De Bataaf

Veerdijk 39 1531 MS Wormer Nederland Kaart

Over restaurant De Bataaf

Intiem dineren in De Bataaf

Het monumentale pand stamt uit 1894 en is idyllisch gelegen aan het water van Wormer. Laat je verwelkomen in een prachtig grote ruimte met hoog plafond en een houten vloer. Door het authentieke interieur ontstaat er een intieme sfeer voor een perfect diner.
Het heerlijk gevarieerde menu is zo gemaakt dat er voor ieder wat wils tussen zit, ook voor de kleintjes!

Meer informatie over restaurant De Bataaf

Maandag t/m Woensdag 11:00 - 00:00
Donderdag 11:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 11:00 - 02:00

• Af te huren , Airconditioning , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
r.pereira.do.tanque .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Yuri S.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Erg smakelijk gegeten, goede prijs/kwaliteits verhouding. Leuke tent en vriendelijke bediening.We gaan zeker hier nog eens eten.
Netty S.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Vorige maand gegeten vind de prijs/kwaliteit totaal niet overeenkomen. Ik bestelde 'Oosterse gamba's met oosterse groenten. Ik kreeg een bord met veel mie, hier en daar een stukje groente en een heel klein sate stokje met 4 gambaatjes eraan waar geen kraak of smaak aanzat !!! Voor 18,50 vind ik dit zeer matig !! Ben geen grote eter maar dit was echt veel te weinig tenzij je mie zonder iets lekker vindt. De rekening voor ons viertjes viel vies tegen. Voor ons geen De Bataaf meer !!!
Coockie78 .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Voor de 2e keer hier gegeten, eerst met vriendinnen en nu met mijn vriend. Het was heerlijk rustig op maandagavond, waar we vorige keer wat langer hebben moeten wachten tussen de gerechten door, was dat nu totaal niet het geval. Vriendelijke service, mooie entourage en heerlijk gegegeten.. Ik zit nog steeds vol ;-)
Angelique B.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Op deze regenachtige zondag wilden we toch even de deur uit. We hebben vorig jaar zomer al eens geluncht bij de Bataaf en dat wilden we nu weer doen. Op zondag 11.30 uur is het nog niet zo druk dus we konden zitten waar we wilden. We kozen voor de clubsandwich met kip, de pompoensoep en het landbrood met Van Dobbe kroketten. De clubsandwich is goed belegd met kip, ei, spek, kaas, tomaat, komkommer en erbij krijg je een lekker bakje nachos chips. De sandwich bestaat uit dikke plakken maïsbrood. Als lunch absoluut een aanrader (voor de flinke trek). De pompoensoep is lekker voor de vegetariërs maar door de room die gebruikt wordt om de smaak te verzachten wordt de smaak van de pompoen wel minder. Het landbrood (ik koos voor bruin) was heerlijk. Twee flinke kroketten en twee dikke plakken brood leveren een pittige lunch op.
Algemeen: zorg dat er meer op de kaart te kiezen is voor de vegetariërs. Bij de sandwiches etc is niets vegetarisch. Alleen de salades en de soep. Helaas is het bij vele restaruants zo dat de vegetariër het moet zoeken in de salade en de soep en dat is jammer. Je wilt ook wel eens iets anders kunnen kiezen dan altijd uit deze twee opties. Er zijn genoeg mogelijkheden om vegetarische sandwiches te maken.
Bediening adequaat en vriendelijk, het restaurant oogt schoon, toiletten zijn ook schoon (zorg alleen dat het licht niet iedere 10 seconden uitgaat)
Hvvelzen56 .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Het eten was prima (garnalencocktail deed me denken aan vroeger) evenals de bediening.
De locatie was erg lawaaierig. Wij konden geen normaal gesprek voeren zonder onze stemmen te moeten verheffen.
C.munnik3 .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Een aparte menu kaart voor klanten van Albert Heijn doet vreemd aan. Juist je eigen kaart aanbieden getuigd van durf en geloof in eigen aanbod.
B-groeneveld .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Heerlijk gegeten, keuze uit 3 voor 3 hoofd en 3 nagerechten , heel vriendelijk geholpen en lekker aan het water gegeten, echt een aanrader!
Bela P.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Vandaag geluncht. Matige lunch, Caesar salade eigenlijk smakeloos , ook geen lekkere sla, nauwelijks dressing. Clubsandwitch , ook eigenlijk smakeloos zowel met zalm als net kip. Het mist echt de Touch van Smaak. Bediening kwam moeilijk om gang, duurde erg lAng boor het drinken kwam, dit ging later beter. Bediening sprankeld niet, aardig daar is ook alles mee gezegd.
Balando .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Met de ah-actie gegeten op een pracht locatie aan de Zaan. Hoewel het erg druk was , verliep alles keurig. Het was veel te warm voor de vegetarische soep maar die kon probleemloos ingeruild worden voor een heerlijke geitenkaas salade.Voorgerechten waren erg lekker en vers. De pompoenrissotto was wat flets van smaak maar de zalm was een mooi stuk vis. Service was heel goed. We konden het dessert inruilen voor een kopje koffie en we waren de actiekaart vergeten. Ach, breng maar een keer langs. Top service op een toplocatie
Ladyperu01 .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
De gerechten waren uitstekend, alleen de pompoenrisotto was een sof voor mijn vriendin, de zalm, pompoensoep, garnalencocktail en carpaccio waren geweldig, ook de runderbavette, de desserts dame blanche en gateau chaud waren geweldig.
Er was een zeer slecht nadeel, de tijd tussen het serveren tussen de gerechten en drinken duurde wel bijna 1 uur, zodoende waren we van 18.15 tot 22.00 Men probeerde wel een ne ander goed te maken, mijn vriendin mocht een andere plate uitzoeken voor de pompoenrisotto, we kregen gratis water en men bood wel excuus aan, het was in eens erg vol en druk , mensen kwamen wel met tien man tegelijk binnen en de personeelsbezetting had hier op gerekend.
Maar we zullen het nog wel een keer over doen op mindere warme dagen en in het nazeisoen.
Toch een geslaagde avond.
Ronald H.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Gezellig restaurant.
Het eten is prima,carpatio beetje aan de taaie kant maar wel smaakvol.
Hoofdgerecht goed van smaak met rozenveld aardappeltjes en patatjes
Toetje zeer lekker met vers gebrande amandelen
Er was ook live muziek de jongeman zong erg goed .

