De Belvertshoeve

Scheibaan 13 5062 TM Oisterwijk Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Belvertshoeve

Maandag en dinsdag gesloten (m.u.v. groepen en feestdagen)
Woensdag t/m vrijdag van 10.00 uur tot 18.00 uur
Zaterdag van 10.00 uur tot 21.00 uur
Zondag van 10.00 uur tot 18.00 uur

Erg gunstig

Jouw recensie over het restaurant De Belvertshoeve

romy_vermeer .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Op een zaterdagavond hier gegeten met vrienden, een erg leuk restaurant en een geode ambiance! Het ziet er allemaal keurig uit. Bediening was erg vriendelijk en vlot. De prijs kwaliteit van het eten is erg goed. Kortom hebben we hier een gezellige avond gehad en zijn we uitstekend geholpen. De Belvertshoeve is zeker een aanrader, ook met kinderen door de grote speeltuin. Wij komen hier zeker een keer terug!
Barry J.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
reserveer je met 4 volw. en 2 kinderen, kan je van de keuken en personeel verwachten dat als je om 18,15 besteld, men niet om 19,30 moet vragen of de gerechten er nog aankomen. Vervolgens krijgen de kinderen het hoofdgerecht, en na opmerking dat de bestelde voorgerechten dus vervallen gaan worden komen deze als een speer op tafel...Veel later de hoofdgerechten van de volwassenen. Met het afrekenen een vergissing gemaakt; het stokbrood/kruidenboter was niet geleverd en wel berekend. Sjagerijnig reageerde de serveerster dan haal ik het wel uit de kassa, en in zo klein mogelijke munt werd er drie euro op de tafel geflikkerd, Een slechte nasmaak hierover, Komen nooit meer hier terug. Hebben een speeltuin voor de kinderen, waarom?
SammieP .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Met drie personen gebruik gemaakt van lunch op een zonnig terras.
Locatie ligt midden in het bos, mooi terrasmeubilair en naast het terras ligt een grasveld met oa trampolines en speeltoestellen voor de kinderen. Hier heb je op het terras goed zicht op maar "geen last van".
Ook binnen is het gezellig om te zien.
De kaart is enorm uitgebreid en - indien nodig - kunnen er dingen worden aangepast.
De gerechten zijn van kwalitatief goed niveau, zien er mooi uit en de prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend.
Personeel is attent en behulpzaam, een aanrader dus!
Fred B.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Afgelopen zaterdag voor de eerste keer gegeten. Locatie ziet er prima uit en dat was zo'n beetje het enige positieve. Veel personeel dat verdwaald door elkaar loopt en daardoor erg lang kunnen wachten voordat de bestelling er was. Bleek deze ook nog eens verkeerd opgenomen te zijn.... Redelijk hoge prijs voor hetgeen wat er uiteindelijk op tafel kwam. Uiteindelijk de rekening maar gevraagd en ook deze was niet correct. Na veel stegelen werd deze gecorrigeerd. Dit was de voor ons de laatste keer, er zijn diverse uitstekende restaurants in de buurt te vinden.
Charlaine .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Afgelopen weekend gedineerd met 20 personen (4 gangen, 3 tot 5 keuzes per gang). Mooi gedekte tafel in sfeervolle ruimte. Prima bediening: vriendelijk, vlot, flexibel. Het eten was heerlijk. Verassende gerechten, mooi opgemaakte borden, te onderscheiden smaken en mooie smaakcombinaties. Absolute aanrader.
Marjolein H.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Afgelopen zaterdag bij de Belvertshoeve wezen eten met vier personen. Mooie locatie! We kozen ieder een voor- hoofd- en nagerecht om zo de voordelige prijs voor het drie gangenmenu te kunnen gebruiken. Het voorgerecht was enorm lekker, hele malse kip (kemperhoen zoals dat zo mooi wordt genoemd) en leuke garnituren.
De hoofdgerechten waren goed, maar er zat een erg groot verschil in portiegrootte. Degenen die eend hadden gekozen, kregen ieder een halve eendenborst met minimale garnituren, terwijl de borden met kalfswang en varkensprocureur goed gevuld waren(lees: 2 kalfswangen en 3 stukken varkensvlees, met ruime garnituren). Gelukkig werden er frietjes en salade bijgeleverd.
