De Belvedère

Markt 45 2801 JK Gouda Nederland Kaart

Over het restaurant De Belvedère

Aan het marktplein moet je zijn

Midden op het Goudse marktplein is Belvedere al eeuwen een begrip. In deze oer-Hollandsche stad verrast dit restaurant met klassiek Franse spijzen en een goed glas wijn. Natuurlijk mag een Gouds kaasje niet ontbreken. En voor toekomstige etentjes en acties, word je een 'Vriend van Belvedere'!

Meer informatie over restaurant De Belvedère

• MasterCard , Pin , Visa card
E B.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Op terras vlakbij ingang veel rokers, dus door de rookwalm naar binnen. Bediening niet bijster vriendelijk. Kleine tafeltjes en weinig ruimte tussen de tafels. Uitsmijters niet best: veel te vet en aangebrande randen/onderkant op 2 erg kleine sneetjes brood; wat kleffe sla er naast en dat was het. Afknapper.
JJHG K.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Nu voor de derde maal bij dit restaurant gedineerd met 6 personen, bij binnenkomst bleek in het systeem voor 2 personen gereserveerd te zijn maar dit werd met elan opgelost, dat het niet de plaats was zoals aangegeven in de online reservering mocht de pret niet drukken, vriendelijke bediening en een smakelijke maaltijd, jammer dat de 43 niet terug te proeven was maar na een opmerking hierover kwam de fles 43 spontaan langs
( voortaan wat meer 43 in de tiramisu zodat "navullen" niet nood is) ,al bij al toch met plezier en smaak getafeld!
Namens: Johan en consorten.
Ietje V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Vanmiddag na lange tijd weer eens in Gouda en dachten hier te gaan lunchen, in het verleden tot volle tevredenheid gedaan.
Het was er erg rommelig en na een kwartier wachten kwam er iemand langs of we wat wilden bestellen, na nog eens 20 minuten wachten kregen we eindelijk ons drankje. Er liep voldoende personeel maar ze hadden het allemaal niet in de gaten. We hebben het daarbij gelaten en zijn ergens anders gaan lunchen.
Michael I.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Vorig jaar prima gegeten. Gisteren vond ik de asperges wel goed klaargemaakt maar het was zeker geen eerste keus. Mooie gemiddelde maar vreselijke vlezige dikke asperge. Al met al net voldoende omdat het personeel te snel en daardoor slordig serveerde en verkeerdom uitruimde. Een maaltijd over de tafel heen aangeven, mwah.
Ben er nog niet achter wat er in het nagerecht zat een glas met iets wits erin zonder echte smaak eraan. Nee volgende keer beter.

