De Bauers

Burgemeester Grothestraat 55 3761 CL Soest Nederland Kaart

Over restaurant De Bauers

Koninklijk genieten

Een voortreffelijke locatie op loopafstand van Paleis Soestdijk. Hier kun je koninklijk lunchen en dineren in de weelderig groene omgeving en worden je smaakpapillen automatisch op scherp gezet. Bij Bauers kun je rekenen op moderne gerechten met een klassiek tintje. Ze werken er met oog voor de seizoenen en producten halen ze zoveel mogelijk uit de omgeving. In de zomer ademt het terras een Franse sfeer en kun je hier tot in de late uurtjes blijven hangen.

Meer informatie over restaurant De Bauers

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:30 - 21:00

Herma S.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Voor het eerst en zeker niet voor het laatst gegeten. Werkelijk heerlijk! Bediening zeer prettig, geen 16 jarige tieners. Hadden gekozen voor het verrassingsmenu maar aangezien ik niet een hele makkelijke eter ben, twijfelde ik. Ik mocht meelopen met de bediening die me in een rustig hoekje de gerechten influisterde. Erg gewaardeerd en het menu was makkelijk aan te passen. Flexibel en klantvriendelijk. Toetje was ook hemels. Wil graag het restaurant 1 tip geven: bij de koffie/thee kregen we op een klein schoteltje wat koffieboontjes, 2 in folie verpakte bonbons en een paar mini marsen/ bounties/snickers etc. In mijn optiek doet dat zoveel afbreuk aan het hele diner, eigenlijk kan dat gewoon niet. Bij een kopje koffie of thee hoort een zelfgemaakte bonbon of koekje, al is het maar iets heel kleins, en niet op een schoteltje maar op een bonbonnière of etagère. Komen zeker terug!
Michael L.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
We gaan altijd voor het 5 gangen verrassingsmenu. En het is nooit een verrassing dat de kwaliteit top is. Ronduit weer heerlijk eten. Niet te veel en niet te weinig. Ambiance is warm en gezellig en je kunt elkaar goed verstaan.. Bedankt weer en tot snel.
Smoes1212 .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
2 weken terug bij Bauers geweest en heb daar samen met mijn zus voor het Wild menu gekozen. Dat was een fantastische keuze. De hertenhaas smolt op de tong. En de bijpassende rode wijn maakte de smaak nog intenser. De open keuken, het vriendelijke personeel en de simpele aankleding, maakte het voor mij persoonlijk een sterwaardig restaurant. Ik kom zeker een keer terug om de biefstuk van de koe te proeven.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Gisteren hebben we het 5gangen verrassingsmenu genomen met
bijpassende wijnen.Het menu en de wijnen waren voortreffelijk.
leuke bediening.Echt een aanrader dit restaurant.
Emma P.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Nooit geweten dat er zo'n gezellig restaurant achter de voorgevel schuil ging. Voldoende ruimte tussen de tafels, stijlvol ingericht, prettige akoestiek, grote en kleine porties te bestellen, seizoensgebonden kaart. Borden met aandacht opgemaakt en verrassende smaak/kleurcombinaties. De persoonlijke benadering maakte dat we ons heel welkom voelden.
Willemkooij .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Zoals altijd goed verzorgd en heeeeeerlijk eten.
Heb al een paar keer geschreven op iens over dit restaurant maar het eten is altijd goed.
Dus wat moet ik er nog meer over vertellen.
L. V.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Al meerdere malen hier gegeten maar nu een avondje in de watten gelegd omdat wij een 5-gangen surprise diner gewonnen hadden op de plaatselijke golfclub. Na even gezellig aan de bar te hebben gezeten met overheerlijke Grand Prestiges van de tap daarna culinair verwend. En eerlijk is eerlijk "vooral" hulde voor het feit dat wij ondanks de 5 gangen, wat voor ons vaak als "te zwaar" ervaren wordt wij een heerlijk voldaan gevoel hadden en zeker niets te kort gekomen zijn. Neem daarnaast de prettige ongedwongen bediening en ik zou zeggen "laat u eens verwennen met een dergelijk menu".
Vandijk3 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Vooruitlopend op de introduktie van de nieuwe kaart hebben wij alvast Dutch Angusvlees geproefd bij "De Bauers". Alvorens te worden geslacht om op het bord te belanden wordt dit speciale ras 160 dagen gevoerd met mais en dit komt de smaak beslist ten goede. Top stukje vlees, uitstekend bereid en met aandacht geserveerd. Aan te bevelen !!
Moniquedormans .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Op advies van buren zijn we bij De Bauers terecht gekomen. De cijfers onder de 8 die dit restaurant krijgt vinden wij onterecht. Het eten was heerlijk, de bediening bijzonder vriendelijk en de sfeer in het restaurant is heel prettig. Intiem maar door de opzet van de tafels voelt het heel privé aan. Wij hadden allebei de carpaccio vooraf en als hoofdgerecht een wildtrio. Beide gerechten waren erg goed. Het wild was heerlijk mals en zacht en de smaken waren geraffineerd. Wij zullen hier zeker terugkomen.
Evana146 .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Erg vriendelijke bediening, niet te snel en niet te langzaam. Perfect. Had hertenbiefstuk genomen, botermals. Tafelgenoot had gekozen voor wildzwijn, idem dito. Bavaroise vond ik qua smaak iets tegenvallen. Kom daar beslist nog eens.
Hij-Zij .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Hoorde van bekenden dat Restaurant Bauers intern een en ander had verbouwd en dat dit de sfeer enorm ten goede was gekomen.

