De Belgische Loodsen Sociëteit

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

7,1
Theo K.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Diner met 7 personen. Veel vis op de kaart. Mosselsoep was veel en enorm lekker. Daarna een voorgerecht ‘opgewaardeerd’ tot hoofdgerecht: de zwezerikkroketten. Was ook goed, maar na de smaakbom van de mosselsoep kwamen ze niet helemaal tot hun recht. Verder was het dessert groot, goed maar klassiek. Niet zo verrassend als de voor- en hoofdgerechten.
Tafelgenoten aten carpaccio’s, soepen, gebakken vissoorten. Alom tevredenheid.
Verder was de ambiance heel leuk. Mooi uitzicht op de drukke Westerschelde. De ruimte deed mij denken aan officiers-societeiten van de Koninklijke Marine. Hoog, grote ramen, comfortabele stoelen etc. Leuke bediening. Prijs/prestatie is goed in orde. Aanrader.
Kokok .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Het was weer eens tijd voor een etentje voor twee. Op basis van de internetsite, en vooral de iets uitgebreidere kaart, viel de keus op de Belgische loodsensociëteit.
We werden vriendelijk ontvangen en verwezen naar de door ons gereserveerde tafel. "Ga lekker zitten" was iets te voorbarig want we hadden nog jassen aan. Een verwijzing naar de garderobekast achter in de zaak (je moet het maar weten) was wellicht op de plaats geweest.
De kaart werd geopend gepresenteerd en een drankje opgenomen. Er is een goede keuze uit voor- en hoofdgerechten. Van beide gangen 4 vis, 4 vlees en 4 vegetarische gerechten. Dit is voor Walcherse begrippen een luxe want vis voert de boventoon in vele restaurants. Vleeseters worden in Walcheren nogal eens vergeten, waardoor de keuze in restaurants beperkt is.
De voorgerechten (Kalfszwezerik en Bospaddenstoelenkroketjes) waren ruim voldoende te noemen. De salade bij de kroketjes was een beetje droog (weinig dressing en smaak) en het bord van de kalfszwezerik was alleen met 2 plakjes spek opgemaakt.
De gekozen hoofdgerechten waren Osso bucco met gremolata en Lamsracks met tijm en honing.
De lamsracks waren niet voorgegaard maar meteen gebakken. Hierdoor bleef er nogal vlees aan de botten zitten. Onze preferentie is toch het rack eerst als een geheel voorgaren, dan apart los te snijden en als tweede bereiding fel grillen of bakken. Maar dat is de keuze (of het gemak) van de kok.
De Osso bucco viel een beetje tegen. Een enorme hoeveelheid bot en pees en weinig vlees. Het vlees was ook nogal droog en de lekkere tomatensmaak waarin de schenkel gegaard dient te worden was nauwelijks waarneembaar. Dit gold ook voor de gremolata. Een vleug knoflook was zeker aanwezig, maar de frisheid van citroenrasp en de smaak van peterselie viel weg. De schenkel is in een diep bord gepresenteerd met daaronder penne die met gegrilde paprika, boontjes en bleekselderij is verrijkt. Het was een beetje moeilijk eten (en snijden) door het grote bot en harde pezen.
In het menu stond vermeld dat er bijpassende garnituren bij het hoofdgerecht behoren. Het schaaltje friet werd wel op tafel gezet maar de beloofde groente was in het bord zichtbaar. Bij de osso bucco was verder geen andere garnituur als de verrijkte penne.
We hadden nagenoeg voldoende aan deze twee gerechten, maar besloten toch maar een nagerecht te bestellen. De kans om midden in de nacht met een knorrende maag wakker te worden was wel aanwezig. De keuze viel op een appelbol met ijs en een Belgisch kaasplankje.
Het dessert was zeker goed en ruim voldoende waardoor een volledige verzadiging ontstond. Het kaasplankje was evenwichtig en goed geassortimenteerd met enkele noten en een notenbroodje. De appelbol, vanillesaus en het roomijs waren goed maar hadden geen uitgesproken smaken. Beide waren opgemaakt met een halve passievrucht die al reeds uitgedroogd was. Wellicht dat de mise-en-place te vroeg is klaargemaakt waardoor uitdroging op de loer ligt.

De indruk ontstaat dat de keuken zich het gemakkelijk wil maken en mist het een beetje passie die men op het bord verwacht voor deze prijzen. Al met al verdiende de keuken niet een ruime voldoende, maar slechts een "zesje". De service zou ook wel een beetje beter kunnen. Het ontbreekt niet aan vriendelijkheid maar meer vertellen over het product, de zaak of de omgeving zou best kunnen. Wellicht dat de bediening (eigenaresse?) qua passie op het niveau van de kok (partner?) staat. Dit zou een verklaring kunnen zijn van de interesse in de producten. Bv. de herkomst van producten, bereidingswijze of soort.
Het decor is werkelijk mooi. Het interieur rustig met fijne zetels. Tafels voldoende uit elkaar dat de privacy borgt. Natuurlijk is het uitzicht over de Westerschelde werkelijk prachtig en doet je misschien wel een beetje vergeten.....