De smaken waren overigens wel fantastisch! Het dessert was prima, ook de kazen (2,50 meerprijs, jammer!) waren goed.
Kortom, prima restaurant, mooie omgeving en goed eten, maar grote verschillen tussen de gerechten.
Marieke D.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
De Belvertshoeve is prachtig gelegen en beschikt over een schitterden tuin, waar kinderen heerlijk kunnen spelen met alle beschikbare speeltoestellen. Over het eten en de bediening zijn we net zo complimenteus. De inrichting binnen is rustig en warm, de bediening zeer voorkomend en attent. De gerechten op de kaart zijn op een originele manier bereid en opgediend. Ook de kwaliteit van de wijnen is uitstekend. We wonen helaas niet in de buurt anders zou dit restaurant tot onze favorieten behoren!
Frank J.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Verassingsmenu (belvertshoeve proeverij 4 gangen) gegeten. Uitstekende kwaliteit, mooie bordjes en echt super lekker!
Goede prijs/kwaliteit en ook nog eens een leuke bediening en sfeer!!
Zeker de moeite voor een avondje smullen!
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Opnieuw naar de Belvertshoeve in Oisterwijk. Een herkansing om een betere ervaring op te doen
dan de eerste keer. De amuse van aardpeer met makreel was lekker. Een heerlijk voorgerecht met vis, en een hoofdgerecht met slices kalfsvlees en een toetje van chocolade. Het was nu zo smaakvol, met zorg en creativiteit bereidt, gewoon heerijk!
De service en bediening was heel goed, die man had er verstand van.
Belvertshoeve: Jullie hebben de herkansing dubbel en dwars waar gemaakt, het was nu echt TOP.
Sebastian B.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Vandaag voor het eerst bij De Belvertshoeve gegeten. Chef-Kok Bullens en zijn team hebben ons enorm weten te verassen. Een verborgen parel in het bos van Oisterwijk. Een prachtig pand met een verzorgde parking, terras, en mooie stijlvolle decoratie. Op niets is bespaard. Heerlijke amuses, gevolgd door een voorgerecht van zalm, gerookte mayonaise, asperge, eetbare viooltjes en een dressing van miso. Een tussengerecht van roodbaars, langoustine waarbij een schuim van bouillabaisse en een saus van kruiden. Gevolgd door een perfect bereid stuk lam met risotto, gestoofde appel en een saus van truffel. Ook het dessert was een plaatje, chocoladekoffiemousse met ijs van espresso waarbij zwarte olijf. Al met al een sterwaardig diner!! Uiteraard mocht een kop thee met huisgemaakte friandises niet ontbreken. Een absolute aanrader!!
Piet D.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2015
Voor een speciaal moment weer eens bij de belvertshoeve gereserveerd. Wij gingen met vijven voor het proeverijmenu. de chef kon zichzelf helemaal uitleven. Na een aantal amuses een gerecht met hoen, dashi. Daarna roodbaars, coquille en buikspek. Hoofdgerecht bestaande uit lam, voortreffelijk en afgesloten met een grand dessert. smaken waren erg verfijnd, de wijnen goed aan gepast en een perfecte bediening
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2015
De Belvertshoeve is inmiddels uitgegroeid tot onze top favoriet in Oisterwijk en met prima weer gaan we lunchen op zondag.
Na een welkom ontvangst met gezellig bijpraten strijken we neer aan “ons” tafeltje aan het raam naast de open haard. De aperitief wijn is een speciale uit Californië. Niet het gebruikelijke frisse maar een rijke complexe ronde stijl van het huis Fetzer Quarts. Een blend van Chardonnay, Riesling, Gewurztraminer en Pinot Gris die verraderlijk soepel weg drinkt. Ernaast twee schaaltjes met voor ons nieuwe smaakjes. Geroosterde sojabonen, die wel iets van pinda's weghebben en reepjes gedroogde en gezouten kombu, een wier dat een van de basis ingrediënten van dashi is en waarin de ziltige toets goed te proeven is.
De tweede ronde zijn krokante kaaskoekjes met venkelzaadjes, ernaast espuma van boeren jongens kaas. Mooi hoog op smaak met verrassende venkel accenten, erg smaakvol en verrassend hoe goed de wijn hierbij aansluit.
De amuse is een koolsoepje met varkenshuid, spek en dragon olie, een smaak bommetje, erg lekker.

