De Bengel

Meer informatie over restaurant De Bengel

Jouw recensie over het restaurant De Bengel

Enrico V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Een heel goed restaurant voor een snelle maar zeker lekkere hap.
Bestel je een biefstukje en je geeft aan dat deze rara moet zijn, komt deze precies goed op tafel. Ook de spareribs zijn een aanrader, vlees valt gewoon van het bot. Een klein nadeeltje bij de pikante versie is dat ik persoonlijk het pikante mis. Maar goed voor mij kan het soms niet pittig genoeg zijn.
Neem je een burger dan zijn deze gelukkig niet kapot gebakken maar nog een beetje rood van binnen. Heerlijk.

Personeel is erg vriendelijk en behulpzaam, eten komt snel door. Ze letten goed op, en gelukkig als het te snel gaat kun je vragen om het wat rustiger aan te doen wat gelukkig geen probleem is.
Tessa V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Driemaal werd me gevraagd of mijn vegetarische bestelling ook betekende dat ik écht vegetariër ben. Dit heb ik telkens met 'ja' beantwoord, krijg ik toch spekjes in m'n salade. Desalniettemin wordt deze wel 'de vegetarische salade' genoemd wanneer het op tafel wordt gezet. De 'iets-minder-vlees-salade' zou beter passen.
Dit vind ik niet door de beugel kunnen.
Pluspunten voor het restaurant zijn snelle bediening, sfeervol en heerlijk frieten!
Brabogondier .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Ik heb hier met 4 personen gegeten op het terras. Ondanks dat het humoerig was, hebben we een fijne avond beleefd. Er is wel drie x gevraagd of alles naar wens was.
De specialiteit ham en meloen was wel een tegenvaller, aangezien hier een hele boel sla onder zat. De biefstuk was heerlijk, net als de coupe Schwarzwalder.
Mr_Pizza .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Het eten een 10: Wat zal ik hier nu over zeggen. Voor mij was het de eerste keer ''De Bengel'' samen met mijn vrouw maar voor ons tafelgezelschap was het niet de eerste keer. Ik had de Toscaanse tomatensoep met vers stokbrood en dit was best wel lekker en genieten. Als hoofdgerecht had ik een Wagyu Beefburger maar wat was deze voortreffelijk. Dit was zeker weten echt het lekkerste broodje hamburger dat ik ooit heb gehad. Maar dat mag ook wel voor die vrij hoge prijs voor in principe een burger. Maar goed, je praat dan wel echt over de top en dat mag best wat kosten en de Wagyu beefburger is dan ook zeker een aanrader. Echt genieten dit!! Verder krijg je hier dan frietjes bij die best droog zijn en wat te hard gebakken samen met wat fritesaus en ketchup. Het bakje sla/rauwkost was wel heel erg klein maar goed dat hoef ik toch niet.

De service een 9: Vriendelijk en vlot personeel. Bij ons kwam steeds een toffe gast aan de tafel, was echt een leuke gozer voor in de bediening. Alles kwam wel vrij snel maar ik had gelukkig honger dus dat was niet zo erg. Voor echt een avondje uit is het niet zo geschikt en is niet zo gezellig natafelen. Dat hebben we dan ook ergens anders gedaan na het eten bij De Bengel.

Het decor een 2: Dit vind ik persoonlijk erg jammer om te moeten geven omdat het eten en de service echt top zijn. Maar ik kan niet anders met het oubollige inspiratieloze interieur. Het lijkt wel een soort kantine/buurthuis en het oogt dan ook niet echt gezellig binnen, natafelen is niet aan te raden hier, daar zijn betere plekken voor. Verder is de locatie aan het stationsplein en daardoor is de ligging niet helemaal top. Aan de andere kant zit namelijk dé restaurantstraat van Eindhoven en is een betere locatie.

