De Beejekurf

Paterslaan 15 5801 AS Venray Nederland Kaart

Over restaurant De Beejekurf

Culinaire top en grenzeloze gastvrijheid

Mathijs Jacobs, geschoeid op de leest van Rene Briene, is de Chef-kok van dit kleine maar uiterst gezellige en warme restaurant. Samen met Baer Dielen is hij bijna onafgebroken bezig met het combineren van smaken voor hun gerechten, waardoor ze de gasten telkens weer aangenaam verrassen. Baer Dielen verdiende zijn sporen bij Beluga, de Librije en Gordon Ramsay. Oke, need we say more? Dat je hier goed kunt eten, is wel duidelijk. Maar tel hier de warme gastvrijheid van Ilse en Paul Franssen en Sjoerd Driessen bij op en je weet al helemaal zeker dat je hier uren kunt blijven zitten!

Meer informatie over restaurant De Beejekurf

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 21:30

Tijn D.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Heerlijk 6-gangenmenu gegeten voor een zeer vriendelijke prijs. Bijpassend wijnarrangement was erg goed, en de service was uitstekend.
Sanne L.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
We hebben heerlijk gegeten, verassende combinaties voor ieders smaak. Ware kunstwerkjes op het bord. De bediening was erg goed, voorkeuren werden onthouden en ondanks de drukte goede planning. Goede wijnkennis en wijnsuggesties pasten perfect bij de gerechten, aparte en bijzondere wijnen.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Wij hebben met 6 personen heerlijk gegeten. Elk menu was op het bord een schilderij met daarbij een duidelijke uitleg wat er op het bord lag.
Lang getafeld en nagepraat onder het genot van een kopje thee/koffie met heerlijke versnapering erbij.
Een autoritje uit Nijmegen was het zeker waard.
TOP!!
Suzanfrank .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Eten bij De Beejekurf is een culinair feestje!
Een fantastische combinatie van smaken en prachtig mooi opgemaakte borden.
De bediening was zeer vriendelijk en attent en zelfs Mathijs, de chefkok liep door het restaurant om te vragen of alles naar wens was.
Voor ons was dit de eerste keer hier maar zeker niet de laatste!
Anne1414 .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Het was een fantastische culinaire ervaring. Van ontvangst tot vertrek heel aardige en goede bediening. Ook de stijl van de inrichting was prachtig. Dit hadden we niet verwacht aan de rand van Venray. In de gerechten zaten prachtige smaaksensaties!
Jose H.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Wij kwamen van Zwolle, moesten naar Echt, hadden ooit van de Beejenkorf gehoord en zijn daar ter afsluiting gaan eten. Het was geweldig: Prijs/kwaliteit al helemaal in orde, het menu, de a la carte gerechten, maar ook de bediening, het vaak gevulde karafje water,de wijnen en koffie met als uitsmijter de huisgemaakte pepermunt, alles was perfect. Wij komen terug, dat is zeker.
De Drie Musketiers M.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Bij dit restaurant in Venray komen we graag en regelmatig terug. De ligging is niet super maar al het andere is dik in orde. Chef Matthijs zet met Tim de prachtigste gerechten op tafel die door Jaymie van mooi wijnen voorzien worden.
Ook deze keer weer gekozen voor 4 gangen verassings menu. Na een smaakvolle amuse komen de eerste gangen op tafel. Mooie visgerechten met heilbot super smaken begeleid door ravioli olijven en meditterane groenten. Tussengerecht met patrijs boterzacht van smaak met een uitmuntende eigen Jus. Zo verschrikkelijk lekker. Hoofdgerecht hertenbiefstuk een verwennerij voor de liefhebber. Geen wonder dat dit Restaurant almaar stijgt in de ranglijsten.
Opnieuw zeer tevreden het pand verlaten.

