De Baron van Ede

Molenstraat 112 6711 AW Ede Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Baron van Ede

Lotte V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Superlekker gegeten voor 3e keer op rij! Mooi en sfeervol restaurant.
Aardige bediening!
Ze verdienen elk tafeltje gevuld!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Om te beginnen, prima eten en zeer attente bediening. Deze avond waren er weinig klanten, het restaurant verdient beter. Aandachtspunten:
porties: net allemaal iets teveel. De carpaccio was prima maar door de grote hoeveelheid kaas erg zwaar. Goed bedoeld, maar nog extra gebakken aardappels naast de aardappel- en nog eens wortelpuree hoeft niet.
Prijzen: over de hele linie best OK, maar (kijkend naar vergelijkbaar aanbod in Ede) voor het hoofdgerecht echt te hoog, meer dan de prijs van een 3-gangenmenu (zeker dat van de concurrentie) is geen goed aanbod.
Rococo .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Voortreffelijk gedineerd bij de Baron. Eerst een frisse amuse van komkommer, appel en geitenkaas , mooi op smaak, gevolgd door even heerlijke als royale proeverijen "uit de wei" en "uit de zee". De optimaal bereide tournedos en de verrassend lekkere "kippenbilletjes" (aanrader!) maakten dit culinaire feestje compleet. De vriendelijke, attente bediening: bijzonder aangenaam.(Erg prettig ook als je gevraagd wordt of je meteen het hoofdgerecht wilt of nog even wilt wachten)
Tensotte de Irish coffee (met rietje, zoals het -volgens ons- hoort!): TOP!
Kritische noot? Wij houden niet zo van (bijna echt lijkende) kunstbloemen, maar de sfeer in dit restaurant is verder uitstekend. We komen zeker terug.
Mathijs V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Met z'n vijven gegeten na een congres. Vrij vroeg en dus een lege zaak. Zeer vriendelijke bediening, die meteen een tafel bij de haard klaar maakt. Nadat we bij de bar een aperitief genomen hebben aan tafel. "Amuse" is wat karig hoor. Stukje ananas met een bite met wat chocolade..., vind ik geen amuse. We nemen vrijwel allemaal een ander hoofdgerecht. De baron heeft geen uitdagende kaart. Veel vlees, wat vis, geen heel spannende combinaties, maar wat ze serveren smaakt naar meer. Sappig vlees (hertenbiefstuk), mooie saus, rode kool vol van smaak, smeuïge puree en een zalig stoofpeertje. Dessert van parfait van en met braam. Mooi opgemaakt en smaakvol. Ik kom vast niet snel terug omdat het te ver ligt, maar mocht ik ooit weer in de buurt zijn.....zeker naar de baron.
Paul D.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Met z'n viertjes gegeten. Alle gerechten smaakten prima, vriendelijke bediening. We waren verrast! We komen zeker nog een keer terug.
Andreas P.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Wat hebben wij hier lekker gegeten op een dinsdagavond. Perfect inrichting en sfeer in dit toch wel nieuwe restaurant.
We hadden alle tijd dus werden ook heerlijk rustig bedient wat ons goed beviel.
Eten was erg goed met af en toe verrassende combinaties zoals voorgerecht (Champignon met rijst, een topper) en dessert (heerlijk tuintje met verrassende smaken). Als hoofdgerecht super mals vlees met eigen gemaakte mayonaise.

Echt een aanrader:
Waarom de service geen 10? Bestelling werd opgenomen op een Heineken kladblokje, dat past toch niet bij zo een mooi restaurant :D
Annemieke S.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Alleen voor de carpaccio met truffelmayonaise zou ik al terug gaan!

Heerlijk gegeten, goede hoeveelheden, mooie entourage, fijne bediening en aangename muziek. Aanrader!
Laura G.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
We hebben hier lekker gegeten. De dorade en de rumpsteak zijn erg aan te raden.
De service was ook erg vriendelijk en oplettend.
Wij raden het zeker aan.
Het eten kwam alleen wel heel snel na elkaar. (Voor ons was dat minder maar een ander kan dat wel fijn vinden.)
Karen D.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
De ontvangst door de eigenaar was vriendelijk en gastvrij. Het restaurant heeft een frisse moderne ietwat chique uitstraling maar is heel toegankelijk voor een breed publiek. Bij ontvangst wordt een heerlijke amuse geserveerd. De kaart biedt aparte gerechten en de borden zijn zeer aantrekkelijk opgemaakt, dit en de kwaliteit van de verse en zelfgemaakte producten maakt het eten bij de Baron tot een speciale ervaring.
Een tip voor de chocoholics in Nederland, je moet beslist een keer die Death by Chocolate proberen, je komt echt terug bij De Baron voor deze droom van een dessert.
De prijs/kwaliteit verhouding is heel goed, het restaurant oogt prijzig maar is heel betaalbaar en de gerechten en de presentatie zijn het zeker waard.
Tamara W.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2015
We werden vriendelijk ontvangen, en verwelkomt met een amuse van t huis. De bestelde gerechten waren heerlijk en mooi opgediend. Er werd goede wijn bij geadviseerd. T was erg rustig, hierdoor vond ik t wat minder sfeer hebben, maar aankleding is wel modern en mooi, ruim opgezet ook. Het dessert mag bij nooit ontbreken, en was ook subliem, een heerlijke limoncello tiramisu.
Fabienne S.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Wat een aanwinst voor Ede!! We hebben er heerlijk gegeten (eten was goed warm en goed op smaak). Mooie gerechten op de kaart. Het personeel heel erg vriendelijk en de prijs kwaliteit verhouding klopt ook. Wij komen hier ZEKER terug!

