De Ballentent

Massing A.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Maandag 24 oktober voor de 90ste verjaardag van mijn moeder met zijn drieën geluncht bij de Ballentent. Mijn moeder had de dagschotel Kabeljauw, ik de bal gehakt Ballentent met frites, en de 3e had een pannenkoek naturel. De gerechten werden op tempo geserveerd, mijn moeder heeft gesmuld van de kabeljauw, het balletje was heerlijk en ook de pannenkoek ging er goed in. De bediening beleefd en direkt. Inclusief advies over wat te kiezen. Het was lunchtijd en dan is het druk, en als de hele zaak vol zit dan is het gezellig rumoerig.
Lisette K.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Afgelopen zondag (23/10/2016) naar de ballentent geweest met 5 personen. Ik had een week van te voren gereserveerd omdat ik wist dat het hier vaak druk kon zijn en ik graag een goede tafel wilde voor mijn vaders verjaardag.

We werden helaas met 5 personen aan een 4 persoonstafel gepropt. Het vragen van een andere tafel werd joviaal weggewuifd en door de ober met de opmerking: ''wij zijn hiervoor getraind meneer!'' Waarna de ober direct wegliep en ons geen mogelijkheid gaf te reageren. Getraind waren ze dus ook niet, want de hele avond ellebogen in de nek gehad van passerende obers en andere gasten. Kortom, de zaak was veel te veel gepropt!

Het eten werd snel gebracht en smaakte prima. Helaas liet ook hier de bediening de wensen over want drie van onze bestelde dingen zijn nooit gebracht (Een mandje brood, pindasaus en een spa blauw). Vervolgens bij het afrekenen kregen wij een niet-gespecificeerde rekening, die na narekenen met behulp van de menukaart wel de nooit gebrachte dingen bevatte!

Al met al een zeer teleurstellende avond die de volgende indruk van de ballentent heeft achtergelaten:
- een tent die misbruik maakt van haar populariteit door het helemaal vol te stouwen.
- Personeel dat klachten niet serieus neemt en ze joviaal wegwuift.
- Personeel dat de zaakjes niet op orde heeft, wat blijkt uit de 3 nooit geserveerde bestellingen. Dit komt wellicht voort uit dat de zaak te vol zat voor haar capaciteit.

