De Beren Rotterdam-Centrum

6,8
6,6
Heidi H.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
De laatste keer dat wij naar het Beren restaurant gingen zal ook de laatste keer blijven. Wat een mooie herinnering was is overschreven door een zware tegenvaller. De porties zijn veel kleiner dan we van de beren gewend waren. Een miniscuul stukje vlees, weinig friet, salade en groente. De kwaliteit van het vlees was gelukkig nog wel goed. De extra bijbestelde rijst was hard nodig om niet hongerig de deur uit te gaan. De prijzen zijn niet mee omlaag gegaan, zodat de prijs/kwaliteitsverhouding wel erg scheef is komen te liggen. Het personeel was wel vriendelijk. Na onze klacht over de kleine porties is de rijst in ieder geval niet berekend.
Selina V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Super gezellig restaurant met behulpzaam en vriendelijk personeel. Lekker eten voor een goede prijs. Ik heb hier nu meerdere keren gegeten en kom nog steeds graag terug! Jammer om te lezen dat mensen niet hetzelfde ervaren. Ik heb wederom toch weer lekker gegeten.
Jacq K.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Wat een verschrikking. Meer dan 1 uur op ons eten gewacht. Toen het kwam was de saus voor de varkenshaas verkeerd en het eten lauw. Teruggestuurd. Vervolgens verkeerde friet en de varkenshaas was gewoon weer op de grill gelegd waardoor er zwarte stukken aan zaten. Deze keer hadden ze de saus maar helemaal vergeten. Gasten om ons heen waren ook aan het klagen. Ik heb nog nooit bedienend personeel zo vaak excuses aan diverse gasten horen maken. Nooit meer!
Oscar R.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Weer een echte Beren maaltijd, veel vlees. Met kinderen op het Schouwburgplein, Rotterdam, buiten gegeten.
Deze keer had ik een rib-eye medium besteld. Het werd een rib-eye well done, ook lekker. Vlees zat weinig zout op. Dat is fijn en beter voor de gezondheid. De frieten smaakte deze keer naar vet waar te vaak frieten in zijn gebakken. Ben ik niet van De Beren gewend. Voor de rest prima voor een berencafé. Wel wordt weinig groente bij het eten geserveerd. Dat mag wel meer. Berencafé wordt wel steeds meer een soort veredelde fastfood keten i.p.v. een restaurant en dat merk je aan de kwaliteit van het eten, het vlees. Dat is jammer want ik kom al 25 jaar bij de Beren café's en ik eet daar tot nu toe graag.
De bediening was goed. Reageerde snel, adequaat en was erg aardig.
De locatie aan Schouwburgplein is leuk. Zeker buiten met een zonnetje erbij.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Vandaag met 2 personen gegeten bij Betty Beer.
Drankjes werden nagenoeg direct gebracht, de bestelde "American BBQ Burger", die we voor de eerste keer bij Betty bestelden, liet ruim 45 minuten op zich wachten en dat terwijl het terras voor nog geen 50% vol zat en de zaak binnen leeg was.
De American BBQ Burger bij Betty was voor ons de grootste misser die we ooit heb gehad bij De Beren. Hij was zeker niet lekker en zat tegen de vermelding van vies aan, dit mag je qua smaak geen burger meer noemen ! Ruim 90 minuten na het eten van dat ding proefden we het vet nog in onze monden. Hoe men deze burger heeft bereid is een compleet raadsel dit mag ook in een eetcafe niet voorkomen.
De Beren maar even voorbij lopen, jammer.
Beste R.v.Eijk,
Wat vervelend om te lezen dat het diner niet naar wens is geweest!
Helaas hebben wij geen weet gehad van uw klacht op de avond, we hadden het graag direct voor u willen oplossen.
Zou u een mail met de recensie willen mailen naar gastenbeleving@beren.nl zodat wij de klacht alsnog netjes kunnen oplossen?
We horen graag van u.
Met vriendelijke groet,
Cindy van De Beren.
Pvaken V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Vandaag met vieren hier gaan eten. De bediening was niet erg attent. De drankjes werden meteen opgenomen, maar de levering werd vergeten. Kwam pas nadat we er naar hadden gevraagd. Ook voor het eten moesten we vragen. De bestelde spareribs waren koud toen ze kwamen. Terug gestuurd, kwamen beter maar nog steeds niet heet terug. Een extra portie was ook langzaam in de levering en niet echt warm. Afknapper
Carina G.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Het was heerlijk weer,de bediening was super aardig,een beetje onoplettend sommige,niet de jongen wat ons bediende hij was heel erg attent. Drie gangen menu. Ik had de carpsccio heb ik wat bij moeten kruiden,maar was voor de rest lekker. Hoofd had ik ribeye. Had niet gerust was bloed op het bord ook weer bijmoeten kruiden was wat flauw van smaak,verder was hij goed. De asperges waren te gaar. Je betaald toch 5 euro extra. Het toetje tiramisu van limocello en sorbets. Die was heerlijk,maar de tiramisu had buiten het koekgedeelte geen smaak.
Aranka R.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Verrukkelijke spare ribs gegeten bij de beertjes, het vlees is super mals en zit ook in grote hoeveelheid aan het bot. Lekker op het terras in het zonnetje. Het was erg druk (want weer de eerste zonnige dag in tijden) en af en toe moesten we langer wachten of meerdere keren om iets vragen. Wel super aardige meiden in de bediening en alles komt met een lach en een leuk woordje. Porties zijn groot dus ik heb altijd aan de 3 ribbetjes (bere pittig) voldoende. Lekkere frietjes erbij, maar wel steeds minder groente. Volgende keer zal ik extra vragen. De WC's binnen stonken en waren vies, dat is echt een minpunt. Verder gewoon prima zoals je van de Beertjes kan verwachten.
Jody B.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Gezellig gegeten bij Betty Beer! Lekker genoten van het 3-gangenmenu. Eten is goed en bediening is prettig. Nog wel een tip voor de volgende keer: de portie van de risotto was wat klein en kwam niet volledig overeen met de beschrijving (geen groene groenten kunnen vinden). Verder top!
Rob W.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Voor het eerst sinds mijn studententijd weer eens gegeten bij een Berenrestaurant. We hadden zin in spareribs en waar kun je dat beter gaan eten dan hier (vast nog wel een paar plekken, maar 'old times sake' speelt ook mee).

