De Belvedère

Markt 45 2801 JK Gouda Nederland Kaart

Over restaurant De Belvedère

Aan het marktplein moet je zijn

Midden op het Goudse marktplein is Belvedere al eeuwen een begrip. In deze oer-Hollandsche stad verrast dit restaurant met klassiek Franse spijzen en een goed glas wijn. Natuurlijk mag een Gouds kaasje niet ontbreken. En voor toekomstige etentjes en acties, word je een 'Vriend van Belvedere'!

Meer informatie over restaurant De Belvedère

Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Onlangs hier een prima lunch gehad, maar helaas niet meer dan dat. Om een keer iets anders te proberen in Gouda bij Belvedère terecht gekomen. Qua sfeer was ik niet meteen verkocht. Het heeft een wat simpele uitstraling en de stoelen zitten niet lekker. Toch een kans gegeven en toen was het best jammer dat wij na het bestellen van de drankjes zelf moesten vragen of we lunch mochten bestellen. Toen die na iets te lang wachten geserveerd werd hebben wij prima gegeten, maar om over naar huis te schrijven was het niet. Het was allemaal best lekker, maar helaas geen uitnodiging om nog een keer terug te komen. Het is allemaal zeker niet slecht, wat mij betreft een krappe voldoende waard, maar ik zal hier niet zo snel meer te vinden zijn.
Meike H.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Goed eten en goede service! Af en toe beetje lang wachten op de bediening.
A.M.S S.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Het was onze eerste keer. Onze gasten hadden hier al eerder gegeten. De bediening is vlot.
We hadden aangegeven dat er eentje allergieën had en daar was telefonisch overleg aan vooraf gegaan.
Echter was het teleurstellend. De menukaart was vernieuwd .....over de zalm was een nieuw soort korstdeeg gekomen welke onze gast niet mocht .....jammer. Voor het dessert was er geen lactose vrij ijs omdat het winterseizoen was aangebroken. Slordig want een bakje sorbetijs moet kunnen in de vriezer ook in de winter.
Voorstel was fruit te maken.....dat werd schijfjes appel met plakjes banaan.... meer was niet in huis.
Zelf bestelde ik eendenborstfilet welke niet goed op de huid was gebakken en daardoor niet echt rosé was gebleven. Mijn voorgerecht hertenham was karig en te koud. De gebakken gamba's waren beduidend minder lekker dan voorheen. Verder was alles wel lekker qua smaak met mooie wintergroenten. De huisgemaakte frieten waren echter te hard gebakken helaas. Wel lekkere majo
Te duur en niet voor herhaling vatb
P.E. E.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Een zeer goed en gezellig restaurant met zeer vriendelijk personeel die er ook echt voor de gasten zijn.
Hebben heerlijk gegeten.
Desi R.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Omdat het terras vol zat gekeken voor een plekje binnen, drempel bleek te hoog voor mijn rolstoel. Medewerker van de bediening merkte dit op en kwam direct vriendelijk met een oplossing. Alles werd opzij geschoven om via zijdeur binnen te kunnen. Daar genoten van een echt super lekkere lunch gebracht door uitzonderlijk gemoedelijk, vriendelijk en behulpzaam personeel. Als ik dichterbij zou wonen zou ik deze plek zéker vaker bezoeken.
CarlosColtrane .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Gezellige restaurant/bistro. Bediening was uitstekend, het eten goed.
Wij hadden een 2 gangen menu.
Een broodjes met smeersels en olijfolie, en een verse aspergesoep als voorgerecht. Vervolgens Varkenshaas saté en Zalm van de grill als diner.
Voor een bistro/restaurant krijg je waar voor het geld. Kortom een positieve ervaring !
Femke E.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Afgelopen zondag op moederdag wezen lunchen met mijn moeder en zusje. De korsten van het brood wat we kregen, waren veel te hard, dat kan niet iedereen eten..
Verder alles wel naar wens.
Beste Femke,

Fijn dat u de moeite heeft genomen om ons feedback te geven via Iens.
Ons brood heeft inderdaad een wat harde korst en dit komt omdat het een boerenbrood is welke we zelf vers afbakken. Uiteraard moet het niet de bedoeling zijn dat het te hard is zodat je het moeilijk kan eten want dan denk ik dat hij misschien iets te lang in de oven heeft gezeten:-(
Fijn dat voor de rest alles naar wens is geweest en via deze weg wensen we u een fijn pinkster weekend toe!

