De Belvedère

Markt 45 2801 JK Gouda Nederland Kaart

Over het restaurant De Belvedère

Aan het marktplein moet je zijn

Midden op het Goudse marktplein is Belvedere al eeuwen een begrip. In deze oer-Hollandsche stad verrast dit restaurant met klassiek Franse spijzen en een goed glas wijn. Natuurlijk mag een Gouds kaasje niet ontbreken. En voor toekomstige etentjes en acties, word je een 'Vriend van Belvedere'!

Meer informatie over restaurant De Belvedère

Jouw recensie over het restaurant De Belvedère

Janneke U.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
We hebben een gezellige avond gehad met ons gezin. Ontvangst was prima, het eten smaakte heerlijk. Vooral het proeverij gerecht ( voor-en nagerecht) viel goed in de smaak. Heerlijk om van alles wat te proeven. Een paar puntjes, De carpaccio was aan de kleine kant en de biefstuk was al niet zo warm meer....maar de smaak was prima.
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2017
Was foutje gemaakt met reservering. Maar dit is meer dan goed gemaakt. Uitstekend, gastvrij. Topper! Was erg gezellig...
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
Op een aangename zaterdagavond was het gezellig druk. Mooi terras en snelle bediening. Het eten was ook naar wens, kortom niets te klagen. Ik kom later best nog wel eens terug.
Wim N.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
We hebben heerlijk buiten gegeten. De gegrilde zalm was erg lekker???? We komen zeer zeker nog eens terug.
De bediening was prima en erg vriendelijk. Toppie!
Klaverblij ..
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Op een zonnige zaterdagmiddag hebben wij een giftcard verzilverd bij Belvedère, dat gelegen is aan de markt in het centrum van Gouda.
Door de weekmarkt waren er veel mensen op de been en zodoende was er veel bedrijvigheid.
We hadden een plaatsje op het terras en meldden direct, dat we een giftcard hadden.
Ons tafeltje was behoorlijk vies en we moesten de bediening hierop zelf attenderen.
We mochten kiezen uit twee soorten soep en daarna nog een (luxe) broodje naar keuze, mits dit onder twaalf euro per persoon bleef.
De drankjes moesten we zelf betalen.
Mijn vriend koos de uiensoep en ik gele paprikasoep. Beide soepen waren verrukkelijk, lekker pittig en smaakvol.
Helaas hadden wij onze soep nog niet op of de broodjes kwamen al. Dat was erg jammer. Wij kregen het idee, dat 'wij met onze giftcard' niet echt welkom waren en zaten zodoende een beetje op hete kolen.
Ik had gekozen voor focaccia met zalm en garnituur. Het smaakte op zich goed, maar ik had er meer van verwacht. De zalmfilet was op plekken behoorlijk bruin/grijs en er lag in verhouding te veel focaccia op het bord. Die heb ik niet helemaal op kunnen eten.
Ik denk, dat we meer hadden genoten als we wat rustiger hadden kunnen zitten.
Misschien wagen we nog een tweede poging zónder giftcard, misschien bevalt dit dan beter en is het personeel wat vriendelijker.
E B.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Op terras vlakbij ingang veel rokers, dus door de rookwalm naar binnen. Bediening niet bijster vriendelijk. Kleine tafeltjes en weinig ruimte tussen de tafels. Uitsmijters niet best: veel te vet en aangebrande randen/onderkant op 2 erg kleine sneetjes brood; wat kleffe sla er naast en dat was het. Afknapper.
JJHG K.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Nu voor de derde maal bij dit restaurant gedineerd met 6 personen, bij binnenkomst bleek in het systeem voor 2 personen gereserveerd te zijn maar dit werd met elan opgelost, dat het niet de plaats was zoals aangegeven in de online reservering mocht de pret niet drukken, vriendelijke bediening en een smakelijke maaltijd, jammer dat de 43 niet terug te proeven was maar na een opmerking hierover kwam de fles 43 spontaan langs
( voortaan wat meer 43 in de tiramisu zodat "navullen" niet nood is) ,al bij al toch met plezier en smaak getafeld!
Namens: Johan en consorten.
Ietje V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Vanmiddag na lange tijd weer eens in Gouda en dachten hier te gaan lunchen, in het verleden tot volle tevredenheid gedaan.
Het was er erg rommelig en na een kwartier wachten kwam er iemand langs of we wat wilden bestellen, na nog eens 20 minuten wachten kregen we eindelijk ons drankje. Er liep voldoende personeel maar ze hadden het allemaal niet in de gaten. We hebben het daarbij gelaten en zijn ergens anders gaan lunchen.
Michael I.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Vorig jaar prima gegeten. Gisteren vond ik de asperges wel goed klaargemaakt maar het was zeker geen eerste keus. Mooie gemiddelde maar vreselijke vlezige dikke asperge. Al met al net voldoende omdat het personeel te snel en daardoor slordig serveerde en verkeerdom uitruimde. Een maaltijd over de tafel heen aangeven, mwah.
Ben er nog niet achter wat er in het nagerecht zat een glas met iets wits erin zonder echte smaak eraan. Nee volgende keer beter.

