De Beleving

Hertog Hendrikstraat 6 5492 BB Sint-Oedenrode Nederland Kaart

Over restaurant De Beleving

Uitgebalanceerde smaken zorgen voor complete gerechten

Aan de kaart van Brasserie de Beleving zie je dat er goed wordt nagedacht over de smaakbalans van het gerecht. Er wordt gespeeld met combinaties van zoet en zuur, bitter en zout, zodat de kwaliteitsproducten goed tot hun recht komen. De lage prijzen en gezellige atmosfeer zijn de bonus die het plaatje compleet maken.

Halve fles mineraalwater

Donderdag t/m Zondag 11:30 - 21:00

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Bartvaniperen .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Elke laatste donderdag van de maand serveert Ralf met zijn keukenbrigade een proeverij-menu.
Telkens 4 kleine gerechten (voor-en hoofdgerechtjes plus desserts), in één woord heerlijk!
Wat ons betreft sprongen er uit, zonder ook maar iets af te doen aan de andere gerechtjes, glaasje soep, tonijn met sesamdressing, gamba's, ossenhaas plus gebakken schol.
We snappen de heren van Michelin dat zij Ralf, Noortje en de overige medewerkers een pluim hebben gegeven met de vermelding in de Bib Gourmand!
Merel W.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2016
Op een maandagavond hier gaan eten voor onze verjaardag. De bediening is ontzettend aardig en weet altijd een leuk verhaal bij het eten en de wijnen te vertellen. Wij hebben gekozen voor 4 gangen a la carte en dit was heerlijk. Alles is met veel zorg en liefde gemaakt. De beleving is absoluut een aanrader!
Gerben W.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2015
We hebben hier een snel hoofdgerecht gegeten. Vooraf gepland. Prima bediening. Erg rustig.
Er is goed rekening gehouden met de korte tijd.
Aad V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Hier met drie personen gedineerd op het terras. Deze zomerse dag was al een feest, en de entourage gezellig druk, omdat het terras vlak langs de straat ligt. Gezellige ontvangst, linnen servetten op tafel. We kozen een hoofdgerecht: 1 maal rode poon en 2 maal tonijn-biefstuk, perfect klaar gemaakt, d.w.z. even dicht geschroeid, dus van binnen mooi rood. Begeleid door een frisse Grüner Veltliner, een prima combinatie. Een limoncello-ijsdessert tot slot vervolmaakte deze avond. Karaf kraanwater werd niet berekend, een prettige service. Prijs/kwaliteit is bijzonder, we komen terug!
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Het restaurant doet zich voor als bijzonder en een beetje chique. Eten en service lieten helaas wel wat te wensen over. Het personeel wist weinig over het eten op de kaart of wijn en reageerden boos op onze opmerking dat we het jammer vonden dat we een verrassingsmenu met nieuwe gerechten besteld hadden, maar toch gewoon gerechten van de kaart kregen. Voor vegetariers zeker niet bijzonder, pasta was veel te dik en niet gaar. Kortom, de hoge prijs niet waard.
Elly1960 .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
De bediening was in orde, maar ook niet meer dan dat. Voorgerecht was erg lekker en zag er ook heel mooi uit. Hoofdgerecht Côte de Boeuf (2 pers.), viel ons erg tegen. Het bleek een grote schaal met groenten en bovenop brokken vlees te zijn. Het vlees smaakte maar daar is dan ook alles meegezegd, eveneens was het veel te veel, we hebben de helft nog niet op kunnen eten. De Groenten die zich onder het vlees bevonden waren ook niet lekker klaar gemaakt. Wij hebben het beleefd en hoeven het ook niet meer te beleven!
Betti C.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2014
Fantastisch zoals mijn met de gasten omgaat. Direct reageert op mail, en verandert naar wens (onverwachte rolstoel-gast). Zelfs een invalide-toilet aanwezig! Hulde voor de goede uitleg bij de gerechten en vooral de echt gemeende interesse naar de gast. De persoonlijke vriendelijke en gezellige sfeer hebben ons verrast daar we voor het eerst in deze gelegenheid waren. Ga zo door....