Als inwoners van de gemeente Vlissingen zal ik dit restaurant wel ter sprake brengen als 'je kunt er gaan eten, maar verwacht geen hoogstandjes uit de keuken'.
Edwin_Ollie .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Als onderdeel van het "Verwenweekend" kregen wij op de aankomstdag het zogenoemde Soos-menu. Geen keus dus je moest wel van vis houden. Voorgerecht was een terrine van zalm en gamba's met kreeftenmayonaise en was qua smaak iets aan de neutrale kant. Als hoofdgerecht werd een prima stoofpot van vis gegratineerd met oude kaas geserveerd. Het dessert van de chef bestond uit een verrassende combinatie van een cassis bavarois, chocolademousse en appeltaartjes ijs.

Dit menu kan ook gewoon besteld worden en kost dan € 24,50 en dat is o.i. prettig geprijsd.

Janine V.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Op de laatste februaridag lekker beschut op het terras gezeten en gesmuld van de lekkerste garnalenkroketten ooit. Pure verwennerij, samen met malse sla, gefrituurde peterselie en vers, donkerbruin brood. Geen alcohol erbij, want het was overdag en we moesten nog terug naar Breda. De bediening was vlot en beleefd. Gecombineerd met het schitterende uitzicht over de Westerschelde beslist voor herhaling vatbaar!
Elizabeth V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2016
Wat een verademing!! Heerlijk toeven op een koude winderige dag, zoals vandaag. (we hebben er trouwens afgelopen zomer ook heerlijk op het terras gezeten.) Niet alleen is het personeel vriendelijk en attent, ook het eten is vers!
Een echte aanrader!
Agaacye .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
We eten er vaak. Ze kunnen heel lekker verse vis bereiden. Tong bijvoorbeeld. Nu waren we er voor de lunch. Heerlijk op het terras. Het was helder weer. Het uitzicht is betoverend. Zo mooi om de zee zo te zien en de beloodsing. Er is geen plek in Nederland waar je de zeeschepen zo dicht langs ziet komen. We hebben het eenvoudig gedaan. Lekkere garnalen kroketten met vers brood en salade. Heerlijke cappuccino er bij. Ook al zit je buiten je wordt snel en vriendelijk bediend. We zaten lekker uit de wind. Als je daar gezeten hebt is je humeur weer helemaal top. De prijs is in relatie tot de kwaliteit laag. Daar hoef je het niet voor te laten. En er zitten altijd wel een paar loodsen aan de bar aan wie je vragen kan wat het betekent wanneer een schip drie rode lichten in top voert. Ronduit een prima plek.
Roel S.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
uitzicht is echt fabuleus zeker met windkracht 8. Vriendelijke ontvangst en bediening.We hebben hier met 5 mensen gelunchd 3 hadden gebakken paling maar bij 1 was de paling niet gaar, lekkere verse gebakken friet, gewokte mosselen waren prima. maak alleen de sla aan met dressing en niet een paar druppels erover heen .Koffie met goede friandises
Maxime M.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
na jaren weer eens terug in de belgische loodsen societeit.. wat een prachtig uitzicht en wat een vriendelijk personeel .. ik moet zeggen dat het echt stukken beter is dan een aantal jaar geleden. nieuwe kok en dat kan je echt goed merken. heerlijke zeebaars gegeten. ik ga zeker nog eens terug komen. wat een goeie service ,vriendelijk personeel ,mooie kamers met een prachtig uitzicht.
Mitchelpescatore .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Vorige week hier gegeten en het smaakte allemaal prima. Service was gewoon zoals het hoort. Het uitzicht vanuit het restaurant op de boulevard is echt waanzinnig! Ook een overnachting geboekt en dit was ook prima. Al met al een top weekend! zeker aan te raden!
NvdAM .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2015
Anderhalve week geleden hier gegeten met hele familie, 21 pers. Goed bereikbaar met de auto. Heel mooi uitzicht over de boulevard.
Ondanks grote groep gewoon van de kaart kunnen kiezen, heel fijn. Voor- en nagerecht zijn oké. De mosselen ook. Hoofdgerecht had ik zeetong, lekker groot. Helaas te gaar en zompig bebloemd. De bijgerechten vond ik wat weinig inspirerend.
Bediening was vriendelijk, maar had het erg druk en vergat soms een gerecht.