Wat wij wel jammer vonden is dat de bloemetjes op tafel helemaal verlept waren .
ZaanseSanne .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Heerlijk in het zonnetje aan het water gezeten. Eten was prima in orde en ook het dessert was erg lekker. Bediening was erg vriendelijk, maar ze mogen de jonge dames écht wel even bijscholen als het gaat om de inhoud van de kaart. Bij de vragen wat getrancheerde runderbavette was en of de gateau chaud inderdaad chocolade bevatte, kregen we twee keer schouderophalend het antwoord: "Geen idee". Als serveerster hoor je toch te weten wat er op de kaart staat. Anders gewoon even netjes navragen bij iemand die het wel weet, maar ook dat gebeurde niet. Uiteindelijk maar gegoogeld. Beetje treurig...
Coockie78 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Gister bij Bataaf gegeten met de AH restaurant voucher. We zouden eigenlijk met z'n 4-en zijn, maar helaas is 1 van ons ziek geworden. We hebben toch besloten 2 vouchers te gebruiken en met z'n 3-en voor het "AH-actie menu" te gaan, een 3-gangen menu voor €34,50. Waarvan we er dus 2 betaald hebben. 3 keuzes voor, 3 keuzes hoofd en 3 keuzes nagerecht. Alles smaakte heel erg lekker en de service was goed.
Enige minpuntje was dat we wel erg lang op ons hoofdgerecht hebben moeten wachten. Maar misschien kwam dat omdat we eerst buiten zaten voor een drankje en het voorgerecht en daarna binnen zijn gaan zitten omdat het wat frisser werd?! Daar is iets mis gegaan in de communicatie geloof ik?!
Maar al met al een super leuke avond gehad en heerlijk gegeten. Mooie plek aan het water en een mooi restaurant, zeker voor herhaling vatbaar.
Amulder48 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Mooie locatie. Goede sfeer. Het eten was erg lekker en werd heel fraai opgediend. De bediening is vriendelijk en ontspannen. Het wachten tussen de gangen duurde mij iets te lang. Gelukkig was ik in prettig gezelschap.
Charissie1989 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Wij hebben samen heerlijk gegeten gisteren avond. Door middel van de ah actie. De kaart is kort maar duidelijk! De garnalencocktail was echt super heerlijk!! Recept is welkom haha. Erna een stukje zalm met wat lekkere dingen erbij. Niet te veel maar echt voldoende. En tot slot een heerlijk toetje. Service was prima. En een gezellige en goede sfeer. Zeker een aanrader. Het was voor ons totaal de 3e keer dat we er hebben gegeten.
Michel.kossen .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Goed eten , leuke ontvangst , mooie en ruim opgezette zaak . Een voordeel i ook het gratis parkeren . Goede uitleg van het aangeboden menu . Ook het sanitair was netjes en schoon .
Koos K.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
op 7-8-2016 gegeten bij de bataaf. alles was eigenlijk prima, alleen het volgende:
met 4 volwassen 1 bakje gebakken pieper en zakje friet is wat weinig, maar ja er wordt veel weggegooid. maar als je nog wat extra friet vraag staat er 2,50 extra op de rekening. beetje kinderachtig. en voorlopig geen bataaf meer
Linda E.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Echt heerlijk gegeten bij de Bataaf!
De sfeer en service was erg goed. Je krijgt de gerechten niet achter elkaar aan geserveerd wat ook erg fijn is! Zeker een aanrader dus!
Maaike O.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Het eten was goed. De tijd tussen de gangen duurde veel te lang. Prijs/kwaliteit is niet in verhouding. Kipsate voor 18,50 is vrij duur voor wat je krijgt.