De Beierd

Service7,6/10
Decor7,3/10
Frans N. Gastronoom (54 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Buiten op het terras heerlijk gegeten. Alleen denk ik dat sommige obers een ander gevoel hebben bij Pittig dan de gemiddelde ober. Wij hebben genoten van de "pittige "kaasfondue. Met een lekker "Delfts"biertje erbij. Een aanrader voor de gebudgetteerde eter in Delft.
Michiel P. Bourgondiër (3 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Lekker gegeten, mooie portie, prijs kwaliteit.
Lekkere ambiance levendige tent, mooi midden in de binnenstad van Delft.
Vriendelijke en vlotte bediening met humor.

Al met al top avond.
Noel P. Gastronoom (25 recensies) 3,8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Goed, het is een eet cafe wat de verwachtingen wel tempert. Correct vooroordeel. De ontvangst is goed, niks mis mee. Entourage op het eerste gezicht oké. Al snel blijkt dat de akoestiek van de locatie slecht is. Veel galm en geluid van pratende mensen erg dominant. We waren met zijn tweeën, moeite moeten doen om een elkaar te verstaan.
De kaart is simpel niks bijzonders , hadden dat ook niet verwacht. Wel bijzonder dat van de drie personen die ons bediende slechts een de kaart kon/mocht presenteren. Over die presentatie nog een kanttekening. Een van de aanwezige eigenaren was gemaakt vriendelijk, niet oprecht. Dominant aanwezig maar niet gastvrij. Jammer. Gelukkig werd dit gecompenseerd door een van de jonge kelners die gastvrijheid wel uitdroeg in woord in en gebaar.
Het eten: mijn vriendin koos brood vooraf wat tegelijkertijd kwam met mijn voorgerecht. In de schelp gebakken mosselen met tomatensaus en chorizo. De mosselen waren op smaak, was goed. De saus oké. Ik miste alleen de verbinding tussen de saus en de mossel. Leek wel of beide elkaar pas op het bord tegen gekomen waren.
Hoofdgerecht: mijn vriendin een forel overdekt met een ondefinieerbare verzameling groente die niks bijdroeg aan de zilte, bittere, smaakloze forel. Daarnaast een overkill aan lauwe in de schil gekookte aardappels. Niet lekker.
Mijn biefstuk was goed. Rood zoals rood moet zijn. Echter, de saus die erbij zat was lauwwarm. De groente erg weinig en smaakloos.
Kortom, een eet cafe wat helaas niet in staat is om een goede maaltijd te serveren. Jammer en zonde. Uiteindelijk nog een behoorlijk bedrag mogen aftikken. Geen aanrader, absoluut niet.
ELSP . Bourgondiër (2 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2015
De bediening is erg vriendelijk, het décor eenvoudig en de hoofdgerechten vond ik erg eenvoudig. Bij salade stel ik me meer voor dan een beetje sla met wat komkommer en tomaat. De olie waarmee de patat gebakken was, is niet helemaal vers meer. De garnalen waren lekker met knoflook en rode peper.( Nog een tip voor het restaurant: Een extra servet is bij garnalen die je zelf moeten pellen altijd handig. Het schoonmaakdoekje kan dan na het pellen gebruikt worden. ) Mijn tafelgenoot had biefstuk met champignonsaus, die was mals. Het voorafje bruschetta met truffelsalami was wat bijzonderder. Handig dat ze op maandag open zijn. Kortom het eten was voldoende, vandaar de zes.
Caroline V. Fijnproever (8 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2015
Zeer goede prijs/kwaliteitverhouding. Kennis van zaken. Personeel staat klaar voor je zelf bedacht had dat je ze nodig had. Vriendelijk. O ja, en gewoon lekker. Belangrijk: op maandag open!
Theodorus T. Gastronoom (57 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2014
Kansloos om vrijdags onaangekondigd aan te schuiven in dit populaire eetcafé, dus dan maar een keer op woensdag. Mooie gelegenheid om bij te praten met je tafelgenoot, zonder dat vreemden aanschuiven aan hetzelfde tafeltje. Lekker speciaal biertje van de tap en al (te) snel garnalen vooraf (magnetron?). Als hoofd een mooi forelletje, met garnituur van kikkererwten die helaas koud waren. Wel lekkere frieten erbij. Crème brûlée ook iets te snel, maar verder ok. We komen nog wel eens terug als we niet hoeven te reserveren, anders zijn er genoeg alternatieven.
Evert V. Bourgondiër (3 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2014
De Beierd in Delft is een klein, gezellig en gastvrij juweeltje, waar we als Amsterdammers jaloers op zijn. Naar Delft verhuizen is geen optie, maar er regelmatig eten wel. We rijden namelijk vaak naar Zeeland en dan komen we langs Delft.

