De Bataaf

Veerdijk 39 1531 MS Wormer Nederland Kaart

Over het restaurant De Bataaf

Intiem dineren in De Bataaf

Het monumentale pand stamt uit 1894 en is idyllisch gelegen aan het water van Wormer. Laat je verwelkomen in een prachtig grote ruimte met hoog plafond en een houten vloer. Door het authentieke interieur ontstaat er een intieme sfeer voor een perfect diner.
Het heerlijk gevarieerde menu is zo gemaakt dat er voor ieder wat wils tussen zit, ook voor de kleintjes!

Meer informatie over restaurant De Bataaf

Lang

Jouw recensie over het restaurant De Bataaf

Martijn K.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2018
Onbegrijpelijk dat er nog steeds niks veranderd na alle kritieken. Nog steeds lang wachten op je drankje en eten. Men wilt hier waarschijnlijk geen geld verdienen. Er hangt een slecht vibe om het personeel. Misschien eens schoon schip maken en de rotte appels eruit?
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2018
Slechte service. Lang wachten. Personeel heeft geen hart voor de zaak. Lekker eten en mooie locatie. Doodzonde dat personeel niet snapt hoe om te gaan met klanten. Schreeuwen tegen elkaar over het terras en laten je zelfs 20 min wachten op je drankjes. Als je hier perse wilt eten trek dan maar drie uur uit voor een sateetje.
Kylian K.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Na een tijdje weer wezen eten bij de Bataaf, was helaas weer een tegenvaller.
Ribs waren erg taai en wachttijd veel te lang.