Groeten Team Belvedère
Irenevk .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Heerlijk gegeten, shared dinner (voor- en nagerecht bestaande uit allerlei heerlijk hapjes). Hoofdgerecht (beide voor saté gekozen) was al even heerlijk, prima portie (niet te groot niet te klein) en lekker mals. Vriendelijk en enthousiaste bediening. Tafels waren wel wat dicht op elkaar maar dat leverde weer een leuk gesprek op met de buren. Aanrader!
Beste Irene,

Bedankt voor het achterlaten van een recensie op Iens. Het is altijd leuk om te lezen als alles naar wens is geweest. De shared dining hebben we sinds een half jaar nieuw naast onze kaart en hier krijgen we veel positieve berichten op. We zullen deze daarom zeker nog blijven serveren de komende tijd! Hopelijk mogen we u dan weer ontvangen. Fijne pinkster dagen gewenst en tot ziens!

Groeten Team Belvedère
Marjan V.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Op 13 april heerlijk geluncht mert en vriendin op het terras in de zon! Gouda lag precies tussen onze woonplaatsen en er was vlak bij een parkeergarage, de perfecte ontmoetingsplaats!
De koffie was heerlijk, lekker sterk. We heben een maaltijdsalade gehad en de combinatie frisse salade met lauwe kip respectievelijk geitenkaas was voortreffelijk. En een glas verse, niet zure, jus d'orange erbij maakte het af.
De vriendelijke, persoonlijke bediening was prettig!
Wij hebben genoten!
Nelleke V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Jammer, iedereen bij Belvedère had zijn dag niet vandaag. We werden heel hartelijk ontvangen en de locatie is top, maar het eten viel tegen. In het eierpotje was het eiwit voor de helft gewoon nog rauw, dus teruggestuurd naar de keuken. Later een beter exemplaar gekregen, maar ja dat is niet echt gezellig als de rest de lunch al bijna op heeft. De bestelde uitsmijter kwam in het systeem terecht als een omelet, en die kreeg ik dan ook op mijn bord. Dat was een eenvoudige dubbelgevouwen omelet met kaas er in, en een paar stukjes brood er naast. Verder geen salade erbij, dat zag er wel erg armetierig uit en dat voor 7,95! Op de saté was weinig aan te merken.
Ik snap niet waarom iedereen steakmessen kreeg, dat is moeilijk eten met zo'n eierpotje en je kunt je boter er ook niet mee op je brood krijgen.
Koffie wel leuk verzorgd met koekje erbij en een beetje likeur en slagroom in een glaasje.
Kortom Belvedère, een beetje meer aandacht graag want ik ben beter van jullie gewend!
Beste Nelleke,

Dank dat je al zo snel de tijd en moeite hebt genomen voor het schrijven voor een recensie. We hadden niet helemaal onze dag vandaag inderdaad. We hebben dan wel pas twee dagen de nieuwe kaart maar dat mag absoluut geen excuus zijn dat het eierpannetje niet helemaal gaar bij u aan tafel werd geserveerd en dat u een ommelet kreeg ipv de uitsmijter. Wij zullen hierin scherper moeten zijn en nemen deze punten van aandacht daarom ook hoog op.

Fijne dag gewenst en graag tot ziens!

Josevdhurk .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
We voelden ons na binnenkomst al meteen welkom door de buitengewoon vriendelijke bediening. We hadden vooraf een amuse met kaassoep. Zelfs mijn man, die gewoonlijk kaas verafschuwt, vond het geweldig. Hij was vol lof over de lekkere hamburger en vond de frietjes "de lekkerste ever". Zelf had ik de zalm, die ook heerlijk was en als toetje een kaasplankje. Belvédère was de favoriete stek van onze inmiddels overleden zwager en we begrijpen wel waarom. Mijn complimenten, hoor!

Met vriendelijke groet Rob & José van der Hurk
Beste Jose,

Allereerst nog gecondoleerd met het overlijden van uw zwager.
Met trots lees ik uw recensie over uw etentje in ons restaurant. We streven er altijd naar om iedereen zo voldaan mogelijk weer te laten vertrekken en als dat dan in zo'n recensie wordt bevestigd is dat leuk om te lezen!
We hopen dat uw volgende bezoek weer net zo geslaagd zal zijn!

Fijne dag gewenst en tot ziens!

