De Beren Rotterdam-Zuid

wim N.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Tessa N.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Gisteren hier gegeten. Erg lang moeten wachten tot we onze bestelling konden doorgeven. Het kwam daarna echter wel snel en was van prima kwaliteit. Ik had de angus burger besteld, medium. De uien ontbraken echter, het broodje was helemaal doorweekt, oud sla en de beloofde uien ontbraken. Gevraagd om een nieuwe en dit werd zonder problemen geaccepteerd. Iets beter, maar nog steeds niet smakelijk. Burger werd ook nog eens twee keer op de rekening gezet. Slordig! Normaal heb ik nooit problemen bij een Beer, maar hier kom ik niet meer.
XgamegirlX .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Wat een amateuristisch zooitje daar zeg. 5 euro bijbetalen voor lamsrack plus nog eens 2 euro voor een andere saus en dan droge smaakloze lam voorgeschoteld krijgen. Het dessert waren ze vergeten. Mensen vergeten kunnen ze wat van want de hele avond gebeurde hetzelfde bij tafels om ons heen. Achteraf 9 euro teveel op de bon gerekend (bestellingen van andere tafels).
Ilëem L.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Man man wat een teleurstelling...
Vier personen telefonisch gereserveerd, stonden we niet op het lijstje. Na het wachten werden wij eindelijk naar onze tafel begeleid, maar daar bleef het ook bij. Na drie keer vragen of we mogen bestellen kwam er eindelijk iemand. Onvriendelijke bediening.. werd geirriteerd nadat ik heb doorgegeven dat het best lang duurt allemaal (sorry maar zo ga je toch niet met je gasten om?) Eten was best lekker. Service kan wat beter, iedergeval een glimlach op je gezicht verandert de sfeer al snel! Tegenvallend.
Cindy G.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Gisteravond, tweede Pinksterdag, gegeten bij De Beren op Zuid. Het was erg druk maar ondanks de drukte bleven de medewerkers erg vriendelijk en leken het onder controle te hebben.
De spare ribs waren erg lekker en mals, wat mij ook was aanbevolen door vrienden.
Ik vind het een prima eetgelegenheid zo bij de bioscoop!
Gooke O.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Omdat we naar de bioscoop gingen en dit keer voor Pathe de Kuip gekozen hadden kwamen we op het Kor Cieboomplein terecht. Op het plein zijn meerdere restaurants te vinden die net zo groot van opzet zijn als de de Beer. Echter het was een drukke zondagavond en bijna overal waren lange rijen mensen te zien. We besloten het beren restaurant te proberen. Ook hier was het flink druk. Onze naam werd snel genoteerd en we konden aan de bar wachten. Ook hier zijn we snel geholpen. Wachten met een drankje en een mandje brood met smeersels was goed te doen. We aten spareribs. Deze vielen zeker niet tegen. Er zat voldoende vlees aan, ze waren goed gaar en niet droog. De smaak was niet uitgesproken of heel indrukwekkend. De spareribs werden op een plastic plank geserveerd met een piepklein kommetje salade en friet met sausjes. De porties waren zeker groot genoeg. Wij hebben ons eten niet opgekregen. De bediening was vlot en netjes. We zullen er niet snel weer gaan eten, maar slecht was het niet.
Eric S.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Op zich was het eten prima, echter vonden we het wel erg vreemd dat het toetje niet op een dienblad gebracht werden maar in de ene hand een taartje en in de andere hand twee coupes ijs met een hand tussen de vingers in het glas geklemd aan tafel gebracht werd. Niet echt smakelijk als de bediening met zijn vingers in jouw slagroom zit te roeren.
Amber96 .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Bij de Beren gegeten met een beren-bios bon. Het voorgerecht (surf&turf) was tot tweemaal toe niet warm. De hoeveelheid van het eten was minder dan wat wij van de beren gewend zijn. Het personeel liep tot 3 maal toe over gevallen eten van de tafel naast ons heen. Toen het erg druk was, werd er ineens opvallen vaak gevraagd of er al afgeruimd kon worden, waardoor we het idee kregen dat we weg moesten. Na het online indienen van deze klachten kreeg ik een waardebon voor 2 gratis drankjes en een mandje stokbrood toegestuurd. Dit vond ik redelijk netjes opgelost, al ga ik er door deze slechte ervaring niet meer heen.
Nimrah .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2016
Vroeger stonden de beren bekend voor de heerlijke spareribs echter was dit zo slecht dat de lokale bezorgboer uit de dorp veel betere spareribs levert dan hier.

Jonge vlotte bediening dat wel maar vergat wel een drankje. Moet wel gezegd dat we hem 20 minuten later gratis kregen.
Karin P.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
We hebben er verleden jaar met de kerst gegeten was prima in orde.
Dit jaar weer geboekt met de kinderen en de rest van de familie.
17.30 uur aanwezig,na zessen pas aan tafel,de stoelen zaten nog onder vettigheid van de vorige eters .