Marlène K.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
Chapeau voor de kok. We hadden met z'n 15-en een Wowdeal en moesten voor het groepsmenu doorgeven wie wat niet kon of wilde eten. Een hele waslijst hadden we er van gemaakt. Maar zonder concessies te doen aan de gerechten werd met ieders voorkeur rekening gehouden. De bediening wist ook precies voor wie wat bedoelt was. Zonder te vragen kwamen de borden op de juiste plek.
Allemaal erg lekker en goed verzorgd. Prima prijs kwaliteit verhouding. Ook de heerlijke huiswijn had een vriendelijke prijs.
Henk R.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Naar aanleiding van de positieve recenties hier gaan eten.
Bij binnenkomst krijg je meteen al een goed warm gevoel. We hebben ons (wat we eigenlijk altijd doen) door de kok laten verrassen en alles was lekker met verfijnde smaakjes door elkaar. Soms ook verrassende smaak combinaties. Lekker gegeten, spannende (voor mij onbekende) wijnen die heel goed pasten, leuke prettige bediening en goede prijs voor het geheel. Wil hier ook vermelden eens geen rare bedragen voor de koffie + lekkers na.
Freek A.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Wederom heerlijk gegeten bij de Beejekurf! De tongschar met zilte asperges is echt verrassend en smaakt super. Nog nooit zo'n heerlijke aspergesoep gegeten als deze met kokkels en zeekraal. De gekonfijte lamsnek met asperges en peterseliecoulis smaakt fantastisch. Evenals de vis al gaat deze vergezeld van veel saus en smaken. De kazen na zijn goed gerijpt en smaken prima. De bediening is alert en vriendelijk. Topper!
Paivi K.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Niet lang geleden in De Beejekurf gegeten. De avond vanaf aankomst en ontmoeting met de gastvrouw tot vertrek was aangenaam. Het is heel zelden dat alles klopt; ambiance, service en zonder meer het eten. Luxe maar ook wel huizelijk. Ik heb vegetarische menu gekozen; het was heerlijk. Eindelijk een chef die wil iets anders dan "the usual" pasta of portobello maken.
Veerle16 .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
Net restaurant waar je lekker kunt eten. Bediening heeft goede kennis van het eten en drinken. Kok kwam zelf op het eind ook nog aan de tafel. Leuk.
Ze houden goed rekening met je wensen wat juist wel of niet eten.
Noel P.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2014
Voor de eerste keer hier gegeten en als we in de buurt zijn komen we hier zeker terug. Hele mooie locatie, al is de ligging aan een drukke weg minder. De aankleding binnen, de akoestiek, het klopt. Ontvangst door de gastvrouw is goed, vriendelijk maar niet te.
We kozen voor het verassing menu waarbij ik aangaf geen vis te lusten. Jammer is dan wel dat er vis bij het voorgerecht ligt en bij het hoofdgerecht. Was grappig omdat ze het gerecht van mij en met vriendin verwisselde. Een keer wel grappig, tweede keer is wel opvallend. Ik zal niet verklappen wat de gerechten waren maar zowel voor- als hoofdgerecht heerlijk. En als klapper een perfect toetje, super heerlijk. Kortom, een perfecte maaltijd.
Ron T.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2014
Voor de 2 de keer met veel plezier gegeten.
De eerste keer op het gezellige en verzorgde terras. De 2 de keer binnen, dat een verzorgd, schoon en een bepaalde rust uitstraalde.
De bediening zeer aangenaam, attend en zeer ervaren.
De keuken, ja ik kan alleen maar zeggen tongstrelend, met veel smaaksensaties.
Wanneer je het thoillet binnen loopt weet en voel je dat het met de hygiene goed zit.
Lieve mensen,dit is voor mij het ultieme genot van gastvrijheid en kookkunst.
Voor mij op alle vlak een 9 waardig.
Wij komen heel graag terug.
Moniekvtg .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