De eerste begeleider word door Jacques keurig gepresenteerd. Van het huis Marrone uit de Langhe (Italië) gemaakt van Arneis de Tre Fie. Een bloemig aroma met een toets van venkel, in de mond aangenaam fris met mooie mineraliteit, heerlijk. Uit de keuken gepresenteerd door Dirk de chef een keurige presentatie van noordzeekrab op een gelei met erom een keurige ring van pannacotta met ernaast een krokant gebakken krabballetje, assortiment ziltige blaadjes en een krokantje van dragon. De salade was keurig op smaak gebracht en er was ruim voldoende afwisseling met het garnituur en de wijn sloot hierbij keurig aan. Even later kwam er nog een krachtige krabben bisque met wat krabbenvlees, mooi diep van smaak, dit was smullen!

De tweede begeleider kwam uit het zuiden van Frankrijk van Devois Des Agneaux D'aumelas een witte blend uit2011 gemaakt in een mooie rijke Rhône stijl. Uit de keuken tartaar van gepekeld rund afgewerkt met fijn geschaafde zwarte truffel in een vinaigrette van parmezaan met ernaast een heerlijk groentegarnituur. De tartaar was buiten de pekel verder naturel en dat is een smaak waar je van moet houden om het te kunnen waarderen. Het is helaas niet helemaal mijn smaak meer met de vinaigrette en het garnituur ondersteund door de mooie rijke wijn was het toch een smakelijk avontuur.

Uit Spanje de Picarana van het huis Marañones gemaakt van de inheemse Albillo van hele oude stokken. Mooie diepe goud gele kleur met in het aroma een toets van jasmijn, in de mond vol en complex, een topper. Uit de keuken een mooie presentatie. Centraal een tartaar van langoustine met ernaast een keurig gegaarde langoustinestaart met erop wat haringkuit, verder wortel stucturen in verschillende kleuren en het geheel was afgewerkt met limoen schuim en een limoen vinaigrette. De delicate tartaar was mooi op smaak gebracht met zeste van limoen en had een mooie zachte structuur. De haringkuit gaf een mooie ziltige toets aan de staart. Het gerecht had verder een hele mooie zoet zuur balans. De wijn vulde dit aan met zijn heerlijke aroma en mineraliteit. Voor ons beide de favoriete ronde van deze middag.

We schakelde over op rood met de Marselan 2012 grande reserve van het huis Les Garriges, mooie donkere kleur met in het aroma rood en zwart fruit, krachtig in de mond met aangename fruitigheid. Uit de keuken een keurige filet van de rundstaart, ongeveer twee uur gegaard in de roner op 56 graden en afgebakken op het vet. Ernaast een wokkel van aardappel, blaadje groene kool, rolletje heerlijke spitskool, quenelle paddenstoelen tapenade. Het geheel was afgewerkt met mooie diepe rundersaus. Het vlees was zeer zacht met een delicate smaak, boven verwachting. Het vetje (waar ik normaal gesproken minder fan ben) verstoorde de smaak niet. De wijn vulde de smaak met zijn zuren keurig aan en de saus was heerlijk maar ietsje te bescheiden gedoceerd.

De dessertwijn was de 'Les Dernieres Grives' 2012 van het huis Tariquet gemaakt van Petit Manseng. Een heerlijke edel zoete wijn met in de mond en neus tonen van mandarijn. Het dessert bestond deze middag uit verschillende combinaties.
Eerst een pré dessert, op maat gemaakt, zullen we maar zeggen. Eendenlever met dashi bouillon met erop wat beukenzwammen en afgewerkt met groene blaadjes, een hartig snoepje waarbij de wijn boven verwachting goed aansloot.

Het tweede rondje bestond uit mandarijnen structuren. Een verfrissende rondje dat uiteraard erg goed combineerde met de wijn.

