De Belhamel

Brouwersgracht 60 1013 GX Amsterdam Nederland Kaart
31-206221095
Als je gegarandeerd goed wilt eten, dan ga je naar Belhamel. Het restaurant beslaat twee typische Jordanese panden: knus, krap en met verborgen hoekjes en trapjes. Het art nouveau interieur is alles behalve minimalistisch, maar het past volledig bij het restaurant en het karaktervolle pand. In de wintermaanden kom je het restaurant binnen via de zijingang en drink je eerst een drankje in de speak easy bar voordat je aan tafel gaat. Een ervaring op zich. En in de zomermaanden kun je lunchen en dineren op één van de mooiste terrassen aan de gracht. Wedden dat wanneer je je eenmaal hebt geïnstalleerd op het terras je niet snel meer weg wilt. Bij Belhamel houden ze niet zo van trends en ‘wat in is’. Hier wordt gewoon goed gekookt en doen ze niet zo moeilijk. Het restaurant is ondanks de mooi opgemaakte bordjes opvallend toegankelijk en er heerst een fijne no-nonsense sfeer. Tel daarbij op de gastvrije en enthousiaste bediening en je snapt wel waarom dit restaurant al zo’n 35 jaar favoriet is van velen.

Geschreven door: Susam Pang van bySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van bySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Hou je van zeevruchten? Neem dan het pasteitje met coquilles en gamba’s. Een verslavend lekker gerecht.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Belhamel

Maandag t/m Donderdag
Vrijdag en Zaterdag
Zondag

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Nederlands gesproken , Open op zondag , Per boot te bereiken , Wi-Fi
Uitmuntend

Jouw recensie over het restaurant De Belhamel

Edmond H.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2019
David D.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2019
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Jacques K.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2019
Prima gelegenheid voor rustige lunch dichtbij het Centraal Station. Liefhebbers van Egg Benedict kunnen kiezen uit drie smaken.
Peggy V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2019
Prachtige ambiance, goed eten
Willem R.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2018
gezellige ambiance ,voortreffelijke keuken en prima bediening . Een aanrader !
Mieke L.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2018
We eten hier van tijd tot tijd en altijd met veel genoegen. Het eten is uitstekend, het art deco-interieur is altijd weer genieten, en de bediening is heel vriendelijk. Net bij het kerstdiner viel het hoofdgerecht iets tegen (we hadden hetzelfde hoofdgerecht, tournedos met truffelsaus) maar dat is voor het eerst. En amuse, voorgerecht, soep en petit grand desert waren voortreffelijk. Dus we komen zeker weer graag terug!
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2018
aantal kleine zaken: Prosecco was niet koud, hebben zelf ijsblokjes toegevoegd.
Bij aankomst was niet duidelijk dat er "free seating" was, wij waren wat vroeger maar konden even een drankje doen in de bar, zodat alles "klaargezet" werd in het restaurant. Gasten die na ons binnenkwamen liepen gelijk door. Was fijn geweest als dit van tevoren was aangegeven hadden we ook door kunnen lopen.
Tournedos was erg lekker, evenals de vis
Marieke J.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2018
Een fantasische plek, prachtig interieur, vriendelijke bediening en lekker eten. Een aanrader voor idereen zowel met familie als werk collega's.
Lienekevandenberg .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2018
Fantastisch lekker gegeten in een gezellige ambiance. Mooie wijnkaart en ongedwongen sfeerz de bediening mag wel met meer passie en enthousiasme serveren.
Hanneke D.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2018
De ontvangst was rommelig, we moesten enige tijd wachten op een tafel. Krappe ruimte om te wachten.
Er werd niet gevraagd naar de cuisson.Het vlees was voor mij (hertengebraad) veel te rood. Ook van de tournedos werd niet gevraagd hoe dit bereid moest worden, het meeste eten kwam niet warm genoeg door.
Ik heb wel, zonder kurkgeld, mijn alcoholvrije wijn mogen drinken.
Anita D.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2018
Heerlijke, aparte ambiance, met aandacht voor alles. Het dessert liet wat op zich wachten maar dat vonden ze zelf ook waarna koffie van het huis aangeboden werd. Goed opgelost.
Joerka K.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2018
Heerlijk gegeten; top menu met geweldige heilbot en eend. Erg vriendelijk personeel; behulpzaam en attent. Jugenstil interieur en onze balustrade plek erg fijn. We komen zeker een keer terug!
Nicky R.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2018
Heerlijk eten en geweldige service!
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2018
er was een gezellige sfeer, goede service en het eten was echt top. kwalitatief hoogstaand met hele lekkere wijnen erbij. een absolute aanrader.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2018
met een kleine reparatie aan het raam zou de hinderlijke koude tocht aan de tafel kunnen verholpen worden
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2018
Heerlijk gegeten in een fijne ambiance. De gerechten waren zelfs wat aan de grote kant. Zowel voor de vegetarier als voor de carnivoor een fijne kaart.
René B.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2018
Heerlijk gegeten bij dit pareltje aan de Brouwersgracht. Prima bediening en mooie afgestemde gerechten. En die toetjes. We hebben er beide toch maar 2 gegeten.....
Aanrader om hier eens te eten. Wij gaan zeker nog eens terug.
Henny V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2018
Prachtige locatie.. Geweldig interieur.. Charmante bediening.. Voortreffelijk eten..
Hans M.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2018
Vaste klant. Altijd goed. Vandaar dat we hier vaak terugkomen.
Gisèle B.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2018
Mooie avond beleefd met smaakvolle gerechten en een heerlijke Sancerre met een prachtige uitzicht op de verlichtte grachten van Amsterdam!