De Beren Rotterdam-Centrum

6,8

Jouw recensie over het restaurant De Beren Rotterdam-Centrum

Mirjam O.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2017
Van ons gezelschap van vier mensen namen twee personen het driegangenmenu. Vooraf aten we salades en carpaccio, De smaken waren prima. De voorgerechten kwamen ook vrij vlot op tafel. Toen begon het wachten op het hoofdgerecht, dat duurde vrij lang. Het hoofdgerecht (zeebaars, pikante kip, roodbaars en saté) was prima voor de prijs die je betaalt. De porties waren wel aan de kleine kant. Prettig is de grote keuze aan bijgerechten: naast verschillende soorten friet ook gewone aardappels, brood of rijst.
De bediening was goed en vriendelijk. Er werd rekening gehouden met voedselallergieën. Ook dingen als 'dressing apart' of een ingrediënt weglaten ging prima, dat maak ik nog wel eens anders mee.
Enige minpunten waren dat de tafels vrij dicht op elkaar staan, waardoor het al snel rumoerig is. Onze tafel stond ook nog eens recht onder een box waaruit vrij harde muziek kwam. Dat maakte het geluidsniveau echt te hoog.
Britt V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Vrijdag heb ik hier heerlijk gegeten met 4 vriendinnen. We hadden het 3-gangenmenu voor 19,95. De carpaccio was echt heerlijk, evenals de varkenssate die ik had gekozen als hoofdgerecht. Het personeel was supervriendelijk en toen ze mij de verkeerde patat gaven (je had mega veel keus), mocht ik die houden en kreeg ik een portie van de goede. Al met al vonden wij het helemaal top!
Nolja21 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
Kwam er vroeger vaker, maar sinds de verbouwing is het echt slecht geworden. De bediening kon de drukte niet aan en er was veel onderling gekibbel. Eten duurde veelste lang, hebben 3 kwartier gewacht. Het vlees zelf is vrijwel smakeloos, en er worden grote kwakken saus erop gestreken.
roos5658 .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Voor de 1e keer bij de Beren Rotterdam Centrum geweest sinds de verbouwing. Kom er zo 3-4 keer per jaar voor de grote schnitzel. Maar wat gebeurt er nu.....de schnitzel is na de heropening van de menukaart gehaald. Waarom is dit eraf, samen met vele andere dingen. Die saaie sate staat er nog wel op terwijl er geloof ik 80 satebars zijn in Rotterdam.

Na lang denken maar de American BBQ Burger genomen. Nou dat viel dus zwaar tegen, smakeloze burger en lijkt ook of je minder frites krijgt als voor de verbouwing. Collega nam de sate.

Nou ik moet zeggen dat ze mij kwijt zijn als eter vanaf nu. Misschien nog wel eens op het terras maar eten doen we voortaan ergens anders.
Tessa1992 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Samen met een vriendin wezen eten bij de Beren in het centrum van Rotterdam. De binnenkomst was prima, aardige serveerster en mijn drankje stond snel op tafel. Besteld bij een aardige serveerster, aangegeven dat ik zwanger ben en het vlees dus graag doorbakken wilde hebben. Geen probleem! Toen het eten (snel) op tafel kwam, was mijn vlees niet doorbakken. Kan gebeuren, geen probleem. Terug naar de keuken! Mijn patatjes kreeg ik alvast in een bakje, wat ik al vrij apart vond. Vervolgens kwam mijn vlees op een klein wit bordje. Het vlees was op sommige stukken verbrand en smaakte voor geen meter. Je hebt doorbakken, maar dit was gewoon verbrand...
Dit aangegeven bij de bediening. Kwamen ze met een lulverhaal dat doorbakken nu eenmaal lastig is.... uhhh in andere restaurants hebben ze hier totaal geen moeite mee.
Jammer, want mijn vriendin was klaar met eten & ik had geen zin om nog 20 minuten te wachten op een nieuw gerecht....
Gelukkig hoefde we het vlees niet te betalen, maar ik had geen avond eten op. Jammer. Slechte ervaring, niet voor herhaling vatbaar helaas.
Ook een aantal personeelsleden wisten duidelijk niet hoe zij zich moesten gedragen. Kei hard liedjes zingen achter de bar, op de telefoon kijken en alleen maar met elkaar bezig zijn... jammer!