De derde ronde was een praline gevuld met chocolade mousse met ernaast een quenelle sorbetijs van yuzu. Zo puur en geconcentreerd heb ik yuzu nog nooit gegeten, helemaal top.

De laatste ronde was een mooie presentatie van yoghurt stucturen met duindoornbes. De yoghurt gaat van romig tot fruitig en de duindoorn bes gaat van het zoetzure sorbet ijs tot de hele zure parels. Zelfs hiernaast was de wijn een mooie ondersteuner.

Als afsluiter nog een krachtige espresso met lekkere friandises.

Bediening was zeer goed verzorgd. Dirk Bullens presenteerde zelf zijn gerechten en Jacques presenteerde de wijnen op een gezellige amicale wijze en met veel plezier.
Prijs-kwaliteitsverhouding is uitstekend, vijf gangen verrassingsmenu €37,50, begeleidende wijnen €5,50 huiswijn €3,80 en koffie garnituur €2,-.
De locatie blijf speciaal en een allemans-vriend, binnen en buiten zat het op deze mooie zondagmiddag helemaal vol. De meeste zijn passanten en wandelaars maar het is voor de liefhebber van de culinaire keuken zeker een adres om voor om te rijden. Wel kiezen voor het verrassingsmenu. Wij zijn deze middag weer helemaal in de watten gelegd. Een echte aanrader!
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Het was al weer even geleden, de belversthoeve. Mooi gelegen in het bos van Oisterwijk. Met een knus huiskamer gevoel. chef Dirk Bullens & team wist ons weer te verrassende met zijn fantastische combinaties, wat een smaakexplosies! Echt genoten! Op naar de top 100.
Marka D.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Tijdens de wijn en spijsdagen in Oisterwijk hier als eerste gegeten.
We vonden het een gezellig en leuk ingericht restaurant waar we ons meteen thuis voelden. We aten een heerlijke geconfijte eendenbout met een lekkere rode wijn die er goed bij afgestemd was. Wel even wennen om 12.00u s' middags!
Daarna begon onze wandeling en hebben we nog bij 4 andere restaurants gegeten. We hadden een gezellige dag gehad en vonden dit restaurant het beste!
Margriet V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
Ter gelegenheid van de 81e verjaardag van mijn schoonmoeder zijn we, met een gezelschap van 19 mensen ( volwassenen en kinderen), dit heugelijke feit gaan vieren bij de Belvertshoeve in Oisterwijk. Het was een fantastische nazomerdag dus er heerste een gezellige drukte. Bij aankomst werden we verwelkomt met heerlijk glaasje Cava waarna we meteen aan tafel konden. Wij hadden gekozen voor een drie gangen keuzemenu. Zowel de presentatie als de kwaliteit van datgeen wat ons wordt opgedient was in een woord: FANTASTISCH. Onder de bezielende leiding van de heer Pechtholt hebben wij een geweldige avond beleeft. Al onze gasten gingen zeer tevreden naar huis, waarna wij nog met de familie de avond, onder het genot van een drankje, in steil hebben geevalueerd. Team Belvertshoeve HARTELIJK dank. Dit is zeker voor herhaling vatbaar. Namens Mevrouw van Reusel hartelijk dank.
Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
Eerste keer gegeten, het ziet er heel goed uit en het eten is prima: goede prijs kwaliteit. De bediening is dramatisch. Veel personeel en toch duurt het allemaal veel te lang. Keuken kan het niet bijhouden en er is geen afstemming. Daardoor gaat het ook fout, tot aan de rekening toe. Het komt allemaal goed, maar dit doen we niet meer.
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2014
In de vakantie weer eens geboekt bij onze favoriet in Oisterwijk om ons weer eens te laten verwennen met het proeverijmenu. Met heerlijk zomerweer streken we neer op het terras. We kwamen erachter dat Paul Adriaanse de maître/sommelier een nieuwe uitdaging gevonden had. Dirk Bullens de chef zou deze middag zelf voor de begeleidende wijnen zorgen, een hele uitdaging.

