De Basiliek

4-A Korte Houtstraat 2511 CD Den Haag Nederland Kaart

Over restaurant De Basiliek

Sfeervol en klassiek

In De Basiliek geniet je van een internationale keuken met mediterrane invloeden. De gerechten hebben een exclusieve look & feel, maar de sfeer is lekker huiselijk. Het enthousiaste team zorgt voor een culinaire avond in een ontspannen omgeving. Een aanrader!

Meer informatie over restaurant De Basiliek

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Vrijdag 12:00 - 22:00
Zaterdag 18:00 - 22:00

Peter D.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
We waren wat sceptisch toen we de menukaart zagen maar werden bijzonder verrast door de heerlijke gerechten.
Erg fijn van smaak en zelfs de groentes waren erg lekker terwijl deze vaak als vulling en kleur toegevoegd worden.
Het personeel is erg betrokken en vriendelijk.
We hebben een heerlijke avond gehad !
Valentine_Wikaart .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
vandaag de Basiliek bezocht. genoten van het Marktmenu. de bouillon bij de inktvis van het voorgerecht was te lekker om niet helemaal op gegeten te worden, de fazant van het hoofdgerecht was mooi gegaard en de opmaak was kleurijk. vooral de zuurkool was de moeite waard. Het dessert was moi op maat en erg lekker. samen met de gastvrije bediening meer dan de moeite waard.
Minke D.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Hadden om 20:30 een tafel gereserveerd en konden pas om 20:50 terecht. Niks aangeboden voor het lange wachten. Eten was goed alleen de groentes waren koud. Vroeger was de basiliek veel beter, nu veel meer gehaaste tent. Jammer!
Anouk H.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
De service was geweldig, het eten was verukkelijk en we hebben een enorm gezellige avond gehad! Het was absoluut een top ervaring en ik ga zeker vaker terugkomen!
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Ook leuk om een keer aan de bar te eten. Eten en drankjes blijven van dezelfde goede kwaliteit. Dit keer vooraf een heerlijke coquilles bonbons op een bijzonder mooi opgemaakt bord. Het hoofdgerecht was een stukje verse zeeduivel. We blijven terugkomen.
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Gezellig ontvangst met glas rosé bubbels en heerlijke grote olijven in een warme, drukke en sfeervolle omgeving. De verschillende voorgerechten waren mooi van presentatie en top van smaak. De hoofd- en nagerechten waren van dezelfde goede kwaliteit. Let op dat de porties van het hoofdgerecht niet te klein gaan worden. We blijven jullie aanbevelen en dan heb ik zelf nog het geluk om woensdag weer te mogen komen dineren.
Ton B.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
tafel voor vier buiten gekozen met enige twijfel over deze keuze. werd opgemerkt door eigensaar die terstond de terrasverwarming inschakelde. werd ineens een heerlijke plek einde september. menukaart is voor veel smaken een oplossing en in overleg ook vegetarisch en/ of glutenvrij. Top. Zo hoort het. Onze keuze: bloemkoolsoep vooraf is een aanrader. lamskoteletjes en de steaks waren uitstekend. let op: standaard wordt medium/ rare geserveerd. Een van de disgenoten was niet helemaal tevreden over de malsheid van de steak en kreeg zonder enig commentaar een nieuw bord geserveerd. SERVICE!! De wijnen zijn uitstekend evenals de keuzemogelijkheden. Prijs per glas zou iets lager leuk zijn. Ambiance is uitstekend. Bediening zeer charmant en alert .Aanrader. Parkeren op 200 meter is ook mooi meegenomen ondanks het gehanteerde tarief.
Archi L.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Prima gegeten! Vooraf overheerlijke coquille bonbons (aanrader!) met een glas pinot grigio van Masi (I) en als hoofdgerecht prima steak frites met cabernet sauvignon van Colombia Crest (USA). Vriendelijke bediening, leuke sfeer. Kijk al uit naar de volgende keer!
Anju G.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Wat begon als een leuk ontvangst veranderde snel in een nachtmerrie. Ze weten niet wat een totaal vega is maar wel veganistisch, heel apart als je al een tijdje mee loopt. Communicatie was slecht, de eigenaar liep haar personeel af te zeiken naar ons, dat zij dom was om 2 Peperstellen te brengen ipv zout. Kat in de zaak werd aangehaald zonder handen te wassen. Schub van vis in mijn steak, heel apart. Vervolgens maar de rekening gevraagd. Geen excuses aangeboden van team Basiliek, nooit meer! Eten was overigens erg bitter.
MauPet2010 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Al sinds 2011 komen wij als we Den Haag bezoeken in dit gezellige, knusse restaurant.
Daar wij goede ervaringen hiermee hadden besloten we om dinsdag 16-8 na in Delft getrouwd te zijn hier 's avonds te gaan dineren.
Wederom prima, goede variatie op de kaart. Mijn vrouw begon met coquille-bonbons en ik had de Iberico ham, beide zeer goed dus mijn verbazing was groot toen ik de andere dag op iens en tripadvisor een recensie las over deze Iberico ham dat deze zo slecht moest zijn. Ik heb mijn spreekwoordelijke vingers erbij afgelikt (heb het zaterdag 20-8 wederom besteld en ervan genoten). Ook de rest wat we deze twee dagen te eten kregen was prima (mijn vrouw lamsrack en steak, ik kip cajun met gamba's en nog een zeetong). Over de bediening ook niets te klagen, gezellige gastheer (en de tweede keer gastvrouw) wij komen zeker volgend jaar weer terug.
Evelien B.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Voor een simpel hapje eten is dit restaurant fantastisch. Het is laagdrempelig en het eten is er heerlijk! Klein terras buiten voor een warme zomerdag.
RoelMan .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Zeer goed gegeten bij de Basiliek. De gerechten waren mooi opgemaakt en duidelijk bereid met verse ingrediënten. Vooral de vis van de dag was bijzonder lekker. Wij komen zeker een keer terug!
Cokkie H.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Vandaag hebben wij in restaurant Basiliek gegeten. Ik nam een vis voor en hoofdgerecht, beide waren middelmatig. Mijn partner bestelde een voorgerecht van het Iberico varken, dat eten wij wel vaker. Tot onze verbijstering verscheen er een bord waarop een dun laagje aardappel/knoflook creme lag waarop drie dunne plakjes rauw varkensvlees lag, al tesamen ongeveer 15 gram. Normaal zeggen wij dan niets en laten het zo, de serveerster vroeg echter of het goed was. Ik deed daarop mijn beklag, ze vroeg er tenslotte om. Er verscheen een man die nogal geirriteert leek, hij begon over onze opmerkingen en zei dat hij het er niet mee eens was. Ik vertelde dat wij geen rauw varkens vlees eten en dat het ook zeer ongezond is, daar was hij het niet mee eens. Het was aan de buitenkant geschroeid en gegaard in kruiden volgens deze meneer.dat was flauwekul, het vlees was rauw. Hij wist het beter was zijn reactie, hij vond het goed. Ik zei dat wij de klant waren en het smerig vonden, hij wist het beter. De meneer was ronduit onbeschoft. Al met al een rot ervaring, wij eten hier nooit meer.
Miranda H.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Wat een geweldig restaurant. Eerst geluncht met m'n zus. Helemaal onder de indruk. Kleine kaart, supervriendelijke gastvrouw, overheerlijke wij, gezellige zaak. Week later met m'n man terug. Akoestiek is een beetje minder, als er een drukte is. Maar goed. Het eten maakt dat meer dan goed.
Maroesja D.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Heerlijk en met aandacht bereide gerechten! Hier kan je écht lekker eten. Gezellige sfeer en fijne bediening. Aanrader!!
Nobis .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Samen met collega's hier gegeten, het weer was prachtig en wij konden van de mogelijkheid gebruik maken om buiten eerst te borrelen en daarna te dineren, ondanks dat wij binnen hadden gereserveerd.