JA M.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
We zijn op donderdag 9/3/2017 met z'n tweetjes geweest rond 14:00. Er waren slechts 2 personeelsleden. Mijn vriend moest 3 keer de bediening gaan halen. Dus een heel slechte ervaring. We moesten lang wachten. Het eten was weinig. Het vlees was droog. De salade was smaakloos. De frietjes waren breed maar dun en uitgehold. Niet voor herhaling vatbaar.
Margit H.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
Zoals eigenlijk altijd, prima hap zonder pretenties. Goede burgers, smaakvolle spare ribs, begeleid met lekkere ambachtelijke frites en salade. Prijs-kwaliteit in orde, zeker als je de dag aanbieding neemt.
vdweiden .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Vandaag wezen lunchen met z'n drieën.
Kipfilet klein, droog en te lang op de grill gelegen.
Excuses gekregen en er was koffie geloofd als goedmakertje.
De ambachtelijke frites waren wel breed maar plat en uitgehold.
Je verwacht lekkere dikke frites.
Daarna liep de bediening diverse keren langs maar pas na 20 minuten nadat er 2 glazen leeg op tafel stonden werd er gevraagd of we nog iets wilden?
Na het afrekenen liepen we naar buiten, uiteraard zonder de eerder beloofde koffie.
Slechte ervaring en niet voor herhaling vatbaar.
murieel .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
De bediening was goed. Hij regelmatig of alles naar wens was en zorgde dat je je welkom voelde. Wij waren er tijdens de lunch, ik had de garnalenkroketjes, deze vond ik wel wat minder. Proefde het "garnalen" gedeelte niet echt. Maar de service er omheen en de sfeer waren echt goed. Dus dan neem je zoiets voor lief.
marude .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Tijdens lunchtijd 45 minuten moeten wachten op een koud gerecht. Waarop een zeer slap excuus kwam. De drankjes hoefden niet betaald te worden. Er liepen slechts 2 personeelsleden. En dat tijdens de kerstvakantie. Betaal liever gewoon alles en dat we het eten op tijd hadden gekregen.
Heidi H.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
De laatste keer dat wij naar het Beren restaurant gingen zal ook de laatste keer blijven. Wat een mooie herinnering was is overschreven door een zware tegenvaller. De porties zijn veel kleiner dan we van de beren gewend waren. Een miniscuul stukje vlees, weinig friet, salade en groente. De kwaliteit van het vlees was gelukkig nog wel goed. De extra bijbestelde rijst was hard nodig om niet hongerig de deur uit te gaan. De prijzen zijn niet mee omlaag gegaan, zodat de prijs/kwaliteitsverhouding wel erg scheef is komen te liggen. Het personeel was wel vriendelijk. Na onze klacht over de kleine porties is de rijst in ieder geval niet berekend.
PeterF48 .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Ik laat nu al een tijdje op internet mijn indrukken achter van gelegenheden waar ik het genoegen heb mogen smaken om de keuken te proberen. Zoals u ziet vat ik dat alleszins positief op. Terecht want in alle eerlijkheid, sinds ik dit doe, heb ik nog steeds niet ergens gegeten waarbij ik echt met de dood in ‘t lijf van tafel ging. Zelfs al waren er wel eens minpuntjes (prijs-kwaliteitverhouding, matige wijn, matige bediening) het positieve woog altijd op tegen de minpuntjes. Nog steeds ga er vanuit dat niemand zijn avonden doorbrengt met de intentie z’n onvermoede gasten een poot uit te draaien.
Op een haastige zaterdagavond stapten we de tent binnen. We hadden ongeveer 100 minuten voor de film zou aanvangen en die tijd leek ons voldoende voor een eenvoudig hapje. Via ons hotel hadden we gereserveerd. Dat is meteen het eerste minpuntje want die reservering was niet doorgekomen. Geen probleem want er zaten al mensen aan hun toetje dus er zou zo wel plek komen. Of we maar even aan de bar wilden wachten. Tuurlijk wilden we dat. Ideale plek want je kan meteen wat te drinken bestellen.
Gaf meteen de gelegenheid om de zaak beter te aanschouwen. De inrichting is een soort Eftelingversie van een blokhut met daarin veel tafeltjes. Niet echt hoogdravend maar daar is het ook niet de tent naar. Iedereen die in de omgeving woont en wel eens een hapje buiten de deur waagt kent de Berenfamilie. Het moet wel heel gek zijn, wil je er nooit een keer geweest zijn met je vrienden, je collega’s of de mannen van je voetbalelftal. Ik zou het niet laagdrempelig willen noemen eerder drempelloos, vergelijkbaar met een snackbar. De tent zat dan ook vol. Veel jong publiek met een gemiddelde leeftijd op zo’n 50% van de mijne.