De drank was snel geserveerd,daarna was het wachten,hebben maar 3 mandjes brood met kruidenboter besteld,toen weer wat te drinken genomen.
Om 19.15 uur kwam de soep maar die was koud-lauw die hebben we terug gestuurd.
Om 19.35 kregen we eindelijk weer soep 5x maar die was nog steeds koud-lauw.
Die hebben we ook terug gestuurd met de mededeling dat we geen soep meer hoefde.
Toen was het wachten op het hoofd gerecht,ze kwamen weer vragen of we wat wilde drinken.
Dat wilde we niet we willen nu eindelijk wat te eten hebben en dat duurde weer erg lang
Spareribs waren droog en doorbakken bij de sate zat een droog dor bolletje salade of wat daar op moet lijken.
Kortom het eten was slecht tot matig wat voor ons een gezellig avondje uit had moeten worden,is nu totaal verziekt door deze zaak.
364 euro uitgegeven aan deze ballentent.
Dit nooit meer,bedankt beren voor het verzieken van onze avond.
Ik was blij dat ik weer om 21.15 weer in de auto zat,het was een lange avond vol ergernis.
Guidetti .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
een van de twee sateburgers was "kip"maar dan wel een hele oude;was niet doorheen te komen,ook geen smaak aan.de andere was oke ,vandaar een 5 en geen 0.
porties worden ook steeds kleiner(en daar gaat men hier voor naar toe), Beren gaat zichzelf de das omdoen op deze manier.
Petra J.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Afgelopen weekend in Zuid gegeten. Het kan toch niet zo moeilijk zijn om spareribs te maken? De spareribs waren doorgekookt en de marinade was er over heen gegooid. De maiskolven waren nog bevroren. We waren er vrij vroeg in de avond en het was niet druk, dus je zou denken dat de kok genoeg tijd had om het eten voor te bereiden. De friet die erbij werd geserveerd, was te kort gebakken. Mijn tafelgenote had een smakeloze varkenshaas. Ook al zijn de prijzen aan de lage kant, dit kun je gewoon niet zo uitserveren. Maar ik moet niet alleen negatief zijn, gebakken champignons(saus), bolletje huzarensalade, stokbrood kruidenboter waren prima! Personeel is vriendelijk (alhoewel de smartphones af en toe interessanter leken dan de klanten) en het decor is prima, precies wat men van een eetcafe kan verwachten.
Hennyvanweert .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2015
Bij Beren restaurant, is altijd lekker eten, voor een voordelige prijs.
Vooraf een mandje stokbrood genomen met kruidenboter. Brood was heerlijk vers gebakken.
Hoofdgerecht: Ind. saté burger- Kipfilé met satésaus, sla, komkommer en gefrituurde uitjes en berenfrites.
mijn man heeft gekozen voor de sparéribs. je kan kiezen uit verschillende smaken.
en een heerlijke Latté als afsluiting.
Lekker gegeten ( voor een redelijke prijs.)
Chantal V.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Lang moeten wachten voordat we uiteindelijk konden bestellen. Ze deden het natuurlijk wel slim door ons voorafgaand nog een broodje aan te bieden. Weinig groenten op het bord en voor het geld het niet waard (biefstuk).

Service was goed en inrichting prima.
Foe T.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Jah... we moesten wat eten en alles was vol. Hier konden we wel terecht. Erg leuk om een keer mee te maken. Simpel en gewoon eten. wat tegen viel was het wachten op een tafel. Werd 40 mi aangegeven maar uiteindelijk iets meer dan een uur....
Kippensoep .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Met een groep hier gegeten. Van te voren bestelling per mail doorgegeven, maar echt alles ging mis. Het etentje duurde totaal vier uur maar we hebben niet mee dan twee drankjes gekregen. Herhaaldelijk gevraagd, niet gekomen...
Na het hoofdgerecht nog een uur en een kwartier tegen de lege borden aangekeken. Dessert bleef wederom bizar lang op zich wachten. Wat een verschrikkelijke tent. Nooit meeeeer!!
Willem H.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2014
Een avondje Bioscoop bij de kuip. Je hebt niet heel veel keuze om rond Pathé wat te eten. Of je moet van de oosterse keuken houden. We zijn gaan eten bij Bennie Beer. We werden vriendelijk ontvangen door een lange blonde dame die ons netjes naar onze tafel begeleide voor de open keuken. Daarna heeft ze het over gedragen een de dame die onze tafel (tafel 70) bediende.