Kortom: Ondanks het oubollige buurthuis interieur ga ik hier in de toekomst zeker geen nee zeggen als iemand nog eens bij De Bengel wil eten. Ik wil de rest van de kaart ook eens proberen.
EstherBa .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Van de week hier met 10 personen gegeten. Was overal erg druk in de stad, ivm voetbalwedstrijd. Er zaten dan ook veel fans in het restaurant en het zat bijna helemaal vol. Het personeel was aardig en liep hard. Voor ons voorgerecht hadden we nog wat nachos en brood besteld en dat kwam snel. Het eten zelf was heerlijk en de porties royaal. Net personeel. Heel klein minpuntje was dat de lege glazen maar op tafel bleven staan. Omdat we wat achteraf zaten had ik de indruk dat we wat minder gezien werden ivm bestellen van drinken en afhalen van het lege goed. Maar verder alles goed.
Robine V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
De bengel is altijd een goede keus voor een snelle hap. Gezellig met vrienden, vriendinnen, familie of een grote groep, bij de bengel kun je altijd terecht. Afgelopen donderdag hebben we hier gegeten met een grote groep. Ik kom hier vaker maar schrijf gewoonlijk geen recensies. Het eten is altijd erg lekker en je hoeft niet lang te wachten. Vooral de spare-ribs zijn een echte aanrader. De bediening is altijd gastvrij en in voor een grapje, ze werken met een leuk team waarin het werk erg gestructureerd verloopt. Prijs kwaliteit verhouding is ook top.
Antonius D.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Al vele malen geweest. Keuze uiteraard altijd voor de spareribs of bengel burger. Spareribs pikant zijn alleen helaas totaal niet pikant, wordt verder geserveerd met een lekkere salade en frites. Bediening is snel, vlot en vriendelijk. Decor is prima, prijs kwaliteit verhouding is top!
x_leintjuh_x .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
De Bengel in Eindhoven is enorm groot. Erg gezellig stijlvol restaurant. Het eten is er altijd super, vooral de spare-ribs. Lekkere frietjes, helaas wel een mini-bakje salade. Bediening loopt de benen onder het lijf uit, het is misschien verstandiger om meer mensen aan te nemen gedurende de "piek uren". Soms duurt het lang voordat je je drankje krijgt. Doch is her personeel vriendelijk en geeft aan alle wensen gehoor. Zit helaas niet in het "gezellige"gedeelte van de stad dus alleen een drankje doen is er niet aan te raden. Voor een heerlijk menu is het juist wel een aanrader. Prijzen zijn niet het goedkoopste, maar het is het eten wel waard. Heb hier zowel met een grote groep van het werk als met het gezin gegeten. Ook met de grote groep (25+ mensen) kwam al het eten tegelijk op tafel, de kok kan zijn tijd dus duidelijk goed inschatten! Heb hier gegeten tijdens glow 2014, maar volgens mij is de kaart sindsdien niet of nauwelijks veranderd.
Ellen S.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Ongelofelijk slecht gegeten gisteren.
Nu kun je weinig verwachten van een restaurant met zoveel zitplaatsen en met een beperkte kaart. 'Menu A en Menu B.
De biefstukken hadden weinig van doen met een malse biefstuk. De sausjes geserveerd bij zowel de vis als de biefstuk hadden een hoog zakje pakje gehalte. Salade bakjes en garnituur getuigen van weinig culinair inzicht. De frieten, te bruin en te droog gebakken en bestrooid met een soort aromat, waarom??? Vraag ik mij af?
De spareribs lijken prima, maar waar pikant staat is gewoon zoet. Weinig smaak en wat droog, geen lekkere sappige sticky ribs dik in de marinade.

Personeel was niks op aan te merken. Vlot en vriendelijk.
Ambiance laat ik het daar maar niet iver hebben, ongelofelijk kakelherrie door de grote eetzaal. Smaakloos ingericht.
Noooit meer terug, vreselijk gewoon!
Af te raden! Prima als je honger hebt, niet meer dan dat.

