De Beren Dordrecht

Meer informatie over restaurant De Beren Dordrecht

• : Valet parking

Maandag t/m Zaterdag vanaf 11:00
Zondag vanaf 12:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Valet parking
7,1
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Alles in orde. Porties allemaal prima, maar er blonk niet echt een gerecht uit, het eten is wat basis. We werden onder andere bediend door een grappige jongeman, dat was wel persoonlijk. Verder een aantal keer moeten roepen en seinen om te kunnen bestellen. Restaurant zit op een leuke centrale locatie in Dordrecht.
Teuns .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2015
Vanavond gegeten met de vriendengroep bij de beren in Dordrecht. De spareribs waren redelijk goed te doen, zeker gezien de prijs kwaliteit verhouding. Het personeel was echter kortaf en onvriendelijk. Ook moesten we extra bijbetalen, omdat we een stukje sparerib hadden laten liggen. Dit omdat we simpelweg vol zaten. Jammer dat het personeel hier zo kinderachtig over moest doen.
Invictaz .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Smaakvolle inrichting, met alle knuffelberen. Leuk gedaan ook met de open haard die aan stond. Konden prima terecht met vier personen. Ik kende de Beren restaurants al uit Rotterdam (Boompjes). Het menu was hier iets anders, waardoor ik niet voor het 3 gangen menu heb gekozen. Het bestek vond ik niet echt schoon evenals de borden. Bruschetta was okay maar geen hoogvlieger. Burgers waren prima, evenals de friet (kon iets warmer). Thee achteraf was uitgebreid en prima. Vond het best warm binnen, konden ook wat vaker komen of we nog wat wilden drinken. Een deel van het bedrag pinnen was geen probleem.
SMiletic1970 .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2015
Donderdag 26 februari jl. wezen eten met twee personen bij dit filiaal van de Beren-keten. Ingang werd geblokkeerd door agressieve Italianen die richting Rotterdam gingen voor de wedstrijd. Bij binnenkomst ontvangen door een gastheer aan de eerste kassa. Hij heeft ons aan een tafel gezet, waarna het aardig lang duurde voordat de ober ons eerste drankje kwam opnemen. Wij voelden ons genegeerd, want lege tafels werden uitgeruimd. Jammer, want het was best rustig en als tip zou ik het volgende meegeven. Als het rustig is, kan een vieze tafel echt wel wat langer blijven staan. Geef nieuwe gasten het gevoel dat ze gezien zijn. Kan al door een simpele "goedenavond". Dan weten wij dat we gezien zijn en dat je eraan komt. Zeg je niks, heb je een kokervisie en maak je je druk over een van de zoveel lege tafels, dan krijgen je nieuwe gasten dus geen welkom gevoel. Echter was deze jongen oprecht aardig en heeft hij ons prima geholpen. Glaswerk van de drankjes schoon. Eenmaal drie gangen diner besteld met carpaccio, saté en een coupe met citroenijs etc. Vriendin nam onbeperkt spareribs. Alles prima in orde. Netjes gevraagd welke smaak spareribs mijn vriendin wilde. Kon ook mixen bij het bijbestellen. Dus ze begon met smokey BBQ, daarna kruidenboter en zo verder. Kortom: goede avond gehad! Bedankt!
Richard C.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Al eens eerder hier gegeten, maar dat was jaren geleden, maar nu met de kids ook eens hier naartoe geweest. Het decor was nog exact hetzelfde als jaren geleden toen ik hier voor het laatst was en kwam bij mij nu (toen ook al een beetje) over als vergane glorie. Beetje onverzorgt was het ook wel vond ik. Het zou naar mijn mening ik goed zijn om het interieur eens flink aan te pakken en eens wat te vernieuwen en vooral ook dingen weg te laten want er hangt heel veel aan de wanden wat een erg rommelige indruk geeft.
Ik moet wel zeggen dat ik de 'open haard' midden in de zaak wel erg leuk en gezellig eruit vond zien. Ik kon mij ook niet herinneren dat die er vroeger was.

