Walstraat 15 7511 GE Enschede Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Basis

Maandag en Dinsdag Op reservering gaan wij graag voor u open!
Woensdag t/m Zondag vanaf 17:00

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
9,1
Voordelig
Alpha2016 .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Gisteravond voor het eerst hier gegeten. De inrichting is leuk en vlot en het concept is een goede toevoeging voor Enschede. De bediening is vriendelijk en oprecht geïnteresseerd. Echter, het lijkt erop dat het restaurant een redelijk drukke zaterdagavond niet aankon. Het duurde lang voordat de gerechten kwamen en op meerdere tafels waren lege glazen te zien en moesten gasten hun best doen om een nieuw drankje te vragen. Het eten was zwaar teleurstellend: de garnalenkroketten en het herfsttuintje waren niet op smaak en erg simpel. Ook de hoofdgerechten ontstegen niet het Allerhande-niveau. De vis was daarnaast al teveel afgekoeld. Erg jammer dat dit restaurant er niet in slaagt om het aardige concept kwalitatief goed door te voeren. Advies is een uitbreiding in de keuken en bediening door te voeren en iets te doen waardoor de gelegenheid minder rumoerig wordt.
Sandra D.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Heerlijk gegeten, leuk concept waarbij we gerechtjes konden delen. Soepje vooraf viel wat tegen, maar salade, hoofdgerechten en toetje waren heerlijk. Bediening was vriendelijk en professioneel!
Alexandra T.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Uit eten genomen worden door je vriend is altijd een feest, maar bij De Basis al helemaal! Op eerste gezicht een super lief ingericht restaurantje. De Basis werkt met een heel leuk concept, waarbij je lekker veel eten kan delen. Zo zijn de voorgerechten op basis van 2 personen en kies je wel je eigen hoofdgerecht maar wat je daarbij eet kun je weer zelf kiezen en delen. Heb je bijvoorbeeld zin in een stampotje bij je vlees, risotto of toch gewoon gebakken krieltjes. Het eten was daarnaast allemaal geweldig opgemaakt en smaakte net zo lekker! Alles bij De Basis wordt zelf bereid door de eigenaar en zijn vrouw en is vol van smaak. De service is daarnaast helemaal super, erg gezellig en gastvrij. Je ziet dat het stel passie heeft voor wat ze doen. Ten slotte is de prijs kwaliteit verhouding heel goed! Je karaf met water wordt zonder te vragen bijgevuld. Echt een bijzonder plekje om nog eens terug te komen!
Remon O.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
De bedoeling was om snel even een daghap in de stad te doen met vrienden. Liepen wij hierlangs om een blik op de kaart te werpen. Al snel kwam er iemand van het team naar buiten om uit te leggen hoe hun concept werkt. (Shared dining en veel ingrediënten uit de streek) Dat werd met zoveel enthousiasme gedaan dat wij al erg snel om waren.

Na het bekijken van de kaart toch maar gekozen voor een verrassings menu van 4 gangen incl. 3 bijpassende wijnen en koffie.

Eerst een plank met grote plakken brood met boter, olie & zout en knoflooksaus om bij onze reeds bestelde fles wijn te nuttigen. Ook werd er zonder te vragen een karaf water met komkommer smaak op tafel gezet (deze werd uiteraard niet op de rekening gezet)

Toen begon het feest pas echt. Heerlijke gerechten gehad met bijzondere smaken en in overvloed!
Aangezien 1 gast niet veel luste, dus ook niet de heerlijke paprika soep en de bediening dat meekreeg werd er voor hem nog snel een klein voorgerecht gemaakt (patat speciaal)

Na het hoofdgerecht werd al direct aangeboden de niet opgegeten spare ribs en sucadelappen in een "doggy bag" te doen.

Al met al een onverwacht geweldige avond gehad met heerlijk eten en een geweldig team waarvan af straalde dat ze genieten van hun werk!

Tot snel!
Remon O.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016

Tot snel!
Rob W.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Het eten was verrassend en heerlijk! Een enthousiaste gastvrouw en chef leiden ons door een heerlijke verrassingsmenu! Onze eerste keer bij De basis is zeker niet onze laatste keer!
Mila N.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
We hebben fantastisch gegeten vanavond. Alles vers en smaakvol. Heel erg leuk om gerechten met elkaar te delen, want kiezen van deze heerlijke kaart is bijna onmogelijk. M'n absolute favorieten waren de garnalen en de cheesecake! En de service, fantastisch. Goede uitleg over alle gerechten. Dit restaurant is echt een aanrader als je van lekker eten houdt.
Wat fijn dat jullie een leuke avond gehad hebben.
Heel graag tot een volgende keer.

