De Beren Leerdam

6,8

Jouw recensie over het restaurant De Beren Leerdam

Wilhelm V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2018
Wij hadden een 3-gangen menu: De Thaise kokossoep was werkelijk voortreffelijk! De varkenssate was eveneens super: lekker sappig en mals vlees met een prima satesaus. De "dikke frieten" vielen mij wat tegen, dit waren van die uitgeholde frieten. Als toetje een dame blanche.

Voor 21 euro krijg je veel waar voor je geld om ergens een hapje te eten. Goede porties, snelle bediening.
Maar meer dan dit is het ook niet, de kaart is breed toegankelijk en daardoor ook erg standaard. Voor de fijne bereidingen moet je hier niet zijn.
John W.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2018
Eerste keer bij De Beren in Leerdam geweest. Super mooie locatie aan de Linge, vlakbij de haven en het centrum van Leerdam. Helaas houdt het positieve hier wel op. Het eten was matig, vrij smakeloos en de bediening was ronduit slecht! Onbeschoft, flauwe grappen, dingen vergeten... En om ons heen zagen we hetzelfde. Borden die terug moesten omdat het niet goed was. Eens maar nooit weer. Jammer, de locatie verkoopt zichzelf. Waarschijnlijk moeten ze het vooral van onwetende dagjesmensen hebben.
j Z.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2018
Mooie zaak aan het water met een mooi terras.
Bediening is vriendelijk en hebben hier lekker gegeten.
Probeer eens de speciale koffies, krijg je geen spijt van.
Christine V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2018
Zaterdag 14 april om 17.30 uur met 2 personen bij De Beren gegeten, we werden erg vriendelijk ontvangen.
Het werd steeds drukker maar we hadden keurig op tijd ons eten, 3 gangenmenu, carpaccio was wat aan de dikke kant, waardoor wat moeilijker te eten.
Verder was het heerlijk, we gaan zeker nog een keer terug, echter wel op een andere plaats in het restaurant en waarschijnlijk geen carpaccio.
We hadden een tafeltje onder de trap, oppassen met je hoofd en wat druk doordat personeel hier steeds op naar boven moet met het eten.
Ron K.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2018
Kwaliteit loopt hard achteruit t.o.v. van de opening. Eten wordt steeds minder ook kwa kwantiteit. Al een aantal keer geweest. Salade was ingedroogd. 1 persoon kreeg zn voorgerecht tegelijk met het hoofdgerecht personeel heeft geen idee waar het mee bezig is. Wel vriendelijk. Maar daar heb je niks aan als je klaagt over het eten en ze zeggen bedankt voor de tip. Kom hier nooit meer.
NicoTrudy B.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2017
We hebben zondagmiddag op het terras geluncht. We hebben brood met hete kip en brood met geitenkaas gegeten. Het was lekker. Het personeel was heel aardig. maar we zaten al een tijdje en toen moesten we iemand roepen om de bestelling op te nemen. En dat was niet omdat het te druk was. Dat vond ik jammer. Maar verder prima lunch.
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Goed eten op een top locatie aan het water.
Menu is vrij standaard.
Bediening was geweldig.
Mooi uitzicht op het Hofje en op de Linge.
Toos R.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Vanavond hebben we voor het eerst in dit restaurant gegeten. De locatie is perfect. Terras aan het water.
Eten was best lekker. Garnalenkroketjes als voorgerecht. Geitenkaassalade als hoofdgerecht.
De bediening maakte wat foutjes. Het bestelde glaasje bier kwam maar niet en moest opnieuw gevraagd worden. Hetzelfde gold voor de pepersaus.
Bij het afrekenen kregen we geen bon en alleen het totaalbedrag te horen. Toch maar om de bon gevraagd en ja hoor...! Ons voorgevoel bleek juist. Het dessert, onderdeel van het drie-gangen-menu, stond ook nog een keer apart aangeslagen. Foutje nummer drie: de bon klopte niet.
We eten regelmatig buiten de deur en naken dit eigenlijk nooit mee.
Voorlopig eten we elders......jammer!
RWB .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Top locatie met matig en peperduur restaurant.