Roy J.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Dit is het allerslechtste wat ik ooit in mijn hele leven heb gegeten. Oke, er was gereserveerd voor ene grote groep filmliefhebbers, na een premiere van een film. Een week vooraf hadden we een keuze uit 3 gerechten : Of mosselen, of Thaise kipschotel, of Thaise groentenschotel. Mijn vriendin en ik kozen beiden voor de Thaise kip en wat kregen we ? Wat kipfilet in blokjes op een berg witte rijst met daaroverheen een kerrieachtige smurrie. Het smaakte nergens naar, laat staan naar Thais : geen citroengras, geen koriander, nee een dikke saus die regelrecht uit een pakje (Honig ?) leek te komen. Bah ! De bediening kwam vragen of het gesmaakt had en ik zei : "Nee !" En toen ik zei waarom (dikke, Hollandse saus, niks Thais), zei ze : "O, dat vinden ze hier lekker". Een tip : Stuur de kok terug naar school.
Interieur : is van een treurigheid van jewelste : grauw, sfeerloze verlichting, kil en koud. Wat een afgang, ik hoop hier NOOIT meer terug te keren.
Gita V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2015
In korte tijd twee keer op het terras gezeten.
De bediening blijft slecht.
Of het verkeerde wordt gebracht of er moet nagevraagd worden wat het ook al weer was.we hadden niet het gevoel welkom te zijn.
Het uitzicht blijft geweldig.
Janne10 .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2015
Gereserveerd voor 7 personen ovv lezersmenu . Voorgerecht (beenhamsalade of kreeftkroketjes) was lekker. Hoofdgerecht: gerookte zalm of trio van lam was ook lekker. Groot minpunt: onverwarmde borden slechts twee kleine bakjes rijst (voor 7 pers.) En twee gepofte aardappelen die we met zn zevenen moesten delen. Frietjes of andere aardappelgerechtjes waren op. Nagerecht: appelbol met ijs. Dit was meer een appelschijf maar wel lekker. Goedmakertje was een gratis kopje koffie na de maaltijd. Uiteindelijk vond ik het niet het geld waard dat ik moest betalen.
Brendadesmedt .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Heerlijk gegeten. Coquilles, gerookte zalm (die was echt zelf vers gerookt) en een dessertje met van alles en nog wat. Het was echt super lekker en vers. De chef maakt de parfait zelf, de chocolaatjes de koekjes bij de koffie, de sausjes komen niet uit een pak. Het was echt een verassing, zo lekker en dan dat geweldige uitzicht van de loodsbootjes.
Gerrit W.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Heerlijk gegeten:
Trio van garnalen
Entrecote
Fantastisch lekker nagerecht, trio met notenijs en parfait
Zeer gastvrij en een prachtig uitzicht
Weslie S.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Matig restaurant, flauwe gerechten. Flauwe uiensoep op, hoofdgerecht een schnitzel, niet te vergelijken met de Duitse kwaliteit. Nagerecht was dame blanche, niet bijzonder. Vrij rustig restaurant, niet echt gastvrije ambiance. Service was oke, maar dat was het dan ook wel. Als ik jullie was zou ik jullie mooie restaurant eens voorzien van een goede kok en een gepassioneerde gastvrouw. Dit was echt te mager.
Amberh .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2013
Voorgerecht: vissoep.
Hoofdgerecht: scampies.
De vissoep was zeer rijk gevuld met vis, mosselen en garnalen.
De smaak was voortreffelijk.
De opmaak van het bord scampies viel erg tegen, de smaak was echter prima.
De serveerster was erg aardig en de eigenaar hielp zelf ook actief mee bij het serveren.
Als men wat meer aandacht aan de garnering besteedt, prima eetgelegenheid.
Els V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2012
De locatie is uniek, nergens zie je de zeeschepen zo dicht langs de kust varen, dus regel altijd een tafeltje aan het raam of op het terras.
Wij aten het driegangenmenu. De garnalenproeverij zag er zeer verzorgd uit, een lekker soepje en een smakelijke hollandse garnalentartaar,alleen de belgische garnalenkroket viel wat tegen hier mogen wel wat meer garnalen in.
Wordt deze kroket zelf gemaakt of geïmporteerd uit de Belgische horecagroothandel?
Het hoofgerecht ,de specialiteit van het huis een stevige Visstoof, was erg lekker en goed gepresenteerd.
De desserts smaakten prima, de kaas was goed op temperatuur. De huiswijn is eenvoudig maar goed te drinken, de prijs is vriendelijk 16,00 euro voor een fles. Wat prettig dat je gewoon zonder te vragen en zonder kosten een karaf kraanwater op de tafel krijgt, dit verdient navolging! De bediening is zonder pretenties ,vriendelijk en vlot.
Wij komen zeker terug.
Abel W.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2012
met 4 personen gegeten: paling in groen 2x,entrecote en varkensbraat
Paling: weinig, groens saus overdadig met geen smaak (zeekraal niet te proeven.)
Entrecote en varkskarbonde redelij. Bijlage op bord heel weinig puree (smakeloos) en weinig erwten/wortels (blik)es
De bij geserveerde frites 3keer gebakken (hard en donker)
Prijs kwaltei slecht