Toen begon eigenlijk bij ons de irritatie al. We zaten nog niet, daar we bezig waren onze jassen uit te doen. Tijdens het plaats nemen aan tafel werd ons al gevraagd wat we wilde drinken en of we wat brood vooraf wilde. Overrompeld maar snel wat geroepen en daarna maar eerst eens rustig gekeken wat we wilde eten. Het menu is altijd wel mooi van prijs (19,50). Mijn vrouw kan door haar bestralingen geen pittige dingen hebben in haar mond, daar de tong dit niet meer verdraagt. Dit keer was het menu niet helemaal ons ding met de keuze in het hoofdgerecht. (saté, vis, hertenbiefstuk: kost 5 euro extra, rogvleugel of vegetarisch) Gevraagd of mijn vrouw in plaats van de saté een biefstukje kan krijgen, dan betalen we de 3 euro (verschil op de gewone menukaart tussen de saté en de biefstuk) wel bij. Antwoord van de dame die onze drank al vroeg tijdens het zitten was, u kunt toch de hertenbiefstuk nemen? Mijn vrouw gaf aan dat ze dit nog nooit heeft gegeten en niet weet of dit lekker is. Dan gaat het niet lukken. Uiteindelijk hebben we beide de saté genomen. Mijn vrouw heeft de satésaus apart genomen, mocht het toch te sterk zijn. Na de carpaccio werd de saté BB opgediend. Het vlees was wat taai voor varkensvlees en de patat niet krokant. Het grote stuk kroepoek was buigzaam en je kon het haast niet doorbijten. Daar de dame die onze tafel bediende voor ons gevoel om de paar minuten kwam vragen of we nog wat wilde drinken, wat ook erg vervelend was, hebben we kenbaar gemaakt dat de kroepoek taai en niet te eten was. Ze wist hiervan, maar kon er niets aan doen. Pardon? terwijl de borden met saté de keuken uit vlogen, was de kroepoek overal taai en men kan hier niets aan doen? Na hebben we de Dame Blanche genomen die goed van smaak was, al mocht er in onze ogen wel ietsje meer chocolade saus over heen. Natuurlijk kan je niet veel eisen van een menu wat 19,50 euro kost, maar het is lopende band werk dus zal de marge wat lager zijn maar de omzet daartegen erg hoog. Juist daar de meeste mensen die bij Bennie Beer wat gaan eten erna naar de bioscoop gaan voor een leuke avond, moet deze leuke avond beginnen bij Bennie Beer en daar juist niet verkeerd beginnen door irritaties over het eten en de bediening. Helaas merk je het verschil tussen de nog twee bestaande echte beren van de oprichters en sommige franchise winkels. De 5 van het eten is puur voor het hoofdgerecht. De carpaccio komt gesneden binnen en is alleen maar even op een bord leggen, het ijs is ook een kwestie van uit een bak scheppen en voorzien van slagroom en de extra's die bij het ijsje horen. Daar is eigenlijk niets aan wat je kan verknallen. De saté, en patat wel, die wordt immers gebakken. En laten nu net juist deze twee dingen niet goed zijn. Van de service weet je dat het veelal schuren zijn bij de Beertjes, daar is de aankleding ook op gericht. Maar het personeel kan wel vriendelijk zijn en zich in proberen in te leven in de klant. De enige twee prettige ervaringen waren bij binnen komst dat we vriendelijk werden geholpen naar onze tafel en bij betalen, ook daar was een glimlach en wensten men ons een fijne avond toe. Toch een 5, daar we het grootste deel van de tijd hebben doorgebracht met de dame die ons aan het bedienen was.
Ernie13 .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2014
We niet zo fan van de beren maar zo af en toe komt het handig uit om er te eten en gaan we er heen. Wat stokbrood vooraf en een schnitzel en lamskoteletjes als hoofdgerecht. Na een tijdje begonnen we ons wel af te vragen waar de hoofdgerechten bleven want zo druk was het niet in het restaurant. Na 45 minuten kwam de serveerster vragen wat we ook alweer besteld hadden en iets later kregen we uiteindelijk ons eten. De bestelling was kwijt geraakt in de keuken. We kregen excuses en onze eerste drankjes en het stokbrood werden gelijk van de rekening gehaald. Best netjes want we deden er niet eens moeilijk over.
Maar wel beetje jammer dat daarna een bestelling voor een nieuw drankje vergeten werd. Nadat we dit bij het afrekenen aangaven werden ook onze andere drankjes van de rekening gehaald. Uiteindelijk dus alleen onze hoofdgerechten betaald. Het is goed opgelost maar we betalen liever iets meer en dat het wel goed gaat.
Over het eten: het was te veel. De porties mogen best wat kleiner.
Auke D.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2014
Zo af en toe gaan we hier eten voordat we naar de bios gaan. Je weet wat je krijgt bij deze keten. Het is er luidruchtig, het is bijna een gaarkeuken waar het eten bijna fabrieksmatig wordt klaargemaakt, de bediening is jong en vaak onervaren, maar zeker vriendelijk en hulpvaardig. En tja het eten...ga maar eens in de keuken kijken. Ik denk dat de prijs/kwaliteitverhouding prima is. Je betaald weinig. De krijg je niet het beste stuk vlees...
Anja V.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2014
Nog nooit ergens zó slecht gegeten!
T-bone was rauw
Ham bij meloen was centimeter dik gesneden
Garnalen waren droog
Steak was doorbakken terwijl dat niet gevraagd was
Saté was droog
Gepofte aardappel was smakeloos