Groet,
M.Ingenhoes
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
Wij hebben op zijn 29 maart jl in dit restaurant gegeten eten en het eten was goed en de bediening perfect ondanks dat er maar 1 serveerster liep en het diner deels op een tegoedbon is genuttigd, Zeker de moeite waard goede bediening, niet lang wachten op het eten tussen de gangen. We komen zeker nog een keer terug
Julia V.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Gezellig restaurant, heel vriendelijk personeel en heerlijk gegeten.
Kortom, zeer tevreden!
Roely V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Prijs/kwaliteit kan beter.
Herman K.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Ja wij hebben dinsdag 17 januari bij Belvedere gegeten.
Uiensoep vooraf, biefstuk als hoofd gerecht en toe lekkernijen en koffie.
Allemaal prima, inclusief de bediening, een aanrader!
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
enkele verbeter punten zijn: meer toiletgelegenheid, voor zo'n groot restaurant zijn 1 dames en 1 herentoilet, wel erg weinig.
Zeer positief is dat er gelijk plat water wordt aangeboden van het huis. Op lichtjes avond moet je ook niet te kritisch zijn, alle liep als een trein!
Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Onlangs hier een prima lunch gehad, maar helaas niet meer dan dat. Om een keer iets anders te proberen in Gouda bij Belvedère terecht gekomen. Qua sfeer was ik niet meteen verkocht. Het heeft een wat simpele uitstraling en de stoelen zitten niet lekker. Toch een kans gegeven en toen was het best jammer dat wij na het bestellen van de drankjes zelf moesten vragen of we lunch mochten bestellen. Toen die na iets te lang wachten geserveerd werd hebben wij prima gegeten, maar om over naar huis te schrijven was het niet. Het was allemaal best lekker, maar helaas geen uitnodiging om nog een keer terug te komen. Het is allemaal zeker niet slecht, wat mij betreft een krappe voldoende waard, maar ik zal hier niet zo snel meer te vinden zijn.
Meike H.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Goed eten en goede service! Af en toe beetje lang wachten op de bediening.
J S.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Het was onze eerste keer. Onze gasten hadden hier al eerder gegeten. De bediening is vlot.
We hadden aangegeven dat er eentje allergieën had en daar was telefonisch overleg aan vooraf gegaan.
Echter was het teleurstellend. De menukaart was vernieuwd .....over de zalm was een nieuw soort korstdeeg gekomen welke onze gast niet mocht .....jammer. Voor het dessert was er geen lactose vrij ijs omdat het winterseizoen was aangebroken. Slordig want een bakje sorbetijs moet kunnen in de vriezer ook in de winter.
Voorstel was fruit te maken.....dat werd schijfjes appel met plakjes banaan.... meer was niet in huis.
Zelf bestelde ik eendenborstfilet welke niet goed op de huid was gebakken en daardoor niet echt rosé was gebleven. Mijn voorgerecht hertenham was karig en te koud. De gebakken gamba's waren beduidend minder lekker dan voorheen. Verder was alles wel lekker qua smaak met mooie wintergroenten. De huisgemaakte frieten waren echter te hard gebakken helaas. Wel lekkere majo
Te duur en niet voor herhaling vatb
P.E. E.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Een zeer goed en gezellig restaurant met zeer vriendelijk personeel die er ook echt voor de gasten zijn.
Hebben heerlijk gegeten.
Desi R.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Omdat het terras vol zat gekeken voor een plekje binnen, drempel bleek te hoog voor mijn rolstoel. Medewerker van de bediening merkte dit op en kwam direct vriendelijk met een oplossing. Alles werd opzij geschoven om via zijdeur binnen te kunnen. Daar genoten van een echt super lekkere lunch gebracht door uitzonderlijk gemoedelijk, vriendelijk en behulpzaam personeel. Als ik dichterbij zou wonen zou ik deze plek zéker vaker bezoeken.
CarlosColtrane .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Gezellige restaurant/bistro. Bediening was uitstekend, het eten goed.
Wij hadden een 2 gangen menu.
Een broodjes met smeersels en olijfolie, en een verse aspergesoep als voorgerecht. Vervolgens Varkenshaas saté en Zalm van de grill als diner.
Voor een bistro/restaurant krijg je waar voor het geld. Kortom een positieve ervaring !
Femke E.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Afgelopen zondag op moederdag wezen lunchen met mijn moeder en zusje. De korsten van het brood wat we kregen, waren veel te hard, dat kan niet iedereen eten..
Verder alles wel naar wens.
Beste Femke,

Fijn dat u de moeite heeft genomen om ons feedback te geven via Iens.
Ons brood heeft inderdaad een wat harde korst en dit komt omdat het een boerenbrood is welke we zelf vers afbakken. Uiteraard moet het niet de bedoeling zijn dat het te hard is zodat je het moeilijk kan eten want dan denk ik dat hij misschien iets te lang in de oven heeft gezeten:-(
Fijn dat voor de rest alles naar wens is geweest en via deze weg wensen we u een fijn pinkster weekend toe!

