De Bengel Eersel

• Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
6,8
Elizabeth1991 .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Vandaag voor een werkafspraak in Eersel gaan lunchen. Bediening was snel en vriendelijk, meteen een pluspunt. Ik had het boerenbrood met warme brie en honing besteld, deze kwam ook prima op tijd. Het was een prima lunch, alleen proefde ik de honing amper. Dat was jammer! Al met al een prima ervaring, decor kan leuker!
Rik80 .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Met groep van 13 personen buiten gegeten. Steeds andere bediening aan tafel maar bijna alles ging goed qua bestellingen ondanks dat we met een flinke groep waren met aardig wat afwijkende wensen. Eten was lekker, grote bierkaart en aardig bedienend personeel.
Angeliquegenieter .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Het is nogal gedateerd maar hebben op zich prima spare ribs gegeten. Bediening kan beter. het duurde best lang voordat we konden bestellen.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Met de kinderen gaan eten op paaszaterdag. Het eten is er dik in orde!
Ik had een zalige ossenhaasspies, ruim voldoende, lekker gekruid en echt mals. Ook niet overvoerd met saus dus helemaal goed. De salade die je erbij krijgt is echt nergens zo lekker en zo goed gevuld! Frietjes met of zonder kruiden net wat je wilt. De kinderen hadden spare-ribs, sate en schnitzel. Die bevielen ook allemaal erg goed. Daarna de desserts. Jeetje mina wat een grote ijscoupes! Ik ben er maar niet aan begonnen want mijn buikje was al rond. Maar de kinderen hebben genoten. De service is wat aan de trage kant (we zaten boven), moesten wat lang op ons drinken wachten. En de entourage is beneden best leuk, maar boven is het niks! Vloerbedekking op de grond, nepplanten, het ziet er een beetje jaren 80 uit. Dus als je hier gaat eten... reserveren en vragen of er beneden plaats is.
Jan-peter M.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
De Bengel heeft, qua smaak, wellicht een wat gedateerde inrichting/uitstraling maar eigenlijk past dat juist goed bij een etablissement in een agrarische omgeving. Het ligt prachtig aan de historische Markt in Eersel en ik kan me zo voorstellen dat je zomers heerlijk op het terras kan zitten. Het restaurant en haar personeel ademt Brabantse gastvrijheid, het is een echt familie restaurant. Geen ingewikkelde kaart of culinaire hoogstandjes maar gewoon rechttoe-rechtaan, hamburger, saté, spareribs, etc. met friet. En dat allemaal voor een zeer schappelijk prijs. Op deze manier is het nog leuk om uit eten te gaan. Ondanks de grote ruimte is het er knus waardoor je ook zonder gezin, hier prima samen met je partner kan eten. Je wordt vlot geholpen en op de keuken is niks aan te merken.
Boertje221 .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Ons favoriete restaurant als wij in Eersel zijn. Zelfs onze kinderen willen hier speciaal naar toe voor de spareribs. Ik word ook iedere keer weer verrast door n nieuw speciaal biertje. Zelfs thuis gebruikt mijn vrouw hun lekkere huisdressing voor op de sla.
Paul J.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Gemiddeld een 6,7 dus afgerond een 7. Daar is het dan ook meteen mee gezegd. De inrichting is oubollig en het personeel heeft alleen interesse om de tent in zo'n kort mogelijke tijd vol te stampen. Het is er druk en extreem gehorig. Het eten krijg je super snel en dus is er weinig aandacht aan besteed. Dit proef je direct aan de smaak. Het is simpel en eetbaar. Wij stonden binnen een uur alweer buiten. Dus trek in een snelle hap? Dan ben je hier aan het goede adres.
CenH .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Aan de Markt in Eersel. Charmant pleintje met tal van horeca. Beland bij de Bengel voor lunch. Echte een geweldig broodje Pulledpork. Zie je veel te weinig op de kaart. Heerlijk zacht, mals, sappig varkensvlees in heerlijke BBQ saus. Absolute aanrader. Bediening vlot en correct.
Chantal J.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Wij hebben vorige week bij de Bengel gegeten. We hadden de big bengel hamburger, de varkenshaas saté en 3x kinder menu.
De hamburger was zeker niet BIG maar normaal van formaat en werd geserveerd op een bolletje. De sla lag er naast, kaas en saus zat er niet bij. Het vlees was aardig van smaak maar behoorlijk droog.
De saté was een tegenvaller. De varkenshaas was gort en gort droog wat voor varkenshaas dessastreus is. De saté saus was wel aardig maar toen hij kouder werd leek het wel een lijmachtige substantie. De geserveerde gekruide patatjes zijn wel lekker en dat was eigenlijk ook het enige wat nog zijn geld waard was. De salade die eveneens bij geserveerd wordt zit in een klein kommetje en er zit veel te veel dressing op.
Het kindermenu is standaard patat + (frikandel, kroket e.d.) je krijgt er een kadootje bij. Dat is wel aardig en leuk bedacht.
Al met al snappen wij niet waarom het er zo druk is want het eten is maar matig, absoluut niet restaurant waardig maar meer voor een opgewaardeerde snackbar.
Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Gisteren met de familie een hapje gegeten bij De bengel. Het was er behoorlijk druk. Gelukkig werden we snel geholpen door de vriendelijke serveerster. De gerechten werden snel geserveerd. Porties zijn groot!
Persoonlijk zou ik eerder investeren in smaak dan in portie grote. Het eten is middelmatig. Niets springt er echt uit.
Bertsasjanssen .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
afgelopen zondag hier gegeten, we zijn hier nu voor de derde maal geweest en kan wel zeggen dat ze hier de lekkerste spareribs van Brabant hebben. Mijn vrouw had een steak besteld, deze was ook heel lekker. Omdat het lekker weer was, hebben we eerst op het terras iets gedronken. Eersel heeft echt een mooie oude markt.
Siebe P.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Vrijdagavond gegeten in dit restaurant. Wat een grote porties. Veel vlees, frites en smakelijke salade. Goede prijs kwaliteit verhouding en een prettige bediening. Attent, zo werden wij erop gewezen dat voor onze dochter van 11 jaren oud een halve portie spare ribs meer dan voldoende is (en dat bleek absoluut het geval te zijn...).

