De Beren Boot

Zondag vanaf 16:00

7,2
Paul J.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Met een grote groep gaan eten op de berenboot. Gedurende 2,5 uur vaart de boot door de Rotterdamse haven. Leuk om regelmatig naar buiten te kijken. Het buffet is niet bijzonder, maar biedt ruime keuze. De berenboot is betaalbaar alternatief en weer eens wat anders.
Steph0819 .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Gisteren met de familie met 10 man gegeten. Heel vriendelijk personeel mochten op de foto met de beer was wel grappig. Eerst krijg je een soep buffet later groot buffet.. Alles was lekker alleen jammer dat de vis gerechten al een beetje ver heen waren. Verder super gegeten.
FamilieVer .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Nadat wij al een aantal keren bij een Beren restaurant hadden gegeten, leek het ons een leuk idee om een keer met de Berenboot mee te gaan. Van tevoren netjes doorgegeven dat er een vegetariër in ons midden was. Het eten wordt in buffervorm gepresenteerd, waarbij iedereen een keus heeft in zijn vlees of vis maar niet voor een vegetariër, die kan niet kiezen. Het eten was tegen de tijd dat wij aan de beurt waren niet warm, groenten slap en frietjes koud. Heel jammer. Ons zien ze niet meer terug.
Derek V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Aardig personeel. Maar de ribben komen uit een stoomoven en zijn voorgekookt. Prima voor als je njet beter gewend bent. En voor deze prijs is het
Ok. Maar ik betaal
Toch liever iets meer voor ribben van de grill met houtskoolsmaak.

Toetje was heerlijk
Beste Derek9,

Bedankt voor het delen van uw mening. We zullen dit intern overleggen met de koks
Fijn dat het toetje goed heeft gesmaakt. Wij hopen dat u een fijne avond heeft gehad en hopen u in de toekomst weer bij ons aan boord te mogen ontvangen.

Met vriendelijke groet,
het Beren Boot team
Jerry V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Van het weekend met de familie wezen eten aanboord van de beren boot. Ontvangst deed de kapitein die ons over droeg aan de dames van de bediening heel netjes en correct. Dames waren gezellig en snel. Jongens van de keuken deden het heel leuk met het buffet en eten was heerlijk.

Even kort samen gevat in een woord! SUPER!!

