor ons neergezet. Smaakte goed, de standaard kwaliteit.

Alles naar binnen gewerkt, snel afgerekend en voor de rest zien ze ons hier nooit meer terecht... een aanfluiting. Je bent hier in ieder geval niet 'te gast'.
AMHoogveld .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2014
Zondagavond van het berenbiosmenu gebruik gemaakt. Het was behoorlijk druk, maar de bediening bleef steeds allert, vlot en erg vriendelijk. Complimenten daarvoor!
De uiensoep was redelijk, niet te zout en met vers stokbrood. De saté van varkenshaas was uitstekend, lekker mals, met heerlijke satésaus en gebakken uitjes. De Franse frietjes van mij waren prima, die van mijn tafelgenoot ietsje te hard gebakken. De garnering (bolletje salade en wat sla met radijs) was matig. Nagerecht (vanille- en kaneelijs met slagroom, gegarneerd met rode besjes) was lekker en niet te zoet.
De porties zijn zeker royaal te noemen, zelfs voor flinke eters.

Al met al waren het geen culinaire hoogstandjes, maar we hebben toch goed en lekker gegeten voor een redelijke prijs!
Mandy V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Het is een groot eetcafé met gezellige inrichting, veel hout en beren. Er was een deel gevuld, waar je wat dichter op elkaar zit in een gedeelte en een ander deel niet gebruikt wordt. Het is wel logisch dat je bij elkaar in een gedeelte geplaatst wordt, maar doordat de tafels wat krap bij elkaar staan is dit gedeelte wel erg druk en lawaaierig.

Op de menukaart staan veel gerechten. Wij hebben gekozen voor een voor- en hoofdgerecht.

De voorgerechten die wij gekozen hebben zijn stokbrood met kruidenboter, carpaccio en uiensoep. Het stokbrood was vers en de kruidenboter was lekker. De carpaccio was ook goed. De uiensoep miste de echte uiensmaak en het broodje met kaas op de soep leek niet vers.

De hoofdgerechten die wij gekozen hebben zijn mixed fish en spareribs bere pittig.
De mixed fish bestond uit zalm, botervis en kabeljauw met ravigotesaus. De zalm was lekker van smaak en mals, maar de botervis en kabeljauw waren droog en misten smaak.
Het vlees was de spareribs was niet slecht, maar het miste marinade. Het leek erop of er een slap sausje (totaal niet pittig terwijl de naam bere pittig iets anders belooft...) overheen gedaan was, maar de ribs niet gemarineerd waren.
De frietjes die we bij het hoofdgerecht kregen waren slap. Wij hebben mayonaise besteld, maar dit werd pas laat geserveerd toen het eigenlijk al niet meer nodig was.

Wij hebben twee keer lang moeten wachten op onze drankjes en bijbestelling (mayonaise). Toen wij vroegen of onze bestelling goed doorgekomen was reageerde de bediening wat gepikeerd met de melding dat het er zo wel aan zou komen en daar waarschijnlijk een collega mee bezig was. Wij misten een vriendelijke houding en service.

Wij hebben hier later nog een cocktail besteld. Hiervoor zijn wij eerst aan de bar geweest waar op dat moment geen personeel te bekennen was en na een aantal minuten wachten blijkbaar nog niemand in de gaten leek te hebben dat wij wilden bestellen. Uiteindelijk is onze bestelling toch aan tafel opgenomen. Wij hebben lang op de cocktails moeten wachten en kregen nota bene eerst de rekening met de melding “hier hebt u het bonnetje alvast”. Vijf minuten werden de cocktails pas geserveerd. Voor ons dus in het vervolg geen beren meer.
W S.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2014
Bommel beer is een leuk ingerichte eetgelegenheid, met een terras met lekkere lounge banken.

De kaart is uitgebreid, maar de gerechten missen smaak. De uiensoep proefde bijv. voornamelijk naar zout. Ook het lamsvlees was nogal zout en de pepersaus was helaas nog klonterig.

De bediening begon goed, met vragen of we binnen wilde eten en het eerste drankje was heel snel op tafel, daarna ging het helaas fout met het uitserveren van de drankjes en ook met het opdienen van de voorgerechten ging het mis, we kregen tot 2 keer toe de bestelling van een andere tafel.
De drankorders gingen ook niet meer goed, er moest meerdere keren besteld worden om drinken te krijgen.