Voor bijzondere culinaire hoogstandjes moet je hier niet zijn, maar dat spreekt eigenlijk wel voor zich
TonySoprano .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2014
Friet was te zout. Champignon ' specialiteit' was niet lekker en veel vanhetzelfde. Mixed grill was OK, maar niet bijzonder. Stoofpotje was OK, maar de aardappelkroketten erg mager.

Bediening wilde ons zsm de deur uit hebben leek het wel. Komen er helaas niet meer denk ik.
JeroenSt .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2014
Lekker eten voor een betaalbare prijs. In het weekend erg druk en de tafeltjes staandicht bij elkaar. Boven is het wel gezellig maar als het vol is vind ik het persoonlijk wat te claustrofobisch. Vandaar decor een 6.
Sanders23 .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2014
Vorig weekend bij de Bengel in Eersel gegeten, als afluiting van ons vriendinnenweekendje. We hebben alle 5 super lekker gegeten. We hadden allemaal wat anders, maar alles was even lekker! Ook de bediening was goed, heel gezellig personeel. Er heerst een goede sfeer onderling, dat merk je meteen. Ons gaan ze zeker terug zien!!
Jan O.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
Afgelopen weekend overnacht en heerlijk gegeten bij de Bengel in Eersel.

Er mocht wat minder sla gebruikt worden bij de gerechten (het was af en toe een zoekplaatje) en de salade met geitenkaas was erg overdadig, eigenlijk een hoofdgerecht, met (opnieuw) veel sla en twee stevige plakken geitenkaas.

De Angus steak is een aanrader net als de spare-ribs.
De porties zijn overvloedig, wij zijn hierdoor niet aan de desserts toegekomen.

Nog een tip: beneden zit je oi. het leukst. Wil je daar zitten, reserveer dan tijdig want het is een zeer gewilde gelegenheid!
Bartmail1980 .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Ons favoriete restaurant als we in Eersel zijn, zeker de spareribs zijn een aanrader. Gezellig en goed
personeel. Mijn vrouw gaat altijd voor de maaltijdsalde De Bengel.
Bedg .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2013
Zeer lekker gegeten voor een betaalbare prijs. We werden snel geholpen en de bediening was ook zeer vriendelijk. Het restaurant heeft een gezellige inrichting. Dat meer mensen hier tevreden zijn bleek wel door de drukke bezetting in het restaurant, ondanks dit verliep alles prima.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2013
Ik heb hier laatst 2 dagen achter elkaar gegeten. op 19 en 20 april. Spareribs en sate zijn superlekker. De laatste keer mixed grill gegeten. die was echt veel te droog, je kunt niet alle vleessoortem even lang grillen!! Salade is heerlijk, de frietjes met cajunsmaak ook. Vriendelijke bediening. Entourage beneden is leuk, boven is de sfeer een stuk minder. Sterker nog: voor mij een reden om om te keren als er beneden geen plaats is.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2012
Afgelopen zaterdag gegeten in de Bengel. Op de bovenverdieping ziet het interieur er wat gewoontjes uit, vloerbedekking eruit en een houten vloer zou al veel schelen. Het eten is echter helemaal goed. Zowel de spareribs als de beenham en de ossehaasspies waren overvloedig en perfect klaargemaakt. Heerlijke gekruide frietjes erbij en een goed aangeklede salade. Ook het visserspallet vooraf was zeer zeker de moeite waard. De bediening was vlot en aardig. Al met al: hier gaan we zeker terug als we weer in de buurt zijn.