Deze avond genieten we aan de grote tafel van een combinatie van voorgerechten. De pittige in olie gebakken grote garnalen en het borrelplankje met allerlei delicatessen. Klinkt eenvoudig, maar in de Beierd weten ze er een fijne culinaire touch aan te geven. Goed brood, de grote garnalen precies goed, in fijne olie, met rode peper, knoflook en peterselie. Op het borrelplankje een variatie aan lekkers, alles van uitstekende kwaliteit.
Als hoofdgerecht hadden we beiden de gekonfijte eendenbout. De eendenbiuten waren goed gegaard. Ze zaten net los van het bot, maar vielen niet uit elkaar. Een zeer fijne smaak, op een fijn bedje met groenten, lekker, erg lekker..... Dit met huisgemaakte frieten en huisgemaakte mayonaise, zo hoort het... En dit gerecht dat noemen ze hier dan een daghap!

Mijn vrouw nam als nagerecht een kaasplankje. prima kaasjes, goede kwaliteit en niet uit de koelkast. Ze weten hier hoe het moet.
Maar toch ook een minpuntje. Mijn nagerecht was een matige crème brulé. Het gecarameliseerde laagje was erg dun en niet zo heel vol van smaak, terwijl de crème meer een soort stijve pudding was. Ik miste ook de touch van vanille en een ander kruid dat ik even niet kan thuisbrengen. Nou moet ik zeggen dat ik een verwende crème brulé eter ben, want in Frakrijk, Italië en Spanje eet ik het bijna dagelijks. In Italië en Spanje heet het doorgaans Crema Catalana.

De Beierd heeft een concept met een menu met huisclassics en een keuze uit 4 wisselende gerechten, die ze daghappen noemen, maar die wij kennen als volwaardige gerechten. Eerlijk en heerlijk, zonder poespas of sjiekdoenerij. En dan de prijs! Heel prettig... En de aandachtige bediening... Ook fijn...
We zijn fan..
SmakelijkEtentje . Gastronoom (13 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2014
Kennismaking met De Beierd. Een prima adres voor niet al te dure maaltijden. Het eten was prima, meer dan prima als we de prijs er ook nog eens naast zetten.
De bediening was heel attent, regelmatig werd gevraagd of alles naar wens was en zonder probleem werden de gerechten die niet op de kaart staan nog eens voor ons opgenoemd.
De locatie is sfeervol, past goed bij de verdere entourage. Als het zou kunnen, mag het plafond best iets lager hangen.
Iautar . Fijnproever (9 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Super lekkere club sandwich en waanzinnige lekkere gestoomde chinees broodje met geroosterde buikspek, een topper die op de kaart moet blijven!! alleen daarvoor zal ik desnoods omrijden om het weer te eten!
Hans L. Bourgondiër (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2014
Heerlijk gegeten hier. Super schnitzel en kinderen garnalen in knoflook. Prima bediening en leuk terras onder aan de kerk. Kom zeker terug.
Greattaster . Gastronoom (31 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2014
Met een groepje van 7 personen gegeten. Service was zeer goed, hele spontane meiden. Legde duidelijk de gerechten uit.
Voorgerecht met Oosterschelde kreeft was een beetje tegengevallen, smaak was wat flauw. Verder hoofdgerecht met kip piri piri was goed op smaak. Mijn tafelgenoten vonden de ossobucco erg lekker bereid. Friet was lekker vers. Prijs en kwaliteit goed in balans. Gezellige tentje. Zeker voor herhaling vatbaar.
Sanne V. Gastronoom (14 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2014
Een heerlijk, gezellig bruin eetcafé waar ik al vaker ben geweest. Een erg fijne plek om een lekker speciaalbiertje te drinken en/of een goede maaltijd te eten. Zeer attente bediening, een ruime keuze uit goede en lekkere gerechten (vlees, vis en vegetarisch) en verschillende daghappen. Niet duur! Heerlijk vers brood bij de salade en lekkere, dikke, verse frieten. Een van mijn favorieten dit!
Robbert K. Gastronoom (22 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2013
Leuk eetcafeetje waar ik ongeveer eens in de maand ff snel lekker ga eten, deze keer de rogvleugel als daghap genomen, perfect! Gezellig sfeertje, leuke bediening en goed eten voor een lage prijs.
Gast667 . Bourgondiër (3 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2013
De Beierd komt vaak voorbij als eerste keus als wijzelf of we met gasten uit eten gaan in Delft. Vaak ben je niet alleen. Velen hebben de Beierd ontdekt en als je niet reserveert (wat wij zelden doen) is de kans groot dat je zult moeten wachten.