Dat wil je dan wel eens met eigen ogen zien! En jazeker het oogt allemaal veel beter en veel frisser.

Zelfs de naam is aangepast naar hoe de klanten het restaurant noemen: "De Bauers".

Gekozen voor het 5 gangen verrassingsmenu en het bijbehorende wijnarrangement.

Heerlijk getafeld en genoten van het door de Chef samengestelde 5 gangen diner, een echte verrassing!

De gastvrouw wist bij het menu een wijnarrangement samen te stellen wat verrassend was qua keuze van landen en soorten.

We hebben heerlijk getafeld en genoten van de goede ambiance.

Ook de koffie en het digestief waren goed verzorgd.

Na afloop was ook de rekening verrassend laag.

De prijs/kwaliteit verhouding van De Bauers is uitstekend.

Al met al een bijzonder aangename avond hier mogen doorbrengen, we kunnen niet wachten op de volgende keer dat wij bij De Bauers zullen gaan eten.
Erwin59 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Gisteravond weer genoten bij De Bauers. Ze hebben een nieuwe naam en logo aangenomen en zijn lekker verfrissend bezig. De naam werd al langer door gasten gebruikt. Als kort voor Restaurant Bauers.
Ongedwongen tafelen is bij Bauers het motto en weer waargemaakt.
Wij komen altijd graag naar dit restaurant van wegen de verschillende duurzame en regionale producten.
de koeien staan om de hoek.
Vriendelijk werden we bij de deur ontvangen en brood van het huis.
Zie je niet veel meer.
Sashimi zijn we beide mee begonnen. Lekker vers en veel !!
Mijn partner had de scholfilet besteld. Mooie ruime portie vis en groente.
Zelf had ik de Tupker tournedos met pepersaus. smullen.
Als dessert nog ruimte voor taartje van witte chocolade mousse en amarenekersen ijs.
Koffie met friandises na.
Tot snel weer.
Nwp .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Kleine tournedos, medium gebakken, besteld. Erbij gezegd dat ik graag wil dat de tournedos ook van binnen voldoende heet is, dat kan immers met de juiste toepassing van de juiste oventechniek, in combinatie met het bakken. De serveerster meldde mij dat inderdaad de oventechniek wordt toegepast.
Op mijn bord verscheen een tournedos die tussen medium en rosé was en van binnen op zijn best lauw. Na melding van dit feit werd de tournedos teruggenomen en verscheen een nieuwe tournedos, en die was van binnen wel voldoende warm. Maar dat kwam doordat deze volledig doorbakken was, en niet medium, zoals besteld. Ook dit weer gemeld maar het zo gelaten, anders zou het een gebed zonder end worden. De vraag is dus nog steeds of er eigenlijk wel een oventechniek wordt toegepast, het lijkt meer op stevig doorbakken als er een tournedos wordt gevraagd die van binnen heet moet zijn.
Wat ik vraag is niet exceptioneel, in Frankrijk krijg je vlees standaard heet van binnen, ook als het rosé wordt gebakken. Althans in de restaurants die in hoofdzaak door Fransen en niet door toeristen worden bezocht.
Dat is ook nodig, om gezondheidsredenen en omdat het simpelweg beter smaakt.
Als dessert verscheen Romanoff ijs met aardbeien. De aardbeien leken niet vers, zeer zoet en leken zo uit een jampot te zijn geplukt. Een scheutje drank ontbrak.
Kortom, een ontgoochelende ervaring. En dat is jammer, want voorheen wat het hier beter.
Het schijnt in Nederlandse restaurants zeer ingewikkeld te zijn om vlees op de juiste wijze te bereiden en over jaren een constant kwaliteitsniveau te handhaven. Het antwoord is: gebrek aan professionaliteit en gemakzucht.
Proeverinderegio .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Recentelijk bij Bauers gegeten. Eerlijk gezegd snap ik alle goede beoordelingen op Iens over dit restaurant niet zo goed. Laat ik beginnen bij de kern van een restaurant: het eten. Het eten is niet vies en ook niet slecht, absoluut niet! Zo kreeg ik bijvoorbeeld een Doradefilet geserveerd die qua garing goed was en goed gefileerd en schoongemaakt was. Dit zijn echter wel meteen de positieve punten. Want voor de prijs die je voor dit gerecht betaalt verwacht je veel meer dan een "oke" gerecht. Opmaak van het bord is boers, lomp en totaal niet meer van deze tijd. Op ieder gerecht krijg je een tak bladpeterselie wat op geen enkele manier bijdraagt aan het gerecht zelf. Groente (snijbonen) gegaard en geserveerd zoals je dat ook zomaar bij je oma zou kunnen krijgen. Grote stukken bloemkool die weinig uitnodigend uitzien om te beginnen aan het gerecht. Als kers op de slagroomtaart krijg je ook nog eens een schaal zompig uitgebakken aardappels, alsof de porties nog niet vullend genoeg zijn. Ook het voorgerecht was in deze lijn. Veel te groot, lomp en lelijk opgemaakt. Als er 30 gram sla op het bord bij de wildproeverij lag, is dit niet overdreven. Ook de presentatie van de wildproducten laat de wensen over. Na twee gerechten zat ik zo vol dat ik weinig trek meer had in een nagerecht.