Het eten was wel gewoon goed, maar niet top.
Het vlees was redelijk goed klaargemaakt en alles was goed gaar, mijn kipsate was alleen toch net te lang gegrilled waardoor het aan de droge kant was. Jammer. Het lamsvlees daarin tegen vond ik wel erg lekker en was precies goed gegrilled.
Wel vond ik de hoeveelheid patat bij de gerechten tegenvallen, dat had echt wel wat meer mogen zijn. Verder was alles wel goed en waren de kinderijsjes voor de kinderen erg leuk.

De bediening was ook vrij vlot (het was ook nog vrij vroeg en nog niet echt druk) en waren ook aardig.

Al met al verder prima om een keer te gaan eten.
Deppeflep .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2015
Ik was al jaren niet bij Baloe Beer geweest. Eerlijk gezegd omdat ik van mening was dat het een veredelde cafetaria zou zijn. En daar is niets mis mee, de prijzen zijn er immers ook naar. Je kunt nu eenmaal niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Na gisteren moet ik mijn mening bijstellen. De ontvangst en bediening was hartelijk en netjes, het eten was gewoon prima. Mooi geserveerd, goed op temperatuur en vooral: smakelijk. De gegrilde rundersucade met een sausje met truffel deed het prima met het aardappelgarnituur en de groentes en salade waren lekker vers. Alle personeelsleden die bij ons aan tafel kwamen waren even vriendelijk en het eten werd in een prima tempo opgediend. Leuk, mij zien ze terug.
Marto .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2014
Ik kwam vroeger regelmatig bij de Beer ( Barendrecht, Zwijndrecht, Dordrecht ) maar nu is het echt de laatste keer. Het valt me echt op dat alles steeds minder wordt. Ik had uiensoep en gebakken mosselen besteld. Moeilijker kan het toch niet zijn. De uiensoep werd in een simpel huis en tuin kommetjes gebracht, de portie was matig. Vroeg werd dit nog gebracht in een mooie kom zoals je die vaak bij andere restaurants aantreft. Op het moment dat je hier wat van zegt krijg je het ingestudeerde verhaal "meent u dat nu, van de meeste mensen krijg ik te horen dat het zo veel is". Yeah right. Krijg daarna de gebakken mosselen bediend. Zat maar een klein beetje patat erbij en heb dit dus gelijk aangegeven. Kreeg dan ook een extra kom met patat. Mosselen zaten in een klein pannetje. Vroeger kreeg je dat direct op je bord maar okay. Kijk ik in het pannetje blijken de mosselen niet gebakken maar gewoon gekookt. Ik was gewoon pissed. Heb dit direct aangegeven aan de serveester en die moest iemand anders erbij roepen. Die persoon gaf aan dat de mosselen in pannetje sinds kort nieuw is. Ze probeerde zich eerst eruit te lullen maar moest toch wel toegeven dat de mosselen toch niet echt gebakken waren. Kreeg dan ook kort daarna alsnog ( dezelfde ) mosselen gebakken terug. Zo jammer allemaal. De sfeer biij Balou Beer vind ik wel gezellig. De bediening is inderdaad matig. De Beren zijn gewoon te commercieel geworden en een echt restaurant kan je het niet noemen. Het is meer een eethuis op Amerikaanse stijl. Maar ja, voor elk wat wils. Maa zoals gezegd, ik kom er niet meer.
Missdiane .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Eten is altijd hetzelfde moet je geen hoge verwachtingen van hebben voor dat geld. Locatie is leuk. Bediening niet zo heel vriendelijk heel vervelend is dat de 1 het drinken doet en de andere de gerechten. Krijg soms wel 4 mensen aan je tafel. Kom er wel de kinderen vinden het leuk
Xstreamer .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2014
We besloten hier een keer op maandag avond naar toe te gaan om eens lekker te genieten van onbeperkt spareribs. Die heb ik wel vaker op bij de Beren restaurants, ook bij deze, Baloe beer in Dodrecht, en dat beviel altijd prima.

Maar dit keer was echt een enorme domper. Allereerst werd er nogal kortaf gesnauwd door het personeel bij onze bestelling van drankjes. Dat paste wel bij de de welkom en toewijzing van een tafeltje, welke ook erg kortaf en totaal niet vriendelijk en gastvrij gebeurde.