Vriendelijke en gastvrije ontvangst.

Chardonnay van het huis, die per glas geschonken wordt is aan te bevelen.

De keuken en bediening weet waar ze mee bezig zijn.
Normale eten, glutenvrij en vegetarisch, het was allemaal prima in orde. Zeer smaakvol en divers en mooi opgemaakte borden met veel groeten. Lekkere patat die apart werd geserveerd.

Ontspannen sfeer, gevarieerd muziek.
Een prettige omgeving om de avond door te brengen. Ook van buiten trekt het restaurant je al aan, mooie bankjes met kussentjes, kaarsen en opgedekte tafeltjes, erg sfeervol. Chique maar toch lekker vlot.

Prijs- kwaliteitverhouding prima in orde. Ik kom zeker nog een keer terug.
Voortreffelijk en een aanrader!
Jora87 .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Al het eten was met zorg bereid en gepresenteerd. Alles was erg lekker zoals de zalmbonbons en de chocoladetompoes. De service was attent en goede wijnen werden aangeraden op verzoek.
Leon W.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Met een groep collega's heerlijk gegeten. Een van de beste restaurants in de buurt van het Plein. Gevarieerde kaart. Prima huiswijn.
Lilianne V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Na een lange dag slenteren gegeten bij de Basiliek. De zaak oogt wat donker, mede door de zwarte markiezen die geen licht binnen laten uit het toch al smalle straatje. Op een zonnige dag moet je een drempel over om dan zo'n donkere zaak in te lopen die dan ook al in donkere kleuren is gestoffeerd. Ook staan de tafels erg dicht bij elkaar. Verder niets dan lof. Leuk dat je ook een menu kunt bestellen van voor-tussen-hoofd. Prijzen zeer redelijk en het eten is smakelijk. Niets op aan te merken. Bediening enthousiast en vrolijk. Prima plek om te gaan eten.
Bh1 .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Hele gezelligeavond gehad met heerlijk eten. We dachten dat de tafels wat dicht op elkaar stonden, maar in de praktijk merk je daar alleen iets van als je naar he toilet moet. Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening. Leuk dat er een mogelijkheid is om drie voorgerechten als menu te kiezen