Esther J.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2014
Wat een geweldig eten! Werkelijk het lekkerste eten wat ik ooit gehad heb. Vooraf de Vitello Tonato (kalfshaas met truffelmayonaise en wat garnering van groenten erover), die was ontzettend lekker. Zowel het vlees op zich als de garnering. De grootte van de portie was precies genoeg voor een voorgerecht. Ik zat niet vol en had alleen maar meer zin in het hoofdgerecht. Dat waren voor mij de lamshaasjes met knoflooksaus. Geweldig, ik had nog nooit lam gegeten maar dit was echt voortreffelijk qua smaak maar ook qua malsheid en de combinatie met de saus. Dit werd geserveerd met goed klaargemaakte groenten, aardappelpuree en stukjes gekruide aardappel met schil (ik denk uit de oven). Bij mijn voor- en hoofdgerecht dronk ik een droge witte wijn (chardonnay) en een rode (Merlot), ook voortreffelijk van smaak.
Tot slot had ik als toetje de panna cotta. Prachtig opgemaakt op het bord en ook heerlijk van smaak.
De bediening was netjes en vriendelijk. In ons geval ook snel maar het was ook vrij rustig die avond. Verdere aankleding van het restaurant is mooi en sfeervol, alleen een heeel klein verbeterpuntje wat mij betreft waren de grote tweepersoonstafels. Ik zat erg ver van mijn vriend af voor mijn gevoel. Had iets intiemer gemogen.
Overigens bedenk ik me nog dat ook de toiletten uitstekend netjes, fris en voorzien van heerlijke Rituals zeep en geurtjes waren.
Jawita .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
Op 25 dec. 2014 hebben wij bij de Baron genoeten van het 7-gangen Kerstdiner. Begonnen met de kalfshaas, die smakelijk was en goed (medium) was gebakken. Daarna een lekkere fazantensoep, waarin gelukkig ook de fazant zelf zijn aanwezigheid bewees. Vervolgens kozen wij voor de coquilles, die perfect waren klaargemaakt en lekker smaakten.
Precies midden in het menu troffen wij helaas een lichte dip in de vorm van een spoom van bleekselderij "op twee wijzen bereid" (zoals de kaart vermeldde). Wat ons betreft was de juiste daar niet bij, ondanks de originele keuze van de ingredienten. Van een spoom, als tussendoortje, verwachten wij toch wat meer zoetige tinteling op de tong in plaats van de scherpe smaak van selderij gemengd met wat gecrushed ijs zonder smaak.
Gelukkig was de zeebaars weer perfect klaargemaakt en een lust voor de papillen!
Tenslotte: het Petit Grand Dessert was lekker, maar een beetje te veel Peti en te weinig Grand.
Het kaasplankje was prima en de erbij geserveerde port voortreffelijk!
DelftYelper .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Afgelopen weekend gegeten bij de Baron van Ede. Het was nog heerlijk weer om buiten te zitten op het brede terras voor de zaak. Vooraf samen de tapas van vlees genomen. Zes heerlijke gerechtjes, een hapje carpaccio, vitello tonato, een puntje tournedos met truffelsaus, etc. Als hoofd de Baronburger XXL, een heerlijke mix van lam en kalfsgehakt. Zalig. Geen ruimte meer voor desert, maar mijn disgenoot had een prachtig kaasplatteau met port erbij. Een mooi detail. De bediening had iets strakker gekund, maar was vriendelijk en had kennis en kunde. Ook de kok kwam nog even langs. Ik kom hier zeker terug.
Henderkien .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2014
Gisteravond zijn wij wezen eten met vrienden . Mijn man had zalm, mooi roze en mals en mijn vriendin en ik hadden mosselen. . Zij in witte wijn, ik met tomatensaus zoals ze mosselen serveren in kroatie, ik had bijna handschoenen aangetrokken want ik was bang dat ik mijn vingers erbij op zou eten en onze vriend had lamsvlees, overheerlijk. En de desserts mmmm. De bediening is goed, snel en vriendelijk. Wij komen zeker terug!!!