De begeleidende service was ronduit ondermaats en weinig professioneel. De bediende vond ik niet representatief over komen, gaf geen enkele toelichting op de gedronken wijnen en werkte eerder op de zenuwen dan dat ze een positieve draai aan de beleving van het eten gaf.

Het hele restaurant zelf verdient ook dringend een opknapbeurt. Bij binnenkomst krijg je het idee dat de tijd hier 20 jaar heeft stilgestaan. Restyling van het interieur is dringend nodig. Het oogt nu muf en gedateerd.

Al met al behoorlijk teleurgesteld over mijn ervaring bij Bauers. Ik ging er behoorlijk hoopvol heen gezien de positieve reacties, maar dit komt blijkbaar van een ander publiek. De gemiddelde leeftijd op een avond ligt bij Bauers op zeker 60+ en wellicht speelt dit mee in de beoordeling op deze site. Echter, dit restaurant is voor jonger publiek een behoorlijke deceptie. Qua smaak is het echt niet verkeerd, maar de gehele ambiance, opmaak van de borden, service en vooral de prijs-kwaliteitverhouding!!! kan echt niet meer. +-40 euro voor een voorgerecht en hoofdgerecht van deze kwaliteit is echt buitensporig!
Roos R.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2015
Restaurant Bauers in Soest is zeker een aanrader om gewoon een keer lekker te eten. Wij hebben gebruik gemaakt van het 5 gangen verrassings-menu en ja! Dat is lekker tafelen. De wijn (rioja) die wij hadden genomen smaakte goed, de bediening was vriendelijk, zeer attent en lette goed op. Kortom een heerlijke avond gehad. Nog wel een tip voor de keuken, de gerechten waren wel wat aan de zoute kant.
Jos K.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2014
Meerdere keren gebruik mogen maken van de gastvrijheid bij Bauers. Nu weer aangenaam getroffen door het goede eten. Gedreven keukenbrigade, attente bediening!
Willemkooij .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2014
Wederom weer heerlijk gegeten bij Bauers..
Zeer goed verzorgt en vriendelijk personeel.
Kom hier zeker weer terug.
Willem Kooij Maartensdijk
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2014
Hier onze bongo ingewisseld. Daar krijg je een 5 gangen verrassingsmenu. De prijs/kwaliteit was goed in balans. Als je rekening houdt dat ze nog een marge aan bongo kwijt moeten dan klopt het wat je krijgt. Netjes geserveerd en variatie in smaak. Service is netjes en beleefd. En een erg fijn terras buiten.
Samenzijn .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2014
Wij waren voor het eerst bij Restaurant Bauers en waren aangenaam verrast. De ontvangst, de bediening, de mooi gedekte tafel en het heerlijke eten van perfecte kwaliteit en smaak hebben van onze avond een feestje gemaakt! De mooi opgemaakte en rijk gevulde borden waren een lust voor het oog. Een aanrader en het was voor ons een uitstekende keuze om de 20e verjaardag van onze zoon te vieren onder het genot van een heerlijk glas witte wijn!
Maghetietsjemeerzijn .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2014
Kennissen hadden ons dit restaurant aanbevolen vanwege de uitstekende steaks en de prettige sfeer. We kozen beiden voor de Steak Bauers. Die kwam en zag er goed "boers" uit: veel gebakken champignons en spekjes. De kwaliteit van het vlees vonden wij matig (wel goed mals maar niet bijzonder op smaak). Het garnituur was ok, al vonden wij de dressing over de salade echt te zoet. Daarover een vriendelijke opmerking makend werd die onaardig afgedaan met "andere gasten vinden dat lekker". De bediening was overigens heel attent.
De open (trouwens vrij dure) wijn (we namen witte wijn) was ok, niet speciaal. Eigenlijk vat dat ons beeld samen: ok, maar niet speciaal.