De Belhamel

Steven D.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Villa C.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
heel erg lekker gegeten met een aangename bediening. De witte huiswijn Pino Griogio is echt voortreffelijk. Jammer dat erg rumoerig is als er een wat groter gezelschap aanschuift. Daarvoor staat alles te dicht op elkaar.
Gina V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
De service was heel prettig en vriendelijk. De sfeer was voortreffelijk, en de chef deed zijn/haar uiterste best om een speciaal toetje te maken vanwege mijn lactose intolerantie! Ik kom zeker terug.
Thomas C.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Afgelopen zondag met mijn vriendin uiteten geweest bij de Belhamel, Dit ter gelegenheid van haar verjaardag. Het begon al redelijk chaotisch toen we boven in het restaurant werden geplaceerd naast een luidruchtige groep mannen. Na het verzoek om beneden te mogen zitten werden wij alsnog verplaats toen er een plekje vrij was. Vervolgens hebben we beneden wel 15 minuten op de kaart zitten wachten terwijl het personeel duidelijk geen aandacht voor ons had. De eerst gang betrof gamba's/coquille waar ik maar 1 kleine verschrompelde coquille terug vond in mijn gerecht, Ik snap dat coquilles duur zijn qua inkoop maar een beetje aandacht en liefde zou zo'n gerechtje wel verdienen. De tweede gang bestond uit getrancheerde runder lenden, Geweldig mooi product. Maar dit vlees was zo doorbakken dat het niet meer lekker was. Kortom een slechte ervaring bij een restaurant dat bekend staat om zijn romantische diner mogelijkheden. Het was alles behalve Bib gourmand waardig.
Marieke D.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
We hebben samen geweldig gegeten en gedronken en bovenal genoten van de fantastische bediening! Het was overall erg gezellig, een top avond gehad. Gauw weer :-)
Francis B.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Heerlijk lange en uitgebreide lunch genoten en heerlijk gegeten, mooie gerechten en goede warme service. Echt een aanrader. Op loopafstand van het Centraal Station en aan het water, eerst even lekker op het terras gezeten in de zon en toen naar binnen genieten.
Yfke.jepma .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Heerlijk gegeten, goede sfeer en ambiance. Enige minpuntje is de akoestiek, wij zaten boven en konden elkaar bijna niet verstaan.
Wicher D.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Gister heerlijk buiten gezeten bij de Belhamel. Prachtige locatie. Enige nadeel us dat er een openbaar bankje naast de tafels staat waar de hele avond op geblowd wordt ivm coffeeshops in de buurt. Verpest beetje de lucht zoals u zult begrijpen. Locatie wel gewoon een 8.
Het meubulair is alsof je in een verouderde studentenvereniging zit, dat kan echt niet meer.
Het bangelijkste : het eten. Dat viel weer echt tegen. Ook hier gaan ze niet met tijd mee. Hele vier gangen menu was veel te veel olie en vettig en ronduit smaakloos. Elk gerecht leek daardoor op elkaar. Geen pure smaken. 180 euro voor 2 afgetikt.
Samengevat: wat een kans voor de Belhamel om te vernieuwen en te verbeteren!! De uitgangspositie is super namelijk.
AnnevD .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Prachtig plekje, prachtige avond!
We zaten buiten en keken uit over de gracht. De rolletjes van heilbot, zalm en gamba waren perfect, lekker zout door het spek eromheen. Heerlijke rosé erbij.
We waren al vaak langs de Belhamel gekomen, nu zaten we eindelijk op dit droomplekje. Komen zeker terug!
Dirk G.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Een uniek plekje in Amsterdam!! Een van de weinige rustige en romantische terrasjes waar je goed buiten kan eten. Service was heel erg goed, de kaart was niet slecht en de bereiding van de gerechten was goed.
Martine588 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Uitstekend.Een leuke sfeer,we zaten buiten aan het water. De service is ook uitstekend en ongedwongen.Het eten was heerlijk en origineel.
Gabriël H.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Puur op basis van de beschreven gerechten op de website een tafel voor twee gereserveerd.
Deze voldeden volkomen aan de verwachtingen.
Het pand in de sfeer van Jugendstil/art nouveau maakten het etentje nog leuker + het prachtig uitzicht op het water is geweldig. Open keuken.
Sfeer in het restaurant is die van een gezellig drukke bistro, maar is niet storend.
De bediening verdient zeker ook een pluim. Snel, cordaat maar met voldoende persoonlijke aandacht. Goede wijnsuggesties gekregen en het was geen enkel probleem om iets te wijzigen in het gerecht omdat 1 ingrediënt waaraan iemand allergisch was erin verwerkt zat.
De verschillende menuformules waren heel handig. Prijs kwaliteit zijn heel OK.
Ideale plaats voor een romantisch dineetje. Wij komen daar zeker terug.
Nico L.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Prima gerechten voor een normale prijs. Een prachtige locatie aan de Brouwersgracht waar veel te beleven valt. Adequate bediening.
Patrick J.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Mooie ligging, goede keuken.
Onze bediening op de bovenverdieping was uitstekend : vriendelijke jongedame, zeer attentvol en goed ter tale.
De maître verdient ook een pluim !
Enige nadeel : altijd druk, dus ook geluidsoverlast...
Irene-irene .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Heerlijke avond bij De Belhamel! Hadden een menu gekozen, wat heel goed verzorgd was. Opmaak van de borden zou het enige puntje kunnen zijn wat minder is, voor de rest echt heel goed. Wij komen weer terug.
Mariska H.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Super goed, gezellig en romantisch gegeten! Waanden ons in Parijs met uitzicht over de Amsterdamse grachten. We bevelen dit restaurant van harte aan!
Pascal V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Vlotte en vriendelijke bediening. Heerlijk eten aan een eerlijke prijs. Jammer van het lawaai wanneer de zaak vol zit! Mocht ik dichter wonen zou ik een regelmatige klant zijn. Helaas is het nu 3 uur rijden. Brugge- Amsterdam
Joris V.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Zeer smaakvolle gerechten. Kalfszwezerik van grote malse stukken. Bediening iets wat traag en automatische piloot. We komen zeker een keer terug.
Marielle B.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Heel fijn restaurant op geweldig plekje aan de Brouwersgracht. Tijdens de lunch genoten van alle passerende bootjes en toeristen. Goed eten en zeer vriendelijke, attente bediening. Ze hebben ook een prachtige bar, die is helaas nooit open (waarom eigenlijk niet, zal het volgende keer eens vragen)
Pieter.lekkerkerk .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Fantastisch eten, bediening zelfs na de lunch piek nog erg aan het rennen. Decor kan een kleine upgrade gebruiken. Overall een aanrader.