We zijn hier al vaker geweest en elke keer staan we weer versteld van het lekkere eten. Gister een vier gangen verrassingmenu gehad. Vooraf al lekkere huisgemaakte houmous met crackers en als amuse een bloody mary gazpacho. Vooraf een heerlijke tartaar met basilicum granita, echt super. Tussengerecht was witvis met bietjes en geitenkaas. Het hoofdgerecht was de topper, ree op diverse manieren bereidt. Ik kom uit een jagersgezin dus we eten vaak ree in de herfst/winter maar toch was ik er weer helemaal door verrast. Heerlijk met de zoete appelcompote. En dan het toetje... chocolademousse met mango op diverse manieren. In Venray en omstreken kan er niets aan dit restaurant tippen!
Marjolein J.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2014
Wij hebben hier voor de eerste keer een drie gangen verrassingsmenu gegeten. Heerlijk wat een lekkere smaken. Ook de wiin keuzes voortreffelijk! Bediening vriendelijk en niet té formeel.
Wij komen zeker terug!
Christel P.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2014
met 2 vriendenstellen hier gisteravond gegeten. wij hadden voor 34 euro p.p een 7 gangen wowdeal gekocht. We werden aangenaam verrast. van te voren werd ons gevraagd of er iets was wat we niet lustten. Hier werd dan rekening mee gehouden. Als starter kregen we een gazpacho/ bloody mary. Een heerlijk begin.De bleekselderij erin maakte deze lekker fris. daarna werden we verrast door: sardientje ( niet mijn favoriet, heb ik aan mijn man gegeven) een kreeftensoepje, huis gerookte zalm ( die smolt op je tong), parelhoen, ossenhaas, een gerechtje met quinoa ( viel ietwat tegen, naar mijn gevoel een rare combinatie van smaken), en een heerlijke afsluiter met ijs en aardbeien op diverse manieren bereid.
bij de koffie/thee zaten huisgemaakte friandises. we hebben van 19 uur tot 23;45 uur getafeld.
als ik dan 1 minpuntje moet nemen dan had de avond iets minder lang mogen duren. het was een lange zit. en de lampjes, die wel heel mooi waren, gingen na verloop van een bepaalde tijd uit waardoor je in het donker zat ( buiten). voor het decor heb ik iets minder gescoord omdat het net op een druk kruispunt ligt.
Choubi .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2014
Opvallend goed restaurant in Venray. We hebben gekozen voor een 3 gangen surprise menu. Lekker brood en amuse. Als voorgerecht vissoep en die was heerlijk, erg goed van smaak en goed gevuld met Hollandse garnalen. De vis van de dag was snoekbaars en ik had vooraf aangegeven die wel als surprise te willen hebben en daar werd naar geluisterd. Perfect gegaard. Het toetje was erg lekker, zoet maar niet te. Bij de koffie werden huisgemaakte zoetigheden geserveerd, 4 per persoon, divers en lekker. Zelfs de pepermunt bij weggaan was huisgemaakt. Al met al heel goed eten waar veel aandacht aan werd besteed. Bediening was prima, losjes terwijl de sfeer toch enigszins formeel was. Aanrader !
Jandams .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2014
Tijdens de restaurantweek d.d. 14-03-2014 uitstekend gedineerd alhier: prachtige lende van Iberico-varken met de sukade erbij en een crème van Gruyere-kaas en schuim van peterselie, daarna kalfsrib-eye met runderwang en een lekker dessert voor de somma van € 29,50. Goede wijnen, attente bediening in een mooi en fris etablissement. Chef-kok Paul Frranssen is ongetwijfeld een coming man die een Michelin-ster in de nabije toekomst zal verwerven.
De Drie Musketiers M.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2013
Gelegen in een rustige ietwat vervallen wijk. Het restaurant modern en leuk ingericht met een royaal terras. Op Zondag avond was het hier erg rustig. Bediening leuk en efficiënt. We kozen voor een 6 gangen surprise menu. Prima gerechten oa Makreel, Livar varken, Kabeljouw, schol en Lende. Zowel Vis als vlees met uitstekende garing. Erg tevreden, we komen zeker terug,