De Beleving

Meer informatie over restaurant De Beleving

• Terras
Mipi .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Wat een diverse inhoud van de recensies. Wij, een senior echtpaar, kwamen er min of meer toevallig terecht bij de Beleving, en hielden er zonder meer een perfect gevoelen aan over. Zoals uit de cijfermatige beoordeling al blijkt waren wij achteraf heel blij dat we er terecht gekomen waren. Als kenners kunnen we oprecht zeggen dat onze beoordeling op 100 % waarheid berust. In een woord: AANBEVOLEN!
Margrit50 .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Wij dachten dat we een beleving zouden mee maken, dit werd ook een beleving die erg tegen viel.
1 de kaart was een allegaartje.
2 het interieur was ook een allegaartje
3 het meezingen en mee fluiten(gastvrouw) van liedjes vond ik niet toepasselijk
4 het eten was te zoet
5 na dat ik wat van het eten had gezegd werd dit niet al te vriendelijk niet op gelost
6 verder klopte de verhoudingen van de gerechten niet mijn partner had een groter stuk vlees en was rauw van binnen en de saus was bremzout
7 tijdens het wachten op het eten werd de bar alvast opgeruimd (als of ze de zaak al gingen sluiten)
Ook ons bekroop een Gorden Ramsey oorlog in de keuken gevoel
Drieka .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
verassend heerlijk gegeten,

met twee extra amuses en ons voorgerecht was ruim en heerlijk van smaak
het hoofd gerecht vodeed aan de verwachting
je kon gewoon merken dat de kok met passie kookt

de bediening was erg vriendelijk

Roger270961 .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
We hebben gekozen voor de kleine gerechten die € 8.50 per stuk kosten en de kok zijn gang laten gaan. Wij waren met 6 personen en hebben allemaal ontzettend lekker gegeten. Veel variatie van Vlees, Vis en Wild dit samen met een heerlijk wijntje. Een kaasplankje na en een verrassing nagerecht met ijs en andere lekkernijen, geserveerd met een kersen biertje. Als je van lekker en apart eten houd is De Beleving een restaurant waar je gegeten moet hebben.
Erretje .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Kort geleden hier met heel veel zin en vol verwachting heen gegaan. We werden ontvangen door een dame die ons niet al te gastvrij overkwam. Gelijk viel mij op dat er niet echt een lijn zit in het interieur. Van alles wat. Ik stoorde me aan 2 geur spuiters bovenop een kast/schot die om de zoveel minuten een luchtje gaven. Meezingende bediening doet het vaak ook niet al te goed.
de kaart bood van alles, eigenlijk te veel lekkere dingen. Dus vroeg ik of ze eventueel een menu konden samenstellen uit de a la carte kaart. Maar dat kon helaas niet. Het menu was een verrassing, en flexibel was het ook niet.
dan maar van alles bestellen van de kaart.
sockeye zalm was perfect. Zelfs de serveer temperatuur.
Coquille met paling, buikspek, leuk gerecht met te veel jus helaas.
Crème brulee van lever met warme toast gorgonzola, gebakken ganzenlever en zwezerik. Beetje veel van het goede en blauwe kaas bij lever? Niet mijn combinatie.
crème was ook niet lekker.
zalm van sissend plaatje was redelijk. Leuk idee, uitvoering wat minder. 4 dunne plakjes zalm waren rauw op een heel heet plaatje gelegd waardoor ze ook heel snel door sloegen.
dorade in zoutkorst was erg droog en heel zout. Bereid op orginele wijze?
proeverij van hert was ok. Jammer dat de vergeten groenten niet op smaak gebracht waren.
we vroegen daarna de rekening.
ook hadden wij geen zin om een gesprek aan te gaan met de uitbaters.

Puntje: misschien iets kleinere kaart maken en minder maar (goede) smaak combinaties bij elkaar.

al met al helaas geen goede ervaring overgehouden.

