De Beren - Alphen aan den Rijn

7,1

Jouw recensie over het restaurant De Beren - Alphen aan den Rijn

Sandra E.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
Smakeloos vlees op de spareribs na. Vette, slappe patat. Nagerecht leek ons geen goed idee meer. Met 8 personen weinig ok
Agatha K.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Na reservering kregen we met z'n vijfjes een ronde tafel, ondanks dat het restaurant nagenoeg vol was: binnen én buiten! De bediening bleef zéér correct en vriendelijk. We wilden de hele avond rustig genieten van ons diner en kregen daarvoor ruimschoots de gelegenheid. Kortom een TOP restaurant en grootse complimenten voor de koks én bediening. Ga zo door!
Yolanda F.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2018
Lekker gegeten en snel met kids die weinig geduld hebben. Varkenshaas was iets te ver doorgebakken. Verder prima gegeten.
Denise K.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2018
Spareribs zijn geen aanrader.
Meer vet dan vlees en weinig tot geen smaak.
Tegenvaller dus.

Sfeer en temperatuur is wel prima.

Goede uitleg over de kaart, vriendelijk personeel.
T S.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2018
Mooie zaak, kindvriendelijk, gezellige sfeer. Eten was voldoende/prima. Kortom geheel volgens verwachting en voor herhaling vatbaar.
Roel O.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2018
Prima verhouding prijs-kwaliteit, vriendelijke bediening, lekker eten. Familierestaurant dus als een kind het niet meer ziet zitten dan luister je mee, maar dat is inherent aan het soort restaurant en dus geen echt probleem. Breed menu en smakelijk klaargemaakt. Kortom, aanrader voor wie niet teveel wil besteden en wel lekker wil eten, inrichting gezellig, luchtcirculatiesysteem zorgt voor een aangename atmosfeer.
Gary K.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2018
Ik kwam hier op een woensdag, dus hadden ze onbeperkt sliptong op het menu staan. Ik dacht heerlijk, ik koop het zelf wel eens bij de visboer. Echter, toen mijn twee kleine baby sliptongtjes arriveerden was het voor mij meteen duidelijk dat dit geen sliptongen waren. Het was neustong, beter bekend als tongschar. Er zat totaal geen smaak aan. Ik liet anderen aan tafel het ook proberen, en die kwamen tot dezelfde conclusie. Ik bestelde er nog een om te kijken of ze die wel smaak zou hebben. Helaas was dat niet het geval, tevens was die ook niet helemaal gaar. Het bedienend personeel was wel behulpzaam een vriendelijk.

Conclusie, wat hier sliptong mag heten is geen sliptong maar tongschar. Er zat totaal geen smaak aan en het was ook erg weinig. Je begint met twee kleintjes, en meer bestellen gaat ook niet erg vlot. Deze all you can eat van tongschar is dus erg misleidend, 1 keer en nooit meer.
Aad G.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2018
Nieuw in Alphen dus even proberen. Vlak er voor gereserveerd en er was nog nét plaats. Ontvangst was matig want er is geen mogelijkheid je overjas kwijt te kunnen of het werd niet aangeboden.
De bestelde cola met tic werd afgewezen want ongevraagd zat het glas tot de nok vol met ijsklonten!
Voorgerecht van mijn partner was prima: een visproeverij, mooi gepresenteerd op slabladen, bestaande uit garnalen, zalmtartaar en verse makreel met heerlijke saus en stokbrood. Zelf had ik de mosterdsoep met brie en spek, waarbij een soepstengel van lauwwarm brood; ook smaakvol!
Als voorgerecht kozen wqe beiden voor de Rotterdamsche hamburger en daar hadden we geen spijt van! Compleet met rösti, oude kaas en krootjessaus (bietensaus) hadden we genoeg aan een uitstekend smakende gigaburger van mals rundvlees. Over de bijgeleverde frieten (handgemaakt) verschilden we van mening. Mijn partner vond ze goed, maar ik vond ze te vet en teveel harde kleine stukjes.
We zaten zo vol dat we geen nagerecht meer wilden. Bovendien was onze tafel al besproken voor de volgende gasten. Een systeem dat vaker gehanteerd wordt maar waar nog wel een beetje aan moeten wennen.
Een geslaagd debuut voor ons en we zullen zeker nog wel eens gaan en dan hopen we van het fraaie terras aan de Aar te kunnen genieten.