Met vriendelijke groet,

Restaurant De Basis
Wijnand G.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Leuk restaurantje midden in de binnenstad van Enschede. Gekozen voor een verrasingsmenu. Garnalen nog nooit zo lekker gegeten. Top was ook de champignon dordogne , man man man wat lekker. Heel attent personeel, goede bijpassende wijnen, uitstekend.
Hartelijk dank voor de leuke recensie!
Heel graag tot een volgende keer.

Met vriendelijke groet,

Restaurant De Basis
JJannink .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Gisteravond hebben we in dit leuke en smaakvol ingerichte restaurant voortreffelijk gegeten. Op aanraden van een zeer enthousiaste gastvrouw werd ons een vier gangen diner inclusief wijn/bier arrangement aangeraden. De gereserveerde gerechten waren van een hoog culinair niveau. Het is erg leuk om met een gezelschap diverse gerechten te kunnen proeven. De eigenaren laten zien en merken dat ze passie hebben voor het vak en ze weten exact waar ze het over hebben. Met restaurant De Basis heeft Enschede er een zaak bij gekregen waar men de hele avond kan genieten van ware smaaksensaties en verassende combinaties.
Hartelijk bedankt voor deze geweldige recensie!
Hopelijk tot snel!

Kees1975 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Leuk concept waarbij je de gerechten deelt met de tafelgenoten. Verrassingsmenu was goed, vooral het tomatensoepje en het langzaam gegaarde buikspek vond ik top. Prima wijnarrangement, fijn decor en een relaxte sfeer. Dit samen met het enthousiasme van gastvrouw en kok maakt dit restaurant een echte aanrader voor een gezellige avond.
Hartelijk bedankt voor deze mooie recensie.
Graag tot de volgende keer!

Remco V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
We waren vanavond de enige gasten wat onbegrijpelijk is gezien wat we op ons bord kregen. Mooie smaakcombinaties en niet te zwaar. We hebben, gezellig samen, gerookte makreel salade en ossenhaaspuntjes op met verse groentes. Echt verrukkelijk! Omdat het verder niet druk was kregen we de volle aandacht van de gastvrouw en de kok die voor ons een heerlijk dessert op tafel toverde. Een combinatie van verschillende desserts van de kaart. Echt een feest voor de smaakpapillen. Niet te zoet en in mooie bescheiden porties. Echt een aanrader voor iedereen die Enschede bezoekt.
Hartelijk bedankt voor deze mooie reactie op ons restaurant! Hele fijne vakantie nog toegewenst. Met vriendelijke groeten,

HenkVr .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Een geweldig restaurant! We hebben met ons gezin, 2 volwassenen en 3 kinderen (16, 19 en 22 jaar) heerlijk gegeten. We hebben gekozen voor het verassingsmenu en hadden hierbij de mogelijkheid om voorkeuren aan te geven. Niet alleen de spareribs waren super, ook de andere gerechten waren zeer smaakvol. Ook het dessert was zeer uitgebreid. Doordat het wat rustig was (zondagavond in de vakantieperiode) hadden we wat meer tijd om met de eigenaars te praten: hartelijke mensen. De inrichting is trendy, fris. Kortom een ongedwongen sfeer, een voortreffelijke maaltijd. Een perfect avondje uit.
Hartelijk bedankt voor deze geweldige recensie!
Heel graag tot snel.

Willemijn R.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Fantastische sfeer en geweldig lekker eten. Absolute aanrader! Hoop snel weer aan te mogen schuiven bij dit smaakvolle en unieke restaurant.
Wat leuk om te horen dat je lekker gegeten hebt! :)
Heel graag tot snel.

Albert R.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Super leuke locatie aan de Walstraat!
Het concept is net wat anders dan gewone restaurants, het eten delen met je tafelgenoten!
Erg gezellig gezien ik toch altijd van anderen wil proeven :)
Super lekker gegeten er hangt een gezellige atmosfeer en de mensen die er werken zijn erg aardig en behulpzaam.
Wat leuk om te horen dat je een leuke avond hebt gehad gisteren!
Wij vonden het ook gezellig.

Graag tot snel!

Groeten,