Flevoland_78 .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Vriendelijk en correct welkom. De huiskamerstijl van het restaurant met leuke muziek maken de sfeer ongedwongen. Na 2 amuses genuttigd te hebben gekozen voor het 3-gangen keuzemenu met als hoofgerecht konijnenbout. De porties vonden wij te groot waardoor we als nagerecht hebben gekozen voor koffie. Kwaliteit van het eten is echt goed voor een eerlijke prijs. € 26,50 voor een menu en € 16,75 voor een fles (heerlijke) huiswijn. Kortom, een aanrader!
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2013
Ik heb afgelopen zondag gegeten bij restaurant de beleving samen met mijn twee dochters en mijn vrouw. Mijn dochters hadden beide een tomaten soepje die heerlijk smaakte en mijn oudste dochter had een kipspies en de ander had sparibs besteld. Ik en mijn vrouw hadden ieder een gerecht met ossenhaas puntjes aangemaakt in ketchap saus. Hmm wat was dat smullen. Mijn vrouw en ik hadden als hoofdgerecht de keuze gelegd op de reuze gambas. We kregen de hoofdgerechte en inderdaad ze waren echt super groot en er zat ook een heerlijke pasta onder.. het was een heerlijk gerecht en mijn dochters hebben beide heerlink gegeten het waren simpele gerechten maar dat is vaak beter bij onze kleintjes :). Tijdens het wachten konde de kinderen ook nog mooi achter het pand naar een soort speeltuintje echt heel leuk en slim bedacht! Verder was het een zeer goed ingeleerde bediening die er wel verstand van hadden en wisten waar ze mee bezig zijn in een woord samengevat was het "top" we komen zeker terug
Jantonis .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2013
Heerlijk gegeten met mijn moeder! Vooraf de coquilles, welke voortreffelijke combineerde met de watermeloen Daarna de vissoep, deze word in een pannetje geserveerd. Wat een feestje is dit! Dit is een vissoep die echt gevuld is. Wij hebben heerlijk genoten van het eten en de wijn. Prima prijs-kwaliteit verhouding.
Karen H.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2013
Met vol verwachtingen gingen we naar de Beleving in Asten. Ik heb eerst vluchtig iens gecheckt en het leek een uiterst geschikte restaurant voor ons. Ontvangst was prima door de ober. Hij stond ons keurig te woord en heeft ons verder prima geholpen.
Maar nu komt het eten:
- kindermenu kipspies - was gefrituurd en zag er niet uit. 1 stukje ervan gegeten. Dat zegt al genoeg. Wel fijn dat het ijsje in overleg met de ober vervangen kon worden door fruit.
- op de kaart staat: tonijnfilet rosé gebakken. Wat verwacht je dan? Juist een tonijn die rosé gebakken is. De tonijn werd geserveerd en we sneden het doormidden. Het was doorbakken. Na de klacht aan de ober te hebben doorgegeven, kwam de eigenaresse. Ze nam helaas haar verantwoordelijkheden niet en gaf de schuld aan de leverancier die de tonijn te dun geleverd heeft. Ze had het makkelijk van tevoren kunnen oplossen door het aan te geven nadat we het gerecht hadden besteld. Het was namelijk niet druk. Verder heeft ze ook haar excuses niet aangeboden en was vriendelijkheid ver te zoeken. Service van de ober was top, maar door de eigenaresse flink naar beneden geschroefd.
- ter vervanging van de tonijn, hebben we voor de grote garnalen gekozen. De garnalen waren inderdaad erg groot. Het was helaas erg peperig en te vet, waardoor je de garnalen niet meer proeft. Verder was de tagliatelle ook te vet.
- zeebaarsfilet en kokkels waren ook te peperig, vet en kruidig. Echt zonde van zo'n mooi stuk vis.
- frietjes waren zoet! Dat is zo vreemd en niet lekker. Overigens smaakte alles een beetje zoet.

We kregen de indruk dat de kok en eigenaar niet weten waar zij mee bezig zijn. We kregen een soort "gorden Ramsay oorlog in de keuken" gevoel. Ook de houding van de eigenaresse beviel ons niet.

Op iens ervaringen vertrouw ik. alleen kijk wel goed naar de jaren wanneer het geschreven is en hoe actief zo'n iens beoordelaar is. Bij dit restaurant heb ik het gevoel dat sommige iens beoordelaars de eigenaar of vrienden/kennissen zijn.

Zoals je misschien al begrijpt, ik kom hier nooit meer terug.
Tejostr .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2013
We zijn afgegaan op de goede naam en faam op het gebied van asperges. En we zijn niet teleurgesteld. In de loop der jaren hebben we wel een paar schoenen versleten als restaurantbezoeker maar dit springt er positief uit, op alle fronten. Gastvrijheid met een hoofdletter G. Een mooie kaart en er wordt prima gekookt. En alles zeer betaalbaar ook nog. Wij komen terug!
p.s. wie neemt even de moeite om de naam te wijzigen?
Nanatin .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2012
Al verschillende keren gegeten bij De Beleving (voorheen villa Kakelbont). Een mooi decor, leuke sfeer, goede bediening en voortreffelijk eten! De kok zorgt er elke keer weer voor dat ik een heerlijke avond heb. Zeker de moeite waard voor een heerlijk avondje uit.