Groeten Team Belvedère
Irene V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Heerlijk gegeten, shared dinner (voor- en nagerecht bestaande uit allerlei heerlijk hapjes). Hoofdgerecht (beide voor saté gekozen) was al even heerlijk, prima portie (niet te groot niet te klein) en lekker mals. Vriendelijk en enthousiaste bediening. Tafels waren wel wat dicht op elkaar maar dat leverde weer een leuk gesprek op met de buren. Aanrader!
Beste Irene,

Bedankt voor het achterlaten van een recensie op Iens. Het is altijd leuk om te lezen als alles naar wens is geweest. De shared dining hebben we sinds een half jaar nieuw naast onze kaart en hier krijgen we veel positieve berichten op. We zullen deze daarom zeker nog blijven serveren de komende tijd! Hopelijk mogen we u dan weer ontvangen. Fijne pinkster dagen gewenst en tot ziens!

Groeten Team Belvedère
Marjan V.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Op 13 april heerlijk geluncht mert en vriendin op het terras in de zon! Gouda lag precies tussen onze woonplaatsen en er was vlak bij een parkeergarage, de perfecte ontmoetingsplaats!
De koffie was heerlijk, lekker sterk. We heben een maaltijdsalade gehad en de combinatie frisse salade met lauwe kip respectievelijk geitenkaas was voortreffelijk. En een glas verse, niet zure, jus d'orange erbij maakte het af.
De vriendelijke, persoonlijke bediening was prettig!
Wij hebben genoten!
Nelleke V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Jammer, iedereen bij Belvedère had zijn dag niet vandaag. We werden heel hartelijk ontvangen en de locatie is top, maar het eten viel tegen. In het eierpotje was het eiwit voor de helft gewoon nog rauw, dus teruggestuurd naar de keuken. Later een beter exemplaar gekregen, maar ja dat is niet echt gezellig als de rest de lunch al bijna op heeft. De bestelde uitsmijter kwam in het systeem terecht als een omelet, en die kreeg ik dan ook op mijn bord. Dat was een eenvoudige dubbelgevouwen omelet met kaas er in, en een paar stukjes brood er naast. Verder geen salade erbij, dat zag er wel erg armetierig uit en dat voor 7,95! Op de saté was weinig aan te merken.
Ik snap niet waarom iedereen steakmessen kreeg, dat is moeilijk eten met zo'n eierpotje en je kunt je boter er ook niet mee op je brood krijgen.
Koffie wel leuk verzorgd met koekje erbij en een beetje likeur en slagroom in een glaasje.
Kortom Belvedère, een beetje meer aandacht graag want ik ben beter van jullie gewend!
Beste Nelleke,

Dank dat je al zo snel de tijd en moeite hebt genomen voor het schrijven voor een recensie. We hadden niet helemaal onze dag vandaag inderdaad. We hebben dan wel pas twee dagen de nieuwe kaart maar dat mag absoluut geen excuus zijn dat het eierpannetje niet helemaal gaar bij u aan tafel werd geserveerd en dat u een ommelet kreeg ipv de uitsmijter. Wij zullen hierin scherper moeten zijn en nemen deze punten van aandacht daarom ook hoog op.

Fijne dag gewenst en graag tot ziens!

Groetjes Team Belvedère
josevdhurk .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
We voelden ons na binnenkomst al meteen welkom door de buitengewoon vriendelijke bediening. We hadden vooraf een amuse met kaassoep. Zelfs mijn man, die gewoonlijk kaas verafschuwt, vond het geweldig. Hij was vol lof over de lekkere hamburger en vond de frietjes "de lekkerste ever". Zelf had ik de zalm, die ook heerlijk was en als toetje een kaasplankje. Belvédère was de favoriete stek van onze inmiddels overleden zwager en we begrijpen wel waarom. Mijn complimenten, hoor!

Met vriendelijke groet Rob & José van der Hurk
Beste Jose,

Allereerst nog gecondoleerd met het overlijden van uw zwager.
Met trots lees ik uw recensie over uw etentje in ons restaurant. We streven er altijd naar om iedereen zo voldaan mogelijk weer te laten vertrekken en als dat dan in zo'n recensie wordt bevestigd is dat leuk om te lezen!
We hopen dat uw volgende bezoek weer net zo geslaagd zal zijn!

Fijne dag gewenst en tot ziens!

Groetjes Team Belvedère