Het eerste dat je merkt als je naar binnen loopt, is de overduidelijke baklucht. Dat moet toch beter kunnen met een iets betere ventilatie. Het was dat we spareribs wilden, anders waren we misschien nog weer omgedraaid. Rest van het interieur kan je smaak zijn of niet, standaard is het zeker niet. De stoelen zijn goed, dus je kunt rustig een hele avond zitten.

We waren met zijn 3-en en hebben allemaal een verschillende soort saus erbij genomen.
De saus wordt er overigens later opgestreken, in de basis zijn de spareribs allemaal hetzelfde. Ze smaakten prima, mals, kwamen makkelijk van het bot af.
Prima frietjes erbij, alleen wel erg karige groente. Voor 20 euro per bord, mag er wel iets meer groente bij, of biedt het in ieder geval aan. Een beetje frisse salade is wel lekker naast de stevige spareribs. De ribbetjes waren dus goed, maar de prijs-kwaliteit van het geheel is niet heel goed, vandaar het zesje voor het eten.

Dame die de bestellingen opnam was snel en alert, de dame die de drankjes kwam brengen kon nog wat opleiding gebruiken, maar vervelend was het zeker niet.

Leuk om een keer weer geweest te zijn, maar het wordt geen regular meer
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Meerdere malen lekker gegeten bij eetcafé De Beren Rotterdam-Centrum.
Deze keer bestelden we een varkensschnitzel en Saté BB. Beide gerechten waren niet meer wat "De Beren" ons in het verleden voorschotelden. De bijgeleverde frites waren te hard, de salade was erg droog en er was geen (bolletje) slaatje wat er normaal altijd bij was.
Hoewel er weinig klanten waren op dat moment van de dag verliep de bediening ook erg stroef.
We zijn er ons van bewust dat we in een eetcafé zitten maar, we zijn toch wel beter gewend van "De Beren". "De Beren" ? Voorlopig even niet meer.
Proevert010 .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2015
Na de film hier gegeten. Onze eerste keer bij een beren restaurant. We namen de spare ribs en de black angus burger. Spare ribs waren beetje droog en moeilijk van het bot te krijgen, de smaak was wel aardig. De burger was wel lekker maar niet bijzonder. Burger lag tussen een soort pitah broodje. Voor 13,50 wel overprijst. Bediening was zeer vriendelijk en attent.
Chantallll12 .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Al meerdere malen gegeten bij de Beren nu de eerste keer bij de Beren in Rotterdam. Eten was niet overweldigend goed maar ook niet mega slecht. Personeel had het erg druk met elkaar inplaats van met de gasten! Voordat de bestelling werd opgenomen waren we een half uur verder! Vervolgens stond het voorgerecht nog op tafel terwijl de spare-ribs al aankwamen. Bij het uithalen van de borden ging het wederom verkeerd! Het bord viel op de tafel, dit gebeurde omdat de serveerster het te druk had met mee zingen met de muziek. De kaars op tafel viel om waarbij het kaarsvet op tafel liep. Me sjaal onder het kaarsvet, dit is later correct opgelost. Kortom dit was niet de eerste keer dat ik bij de Beren ben geweest maar zeker wel de laatse keer!!
Cees Q.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Na beurs bezoek met 8 man zakelijk gegeten, niet gereserveerd, even wachten aan de bar, snel, druk, kleine tafels of te veel stoelen aan de tafels, bijna op elkaars schoot, ontegenzeglijk goed gegeten, prima prijs-kwaliteits verhouding met de nadruk op snelheid.
Niet te vergeten, zeer service gericht personeel, vlot en terzakenkundig!!