Geweldig terras direct aan het water, zeer uitnodigend. Ja we trapten er in. Rijkelijk aanwezig personeel bijzonder chaotisch en amateuristisch, zo is ons 3x iets aangeboden voor een andere tafel en het wijnglas 4,75 (!) was ver onder het streepje 'gevuld'. 1 die het wel snapt.

Om 16:30 mogen we niet meer van de lunchkaart kiezen die wel op de tafel staat. "de keuken is net omgebouwd!" klinkt het ferm. Op de kaart zelf staan ook geen tijden. Goed gastheerschap leert dat je zeker dan eerst de kaarten weghaalt en dan pas de lunch sluit.

Om ons heen is het een gaan en komen van gasten voor een drankje en een bitter, dat hadden wij ook maar beter kunnen doen. Met ons eten gaat het bedroevend slecht, alleen het stokbrood 3,95 -prima- kwam vlot.

Na ruim 45 min een simpele bruschetta 4,75 met vooral veel ui. Na nog ruim een uur: twee uiterst simpele hamburgers a 13,50 (!) en 2x 2 slabs sparibs op een plank van minimale welhaast miniscule afmetingen a 14,00 (!). Hier worden de grenzen van het schandalige opgezocht.
De frites "ambachtelijk" zijn koud. We moeten echt flink moeite doen om aandacht te krijgen van het langslopende personeel. Op het verzoek van mayo, volgt een 'komt eraan' maar die jongen komt nergens mee, maar hij kijkt wel steeds uit z'n ooghoeken naar onze tafel. Met de koude frites wordt eerst nix gedaan, enfin volgende benaderd (die ervarene) -die ook eerst 7 x langs ons heenloopt- we krijgen dus ver na de maaltijd een groot bord frites. Pfff lieve help, zijn we in Fawlty Towers beland?

Opvallend was dat het vlees zelf (ribs en hamburger) goed waren. Verder heeft de kok er kennelijk flink de pest in en het personeel overal lak aan. Op het terras wordt door 3 leden uitgebreid een intern dispuut bediscussieert en kregen we ook te horen hoe een rechtsvoorganger failliet ging. Binnen mocht ik de roosterdiscussie volgen tussen een man en een meisje dat al halverwege de trap stond.

Ronduit smerig was de tafel binnen vol met alle etensresten (vieze borden, schalen etc) open en bloot.

