De Belhamel

Zondag

• Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
htencate T.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Zonnige dag en het licht valt mooi door het restaurant naar binnen. Uitzicht op de levendige grachten. Prettige ontvangst, informeel maar netjes. Ondanks groot gezelschap mogen we kiezen, is dan nog niet druk, waar we het beste zitten. Prima huiswijn als aperitief, chardonnay-viognier, aangenaam; deze namen we ook bij voorgerechten, deels menu, deels a la carte, kon allemaal gecombineerd zonder problemen. 3 gangen, uitstekend van kwaliteit en voor de lunch net goed, niet te zwaar. Lichte pinot noir ter begeleiding van het malse stukje vlees. Prijs kwaliteit in orde. Nog steeds bib gourmand waardig!
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2017
Aangenaam restaurant, mooi gelegen, je zit er prettig, attente bediening, eten van goede kwaliteit. Alleen de wijn per glas is veel te duur.
Bob L.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Sfeervol interieur met prachtig uitzicht, prettige hartelijke benadering van het personeel en bijzondere smaakvolle gerechten. Aanrader is de beef Rossini.
De aangeraden wijnen waren oprecht fijn.
thomas J.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
We hebben heerlijk gegeten en werden hartelijk ontvangen ondanks dat we 1 uur verlaat waren. Onze tafel bij raam was nog gereserveerd. Super sympathiek. De menu kaart heeft enorm veel keuze uit lekkere gerechten. De gerechten waren ook super lekker, met als enige kleine opmerking dat ik het gevoel had dat je kon merken dat wij de laatste waren, of dat dit restaurant al jaren draait. Leek of de boorden een tikkeltje te lang onder een hete lamp hadden gestaan om warm te houden... maar dat is misschien mijn verbeelding. De bediening was uiterst attent dat was geweldig. Al met al een aan rader.
Sebastiaan B.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Uitermate tevreden over het service niveau! Lang geleden zulke adequate bedieningsmedewerkers gezien!
Eten top!
Alles is erg opmerkelijk schoon!
Hélène V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Meteen bij binnenkomst een vriendelijke begroeting en inname van jassen. Het restaurant zag er heel gezellig uit in Kestsfeer en uitzicht op de gracht. Het Kerstmenu maakte de keuze enigszins beperkt maar goed klaargemaakt, helaas weinig groenten bij de gerechten. De wijnen per glas €6,50 zijn prijzig.
De bediening allervriendelijkst en professioneel.
Helaas was het tafeltje naast ons zeer rumoerig waarvoor zij na afloop hun excuses aanboden, jammer.
Willem J.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Dit is gewoon een goed restaurant. Het eten was niet heel bijzonder maar wel erg smaakvol. Een restaurant om zeker weer een keer naar terug te keren.
Allison B.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
iconisch plek, heerlijk eten, behulpzame fijne bediening
Steven D.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Pareltje aan de Brouwersgracht, leuk om weer eens echte service te ervaren, veel toeristen dus waarschijnlijk in één of andere gids genoemd en dat snap ik wel
Villa C.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
heel erg lekker gegeten met een aangename bediening. De witte huiswijn Pino Griogio is echt voortreffelijk. Jammer dat erg rumoerig is als er een wat groter gezelschap aanschuift. Daarvoor staat alles te dicht op elkaar.
Gina V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
De service was heel prettig en vriendelijk. De sfeer was voortreffelijk, en de chef deed zijn/haar uiterste best om een speciaal toetje te maken vanwege mijn lactose intolerantie! Ik kom zeker terug.