Groet,
M.Ingenhoes
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
Wij hebben op zijn 29 maart jl in dit restaurant gegeten eten en het eten was goed en de bediening perfect ondanks dat er maar 1 serveerster liep en het diner deels op een tegoedbon is genuttigd, Zeker de moeite waard goede bediening, niet lang wachten op het eten tussen de gangen. We komen zeker nog een keer terug
Julia V.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Gezellig restaurant, heel vriendelijk personeel en heerlijk gegeten.
Kortom, zeer tevreden!
Roely V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Prijs/kwaliteit kan beter.
Herman K.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Ja wij hebben dinsdag 17 januari bij Belvedere gegeten.
Uiensoep vooraf, biefstuk als hoofd gerecht en toe lekkernijen en koffie.
Allemaal prima, inclusief de bediening, een aanrader!
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
enkele verbeter punten zijn: meer toiletgelegenheid, voor zo'n groot restaurant zijn 1 dames en 1 herentoilet, wel erg weinig.
Zeer positief is dat er gelijk plat water wordt aangeboden van het huis. Op lichtjes avond moet je ook niet te kritisch zijn, alle liep als een trein!
Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Onlangs hier een prima lunch gehad, maar helaas niet meer dan dat. Om een keer iets anders te proberen in Gouda bij Belvedère terecht gekomen. Qua sfeer was ik niet meteen verkocht. Het heeft een wat simpele uitstraling en de stoelen zitten niet lekker. Toch een kans gegeven en toen was het best jammer dat wij na het bestellen van de drankjes zelf moesten vragen of we lunch mochten bestellen. Toen die na iets te lang wachten geserveerd werd hebben wij prima gegeten, maar om over naar huis te schrijven was het niet. Het was allemaal best lekker, maar helaas geen uitnodiging om nog een keer terug te komen. Het is allemaal zeker niet slecht, wat mij betreft een krappe voldoende waard, maar ik zal hier niet zo snel meer te vinden zijn.
Meike H.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Goed eten en goede service! Af en toe beetje lang wachten op de bediening.
J S.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Het was onze eerste keer. Onze gasten hadden hier al eerder gegeten. De bediening is vlot.
We hadden aangegeven dat er eentje allergieën had en daar was telefonisch overleg aan vooraf gegaan.
Echter was het teleurstellend. De menukaart was vernieuwd .....over de zalm was een nieuw soort korstdeeg gekomen welke onze gast niet mocht .....jammer. Voor het dessert was er geen lactose vrij ijs omdat het winterseizoen was aangebroken. Slordig want een bakje sorbetijs moet kunnen in de vriezer ook in de winter.
Voorstel was fruit te maken.....dat werd schijfjes appel met plakjes banaan.... meer was niet in huis.
Zelf bestelde ik eendenborstfilet welke niet goed op de huid was gebakken en daardoor niet echt rosé was gebleven. Mijn voorgerecht hertenham was karig en te koud. De gebakken gamba's waren beduidend minder lekker dan voorheen. Verder was alles wel lekker qua smaak met mooie wintergroenten. De huisgemaakte frieten waren echter te hard gebakken helaas. Wel lekkere majo
Te duur en niet voor herhaling vatb
P.E. E.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Een zeer goed en gezellig restaurant met zeer vriendelijk personeel die er ook echt voor de gasten zijn.
Hebben heerlijk gegeten.
Desi R.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Omdat het terras vol zat gekeken voor een plekje binnen, drempel bleek te hoog voor mijn rolstoel. Medewerker van de bediening merkte dit op en kwam direct vriendelijk met een oplossing. Alles werd opzij geschoven om via zijdeur binnen te kunnen. Daar genoten van een echt super lekkere lunch gebracht door uitzonderlijk gemoedelijk, vriendelijk en behulpzaam personeel. Als ik dichterbij zou wonen zou ik deze plek zéker vaker bezoeken.
CarlosColtrane .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Gezellige restaurant/bistro. Bediening was uitstekend, het eten goed.
Wij hadden een 2 gangen menu.
Een broodjes met smeersels en olijfolie, en een verse aspergesoep als voorgerecht. Vervolgens Varkenshaas saté en Zalm van de grill als diner.
Voor een bistro/restaurant krijg je waar voor het geld. Kortom een positieve ervaring !