Samengevat: toplocatie, drink er een -duur- drankje geniet van het uitzicht neem een bitter en ga daarna weg.
Marina V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Al zeker zes keer in dit restaurant gegeten sinds de opening eind vorig jaar. Iedere keer in een andere samenstelling qua gezelschap. Natuurlijk kun je dingen verzinnen zoals jong en onervaren personeel (ja veel jonge mensen, sommige wat onwennig, maar allemaal even vriendelijk!), het moeten wachten op een drankje etc. Maar verwacht je dan sterren voor deze prijs?? De prijs-kwaliteit verhouding is echt goed! Wij hebben allezes de keren lekker en voldoende (teveel) gegeten, genoten van het uitzicht en van het uiterst vriendelijke personeel. Wij hopen dat de Beren nog lang op de mooie locatie in Leerdam mag blijven!
Ans V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Woensdag 10 Mei in de beren gegeten. Eten was goed, we waren met 4 personen en drie daar van hebben onbeperkt slibtong gegeten en die was goed. Maar de bediening was slecht. Van diegene die vlees had werdt het bord niet opgeruimd en van diegene die maar 1x slibtong ook niet. De overige twee hadden nog slibtong bij besteld en dat werd aan tafel geserveerd op het zelfde bord, niet fris, is het een grote moeite om het op een schoon bord te serveren zonder groente? Het kleine bordje was ook niet groot genoeg voor 6 slibtongen. Het eten was goed maar als ik weer kom ga ik hier wel op aandringen dat de lege borden weggehaald worden.
L S.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
Super leuke ( mannelijke ) bediening..
Hij maakte ons echt aan het lachen..
Eten was uitstekend, wij vinden het alleen sneu dat het personeel zo"n lange kronkel trap op moet lopen met het eten!!
Wij zouden etenslift oid laten maken.
Manuela V.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Helaas niet erg lekker gegeten hier. Het zal misschien ook aan de drukke koningsdag gelegen hebben. Ik had een mixed grill maar het was vreselijk overcooked. Vlees was zeer droog en smaakte niet. De frietjes, coleslaw/groenten en brood met smeersels waren wel lekker. In ons gezelschap hadden een aantal mensen biefstuk besteld maar die waren ook te lang gebakken. Het wachten op het hoofdgerecht duurde lang.
R. T.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Met het voordeel van de twijfel na ons laatste bezoek aan het einde van vorig jaar, wederom een poging gewaagd. Een deceptie helaas. Het ontbreken van een waakzaam oog voor details, is hier o.a. de oorzaak van. Patat op de vloer, 20 minuten wachten totdat de drank opgenomen wordt met slechts 6 tafels bezet, incompleet uitleveren van het hoofdgerecht, biefstuk is niet medium zoals gevraagd maar well done, voornamelijk onervaren personeel (m.u.v. 1 serveerster die het wel begrepen heeft) et cetera.
Zonder het verwachtingspatroon t.a.v. de kwaliteit van de Librije te hebben, mag je er toch van uitgaan dat je op de elementaire beginselen van een horecabedrijf niet hoeft in te boeten. Op de website staat: "...kwalitatief goed eten tegen een vriendelijke prijs!" Kwaliteit is een relatief begrip en misschien hebben wij hierin een mismatch met de visie van de Beren. Wie weet. In ieder geval was het ons laatste bezoek aan de Beren. Opmerkelijk dat geen enkele horecaondernemer er de afgelopen jaren in is geslaagd, iets met deze geweldige locatie te doen. Wellicht een project voor Herman den Blijker en meneer Reimers.
John B.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2017
Aangekomen bij de Beren bleek het heel erg druk te zijn. Maar ondanks de drukte was er nog wel een conversatie mogelijk. We kregen de kaart, en de keuze was prima... Voorgerechten waren prima, alleen de hoofdgerechten lieten even op zich wachten. De salade die er apart bij geserveerd werd leek nergens op, het was een soort rauwkostsalade waar giga veel kerrie op gestrooid was. Zelf een mixed grill genomen en alles behalve de kipfilet was lekker... kipfilet was droog, maar biefstuk, en worst waren weer erg lekker en sappig. Desserts kwamen in 2 delen.... koffie met borrels eerst..... 30! minuten later kreeg de rest t dessert.
Al met al is de prijs kwaliteitsverhouding goed, maar kreeg het idee dat na de laatste hoofdgerechten de helft van het personeel naar huis werd gestuurd, omdat de aandacht voor onze tafel en om ons heen meer dan sterk afnam.
Vida M.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2017
Zondag 5 maart met mijn vriend wezen eten in de Beren, te Leerdam.

Enkele minuten geleden de enquête met alle liefde ingevuld!
Complimenten voor het personeel. Erg gastvrij, vriendelijk en professioneel! Kwamen op de juiste momenten informeren of alles naar wens was! Eten erg lekker en goede prijs/kwaliteit verhouding.
Echt een aanrader voor een gezellige fijne avond met vrienden of familie! Daarnaast genieten van het uitzicht op de Linge in een sfeervol restaurant.
Huub S.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Gezellig restaurant leuk aangekleed. Eten is erg lekker en een hele goede service.
Leuk uitzicht op de Linge. Veel keuze op de menu kaart.
André S.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Lekker gegeten, prijs kwaliteit is goed verder normale kaart beetje als een gras café. Bediening erg leuk en de sfeer is erg gezellig. Leuke aanrader als je gewoon lekker wil eten.
gijs D.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Zeer sfeervol restaurant. mooie lokatie en leuk ingericht. Heerlijke
entrecote gegeten. uitgebreide menukaart. goede bediening

MI M.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Heerlijk gegeten in deze pas geopende De Beren in Leerdam. Personeel doet er alles aan om het iedereen naar de zin te maken. Heerlijke sliptong gegeten. Lampen boven de tafels zijn misschien iets te fel, maar maken het zeker niet ongezellig. Plek om terug te komen.