Brassenegre .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Erg vriendelijke bediening! Eten ook gewoon goed en voor een prima prijs.
Alleen als niet Gouda-er met haast om op tijd te zijn is het wel een drama om in Gouda de binnenstad in te komen!
Beste Brassenegre,

Leuk om te lezen dat de bediening en het eten allemaal naar wens was geweest.
Hopelijk is de wat moeilijk bereikbare binnenstad voor u geen belemmering om ons in de toekomstnogmaals te bezoeken:-)

Fijne dag gewenst en graag tot ziens!

Patricia H.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Heerlijke lunch gehad met 10 vriendinnen. Heb een selectie gemaakt uit de dinerkaart. Daarom keuze uit bietjes met geitenkaas, oosters gamba's in pannetje en langzaam gegaard buikspek. Ik zelf heb voor de verschillende bietjes gekozen met geitenkaas. Wat een mooi opgemaakt bord. Het smaakte ook top. De gamba's waren ook heerlijk en degene die het buikspek had gekozen was ook erg tevreden. Daarna konden we kiezen uit duo eend, kabeljauw of entrecote. Ik heb duo eend gekozen, zalig. Erg lekker erbij de puree.
De kabeljauw was ook top. En degene die gekozen had voor de entrecote gaf aan dat het erg lekker was en mooi saignant gebakken. De bediening is erg attent en vriendelijk.
Het nagerecht was erg leuk zwarte leisteen met mini crème brulee, pannacotta met stoofpeertjes en lekkere brownie. Erg leuk is het systeem dat je de desserts hier van het huis krijgt. Na nog een kopje koffie. Ik heb een heerlijke middag gehad.
Dit is zeker voor herhaling vatbaar.
Beste Winnifred,

Leuk dat u als vaste gast gister uw verjaardag met vriendinnen bij ons heeft gevierd. Een gezellige groep vriendinnen bij elkaar:) Het was leuk om iedereen weer enthousiast te zien vertrekken na de drie gangen lunch.
Bedankt voor de mooie woorden en tot de volgende keer!

Team Belvedère
Mojozo .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Wij hebben voor onze lunch gekozen voor het 'Twijfelaartje' (diverse soorten beleg met bruin en wit boerenbrood). Een goede keuze in dit gezellige restaurant. Vlotte en vriendelijke bediening in prettige entourage met uitzicht op de markt. Geen opsmuk en overdaad, precies goed!
Beste Mojozo,

Dank voor de tijd die u heeft genomen voor het schrijven van een recensie.
Het is leuk om te lezen dat u genoten heeft van ons 'twijfelaartje' en dat onze bediening naar wens was geweest.

Wij kijken uit naar uw volgende komst en wensen u een fijn weekend toe!

MarianneFW .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
We hebben met ons vijven genoten van de Shared Dining Service, die de gastvrouw ons had voorgesteld. De bediening was zeer attent en alle gangen werden vlot geserveerd.
Beste MarianneFW,

Wat leuk om te lezen dat u onze Shared Dining experience heeft geprobeerd afgelopen week. Deze nieuwe manier van dineren hebben we pas een aantal maanden en begint steeds populairder te worden. Op deze manier willen we onze gasten een wandeling door onze keuken laten maken om ze op deze manier zoveel mogelijk te laten proeven.
Ook fijn om te horen dat de bediening attent was en de gangen vlot werden geserveerd.

Bedankt dat u de moeite heeft genomen om een recensie achter te laten en hopelijk mogen we u in de toekomst nogmaals culinair verwennen met onze Shared Dining experience!

Xander B.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Afgelopen zaterdag weer heerlijk gegeten bij Belvédère, waar we kozen voor een drie gangen menu. (met de derde gang voor belvédère).

We begonnen met mini broodjes met smeersels en olijfolie (we wisten al dat er geen zout zat in de boter, maar dat is goed voor mensen die minder zout willen eten). Gelukkig kan je op tafel zelf zout toevoegen. Daarbij hadden we "Langzaam gegaard buikspek", wat op een soort van babi pangang spek lijkt. Heerlijk zacht, smaakvol vlees, lekkere dressing met een toefje merg??
Hiervan kun je blijven eten.

Als hoofdgerecht hadden we de "classic home made burger", zie lekker is, mals vlees, lekker veel bacon met dikke frieten. Deze wordt serveerd op een papieren kranten placemat op een houten snijplank met een steak mes. Ook de Cole Slaw is lekker.

Het is geen probleem om fritessaus en ketchup (zelf gemaakt??, is wat zurige) erbij te vragen en het smaakte er prima bij.