Toen we onze spareribs kregen wist ik niet wat ik zag en proefte. Het was een soort leverachtige substantie aan botjes met een beetje saus erop. Het smaakte als een rib uit een magnetron pakje. Het was echt niet weg te krijgen. Toen we zeiden dat het niet naar wens was werd er geheel passend gesnauwd dat dit spareribs waren en er geen andere waren.

Op dat moment maakt het niks meer uit, we wilden hier weg. We hebben betaald en komen hier gewoon nooit meer terug.

Absoluut geen aanrader.
Hèlen S.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
Matig. Voor de prijs kam je ook niet te veel verwachten. Ik had een visbordje met 3 soorten vis. Vis was goed maar de bearnaisesaus was meer een mosterdsaus. De groentes die erbij lagen waren overdadig maar niet lekker. Een bolletje goedkoop smakende huzarensalade, macedoine (uit blik denk ik) en een berg wortelschijfjes met snijbonen. Bediening was redelijk. De wijn lekker. Groot pluspunt was het heerlijke bruine stokbrood met kruidenboter. Interieur was niet mijn stijl, maar niet ongezellig.
Naamloosanoniem .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2014
Ik was met twee vriendinnen hier gaan eten. Het eten was lauw. De porties waren goed (tegen de grote kant aan).
We vroegen om extra mayonaise omdat er maar heel weinig werd neergezet. Deze kregen we snel. De serveerster vroeg zeer regelmatig (te vaak) of we wat wilde drinken. Na een keer vragen haalde ze een glas weg waar nog drinken in zat.
Het decor past niet meer in deze tijd.
David S.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2014
Prima om snel een vorkje te prikken. Geen topkwaliteit.
Wat ons wel de afgelopen 2 jaar is opgevallen is dat het personeel minder attent geworden is. Zelf moeten vragen om nog een drankje of zelf naar de bar/personeel moeten gaan om eindelijk de rekening... dit zagen we steeds vaker gebeuren.
P K.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2014
Deze Beer valt in de categorie 'eens maar nooit meer'. Zit op een mooi punt, terras in de zon, maar er komt gewoon niemand. Dan maar naar binnen. De dienster spreekt ons aan met je en jij en doet dat ook bij twee 80 jarigen naast ons. Informeel is best leuk maar je kan het ook overdrijven. Het biertje van de tap 'heeft leiding' zoals dat heet. Het smaakt wat zurig omdat het mogelijk het eerste biertje is en men de leiding niet heeft laten doorlopen. Het bittergarnituur smaakt totaal muf. Niet alleen de bitterballen maar ook de andere, ondefinieerbare, hapjes. Een opmerking hierover krijgt geen respons. Aan de saté met brood kan niet veel fout gaan behalve dat de stukken wat grof zijn en het wat aan de prijs is. Er was ook iets goeds aan deze verder foute zaak, de toiletten waren schoon.
Xstreamer .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2014
Eten is eigenlijk altijd wel goed. Waar 't echter mis gaat is 't personeel. Die hebben echt geen idee wat ze aan 't doen zijn en worden duidelijk weinig begeleid door ervaren personeel. Kom hier regelmatig, maar er gaat eigenlijk altijd wel iets mis. Geen ernstige dingen, maar genoeg om het frustratie niveau te verhogen. Denk aan de wens om wat extra brood bij 't Saté menu wat je dan niet krijgt, vervolgens nog een keer vraagt en wederom nul op 't rekest krijgt. Een goedmakertje heb ik ook vervolgens ook nog nooit ontvangen.

Het decor is leuk op zich met een zithoek met open haard, maar de tafeltjes worden slecht schoongemaakt en roken de laatste keer gewoon zuur.