Motormuizen .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Clubsandwich was lekker, veel maar prima. De salade was ook goed. Het was er rustig de bediening had alle tijd om ons van dienst te zijn.
Cammy W.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Omdat het er op het terras gezellig uit zat, maar helaas vol, zijn we binnen gaan zitten. En toen bleek dat we in een Beren cafe zaten met alles in berenthema, grappig, en vooral leuk voor kinderen.
We hadden de kipsate en de 'beren-bout', het eerste was niets bijzonders (vlees mocht malser) maar de beren-bout zag er aantrekkelijk uit en smaakte goed. Chocolade trio als dessert was lekker. Leuke plek voor een cafe-hap.
Brigitte O.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Je weet wat je krijgt in dit eetcafe zonder pretenties. Oubollige inrichting. Bediening wel vriendelijk en efficiënt. Saté en spare ribs zijn oke, verder zaken als burgers en biefstuk op de kaart. Grote porties. Matige desserts. Huiswijn niet bijzonder, maar oke. Handig voor een snelle en voordelige hap als je naar de film gaat.
Berger1976 .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
De kinderen mee uit genomen. Toch maar weer eens naar een Berenrestaurant gegaan. Helaas, spareribs niet mals, te gare biefstuk en droge saté met veel te dikke satesaus. Bediening is snel en attent en de locatie prima. Jammer!
Denise M.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2015
Een hapje eten, met aansluitend een filmpje om de avond compleet te maken. Als stel zijn wij bekend met te Beren-concept. Wat aansloot op een vluchtige hap, alvorens wij in het nabijgelegen Pathé filiaal werden verwacht. Qua eten was het zoals we van de Beren gewend zijn. Niet slecht, maar net zo goed geen culinair hoogstandje. De Carpaccio was jammer genoeg aan de taaie kant en niet smaakvol. De biefstuk aan de andere kant was van dezelfde kwaliteit zoals ik hem vaker bij de Beren zie. Een schappelijk stukje vlees.
De service was prima, gezien de drukte op zowel het terras als binnen. De nieuwe (ietwat zenuwachtige) serveerder scoorde ook pluspunten door het aandoenlijke gestuntel (als ex-horecamedewerkster weet ik hoe hij zich voelt en vraag ik me af hoe lang het duurt voordat HIJ zijn eerste Icetea in een gast zijn nek laat vallen).
Al met al niet ontevreden, maar ook niet van mijn stoel geblazen.
Ruurt S.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Verrassend dat al de lunchtentjes hier langs het Schouwburgplein vol zitten - en deze éne niet: we kunnen zo een tafel aan het raam kiezen. De serveerster is erg vriendelijk, maar onze tweede bestelling drankjes wordt wel vergeten. Terwijl het dus helemaal niet druk is!
De lunchgerechten zijn met name groot. Het 12-uurtje krijg ik niet op: de 3 sneden brood zijn dik en goed brood, maar met een kroket èn een gebakken ei èn ham èn kaas plus een kop soep is het wat teveel. Jammer dat het ei koud is bij aankomst. De uiensoep is geen aanrader: onbestemde (met name: zoute) smaak.
De tosti Hawai lijkt niet op een gewone tosti - maar is met dit brood wel erg lekker, alleen veel méér dan iemand verwacht die alleen een tosti heeft besteld.
De twee kroketten brood zijn gewoon goed. Prima. De Indonesische sate burger is voor wat er geboden wordt aan de dure kant, maar gaat helemaal op.
Bij deze gerechten wordt een vreemd soort mosterd geserveerd: Krotenmosterd, rood. Hoewel de naam ons aan wortel doet denken beweert de serveerster dat het van tomaat is gemaakt. Wel lekker, maar niet wat je verwacht als je mosterd bij je kroket had willen hebben.
En de aankleding? Wat gedateerd.