Als toe hadden we de lekkere "Citroen meringue taart " en de "Cheese Cake". We gingen hier weer vol en tevreden weg. We komen hier zeker nog vaker terug.
Ursula H.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
We gaan hier vaker eten, en het is elke keer een succes. Het restaurant is een knus restaurant met heerlijke gerechten. Ik had gekozen voor de eend op twee wijzen bereidt. Op zich was de smaak goed, maar de eendenborst had wat gaarder gemogen voor mij, en ik vond een kogeltje in de bout. Op zich geen probleem, maar daardoor waren er ook botstukjes in de bout, die het al kleine boutje minder eetbaar maakten. Het desert hebben we gedeeld, de citroen merengue taart en de aardbei cheesecake. Dat was echt super lekker, nog niet vaak zo genoten van het toetje. Het personeel is vriendelijk en beleefd, en in voor een grapje. Al met al, super tevreden.
Beste Ursula,

Leuk om te lezen dat u al vaker bij ons bent komen eten en het elke keer een succes is geweest!
Wij zullen de tip van de eendenborst met onze chef bespreken om zo de kwaliteit van onze gerechten te kunnen verbeteren.
Fijn om tevens te lezen dat u zelden zo erg hebt genoten van het toetje:)
Wij danken u voor de moeite van het schrijven van deze review en kijken alweer uit naar uw volgende bezoek!

Met vriendelijke groet,

Branko1981 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Afgelopen zaterdag hebben wij hier gegeten met ons zoontje van 15 maanden oud. De gerechten zijn eenvoudig maar goed. De bediening was attent, ook naar ons zoontje toe. Het was voor ons zeker voor herhaling vatbaar.
Human A.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Niet zo bijzonder, ook niet ondermaats. De zalm salade was oke, niet geweldig (je miste duidelijk wat specerijen) . Qua brood had ik meer kwaliteit verwacht en meer kwantiteit. Je kreeg er telkens maar een halve pistolet bij. Ja idd zo weinig. De croutons in de kaassoep smaakten oud. Ik vond het geheel zeker niet een 8 waard. Qua prijs kwaliteit in zijn geheel net niet.
Beste Human1,

Allereerst onze dank voor de moeite die u heeft genomen om een recensie achter te laten op Iens.
Wij proberen altijd onze kwaliteit te verbeteren en dit soort platforms helpen ons daar zeker bij.
Onze zalm salade bestaat uit een 'standard' salade met daarop een gegrilde zalmmoot. Deze zalmmoot marineren wij niet en houden wij zo puur mogelijk om hierbij de natuurlijke vissmaak niet verloren te laten gaan. Uiteraard willen wij elke gast met een bepaald verzoek helpen dus mocht u in de toekomst weer bij ons komen eten kunt u altijd tegen ons personeel zeggen of u bepaalde producten of ingrediënten in uw gerecht wilt hebben. Of als u een bepaald gerecht op een andere manier bereid wilt hebben.
Wat betreft uw opmerking over het halve pistoletje zullen we dit in gedachten houden. Mochten we dit vaker horen dan zullen we hier op anticiperen.
Onze croutons zijn huisgemaakt en maken wij van ons boeren brood waarna wij deze droogbakken in de oven om ze lekker krokant te maken. Jammer om te horen dat u dit associeerde met 'oud'.
Nog een goed weekend gewenst en wij hopen u in de toekomst nogmaals te mogen verwelkomen!

Vriendelijke groet,

Tinekeb43 .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Zoals altijd was het eten weer heerlijk en de bediening was goed.
Het was erg druk, dus af en toe een beetje lang wachten. Wat betreft het decor:
De tafels staan erg dicht bij elkaar.

Beste Tineke,

Bedankt voor de moeite om een recensie achter te laten.
Fijn om te horen dat het eten naar wens is geweest. Excuus dat u wat langer heeft moeten wachten dan u gewend bent van ons. Wij doen onze uiterste best om deze wachttijd tot een minimum te beperken maar soms komen er zoveel tafels op hetzelfde moment binnen dat het moeilijk voor de bar en keuken is om alles op tijd uit te serveren. Wij proberen alles zoveel mogelijk te spreiden om dit te voorkomen maar dit is dus helaas niet altijd mogelijk.

Hele fijne feestdagen gewenst en we kijken uit naar uw volgende komst!

Vriendelijke groet,