Komen snel weer terug
Wilma V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Wij, mijn broer en ik hebben woensdag 28 oktober gegeten op de Berenboot. Het was een fantastische ervaring, het personeel is heel gezellig en de eetbar kwam met groot spektakel in zicht, zeker het bekijken waard. Verder hebben ze een geweldige service gegeven, wij hadden de verkeerde datum van de grouponbon opgegeven en eigenlijk was deze verlopen, maar zonder enig probleem konden wij alsnog een gezellige avond meemaken. Een echte aanrader.
Wilma van Leeuwen
Peterkouters .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
DE BERENBOOT ..... BEREGOED !!!
In één woord: GEWELDIG! Bediening en klantvriendelijkheid een dikke 10!
De boottocht van 2,5 uur was prima, maar het lopend Berenbuffet spande de kroon.
Werkelijk een aanrader voor iedereen, van 8 tot 88!
Peter Kouters, 11-08-2015
Willem460 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
een leuke ervaring om door de haven te varen en te eten goede service en leuke bediening erg vriendelijk personeel en eten erg lekker we gaan zeker nog een keer eten daar heb een leuke dag gehad en genoten van het eten vooral de spareribs
Colinda K.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Met vaderdag op de berenboot!! Het restaurant waar ik mijn vader echt een plezier mee doe. Vroeger altijd zelf gevaren en voor hem zeer goed bevallen. Nadat hij zijn buik voldoende gevuld had met de ruime keuze die het buffet hem te bieden had heeft hij heerlijk genoten op het dek van het uitzicht onder het genot van een sigaartje. Maar ook de rest van de familie hebben genoten. Zeer vriendelijk ontvangen. We waren met 12 man en ook dat was geen probleem. Gezellige lange tafel. Mijn dochter heeft coeliakie en mag dus geen gluten eten. Daarvoor was apart brood gebakken met een eigen schaaltje kruidenboter. Ook speciaal een kop glutenvrijesoep. Zelfs de patat werd in een aparte schaal geserveerd zoals dat moet. In één woord TOP. Geweldig om te zien dat een team het zo goed met elkaar kan vinden. Doen we zeker nog een keer.
Ilona V.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Vandaag voor het eerst op de berenboot gegeten , bij aankomst even moeten wachten voordat we de boot op mochten dit was niet erg want het uitzicht was heel mooi. Eenmaal op de boot vriendelijk ontvangen en ons onze plek aangewezen. Ik en mijn familie hebben genoten van het eten en het geweldige uitzicht , zeker voor herhaling vatbaar ! Vriendelijk personeel die wel van aanpakken weet , heel erg bedankt voor de leuke avond. Hopelijk tot snel!
Henny1963 .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2015
Wederom een geweldige ervaring. Heerlijk eten en een hele mooie rondvaart door de havens van Rotterdam. Dit is voor herhaling vatbaar. Dus tot de volgende keer......
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2015
Via kennissen gehoord en toen wij in rotterdam waren hebben we besloten om de haven eens te bekijken vanaf het water. Via Iens de site gevonden waar we konden reserveren en zo gedaan. Bij de boot werden we ontvangen door een vriendelijke kapitein, die ons naar tafel bracht. Nadat we ons drankje hadden besteld konden we al vrij snel aan het soepbuffet. Het was gezellig druk, bij de soep kon je allerlei lekkers doen, zoals room of lente ui dit vond ik wel goed smaken. na de soep kwam het buffet uit de grond, met vuurwerk en een leuke enthousiaste kok. In het buffet zaten allerlei beren gerechten, we hebben haast van alle gerechen geproefd en ik moet zeggen dat het goed smaakte. De sate was mals en bij de spareribs viel het vlees zo van het bot, heerlijk. we konden wel 2 keer langs het buffet en als ik gewillen had nog wel een keer, maar we zaten vol. Gelukkig was het nagerecht passend. een bolletjes vanilles ijs met een toefje slagroom. na nog een bakje koffie gedaan te hebben zijn we na het afmeren met de Watertaxi naar he tHotel teruggegaan. Een zeer leuke beleving met lekker en voldoende eten, die ik iedereen kan aanraden. Complimenten voor het vriendelijke personeel en de aardige kapitein.
Lekker_etennn .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Nadat ik al jaren vaste gast ben bij de Beren cafe's heb ik besloten om ook eens met de Beren boot mee te gaan , na dat ik sommige recensies hier had gelezen ging ik wel met een naar gevoel naar de beren boot toe maar het is mij alles meegevallen , de vaart vertrok om 17.00 en we mochten om 16.40 aan boord. Wat ik erg leuk vond was dat er een placemate lag waar op stond 'Scheepswijn' en deze wijn deed zijn naam eer. Vlak na ons eerste drankje werden we per tafel ( dit vond ik overigens wel fijn omdat de wachtrij zo niet te lang word ) de keuze was tomatensoep of asperge soep , waarbij je nog allerlei toppings bij kon voegen zoals croutons en lenteui. nadat de soep werd uitgehaald kwam werd het buffet heel spectaculair geopend , daarna werden de gasten weer per tafel uitgenodigd, het buffet heeft voor ons voldoende keuze er is voor ieder wat wils , vlees vis en de groente's. de kipsate was goed van smaak en de spare ribs vielen goed van het bot , de warme groenten vond ik wel iets slap maar voor een buffet was het goed te eten , het bufet was ongeveer een uur boven en ging daarna sluiten , de desserts werden aan tafel gebracht een bolletje vanille ijs met slagroom en het bekende berenchocolade hoofdje. de bediening is snel en correct. de vaart zelf is leuk voor een keer , de erasmusbrug onder gevaren en de ss rotterdam vanaf het water gezien. al met al een geslaagde avond , niet om wekelijks te doen maar zeker om eens meegemaakt te hebben.
Hennyvanweert .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
Op 2e paasdag hebben wij een Paasbrunch gehad op de Berenboot.
Het was een Leuke ervaring, om door de Rotterdamse haven te varen.
Het eten was Lekker.
Het werd in een Buffetvorm gepresenteerd. Eerst konden we wat te drinken bestellen, daarna kregen we een kop soep , keuze uit tomaten of asperge soep.
Maar het was een beetje jammer dan pas na ruim 1 uur, Het Buffet werd geopend.( was wel er leuk om het buffet in zn geheel uit te vloer te zien omhoogkomen) maar omdat de boottocht 2 1/2 uur is , betekende dit dat je maar 1 uur van het Buffet gebruik kan maken.(onbeperkt). Het eten was Lekker voldoende keus en ook warme gerechten zoals beenham met asperges in mostersaus, Zalm in tomatensaus pittige kip,frites, pannekoeken,verder broodjes met div. beleg en roerei. klein minpuntje dat er geen kleine kuipjes boter waren om op je broodje te smeren.
Het decor is leuk, maar de boot is erg oud en is zeker aan een opknapbeurt toe.
Kayley .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Wat een geweldige sfeer en service, Claudia en de kok zijn super gastvrij en vriendelijk!!! Het was lekker rustig, we hebben genoten van de rondvaart en het eten! Bedankt!! Groetjes twee tevreden gasten:)
Peanutt .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Kort door de bocht: Dit moet je doen voor de rondvaart, niet voor het eten.