Nog voor ik mijn biertje leeg had, bleek er al een tafel beschikbaar Dat gaat snel! Weer een puntje in de plus. Snel verhuisd en voorzien van de 2e ronde aan drank en de kaarten. We konden ons beperken tot de hoofdgerechten gezien de film en omdat we ons eerder al bezondigd hadden aan drank en borrelhapjes. De keuze was ruim maar wij hadden de onze snel genoeg gemaakt, varkenshaassaté + Franse friet voor mijn vrouw en de gemarineerde lamskarbo’s en de ambachtelijke friet voor mij.
Enige tijd nadat onze bestelling was opgenomen, werd ons gevraagd of we misschien wilden verhuizen naar een kleiner tafeltje. Tuurlijk, wij zijn niet moeilijk. We waren nog maar net gezeten of onze bestelling kwam er al aan. Zo dan! Dat is snel zeg. Petje af. Helaas blijkt snelheid zijn prijs te hebben.
Wat zal ik zeggen van de saté van mijn vrouw? Allereerst de portie is redelijk qua grootte. De satésaus is redelijk zowel qua substantie, viscositeit, als pittigheid. Qua smaak was er iets te winnen. Dan het vlees. Mijn vrouw had gevraagd om medium want het is eeuwig zonde om zo’n mooi stuk vlees suf te garen. Die zonde was hier echter wel in koelen bloede begaan. De gemiddelde kipsaté van de buitenwijkchinees heeft na een weekendje in de saus badderend meer substantie. Zonde om daar een varken voor te slachten. Gelukkig waren de frietjes en de saus afdoende om de nog aanwezige trek te stillen.
Dan mijn gemarineerde lamskarbos. Ja gemarineerd waren ze. Onmiskenbaar, maar ook heel erg gaar. Een gaarheid die je alleen bereikt als je je vlees in 5 minuten op hoge temperatuur aanbakt en daarna 2 uur op een temperatuur van een graadje of 120 laat aanmodderen. Het wordt niet malser wel droger. Gelukkig bleef het door die marinade wel etenswaardig. Daarbij kreeg ik een vol bord met gegrilde groentes. Die waren op zich heel redelijk. Een beetje weinig op smaak. Iets meer kruiderij en het zou richting goed zijn gegaan. Dat zelfde geldt voor de bijgeleverde versnipperde verse groentes. Iets meer dressing zou hebben geholpen. Uiteraard staan er standaard sausjes op tafel dus je kan het ook zelf doen maar ik heb mijn dressings liever wat lichter. Heb ik nog iets gemist? Ja inderdaad die ambachtelijke friet. Ik verwachte dikke grove Vlaamsche frieten. Dat kreeg ik niet. Die dingen waren wel breed maar ook uitgehold. De zin daarvan ontgaat mij volledig. Iedere hap een teleurstelling. Ik vond het niet lekker. Sorry.
We hebben ons zo goed en zo kwaad door de maaltijd heen gewerkt en gingen zeker niet met honger naar huis maar ik denk niet dat ik mijn vrouw ooit weer kan overtuigen om hier weer binnen te stappen. We waren wel ruim op tijd voor de film. Dat dan weer wel.
Bottomline. Gezellige tent, snelle service, niet duur maar zorg er wel voor dat je voor je aan tafel gaat genoeg gedronken hebt. Met een helder hoofd is dit een stuk minder te verteren.
Selina V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Super gezellig restaurant met behulpzaam en vriendelijk personeel. Lekker eten voor een goede prijs. Ik heb hier nu meerdere keren gegeten en kom nog steeds graag terug! Jammer om te lezen dat mensen niet hetzelfde ervaren. Ik heb wederom toch weer lekker gegeten.
Jacq K.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Wat een verschrikking. Meer dan 1 uur op ons eten gewacht. Toen het kwam was de saus voor de varkenshaas verkeerd en het eten lauw. Teruggestuurd. Vervolgens verkeerde friet en de varkenshaas was gewoon weer op de grill gelegd waardoor er zwarte stukken aan zaten. Deze keer hadden ze de saus maar helemaal vergeten. Gasten om ons heen waren ook aan het klagen. Ik heb nog nooit bedienend personeel zo vaak excuses aan diverse gasten horen maken. Nooit meer!
