Over het restaurant De Basiliek

Sfeervol en klassiek

In De Basiliek geniet je van een internationale keuken met mediterrane invloeden. De gerechten hebben een exclusieve look & feel, maar de sfeer is lekker huiselijk. Het enthousiaste team zorgt voor een culinaire avond in een ontspannen omgeving. Een aanrader!

Meer informatie over restaurant De Basiliek

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Vrijdag 12:00 - 22:00
Zaterdag 18:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant De Basiliek

Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Liepen we langs en zag er verzorgd en gezellig uit. Stelde niet teleur! Veel aandacht voor groenten, die goed klaargemaakt waren. Eindelijk eens niet als mini bijgerecht op t bord maar vol aanwezig. Bij mijn griet (heerlijk gebarbequed) wel zeven soorten groenten. Flexibel menu, attente bediening, en niet lawaaierig. Maar kennelijk zit het soms veel voller.
Lissa D.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Bij uitstek het beste restaurant van den haag! Altijd heerlijk eten door Niels Rosier, mega sfeer.. Niks op aan te merken. Altijd goed!!!!!!
Aranka R.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
We hebben erg lekker en gezellig gegeten bij de Basiliek. De zaak ziet er leuk uit, ligt super centraal en de bediening is vriendelijk en vlot. We zijn gegaan voor voorgerecht en hoofdgerecht. Sommige gerechten kun je als kleinere of grotere portie bestellen wat fijn is. Mijn zusje had de pasta met ree vooraf en ik had hem als hoofdgerecht. Een super mooi gerechtje, maar raar dat de chef er zoveel zilver uitjes doorheen doet!! Zonder zou beter zijn. Nu hebben we ze laten liggen (zo'n 15 stuks in het voorgerecht en 8 in mijn hoofdgerecht, de chef heeft dit dus tussentijds wel aan weten te passen. Als voorafje had ik het rode mulletje. Ook super lekker van smaak met een lekkere pittige harissa twist. Ik ben positief verrast door dit restaurantje en ga hier zeker vaker heen. Prima wijnen ook trouwens!
Jaap-Jan B.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Uitstekend eten (de prijs was er naar, maar wel goede prijs/kwaliteit-verhouding). Voor onze smurf van drie jaar konden ze ook nog een tostie maken. Dat was top!
Ivo F.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Wat een geweldig eten, fijn personeel, fijne sfeer, kortom: helemaal top! Echt een aanrader. We hadden pas een uur van tevoren gebeld of we nog terecht konden. Er werd extra moeite gedaan om voor ons toch nog een tafel te regelen, super! We hadden het uiteraard niet erg gevonden als we even gezellig aan de bar hadden moeten vertoeven, maar dat was niet eens het geval, we konden direct aan tafel. Een dikke tien!
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
We waren wat sceptisch toen we de menukaart zagen maar werden bijzonder verrast door de heerlijke gerechten.
Erg fijn van smaak en zelfs de groentes waren erg lekker terwijl deze vaak als vulling en kleur toegevoegd worden.
Het personeel is erg betrokken en vriendelijk.
We hebben een heerlijke avond gehad !
Valentine_Wikaart .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
vandaag de Basiliek bezocht. genoten van het Marktmenu. de bouillon bij de inktvis van het voorgerecht was te lekker om niet helemaal op gegeten te worden, de fazant van het hoofdgerecht was mooi gegaard en de opmaak was kleurijk. vooral de zuurkool was de moeite waard. Het dessert was moi op maat en erg lekker. samen met de gastvrije bediening meer dan de moeite waard.
Minke D.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Hadden om 20:30 een tafel gereserveerd en konden pas om 20:50 terecht. Niks aangeboden voor het lange wachten. Eten was goed alleen de groentes waren koud. Vroeger was de basiliek veel beter, nu veel meer gehaaste tent. Jammer!
Anouk H.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
De service was geweldig, het eten was verukkelijk en we hebben een enorm gezellige avond gehad! Het was absoluut een top ervaring en ik ga zeker vaker terugkomen!
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Ook leuk om een keer aan de bar te eten. Eten en drankjes blijven van dezelfde goede kwaliteit. Dit keer vooraf een heerlijke coquilles bonbons op een bijzonder mooi opgemaakt bord. Het hoofdgerecht was een stukje verse zeeduivel. We blijven terugkomen.
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Gezellig ontvangst met glas rosé bubbels en heerlijke grote olijven in een warme, drukke en sfeervolle omgeving. De verschillende voorgerechten waren mooi van presentatie en top van smaak. De hoofd- en nagerechten waren van dezelfde goede kwaliteit. Let op dat de porties van het hoofdgerecht niet te klein gaan worden. We blijven jullie aanbevelen en dan heb ik zelf nog het geluk om woensdag weer te mogen komen dineren.
Ton B.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