Herman R.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2014
Het eten is zoals je dat in een (groot) eetcafé mag verwachten eigenlijk prima, maar niet heel bijzonder. er is een redelijk groot aanbod zodat er ook eigenlijk altijd wel iets voor iedereen op de kaart staat. De aankleding van het restaurant is ook gezellig en ziet er prima uit.

De bediening is echter goed waardeloos, lang wachten op de gerechten, drinken en bestellingen worden vergeten. Ze vergeten herhaaldelijk mensen bij het bestellen van drinken waardoor ze steeds weer op en neer moeten lopen en de sauzen komen pas halverwege het gerecht een keer aan.

Als je naar de bioscoop gaat en je hecht geen waarde aan goede service kan je hier prima eten.
Kil T.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2014
Mooi restaurant met vriendelijke bediening. Voor het eten kunnen we maar een magere voldoende noteren. De camembert met ananas was prima, maar de spareribs waren beslist niet 'top' (beetje vet en niet helemaal gaar). Ronduit onvoldoende was de rauwkost (teveel, smaakloos, geen dressing) en de warme groenten waren doorkookt en slap. De 'french fries' en de 'dikke friet' werden op het verkeerde bord geserveerd, maar dat hebben we onderling opgelost. Kortom: minder goed dan onze ervaring bij sommige andere 'Beren-restaurants'
Harrie V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2013
Let op, het is geen restaurant, maar een restaurant-café ! Groots opgezet maar met super vriendelijke bediening, met persoonlijke aandacht, wat je niet overal krijgt van zeer jeugdige bediening. Goed georganiseerd en je ziet de vriendelijke collegaliteit....
Maar het eten....ruime keuzes....van voorgerecht tot en met het nagerecht, super super goed.
Wij namen het 3 gangen menu, met verschillende keuzes €. 19, 95.
Voorgerechten zeer goed, verrassende smaak van kreeftensoepje, carpaccio met overheerlijke truffel mayonaise (had wel een potje mee willen nemen, volgende keer vragen).
De herte biefstuk, zo mals, onverwacht goed. De sliptong, ook goed. Als ook de gepofte aardappel goed HEET was geweest....was het eten, onze keuzes, richting 10 gegaan.(prijs-prest.)
Wij komen hier zeker terug door de kwaliteit van het eten, aanrader.
Bediening-zeer vriendelijk, keuzes-ruim genoeg, eten-zeer goede kwaliteit, prijs-zeer vriendelijk!
- men heeft ook een Bioscoop aanbieding - 3 gangen menu + bios kaartje voor maar €.25,--

Thomas V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2013
Erg lekker gegeten bij de Bommel Beer. Had niet veer verwacht van deze zaak maar ben erg verrast. Het restaurant zal bomvol op zaterdagavond en daardoor deed het wel aardig aan. Ik kan me voorstellen dat op andere tijden killer aandoet. Eten was lekker en enorme porties. Ik bestelde beenham met honingsaus. De beenham was heerlijk mals, er had gemakkelijk 2 man van kunnen eten. Daarnaast krijg je er flinke porties friet en salade bij. Van enkel een hoofdgerecht zat ik echt vol (en ik ben een grote eter). Spareribs van andere waren niet zo lekker, maar mijn cijfers baseer ik op mijn eigen eten. Service prima, snel en vriendelijk geholpen.
013foodie .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2013
Ongepland hier gaan eten vanwege het feit dat de geplande eetoptie met vakantiesluiting was. Gekozen voor de onbeperkte spareribs zonder veel verwachtingen; maar ze waren heerlijk mals. Eerste ronde een grote rib en volgende ronden halve ribben met een dressing naar keuze. Zeker voor de prijs €10,- op maandag en € 13,50 op donderdag een prima prijs/kwaliteit verhouding. Bediening is redelijk alert en als je aangeeft kaartjes te hebben voor de bioscoop houden ze daar rekening mee.
Radjoej .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2013
Onlangs hier wezen eten met 3 vrienden. Het was erg rustig, maar toch duurde het lang voordat wij onze bestellingen konden doorgeven. Vervolgens duurde het bijna 1,5uur voordat het eten werd gebracht (sate, lamskotelet, burger). Daarna is er niemand meer langs geweest om te vragen of alles naar wens was of dat we nog wat te drinken wilde. Meest belabberde service die ik ooit heb gehad. Wij zijn hierna ook gelijk weg gegaan om elders nog wat drankjes te doen. Raad het niet aan, indien je enige bediening/service verwacht. Het eten is overigens altijd prima bij Beer, jammer dat de service per vestiging zo verschilt!