Het is dat er verder niet zo heel veel in de buurt is waardoor je er soms toch weer beland, omdat het eten en prijs verder ok is, maar de bediening is consistent onder de maat.
Sofiasjosje .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2013
Scholfilet, patat, sate, alles was heerlijk! bediening was ook geweldig, even moeten wachten maar dat mocht de pret niet drukken.
GW V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2013
Leuk restaurant, waar ik niet te veel van verwacht. De eigenaar heeft aan het interieur echter niets gedaan sinds 1997 toen de vorige eigenaar vertrok, alleen VEEL PLUCHE BEREN erbij gedumpt.
Het eten was goed en betaalbaar. Is echt op vlees gericht. Saté was goed, net als de spareribs. De schol werd ervaren als lekker met een krokante laag. Mijn Lamskoteletten waren net iets te droog, maar met de pepersaus wel smakelijk. De frieten zijn ronduit goed.
Leuk om op een vrijdagavond na het werken te doen als je niet wilt koken. Maar verwacht geen hoogstandje, maar dat is ook niet de formule.
Akkie .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2013
Op donderdag met 6 personen wezen lunchen bij Balou Beer , maar was echt een teleurstelling. Droog brood, ham ipv. rosbief, zonder uitleg erbij voor ons neergezet. Bij navraag bleek dit nog niet binnen te zijn (het was 12.15 uur). de clubsandwich was smakeloos en droog en was met weinig fantasie klaargemaakt. Het meisje dat ons hielp was sacherijnig en had er duidelijk geen zin in, nu wij ook niet meer om nog eens terug te komen voor de lunch.
Amanda P.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2013
Mijn partner had gereserveerd bij Baloe. Bij aankomst werden wij vriendelijk begroet en gewezen naar onze plek.
Wij werden vriendelijk te woord gestaan wanneer we vragen hadden over de ingredienten van het eten. Soms vond de serveerder het wat lastig om uit te leggen wat de substantie was en de smaak, wat ik volkomen kan begrijpen. Hij deed erg zijn best om zijn uitleg duidelijk over te laten komen en was altijd zeer vriendelijk en beleefd. Dit heb ik op de andere beren locaties wel eens anders ervaren. Het was fijn dat hij tijd voor ons nam en niet zo gehaast overkwam ook al was het vrij druk voor een maandag reageerde ik.
Dat kwam door de maandag actie: onbeperkt spare-ribs eten voor 10 euro vertelde hij. De spare-ribs vlogen alle kanten op terwijl wij kozen voor een 3-gangen menu. Ik nam een voorgerecht van zalm, hoofdgerecht van red snapper en aan nagerecht: bavarois. Allen waren een verrassing hoe het zou smaken.
Mijn partner had de carpaccio, als hoofdgerecht sate en nagerecht probeerde hij de mango parfait uit.
De zalm was heerlijk! Als er nog een bord aangeboden werd dan had ik alles opgegeten en er nog van genoten! De red snapper was een gok, maar gelukkig vond ik het erg smakelijk. De standaard Hollandaisesaus had ik tevoren ingerolen voor de ravigottesaus. Een vol bord, maar heerlijk gegeten, op de salade na. Dat was geen hoogstandje maar ik ben geen salade-eter.
De chocoladebavarois leek voor mij gewoon mousse. Ik vond het lekker.
De carpaccio beviel heel goed bij mijn partner. Ik kreeg een hapje maar vond het niet lekker. Ik hou simpelweg niet van carpaccio. De sate was goed en het vlees was goed mals. Lekker! De mango parfait vond hij vreemd smaken en dat was duidelijk geen favoriet maar wel eetbaar, want er bleef uiteindelijk niks van over.
Wij hadden een leuke avond. Genoten van het gezelschap, de goede service, alleen de aankleding van de berencafe was verouderd, saai, erg donker..
Maar.. het gaat uiteindelijk om het eten.
Joseph26 .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2013
Centraal gelegen aan een mooie plek op het scheffersplein. Binnen mag er wel wat meer gestoft en schoongemaakt worden. Personeel is wisselvallig. Sommigen doen echt hun best om een goede beurt te maken. Maar helaas zijn er ook bij die niet opletten en niet echt service geven. De lunchgerechten zijn beter dan de hoofdgerechten. Het is niet superduur, maar laat soms te wensen over. Soms te koud of te taai, andere keer van goede kwaliteit. Ik ga hier liever heen voor een drankje of klein hapje. Terras is wel erg lekker zitten.
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2012
Baloe Beer, tsja wat zal ik ervan zeggen...als je snel kijkt lijkt het een prima tent maar toch wel wat verouderd qua stijl. Baloe Beer, en wat mij betreft de complete Beren-formule, zou een goede oprisser kunnen gebruiken. Het eten is matig, gewoon standaard op je bord gemikt, niets bijzonders. De service is over het algemeen aardig maar laat veel steken vallen. Voor hetzelfde geld zijn er betere alternatieven te vinden.