De rondvaart door de rotterdamse haven blijft leuk en het is een feest om savonds de lichtjes op de kade te aanschouwen.

Het eten/buffet is echt onder de maat, alles smaakt alsof het lange tijd van te voren is bereid. Niets smaakt vers. Zelfs de sla was naar mijn idee oud (droog). Je zult er niet ziek van worden, maar persoonlijk zou ik dit niet durven te serveren. De mosselen waren taai verlept en smaakloos, de vis was veel te ver doorgekookt. De sate's smaakten oud, het gehakt was niet al te best.. enfin u begrijpt het verhaal. Wij beseffen dat "de beren" geen sterren keten is.. Maar dit was naar de maatstaven die bij overige beren restaurants gehanteerd wordt echt dik onvoldoende.

Wij hadden overigens "brood met smeersels" besteld wat een mandje met brood, een klein bakje aioli wat tapanade en kruidenboter. Hier betaal je €5,95 extra voor.. Echter zagen wij op elke tafel hetzelfde mandje brood met kuidenboter (GRATIS). wij hebben dus 6,- betaald voor een schepje aioli en tapenade...

Wij zaten echter eerst 40 cm bij een deur (achterin) vandaan, waar tevens gelijk de uitlaat van de boot zat. (erg raart om die niet hoger te hebben) Elke keer als er dus iemand naar buiten ging (denk aan de velen rokers maar ook mensen die een kijkje willen nemen) zaten wij in de kou en de dieseldampen. De kinderen klaagden over hoofdpijn en misselijkheid.

Toen het personeel dit opviel kregen we een plekje op 20 cm bij het buffet vandaan, ook niet echt een feest gezien iedereen tegen je aan botst terwijl je zit maar wel velen malen beter dan de nicotine en dieseldampen. Die tafel bij de deur had echter nooit aan iemand gegeven mogen worden, of laat deze deur dicht en laat de mensen via het bovendek naar buiten.

Aan het einde van de avond waren we net zo veel kwijt als dat we bij een kwaliteits restaurant zouden hebben gespendeerd.

TL:DR Dit is een dure rondvaart waar u ook iets kunt eten en drinken, niet een avondje "uit eten".
Beste, wij vinden het erg spijtig om te horen dat de vaart u niet goed bevallen is. Tevens vinden wij het spijtig, dit ook niet aan boord vernomen te hebben, wij hadden u graag te woord gestaan. Een mandje stokbrood met kruidenboter, zit inclusief bij het buffet. Indien de gast meer stokbrood wenst, kan deze extra besteld worden voor € 3,95 per item. De gast heeft ook de keuze voor brood met extra smeersels (kruidenboter, aioli, tapenade en tonijnsalade) die overigens niet inclusief het buffet zit. Deze is € 5,75 per item. Gelukkig hebben wij positieve reacties mogen ontvangen van de afvaarten van afgelopen weekend, door het invullen van de Berenbelevingen. Ook op onze Facebookpagina, hebben wij leuke reacties mogen ontvangen. Vervelend dat uw plaats aan boord niet goed bevallen is. Maar ook dit hebben wij niet meer vernomen tijdens de vaart. Wij hopen u in ieder geval in de toekomst weer te mogen verwelkomen. Met vriendelijke groet, de Beren Boot. (Genoemde prijzen zijn onder voorbehoud).

Reactie van proever:

Ik ben bang dat u de opmerking over het schepje aioli en de tapenade verkeerd leest. (Overigens hebben wij geen tonijn salade mogen ontvangen). 5,75 Euro voor alleen 2 bakjes met s,meersel is te veel. (als je niets extra's besteld krijg je dezelfde hoeveelheid brood GRATIS incl kruidenboter)
U zou er beter aan doen het type of de hoeveelheid brood iets aan te passen voor iemand die extra betaald.. dat laat niet zo'n naar gevoel achter.

Dat u niets van mij heeft vernomen tijdens de vaart over onze plek is ook onzin.. Wij hebben aangegeven dat we alleen maar dieseldampen proefde, waarop wij verplaatst zijn naar de plek naast het buffet. Erg jammer dat u door uw opmerking wilt doen voorkomen dat u er niets aan kon doen. U had ook de kritiek kunnen aannemen om er vervolgens actie op te ondernemen.