Mfmgijsberts .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Specialiteiten zijn de spareribs en de saté. Alle gerechten zijn inclusief salade, friet en sausjes. De bediening is vlot, allert en vriendelijk. Kom je op zaterdag is reserveren gewenst.
LoesK .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
Prima restaurant, maar weinig speciaal. Zaak is simpel ingericht en bediening correct maar erg snel. Tomatensoep geserveerd met vers stokbrood was lekker. Hoofdgerecht een varkenssate geserveerd met kroepkoek en droge atjar. Vlees was mals, maar de satésaus vond ik iets minder. De apart geserveerde frietjes waren lekker gekruid. Als dessert een coupe italian. Lekker kaneelijs rijkelijk overgoten met amaretto, bitterkoekjes en slagroom.
Prima restaurant voor grotere groepen, maar voor een romantisch diner moet je ergens anders zijn.
fritsflitspaal .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Restaurant krijgt een voldoende maar weet zich niet echt te onderscheiden. De grote ruimte zorgt ervoor dat het nergens echt knus wordt, bediening is er ruim voldoende dus snelheid is gewoon goed. Prijs/kwaliteit is gewoon goed en het eten is ook goed alleen wordt het eten nooit echt speciaal. De meest gangbare gerechten staan dan ook op de kaart: Spare-ribs, kipsate etc. Smaakt verder allemaal prima.
schoveld .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2015
Trek in spareribs, dan gaan we ALTIJD naar De Bengel in Eindhoven. Goede kwaliteit, mals, lekker pittig, het vlees valt van de botjes af. Salade is perfect met onnavolgbare heerlijke dressing. Hopp ooit het recept te krijgen. Service is lekker vlot!
Criston S.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Blijft goed in wat ze doen. De lekkerste spareribs van zuid Nederland, Salade op voordat het hoofdgerecht komt, maar dat komt omdat hij te goed is (die dressing...!) en super snelle, maar professionele bediening. Dit allemaal voor een prijs die ik echt goed vind. Jammer dat ze geen filiaal in zuid Limburg hebben, want dan kwam ik er iedere maand. Top tent!
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2014
Vanmiddag geluncht in "De Bengel" tegenover station Eindhoven Centraal. De vissoep die ik vooraf genomen heb was rijkelijk gevuld, zeker met Noorse garnalen. Deze waren echt niet op de vingers van één hand te tellen. Daarna gekozen voor het "Visserspalet" dat bestond uit gerookte zalm, botervis, forel, Noorse garnalen en cocktailsaus. De saus had meer weg van mayonaise dan van cocktailsaus. Desalniettemin kan ik zeggen dat het me goed gesmaakt had. De bediening is uiterst vriendelijk.
l_eh .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Het is alweer een tijdje terug dat ik hier gegeten heb, maar ik kan me nog herinneren dat ik heerlijke spareribs gegeten heb. Lekkere marinade en goed mals. De bediening was prima, het was die dag erg druk, dus dat was wel aan ze te merken.
Jefferson83 .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2013
Vandaag wéér heel erg gezellig en goed gegeten in dit restaurant in het centrum van Eindhoven recht tegenover het station van Eindhoven.

De service is hier altijd vlot en zeer vriendelijk. Het personeel denkt goed met je mee als je speciale diët wensen hebt.

Lekker gegeten voor een mooie betaalbare prijs.

Goede aanrader voor iedereen die gezellig een hapje wil eten.

Marcel & Jeffrey
Elwin A.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2013
Een gezellig restaurant, recht tegenover het Station met een aardig terras, maar het regende en het was te koud, dus maar naar binnen. Het was redelijk druk, maar we kregen vlot een tafeltje bij het raam aangewezen. Snelle en gastvrije bediening, vrij snel wat te drinken gekregen, samen met de menukaart.
Zelf ben voor de Biefstuk Pepersaus gegaan en dat was zeker geen verkeerde keuze, boterzacht. Mijn tafelgenoten hadden een Saté Bengel en een Maaltijdsalade ‘De Bengel’ besteld. We waren alle drie super content met het eten. Ook redelijke prijzen. Aanrader dus.
JanNaaktgeboren .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2013
Deze zaak ligt tegenover het station in Eindhoven. Ik ga hier regelmatig eten ivm mijn werk in Eindhoven. De gerechten die men serveert zijn simpel, maar van een prima kwaliteit. De prijs/kwaliteit verhouding is ook goed in balans. Ontvangst is altijd zeer vriendelijk en de bediening vlot en correct. Verwacht hier geen culinaire hoogstandjes, maar een simpele maar goed bereide maaltijd! Een prima stop tussen de werkzaamheden door!
linne .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2013
Het ziet heel gezellige restaurant uit.
Jammer dat we zo lang moeten wachten op bediening.
Eten was niet zo piekfijn en was te vet.