tafel voor vier buiten gekozen met enige twijfel over deze keuze. werd opgemerkt door eigensaar die terstond de terrasverwarming inschakelde. werd ineens een heerlijke plek einde september. menukaart is voor veel smaken een oplossing en in overleg ook vegetarisch en/ of glutenvrij. Top. Zo hoort het. Onze keuze: bloemkoolsoep vooraf is een aanrader. lamskoteletjes en de steaks waren uitstekend. let op: standaard wordt medium/ rare geserveerd. Een van de disgenoten was niet helemaal tevreden over de malsheid van de steak en kreeg zonder enig commentaar een nieuw bord geserveerd. SERVICE!! De wijnen zijn uitstekend evenals de keuzemogelijkheden. Prijs per glas zou iets lager leuk zijn. Ambiance is uitstekend. Bediening zeer charmant en alert .Aanrader. Parkeren op 200 meter is ook mooi meegenomen ondanks het gehanteerde tarief.
Archi L.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Prima gegeten! Vooraf overheerlijke coquille bonbons (aanrader!) met een glas pinot grigio van Masi (I) en als hoofdgerecht prima steak frites met cabernet sauvignon van Colombia Crest (USA). Vriendelijke bediening, leuke sfeer. Kijk al uit naar de volgende keer!
anju G.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Wat begon als een leuk ontvangst veranderde snel in een nachtmerrie. Ze weten niet wat een totaal vega is maar wel veganistisch, heel apart als je al een tijdje mee loopt. Communicatie was slecht, de eigenaar liep haar personeel af te zeiken naar ons, dat zij dom was om 2 Peperstellen te brengen ipv zout. Kat in de zaak werd aangehaald zonder handen te wassen. Schub van vis in mijn steak, heel apart. Vervolgens maar de rekening gevraagd. Geen excuses aangeboden van team Basiliek, nooit meer! Eten was overigens erg bitter.
MauPet2010 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Al sinds 2011 komen wij als we Den Haag bezoeken in dit gezellige, knusse restaurant.
Daar wij goede ervaringen hiermee hadden besloten we om dinsdag 16-8 na in Delft getrouwd te zijn hier 's avonds te gaan dineren.
Wederom prima, goede variatie op de kaart. Mijn vrouw begon met coquille-bonbons en ik had de Iberico ham, beide zeer goed dus mijn verbazing was groot toen ik de andere dag op iens en tripadvisor een recensie las over deze Iberico ham dat deze zo slecht moest zijn. Ik heb mijn spreekwoordelijke vingers erbij afgelikt (heb het zaterdag 20-8 wederom besteld en ervan genoten). Ook de rest wat we deze twee dagen te eten kregen was prima (mijn vrouw lamsrack en steak, ik kip cajun met gamba's en nog een zeetong). Over de bediening ook niets te klagen, gezellige gastheer (en de tweede keer gastvrouw) wij komen zeker volgend jaar weer terug.
Evelien B.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Voor een simpel hapje eten is dit restaurant fantastisch. Het is laagdrempelig en het eten is er heerlijk! Klein terras buiten voor een warme zomerdag.
RoelMan .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Zeer goed gegeten bij de Basiliek. De gerechten waren mooi opgemaakt en duidelijk bereid met verse ingrediënten. Vooral de vis van de dag was bijzonder lekker. Wij komen zeker een keer terug!
Cokkie H.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Vandaag hebben wij in restaurant Basiliek gegeten. Ik nam een vis voor en hoofdgerecht, beide waren middelmatig. Mijn partner bestelde een voorgerecht van het Iberico varken, dat eten wij wel vaker. Tot onze verbijstering verscheen er een bord waarop een dun laagje aardappel/knoflook creme lag waarop drie dunne plakjes rauw varkensvlees lag, al tesamen ongeveer 15 gram. Normaal zeggen wij dan niets en laten het zo, de serveerster vroeg echter of het goed was. Ik deed daarop mijn beklag, ze vroeg er tenslotte om. Er verscheen een man die nogal geirriteert leek, hij begon over onze opmerkingen en zei dat hij het er niet mee eens was. Ik vertelde dat wij geen rauw varkens vlees eten en dat het ook zeer ongezond is, daar was hij het niet mee eens. Het was aan de buitenkant geschroeid en gegaard in kruiden volgens deze meneer.dat was flauwekul, het vlees was rauw. Hij wist het beter was zijn reactie, hij vond het goed. Ik zei dat wij de klant waren en het smerig vonden, hij wist het beter. De meneer was ronduit onbeschoft. Al met al een rot ervaring, wij eten hier nooit meer.
Miranda H.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Wat een geweldig restaurant. Eerst geluncht met m'n zus. Helemaal onder de indruk. Kleine kaart, supervriendelijke gastvrouw, overheerlijke wij, gezellige zaak. Week later met m'n man terug. Akoestiek is een beetje minder, als er een drukte is. Maar goed. Het eten maakt dat meer dan goed.
Maroesja D.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Heerlijk en met aandacht bereide gerechten! Hier kan je écht lekker eten. Gezellige sfeer en fijne bediening. Aanrader!!