Drie zéér tevreden gasten uit de regio.
Tsai .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2014
Op mijn verjaardag heb ik met mijn vrouw hier heerlijk gedineerd bij Brasserie De Beleving wij hebben gekozen voor een 4 gangen verrassingsmenu van de chef. Ik moet zeggen dit was verrassend lekker. het is duidelijk in de smaak terug te herleiden, dat men hier met mooie verse producten werkt.
De bediening was vriendelijk en gastvrij, en het interieur is modern maar wel met een warm
uitstraling kortom wij hebben een gezellige en smakelijke avond gehad.
zitten
Jeanneke P.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Het was even geleden, dat wij bij De Beleving te gast waren. Benieuwd naar het nieuwe menu-concept gingen wij met vrienden eten. De inrichting van het restaurant is beduidend moderner geworden. De nieuwe menukaart voorzag in een groot aantal kleine hapjes, die naar believen konden worden gekozen in wisselende aantallen. Gelukkig kon er ook nog steeds worden gekozen voor het klassieke Proeverijmenu van, naar keuze, 3 tot 10 gangen.
Het eten was meer dan prima. Met zes mensen hadden wij zeer gevarieerd eten, zowel vlees als vis, plus één vegetarisch menu. Werkelijk alles was heerlijk vers, mooie goed gegaarde stukken vlees, heerlijke precies goed gebakken roodbaars, voldoende brood, groenten en frites erbij. De huiswijnen zijn goed van kwaliteit en worden ruim geschonken voor een vriendelijke prijs. Grote kannen lekker water zonder kosten erbij geserveerd. We komen hier al jaren en we blijven fan van Ralph, Noortje en hun jonge, attente bediening. Zelfs in het volgeboekte restaurant ontsnapte er niets aan hun wakende oog.
Bartvaniperen .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Met vrienden op zaterdagavond wezen eten. We hadden twee restaurant-spaarkaarten van AH, hoewel deze niet op zaterdagavond verzilverd mogen worden maakten zij voor ons een uitzondering, bijzonder klantgericht!
We kozen voor het viergangen verrassingsmenu, malse tranches ree, prachtig op de huis gebakken roodbaars met een overheerlijke saus, parelhoen in een jasje van pancetta en als slot een heerlijk tableau met ijs, tiramisu en chocolademousse. Het restaurant was geheel bezet, voldoende personeel, modern interieur en een gezellig geroezemoes van alle gasten. De chef-kok Ralf komt bij elk tafeltje informeren of men genoten heeft, niet voor de vorm maar echt geïnteresseerd in de opvattingen van zijn gasten, zo hoort dat!
Wij komen hier zeker terug.
Fabianne V.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Eten was prima, heerlijk 3 gangen diner. Huiswijn, zowel wit als rood prima en zeer aangenaam geprijsd(3,75), evenals de koffie(2,20) en een grote karaf water gratis erbij!
Bediening erg vriendelijk. Voor herhaling vatbaar.
Edith S.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2014
onlangs gegeven via de iens AH actie bij de beleving.
Er zijn twee lijnen te ontdekken.
Het eten is met zorg bereid en is erg goed. Het hoofdgerecht een hertenfilet was echt uitstekend.
Voorgerecht was goed. De combinatie van de vis met de dingetjes eromheen zoals ijs, zou beter passend mogen zijn, maar alles afzonderlijk was gewoon goed.
Wat ik persoonlijk erg aangenaam vond, was dat er niet geduwd werd op drank bijvoorbeeld om deze aanbieding 'goed' te maken qua omzet. De bedoeling om je kennis te laten maken met, was heel goed uitgevoerd.
Wat minder, beduidend minder, was, was de entourage. De inrichting was echt iets van een 'ketenondernemer' en niet van iemand met liefde voor zijn restaurant. Het had nul identiteit. Geen keuze voor zakelijke inrichting, moderne inrichting of meer romantisch of iets anders.
Dit is echt heel jammer, want de kwaliteit van het eten en de beleving van een goede omgeving lagen mijlenver uit elkaar.
Al met al heel erg goed eten voor een goede prijs!
FvW1976 .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
Op zondag 19 oktober weer eens bij De Beleving gegeten. Sinds een maand hebben ze een nieuwe kaart en interieur en waren erg nieuwsgierig. Wij hebben gekozen voor een 3 gangen menu. Vooraf een heerlijk stuk vis dat netjes was opgemaakt. Het hoofdgerecht paste prima bij het seizoen: wild. Mooi rosé gebakken herten biefstuk met daarbij geen standaard groenten maar lekker gebakken courgette en champignons. Toetje bestond uit heerlijk ijs met een bol chocola gevuld met slagroom en nog iets van chocola.
Zoals altijd heeft de kok het hier prima voor elkaar met zijn team. Ook de bediening verliep lekker soepel en informeel.
We komen hier vaker en de prijs/ kwaliteit verhouding is echt goed. Met name zomers kan je ook gezellig buiten zitten.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2014
Verrassingsmenu vlees gekozen, hoofdgerecht met truffelsaus erg lekker en boterzacht vlees
strakke nieuwe inrichting
Eva B.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2014
heerlijk 3 gangen verrassingsmenu. vriendelijke maar ontspannen bediening en een vriendelijke vraag naar hoe het geweest was van de kok. Altijd weer een heerlijke beleving!! wij komen snel terug!
Jrlanda .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
prima eten, leuk verrassingsmenu
prijs kwaliteit uitstekend, vooral na leuke AH korting
de bediening is erg prettig en behulpzaam
Richard H.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
Het eten was gewoon goed. De bediening echter wat minder. Het hele bedienende staf van wel 6 personen hebben we aan onze tafel gehad. Na 10 minuten te zitten hebben we maar om de menu kaart gevraagd en de fles wijn die we hadden besteld hebben we zelf maar van een andere tafel gepakt waar de bediening had neergezet. Qua beleving kan het beter qua bediening.
Alf .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2014
De ontvangst was vriendelijk, de zaak ziet er sfeervol uit, de bediening is uitermate vriendelijk en deskundig maar bovenal, het eten was voortreffelijk en heerlijk en een goede wijnkaart. Dit restaurant is zeker een aanrading, ook voor een groot gezelschap.
Bourgondier99 .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2014
Het eten was lekker, alleen onvoldoende. Ik ging na een 3 gangenmenu nog met honger naar huis. Erg jammer want wát ik kreeg was wel erg goed van smaak (nagerecht was het minst lekker).
De service is uitstekend, ze zijn netjes en alert.
Tonbrouwers .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
We hadden een 3-gangen verrassingsmenu. Alle 3 de gangen waren voortreffelijk van smaak.
Het personeel was zeer vriendelijk en attent. Al met al een aanrader!!