Oscar R.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Weer een echte Beren maaltijd, veel vlees. Met kinderen op het Schouwburgplein, Rotterdam, buiten gegeten.
Deze keer had ik een rib-eye medium besteld. Het werd een rib-eye well done, ook lekker. Vlees zat weinig zout op. Dat is fijn en beter voor de gezondheid. De frieten smaakte deze keer naar vet waar te vaak frieten in zijn gebakken. Ben ik niet van De Beren gewend. Voor de rest prima voor een berencafé. Wel wordt weinig groente bij het eten geserveerd. Dat mag wel meer. Berencafé wordt wel steeds meer een soort veredelde fastfood keten i.p.v. een restaurant en dat merk je aan de kwaliteit van het eten, het vlees. Dat is jammer want ik kom al 25 jaar bij de Beren café's en ik eet daar tot nu toe graag.
De bediening was goed. Reageerde snel, adequaat en was erg aardig.
De locatie aan Schouwburgplein is leuk. Zeker buiten met een zonnetje erbij.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Vandaag met 2 personen gegeten bij Betty Beer.
Drankjes werden nagenoeg direct gebracht, de bestelde "American BBQ Burger", die we voor de eerste keer bij Betty bestelden, liet ruim 45 minuten op zich wachten en dat terwijl het terras voor nog geen 50% vol zat en de zaak binnen leeg was.
De American BBQ Burger bij Betty was voor ons de grootste misser die we ooit heb gehad bij De Beren. Hij was zeker niet lekker en zat tegen de vermelding van vies aan, dit mag je qua smaak geen burger meer noemen ! Ruim 90 minuten na het eten van dat ding proefden we het vet nog in onze monden. Hoe men deze burger heeft bereid is een compleet raadsel dit mag ook in een eetcafe niet voorkomen.
De Beren maar even voorbij lopen, jammer.
Beste R.v.Eijk,
Wat vervelend om te lezen dat het diner niet naar wens is geweest!
Helaas hebben wij geen weet gehad van uw klacht op de avond, we hadden het graag direct voor u willen oplossen.
Zou u een mail met de recensie willen mailen naar gastenbeleving@beren.nl zodat wij de klacht alsnog netjes kunnen oplossen?
We horen graag van u.
Met vriendelijke groet,
Cindy van De Beren.
Pvaken V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Vandaag met vieren hier gaan eten. De bediening was niet erg attent. De drankjes werden meteen opgenomen, maar de levering werd vergeten. Kwam pas nadat we er naar hadden gevraagd. Ook voor het eten moesten we vragen. De bestelde spareribs waren koud toen ze kwamen. Terug gestuurd, kwamen beter maar nog steeds niet heet terug. Een extra portie was ook langzaam in de levering en niet echt warm. Afknapper
Carina G.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Het was heerlijk weer,de bediening was super aardig,een beetje onoplettend sommige,niet de jongen wat ons bediende hij was heel erg attent. Drie gangen menu. Ik had de carpsccio heb ik wat bij moeten kruiden,maar was voor de rest lekker. Hoofd had ik ribeye. Had niet gerust was bloed op het bord ook weer bijmoeten kruiden was wat flauw van smaak,verder was hij goed. De asperges waren te gaar. Je betaald toch 5 euro extra. Het toetje tiramisu van limocello en sorbets. Die was heerlijk,maar de tiramisu had buiten het koekgedeelte geen smaak.
Aranka R.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Verrukkelijke spare ribs gegeten bij de beertjes, het vlees is super mals en zit ook in grote hoeveelheid aan het bot. Lekker op het terras in het zonnetje. Het was erg druk (want weer de eerste zonnige dag in tijden) en af en toe moesten we langer wachten of meerdere keren om iets vragen. Wel super aardige meiden in de bediening en alles komt met een lach en een leuk woordje. Porties zijn groot dus ik heb altijd aan de 3 ribbetjes (bere pittig) voldoende. Lekkere frietjes erbij, maar wel steeds minder groente. Volgende keer zal ik extra vragen. De WC's binnen stonken en waren vies, dat is echt een minpunt. Verder gewoon prima zoals je van de Beertjes kan verwachten.
Jody B.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Gezellig gegeten bij Betty Beer! Lekker genoten van het 3-gangenmenu. Eten is goed en bediening is prettig. Nog wel een tip voor de volgende keer: de portie van de risotto was wat klein en kwam niet volledig overeen met de beschrijving (geen groene groenten kunnen vinden). Verder top!