De Belhamel

Brouwersgracht 60 1013 GX Amsterdam Nederland Kaart
31-206221095
Als je gegarandeerd goed wilt eten, dan ga je naar Belhamel. Het restaurant beslaat twee typische Jordanese panden: knus, krap en met verborgen hoekjes en trapjes. Het art nouveau interieur is alles behalve minimalistisch, maar het past volledig bij het restaurant en het karaktervolle pand. In de wintermaanden kom je het restaurant binnen via de zijingang en drink je eerst een drankje in de speak easy bar voordat je aan tafel gaat. Een ervaring op zich. En in de zomermaanden kun je lunchen en dineren op één van de mooiste terrassen aan de gracht. Wedden dat wanneer je je eenmaal hebt geïnstalleerd op het terras je niet snel meer weg wilt. Bij Belhamel houden ze niet zo van trends en ‘wat in is’. Hier wordt gewoon goed gekookt en doen ze niet zo moeilijk. Het restaurant is ondanks de mooi opgemaakte bordjes opvallend toegankelijk en er heerst een fijne no-nonsense sfeer. Tel daarbij op de gastvrije en enthousiaste bediening en je snapt wel waarom dit restaurant al zo’n 35 jaar favoriet is van velen.

Geschreven door: Susam Pang van bySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van bySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Hou je van zeevruchten? Neem dan het pasteitje met coquilles en gamba’s. Een verslavend lekker gerecht.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Belhamel

Maandag t/m Donderdag
Vrijdag en Zaterdag
Zondag

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Nederlands gesproken , Open op zondag , Per boot te bereiken , Wi-Fi
Uitmuntend
9,1
9,1

Jouw recensie over het restaurant De Belhamel

Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2018
Na jaren weer eens bij De Belhamel geweest.
Vond dit altijd een gezellig restaurant, met goed eten, op een prachtige plek.
Eten prima, goede bistro gerechten. Ze zijn alleen veel te duur, zowel eten als wijn. Drie gangen menu voor 1 ster prijzen.
En gaan absoluut niet met hun tijd mee, voor dit geld kunnen er wel wat amuses vanaf, en niet gewoon een stuk (goed) brood met boter.
Ok de koffie mag wel wat lekkers bij trouwens.
Jammer, want vind het nogsteeds een leuk zaak.
Diana F.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
De ontvangst was weer zo geweldig. wanneer iemand echt blij is je te zien doet dat goed. het eten goddelijk vooral de zeebaars op risotto is een enorme aanrader. Ik zit in 2 strijd want hoe meer ik positief ben hoe drukker het wordt ; ) in de prachtige restaurant met het mooiste uitzicht van Amsterdam... warme groet, Sebas en Diana
Sanna K.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Wij hadden ons al lang voorgenomen om een keer bij De Belhamel te gaan Het eten vonden wij beide redelijk maar zeker niet verrukkelijk. Twee van de vier gerechten vond ik gerechten die ik beter bij de herfst of winter vind pasen dan de zomer. De bijpassende wijnen waren een teleurstelling. Bediening zeer vriendelijk, gastvrij, ambiance heel knus en smaakvol. Op basis van het eten en de wijn is er voor mij niet voldoende reden voor een volgend bezoek.
Anna D.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2018
We hebben heerlijk gegeten en zaten buiten aan de gracht bij ondergaande zon: mooier kan het niet.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2018
alleen de prijs van huis aperitif en wijn per glas zijn fors. voor de rest prima. lekker sfeertje ,vooral als je buiten kan zitten.
Muriel D.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2018
Heerlijk eten, zeer vriendelijke bediening. Kortom, TOP!
Louis L.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2018
Prachtig plekje aan een van de oudste grachten van Amsterdam. Heerlijk om daar buiten te zitten want er is daar genoeg te zien.
Reina B.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
Prima keuken, prima bediening Jammer van de zeer luidruchtige (Amerikaanse) toeristen die ons naar een tafel buiten hebben verjaagd! De geluidsoverlast zou in wezen een reden zijn hier nooit weer te komen maar he eten is te lekker.
Daisy V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2018
Wederom een heerlijke avond achter de rug bij de Belhamel. Lekker gegeten met zalig uitzicht over de Amsterdamse grachten.
Adrie D.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2018
Zeer aanbevolen het eten is top de bediening de sfeer is tot de locatie top en de kok een dikke 10 of je nou met ze tweetjes bent of met een hele groep je wordt er top bedient
Marianne B.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2018
Gezellige ongedwongen sfeer en heerlijk gegeten!!!
Luc B.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2018
Een aanrader! Eerlijk en Heerlijk . Prima keuken. Succesvolle zaak met een vlotte en vriendelijke bediening.Komen zeker terug bij een volgend bezoek in Amsterdam!
Stephano .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
Heerlijk eten, mooi, klassiek en puur. Service is er echt om je optimaal van je avond te laten genieten, wat zeldzaam is in Amsterdam. Een pareltje aan de grachten!.
Joke B.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
We hadden een superavond aan de gracht met onze familie uit Amerika. We werden geweldig bediend, snel, gezellig, pro-actief: wat een goeie dame! En ook nog 's heerlijk gegeten. Kom hier al jaren met veel plezier.
Marja V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2018
Bediening was erg vriendelijk, eten heerlijk en de ambiance een heerlijke zeldzame zomeravond, GEWELDIG !!!
Rita H.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2018
Nog steeds na al die jaren een pareltje van Amsterdam! Op een van de mooiste plekjes, kwaliteit van de gerechten heel goed, service en sfeer top!
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2018
Het was weer fijn, lekker en gezellig. Nieuwe wijnkaart is goed!
Tilly D.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2018
Vriendelijke en correcte bediening. Prachtig uitzicht.
Aanrader voor wie Amsterdam op z’n mooist wil zien.Diner goed, wat robuust geserveerd.
Henk G.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2018
We hebben weer een heerlijke avond gehad, ditmaal buiten op initiatief van een Belhamel medewerkster!
De tafel van Rose M.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2018
Het eten was weer heel goed maar de akoestiek is zo slecht ( of de ruimte te vol met gasten?) dat we elkaar nauwelijks konden verstaan aan ons tafeltje voor 2.
Ano N.
Service was correct en vlot, eten was erg lekker, maar de akoestiek was vreselijk. Wat een herrie van alle aanwezigen die door elkaar schreeuwden om verstaanbaar te worden. We waren hier vroeger ook wel eens geweest, toen geen last van gehad.