Er worden heel aardige hapjes geserveerd, dus ook het wachten op een tafeltje hoeft geen probleem te zijn.

Het menu is klein, maar naast het menu worden er altijd fantasievolle daghappen geserveerd. Soms eet je daardoor bij de Beierd voor de prijs van een daghap een klein culinair verrassinkje.

Ik krijg wel de indruk dat er steeds vaker alleen maar salade en friet geserveerd wordt naast het vlees (of vis) bij het hoofdgerecht. Dat is jammer, want ook de groenten wordt hier vaak met smaak bereid.
Lvl91 . Gastronoom (21 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2013
Gezellig bruin eetcafé met een goede kaart en veel wisselende dagschotels voor verschillende vriendelijke prijzen. Aanrader is de pittige kaasfondue en de diverse voorgerechten, vooral de bruchetta met mierikswortel en rosbief. Eten is er altijd lekker, er zijn veel goede en verschillende wisselende speciaalbiertjes op de tap en het personeel is vriendelijk, vakkundig en snel. Een echte aanrader in Delft!
Florecita . Bourgondiër (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2013
Heel leuk café voor een drankje, en diner.
De vaste kaart is niet uitgebreid, maar er zijn wekelijks wisselende gerechten, van goedkoop tot iets duurder. Daardoor kan je vaak terugkomen, er is altijd weer iets nieuws.
Ook de vaste saotosoep is lekker, en de hamburger is zeer smakelijk.
Maud V. Gastronoom (25 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2013
Door de week hier gegeten; gezellig druk, vriendelijke bediening.!
Eten smakelijk maar eenvoudig; wel passend bij de prijs. Kleine menukaart maar als hoofdgerecht losse aanbiedingen.
We zaten direkt achter de deur en, ondanks gordijn, kwam er veel kou naar binnen.'
RogerV . Bourgondiër (2 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2013
Met een buitenlandse collega moet je natuurlijk Delft bezoeken. Voor de lunch kwamen we terecht bij De Beierd waar we aan een grote tafel mochten plaatsnemen. Heerlijke cappuccino (dat is in de meeste eetcafes een aanfluiting) en lekkere tosti's van grof gesneden boerenbrood. Lekker no -nonsense vriendelijke bediening. Daar hou ik van. Ik kom zeker terug!
Brietje1967 . Gastronoom (11 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2012
Eetcafe waar vooral studenten een hapje eten en wat drinken. 's Avonds, naast de gewone kaart, een daghap vanaf 8 euro, kwalitatief echt goed en best creatief. Je vraagt je af; hoe kunnen ze het ervoor maken?
Tijdens de lunch grote koppen soep, lekkere broodjes (dikke sneetjes naar keuze wit of bruin) met carpaccio, geitenkaas, tonijnsalade, tosti etc. voor schappelijke prijzen. Goed adresje vlakbij de Beestenmarkt. Aanrader!
Wikkert . Bourgondiër (2 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2012
Kleine kaart maar altijd erg goede daghappen die zeer vaak wisselen (om de paar dagen). Niet het meest hoogstaande eten maar je merkt dat de kok lol heeft in zijn werk en zijn best doet om er iets van te maken. De prijs die ze rekenen voor een daghap varieert van 7 tot 15 euro en dat is doorgaans een zeer schappelijk bedrag voor wat je ervoor terugkrijgt.

Goede prijs kwaliteit verhouding en zeer geschikt voor iemand die buiten de deur wil eten zonder "uit eten te gaan".