We starten met een mooie Sauvignon uit de Loire van een voor mij nog onbekende appellation, de Haut Poitou, fris met de typische strakke Loire stijl. Ook werd ik overgehaald om eens de twee favoriete gin tonics van de chef te proberen. Een met komkommer en rode peperbolletjes en de andere met lavendel bloemetjes en kardemompeulen. Beide dus heerlijk op smaak gebracht, wel drinken ze soepel weg wat verraderlijk kan zijn.

De eerste amuse is een stukje tonijn op een bolletje “garen” van zoet zure komkommer afgewerkt met een kaviaar van soja, erg smaakvol.
De tweede leuk gepresenteerd in een zwart hoorntje gevuld met tartaar van rund met erop een ijs van piccalilly.
Ook nog een derde ronde met stukje langzaam gegaard buikspek op een cilinder van quinoa met een frisse soja dressing. Mooie smaken.

De eerste begeleider is een Albarino 2011 uit de Riax Baixas die na de lavendel bloemetjes ietsje lichter lijkt dan hij al is. Het voorgerecht is een mooie presentatie op een turquoise bord van bereidingen van langoustine en tomaat. In een blikje een uitstekend gegaarde langoustine met een zalige antiboise. Op het bord een cilinder mooie delicate tartaar met erop nog een stukje gegaarde staart met gevriesdroogde tomaat. Voor de afwisseling nog drie toefjes crème van basilicum. Een uitstekende eerste ronde, top.

De tweede begeleider was van het bekende wijnhuis Antinori gemaakt van Vermentino uit Bolgheri, heerlijk aroma en verfijnd in de mond. Uit de keuken gestoomde tongschar keurig opgerold en aangekleed met kokkels en mosselen met ernaast nog een heerlijke crunch en afgewerkt met een zalige Hollandaise met pastis. De delicate smaakjes worden uitstekend ondersteun door de heerlijke wijn en de saus maakt er iets speciaals van met zijn anijstoets, mooi.

We schakelden over op rood met een Fleurie Vieilles Vignes 2012 van La Madone die iets terug gekoeld werd uitgeschonken. Fris rood fruit met wat aardse tonen en een fluwelige afdronk. Uit de keuken gerecht in oosterse stijl. Een mooi stukje op de huid gebakken wilde zeebaars gelakt met hoisin met erop wat gepofte wilde rijst. Ernaast een gevuld pannenkoekje met oosterse wortelbereiding gekruid met Shichimi, afgewerkt met een zoet zure saus van mangochutney. Een heerlijke smakencombinatie die door de wijn super wordt aangevuld. Een topgerecht.

Een verrassende keus van de “sommelier” was de Nederlandse Noya 2011 van Slingenhorst gemaakt van Pinotin die aangenaam verraste. Op het bord een licht gekonfijte bavette steak met krokant gebakken zwezerikjes, cantharel truffel schaafsel en wortelbereidingen afgewerkt met een hartige eigen jus. Goede bereidingen maar de smaak van steak is iets minder mijn ding helaas. Gelukkig bood het garnituur en de saus in het kannetje op tafel die naar hartenlust kon worden aangevuld boden voldoende mooie smaken. De wijn paste prima.

Een bekende en enkele jaren terug hele populaire dessertwijn die we al even niet meer gedronken hebben verscheen. De Elysium Black Muscat van Quadie. Op een wit bord een mooie presentatie van bereidingen van kersen en chocolade. In de vorm van een chocolade tablet een mousse van chocolade met in het hart een gel van kersen. Erop gemarineerde kersen, gelei van kers en een quenelle sorbetijs van kers. Prima bereidingen van een klassieke smakencombinatie met een heerlijke dessertwijn, een mooie afsluiter.

Bediening was goed verzorgd door Dirk, ondanks dat het terras toch behoorlijk gevuld was bleef er ruim voldoende tijd om de gerechten maar zeker ook de wijnen toe te lichten. Zelf ben ik ook onder de indruk van de geselecteerde wijnen die zonder uitzondering keurig aansloten. De opvolger van Paul Adriaanse zal begin September starten.