Dat u ook leuke reacties ontvangt geloof ik graag, de sfeer aan boord is aangenaam en het is een leuke rondvaart. Onder het genot van een drankje en het gezelschap van vrienden/familie heb je dan al gauw een leuke avond. Maar u zult toch zelf ook moeten toegeven dat de standaard van het eten door de jaren heen is weggezakt tot een absoluut diepte punt.

anf 2e reactie van restaurant:

Bedankt voor uw reactie. Wellicht zat er misschien geen tonijnsalade bij en is deze vervangen voor een andere smeersel, maar het brood met extra smeersels bestaat uit 4 verschillende smeersels. Wij waarderen wel uw feedback hierover.

Betreft uw plaats aan boord, hebben wij inderdaad van u begrepen dat u graag elders plaats wilde nemen (in onze vorige reactie bedoelden wij dit ook). Hier hebben wij vervolgens gehoor aan gegeven en jullie een andere plaats toegewezen. Zoals u het tegenovergestelde beaamt, hebben wij uw kritiek aangenomen en vervolgens jullie voorzien van een nieuwe plaats aan boord.

Wij zijn het overigens niet eens met uw stelling betreft de kwaliteit van het buffet, samen met vele gasten. Maar vinden het uiteraard vervelend dat u dit zo heeft ervaren.

Wij hopen in ieder geval jullie nog een keer te mogen verwelkomen op de Beren Boot.

Met vriendelijke groet, de Beren Boot.
Lacacciatora .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2015
Hier met z'n vieren geweest via de groupon actie. Het was een donderdag en (hierdoor?) lekker rustig op boot, ik denk 2/3e van de tafels gevuld. Om te beginnen met een een stokbroodje, wat wel lekker is als je met trek aan boord gaat. Soep was ook erg lekker, alleen jammer dat de 2e soepkeus niet aan het buffet werd geserveerd waardoor het iets langer duurde en de toevoegingen bijna op waren. Dit werd wel gecompenseerd door de smaak van de soep want die was heel erg lekker! Het hoofdbuffet was gevarieerd en er was ook genoeg. Ook aan de vegetarier werd goed gedacht.

Service was super, erg vriendelijk personeel en snel met de drankjes.

En de tocht zelf met de boot is natuurlijk erg leuk, super om de stad eens vanaf het water te zien!

Wij waren niet zo'n fan van het Berenconcept maar vonden dit een erg leuke ervaring!
Dubb .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Kort samengevat ..... eten was echt onder de maat , echt niet lekker en bijna koud ! Je moet zolang wachten bij het buffet dat je amper aan 2 rondes toekomt en dan zijn ook nog heel veel bakken leeg ! Bediening was redelijk en de boot is erg klein en krap en benauwd .... Rondvaart op zich leuk .... maar om daar met 3 mensen €100,- voor te betalen voor wat ze bieden is eigenlijk schandalig .... De Beren restaurants serveren heerlijk eten , de Berenboot komen wij nooit meer !!!!!!!!
Wij vinden het erg jammer te horen dat de vaart bij u niet goed bevallen is en u dit ook op deze manier wilt duidelijk maken. Wij hadden ook graag aan boord uw klachten te woord gestaan. Spijtig genoeg hebben wij toen niets vernomen. Naast de vele positieve ingevulde Berenbelevingen die wij van deze vaart hebben ontvangen, hebben wij ook die van u ontvangen. Wij zullen per mail dan ook nader ingaan op uw reactie.
Elroca .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2014
Een geweldige ervaring die ruim 2 1/2 uur duurt ! Men vaart door de Haven(s) van Rotterdam langs alle bezienswaardigheden richting Van Brienenoord en weer terug en ondertussen wordt het voorgerecht (wildsoep) en Nagerecht (mousse) geserveerd door het vriendelijke en behulpzame personeel en tussen voor en nagerecht konden wij onbeperkt gebruik maken van het warme -en koude buffet dat via een hydraulisch systeem plots omhoog kwam midden in de zaal. Tevens gezellige entertainment en vanwege mijn verjaardag werden wij nog eens extra in het zonnetje gezet. Omdat wij een hond bij ons hadden, had men voor ons gezelschap een apart zaaltje bovendeks gereserveerd met een prachtig panorama over de Haven. Beslist een aanrader !!!
Koali .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Ik vond alles lekker. Het is fijn dat kan kiezen uit diverse variaties. Van alles wat genomen en de bediening was perfect. Locatie en interieur was ook prima.