Zaak met super veel potentie, de locatie is top en het pand is prachtig. Helaas laten het eten en de bediening te wensen over.
Briljant .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2018
Met vriendin toch maar weer eens geprobeerd want de locatie is fantastisch .We hadden beide zin in iets kleins en onze keuze viel op een kipsate.Het was het lange wachten zeker niet waard.De marinade zag er geel uit en het geheel was onsmakelijk.Beslist de laatste keer.Volgende keer maar weer naar De Huiskamer in Wormer.
De Glazen P.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2018
Absoluut onder de maat op alle gebieden. Dus echt geen aanrader. Jammer want in het verleden was het er goed eten. Er is iets gebeurd wat ten koste is gegaan van de kwaliteit. Dat gaat klanten kosten.
Anouk K.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
Hoofdgerechten waren op zich niet verkeerd. Bediening was goed.Wel kleine porties en aan de prijs.Bijgerechten waren ronduit slecht..te hard gebakken patat.Laten we het over de salade maar helemaal niet hebben...prijs kwaliteit verhouding klopt gewoon niet..jammer...Gezellige tent , maar ga hier de volgende keer alleen nog maar naar toe voor een drankje..
Janjaap Z.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Jammer van de mooie locatie want de bediening heeft weinig oprechte aandacht voor de klant. Bedelen om een menukaart, ongeïnteresseerde houding.
Injo .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Op een mooi zondag, op het terras stonden maar een aantal tafels en stoeltjes, even voor een kop koffie met iets lekkers plaatsgenomen. Al vele malen hier teleurgesteld, maar ja een mooi locatie aan het water is het wel. Allereerst hebben we er een half uur gezeten en al een aantal keren voorbij gelopen, alvorens de (chagrijnige) serveerster onze bestelling kwam opnemen. Afijn, koffie met gebak, daar hadden we zin in. Na 20 minuten nog niets, terwijl er bijna niemand op het terras zat. Even een van de medewerkers aangesproken, waar onze bestelling bleef. Ja, ja het kwam er zo aan. Na 10 minuten, nog niets. Nu was het echt genoeg, bij elkaar 1 heel uur op een kop koffie met gebak gewacht. Wat een waardeloze tent, dit was echt de laatste keer. Als je zo met je klanten omgaat!!!!
Annelies E.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
In een opwelling op een mooie, warme donderdag avond besloten we op het terras bij de Bataaf te eten. De locatie is perfect, maar het eten viel tegen. We wilden alleen een hoofdgerecht. Mijn vriendin is vegetarisch en er was maar heel weinig keuze voor haar. Ik nam de kip saté. De smaak van de kip was niet bijzonder maar oké, maar er waren ook wat rode/roze stukken. De ober verzekerde ons echter dat de kip wel gaar was (ik ben ook niet ziek geworden). Om de patat moesten we vragen, want die kwam niet gelijk met ons hoofdgerecht. De patat was lauw. Wat ik aan groente kreeg (iets zoet-zuurs, wel passend bij de kip saté), leek uit een potje te komen en smaakte niet lekker. Toen we ten slotte de rekening vroegen, kregen we alleen het bedrag te horen, niet het bonnetje. Daar moesten we apart om vragen. Al met al een prima locatie om op een warme dag een biertje of wijntje te drinken, maar niet om te dineren. Voor dezelfde prijs zijn er meer restaurants in de Zaanstreek waar je veel beter kunt eten.
Petra B.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
door alle bedrijfskerstborrels was het erg rumoerig maar wel super gezellig, we hebben er niet teveel last van gehad.
kwaliteit en prijs was goed in verhouding (AH bonnen is 3 keuze menu)
dank aan het leuke personeel, kortom gezellig, goed eten en we komen binnenkort weer!
Ruth P.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Eten bij de Bataaf, is altijd een culimaire hoogte punt. De bediening was top. De sfeers was fantastisch. Een aanrader voor een ieder
Yuri S.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Erg smakelijk gegeten, goede prijs/kwaliteits verhouding. Leuke tent en vriendelijke bediening.We gaan zeker hier nog eens eten.
Netty S.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Vorige maand gegeten vind de prijs/kwaliteit totaal niet overeenkomen. Ik bestelde 'Oosterse gamba's met oosterse groenten. Ik kreeg een bord met veel mie, hier en daar een stukje groente en een heel klein sate stokje met 4 gambaatjes eraan waar geen kraak of smaak aanzat !!! Voor 18,50 vind ik dit zeer matig !! Ben geen grote eter maar dit was echt veel te weinig tenzij je mie zonder iets lekker vindt. De rekening voor ons viertjes viel vies tegen. Voor ons geen De Bataaf meer !!!
Coockie78 .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Voor de 2e keer hier gegeten, eerst met vriendinnen en nu met mijn vriend. Het was heerlijk rustig op maandagavond, waar we vorige keer wat langer hebben moeten wachten tussen de gerechten door, was dat nu totaal niet het geval. Vriendelijke service, mooie entourage en heerlijk gegegeten.. Ik zit nog steeds vol ;-)
Angelique B.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Op deze regenachtige zondag wilden we toch even de deur uit. We hebben vorig jaar zomer al eens geluncht bij de Bataaf en dat wilden we nu weer doen. Op zondag 11.30 uur is het nog niet zo druk dus we konden zitten waar we wilden. We kozen voor de clubsandwich met kip, de pompoensoep en het landbrood met Van Dobbe kroketten. De clubsandwich is goed belegd met kip, ei, spek, kaas, tomaat, komkommer en erbij krijg je een lekker bakje nachos chips. De sandwich bestaat uit dikke plakken maïsbrood. Als lunch absoluut een aanrader (voor de flinke trek). De pompoensoep is lekker voor de vegetariërs maar door de room die gebruikt wordt om de smaak te verzachten wordt de smaak van de pompoen wel minder. Het landbrood (ik koos voor bruin) was heerlijk. Twee flinke kroketten en twee dikke plakken brood leveren een pittige lunch op.
Algemeen: zorg dat er meer op de kaart te kiezen is voor de vegetariërs. Bij de sandwiches etc is niets vegetarisch. Alleen de salades en de soep. Helaas is het bij vele restaruants zo dat de vegetariër het moet zoeken in de salade en de soep en dat is jammer. Je wilt ook wel eens iets anders kunnen kiezen dan altijd uit deze twee opties. Er zijn genoeg mogelijkheden om vegetarische sandwiches te maken.
Bediening adequaat en vriendelijk, het restaurant oogt schoon, toiletten zijn ook schoon (zorg alleen dat het licht niet iedere 10 seconden uitgaat)
hvvelzen56 .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Het eten was prima (garnalencocktail deed me denken aan vroeger) evenals de bediening.
De locatie was erg lawaaierig. Wij konden geen normaal gesprek voeren zonder onze stemmen te moeten verheffen.
c.munnik3 .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Een aparte menu kaart voor klanten van Albert Heijn doet vreemd aan. Juist je eigen kaart aanbieden getuigd van durf en geloof in eigen aanbod.
b-groeneveld .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Heerlijk gegeten, keuze uit 3 voor 3 hoofd en 3 nagerechten , heel vriendelijk geholpen en lekker aan het water gegeten, echt een aanrader!
Bela P.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Vandaag geluncht. Matige lunch, Caesar salade eigenlijk smakeloos , ook geen lekkere sla, nauwelijks dressing. Clubsandwitch , ook eigenlijk smakeloos zowel met zalm als net kip. Het mist echt de Touch van Smaak. Bediening kwam moeilijk om gang, duurde erg lAng boor het drinken kwam, dit ging later beter. Bediening sprankeld niet, aardig daar is ook alles mee gezegd.
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Met de ah-actie gegeten op een pracht locatie aan de Zaan. Hoewel het erg druk was , verliep alles keurig. Het was veel te warm voor de vegetarische soep maar die kon probleemloos ingeruild worden voor een heerlijke geitenkaas salade.Voorgerechten waren erg lekker en vers. De pompoenrissotto was wat flets van smaak maar de zalm was een mooi stuk vis. Service was heel goed. We konden het dessert inruilen voor een kopje koffie en we waren de actiekaart vergeten. Ach, breng maar een keer langs. Top service op een toplocatie