thomas C.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Afgelopen zondag met mijn vriendin uiteten geweest bij de Belhamel, Dit ter gelegenheid van haar verjaardag. Het begon al redelijk chaotisch toen we boven in het restaurant werden geplaceerd naast een luidruchtige groep mannen. Na het verzoek om beneden te mogen zitten werden wij alsnog verplaats toen er een plekje vrij was. Vervolgens hebben we beneden wel 15 minuten op de kaart zitten wachten terwijl het personeel duidelijk geen aandacht voor ons had. De eerst gang betrof gamba's/coquille waar ik maar 1 kleine verschrompelde coquille terug vond in mijn gerecht, Ik snap dat coquilles duur zijn qua inkoop maar een beetje aandacht en liefde zou zo'n gerechtje wel verdienen. De tweede gang bestond uit getrancheerde runder lenden, Geweldig mooi product. Maar dit vlees was zo doorbakken dat het niet meer lekker was. Kortom een slechte ervaring bij een restaurant dat bekend staat om zijn romantische diner mogelijkheden. Het was alles behalve Bib gourmand waardig.
marieke D.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
We hebben samen geweldig gegeten en gedronken en bovenal genoten van de fantastische bediening! Het was overall erg gezellig, een top avond gehad. Gauw weer :-)
Francis B.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Heerlijk lange en uitgebreide lunch genoten en heerlijk gegeten, mooie gerechten en goede warme service. Echt een aanrader. Op loopafstand van het Centraal Station en aan het water, eerst even lekker op het terras gezeten in de zon en toen naar binnen genieten.
yfke.jepma .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Heerlijk gegeten, goede sfeer en ambiance. Enige minpuntje is de akoestiek, wij zaten boven en konden elkaar bijna niet verstaan.
Wicher D.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Gister heerlijk buiten gezeten bij de Belhamel. Prachtige locatie. Enige nadeel us dat er een openbaar bankje naast de tafels staat waar de hele avond op geblowd wordt ivm coffeeshops in de buurt. Verpest beetje de lucht zoals u zult begrijpen. Locatie wel gewoon een 8.
Het meubulair is alsof je in een verouderde studentenvereniging zit, dat kan echt niet meer.
Het bangelijkste : het eten. Dat viel weer echt tegen. Ook hier gaan ze niet met tijd mee. Hele vier gangen menu was veel te veel olie en vettig en ronduit smaakloos. Elk gerecht leek daardoor op elkaar. Geen pure smaken. 180 euro voor 2 afgetikt.
Samengevat: wat een kans voor de Belhamel om te vernieuwen en te verbeteren!! De uitgangspositie is super namelijk.
Anneke V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Prachtig plekje, prachtige avond!
We zaten buiten en keken uit over de gracht. De rolletjes van heilbot, zalm en gamba waren perfect, lekker zout door het spek eromheen. Heerlijke rosé erbij.
We waren al vaak langs de Belhamel gekomen, nu zaten we eindelijk op dit droomplekje. Komen zeker terug!
Dirk G.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Een uniek plekje in Amsterdam!! Een van de weinige rustige en romantische terrasjes waar je goed buiten kan eten. Service was heel erg goed, de kaart was niet slecht en de bereiding van de gerechten was goed.
Martine588 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Uitstekend.Een leuke sfeer,we zaten buiten aan het water. De service is ook uitstekend en ongedwongen.Het eten was heerlijk en origineel.
Gabriël H.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Puur op basis van de beschreven gerechten op de website een tafel voor twee gereserveerd.
Deze voldeden volkomen aan de verwachtingen.
Het pand in de sfeer van Jugendstil/art nouveau maakten het etentje nog leuker + het prachtig uitzicht op het water is geweldig. Open keuken.
Sfeer in het restaurant is die van een gezellig drukke bistro, maar is niet storend.
De bediening verdient zeker ook een pluim. Snel, cordaat maar met voldoende persoonlijke aandacht. Goede wijnsuggesties gekregen en het was geen enkel probleem om iets te wijzigen in het gerecht omdat 1 ingrediënt waaraan iemand allergisch was erin verwerkt zat.
De verschillende menuformules waren heel handig. Prijs kwaliteit zijn heel OK.
Ideale plaats voor een romantisch dineetje. Wij komen daar zeker terug.