Prijs-kwaliteitsverhouding is uitstekend, menu 37,50, begeleidende wijnen 5,50 en huiswijn 3,80.
We merkten wel dat de speeltoestellen op zo'n zomermiddag veel meer aantrekkingskracht hebben dan de culinaire kunsten van Dirk. Maar wij blijven fan en raden het proeverijmenu aan voor iedere fijnproever.
pdjansen .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2014
Gisterenavond op het terras van de Belvertshoeve gegeten. Bij aankomst zelf een tafel uitgezocht. na het opnemen van de drank een keuze gemaakt uit de kaart. de kaart heeft zo op het ook heerlijke zomerse gerechten. ikzelf koos een salade capresse en daarna de tournedos die ik heb uitgebreid met zwezerik. de capresse werd geserveerd met een zachte mozzarella soort en heel veel verschillende tomatensoorten. onderop lag een lekker sapje. Leuk! een keer eens wat anders. de tournedos zoals hij moest zijn en met genoeg garnituur. mijn partner ging voor een carpaccio en had daarna 2 zeebaars filets in de oven gebakken met een italiaans garnituur. koffie en een dessert na en daarna weer voldaan naar huis. eten is van goede kwaliteit en creatief. de bediening had het druk maar deed wel goed hun best ondanks de drukte. Wij komen hier graag terug.
Ziva .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2014
Hier 3 weken geleden gegeten met een grote groep. Van te voren moest er door gegeven worden wat we wilden eten van het 3 gangen menu zodat er rekening mee gehouden kon worden. Dus netjes de keuze doorgegeven en afgesproken dat we om 18:00 uur wilden eten, ook omdat er wat kleine kinderen in het gezelschap zaten. We kwamen aan rond 17:30 uur en hebben heerlijk buiten op een privé terras gezeten met een drankje. En daar bleven we maar zitten en de obers waren heel snel met vragen of er nog iemand wat te drinken wilde hebben..... Het eten werd pas om 19:15/19:30 uur gereserveerd ipv 18:00 uur! En het was te triest voor woorden wat er op het bord lag, als voorgerecht 2 hele kleine te ver doorgebakken parelhoen met wat versiersels ernaast..... Het hoofdgerecht kwam een uur later, ik kreeg mijn bord met witvis, maar mijn tafelgenoten moesten nog 10 minuten wachten voordat zij hun eten kregen, voordat het koud werd ben ik maar begonnen met eten, maar gezellig is het op deze manier niet. De vis was lekker, er werd een schaaltje friet met mayonaise bij gezet maar geen groentes...??? Toen ik daarnaar vroeg, blijkt dat je het erbij moet bestellen als je iets van groente of een salade erbij wilt hebben! Dat is toch super raar en ik heb dat nog NOOIT meer gemaakt bij een ander restaurant. Het dessert was ijs, slagroom en saus. Wat te lang duurde voordat het uitgeserveerd werd want het begon al te smelten. We waren pas rond 21:00 uur klaar met eten, wat dus veel te laat was geworden. Behalve met de drank uitserveren, ( want we waren niet blij met de drankrekening, omdat we zo lang moesten wachten op het eten) waren ze overal supertraag mee, terwijl onze keuze van te voren duidelijk was en ze alles lang van te voren konden bereidden.... Herentoilet was ook niet schoon. Dus een slecht cijfer voor deze brasserie, het is jammer want het is een hele mooie locatie, maar met deze werkwijze komen de gasten niet terug!
Barbara S.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2014
Zojuist met een redelijk grote groep bij de Belvertshoeve geweest. Het restaurant ligt midden in de Oisterwijkse bossen, gewoonweg prachtig dus. We hebben aan een lange tafel heerlijk buiten gegeten.

Het restaurant is niet al te lang geleden flink onder handen genomen; zowel de tuin, het terras als het restaurant zelf zien er fris, modern en gezellig uit. In de tuin zijn er ook voor kinderen voldoende speelmogelijkheden, zodat de ouders en andere gasten op hun gemak kunnen eten en bijpraten.

Het eten was gewoonweg goed, verfijnd en vers en de huiswijnen waren prima. Het enige jammere was dat de ober niet onthield wie welke bestelling had gedaan. Als hij dat wist, zou het helemaal af zijn.