Voor ons nooit meer.
FMP .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Hier terechtgekomen om de beroemde prijswinnende bal te eten. Verwachting was hoog maar het viel uiteindelijk toch wat tegen. Naar mijn smaak te veel varkensvlees in de bal. Patat te donker van kleur en gewone simpele sneetjes casinobrood bij de gehaktbal van een tafelgenoot.
Ik vond het personeel wat stug, het was net of ze er niet zo,n zin in hadden allemaal.
De locatie is leuk, maar voor ons blijft het bij deze ene keer.
Aalstein .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Naar de Ballentent ga je voor de Rotterdamse sfeer inclusief 100%NL dat door de zaak galmt. Als je er van houdt erg leuk; de zaak zit dan ook elke avond vol. Het eten is (inclusief de bal) van 13 in een dozijn. Daartentegen gedegen,stressbestendig personeel.
Peter L.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Eenvoudig Hollands restaurant. Kwaliteit van het eten is goed. Zoals de naam al zegt, is dit restaurant bekend vanwege zijn gehaktballen. Deze zijn echter van matige kwaliteit. Een zelfgemaakte bal smaakt in de regel een stuk beter. De bal heeft weinig smaak en ziet er grauw uit. De friet en salade maken de tegenvallende bal weer goed. Verder vond ik de ober een nonchalante indruk maken. Hij deed zeer populair en was nogal horkerig. Liet ook bij het afruimen van een tafel alles uit zijn handen vallen. Een positief punt is de locatie. Leuk uitzicht over de Maas. Bij goed weer is het op het terras prettig vertoeven.
WJPW P.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Vlak voor een afspraak om de hoek wilden we snel iets eten. De Ballentent bleek hiervoor een goede optie. Al bij binnenkomst werd ons op z'n Rotterdams gezegd dat we over een uur weg moesten wezen omdat er een grote groep kwam. In een mum van tijd hadden we de specialiteit voor ons staan: een gehaktbal met patat. Een heel gewone gehaktbal, redelijke patat en wat salade. Iets boven het niveau snackbar door bord en bestek. De luid gedraaide Nederlandstalige nummers worden luidkeels meegezongen. Daar moet je van houden. Om te eten vonden wij het niet geschikt.
Yorick ..
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Tijdens de Wereldhavendagen even gestopt bij De Ballentent voor een lunch. Laat ik als eerst stellen dat de gehaktballen erg lekker zijn! Het gehakt is smaakvol, de bal was goed gebakken. Helaas werden de ballen lauw geserveerd terwijl de (erg vette) friet heet was. De speciale saus van het huis bestaat uit ketchup met wat paprika en champignon er doorheen gemengd en (hoogstwaarschijnlijk) verder aangezoet. Wat mij betreft zonde van de heerlijke gehaktbal! Ook het brood wat geserveerd werd bij de 'bal gehakt met brood' is teleurstellend; twee slappe sneetjes casino wit. Ik snap best dat ze in een ver verleden de prijs hebben gewonnen maar dit mag anno 2016 wel beter.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Zaterdag 20 september zonder reserveren binnengestapt. Kansloos natuurlijk om binnen een tafel te vinden. Afgeladen vol en de geweldige sfeer golft je tegemoet.
Gelukkig nog een tafeltje oo het terras gevonden waar wij hebben genoten van een bal "ballentent"
De wachttijd zou 1 uur zijn maar na 30 minuten lagen er 3 heerlijke balken gehakt, patat, salade en sauzen op tafel en kon het smullen beginnen. Hoe simpel kan perfect zijn. In combinatie met de Rotterdamse bediening smaakte onze eenvoudige maaltijd als een sterrendiner
Gab68 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Ik at hier met vijf personen op een nazomeravond rond 19 uur (gereserveerd!). We zaten buiten op het gezellige, ongedwongen terras. De bediening was vriendelijk en Rotterdams recht voor z'n raap, op een goede manier. Het duurde wel een poos voordat het eten werd gebracht (het drinken was er wel snel) en daarvoor werd wel een paar keer geëxcuseerd (wegens drukte). We hadden allemaal hetzelfde besteld: de bal met frites en een prutje van tomaat,ui en champignon. Qua formaat van de porties en de ballen kan ik, zeker in verhouding met de prijs, echt niks verkeerd zeggen. Ik vond echter de bal redelijk doorsnee van smaak, heel 'fijn' van structuur, met zelfs de twijfel of dit een huisgemaakte bal is. Maar op zich een prima bal, maar echt niet de lekkerste ooit. Het groentenprutje smaakte voornamelijk enorm naar ketchup, en dat was een domper. Al met al, het eten is best oké, je zit ook vol na een portie, maar als je naar 'de tent met de beste ballen' gaat verwacht ik wel iets beter, ondanks dat de prijs zeker gunstig is.
Eelco A.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Prima balletjes, goede frietjes en heerlijke echt Rotterdamse sfeer. En dat voor een megaredelijke prijs. Wel steeds meer toeristen doordat de Ballentent in de LP staat. Voel je je soms een beetje een aapje met al dat geloer naar de 'locals'. Maar heerlijk lunchtentje! Snel terug voor de aarbeien kneiter.....
Mart D.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
lekker eten voor een redelijke prijs bekend om zijn gehaktbal maar het andere eten is ook prima
de bediening is Rotterdams en daar moet je tegen kunnen mij bevalt het prima ik had een keer naar het merk van de mosterd gevraagd en ook gekregen maar was de naam weer vergeten de laatste keer dat ik er was en opnieuw gevraagd en kreeg als antwoord kom maar mee naar de keuken dan kun je er een foto van de pot mosterd maken ook 1 gemaakt met de kok erbij.
Ik kom zeker terug.
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
de ballen gehakt zijn heerlijk en betaalbaar
locatie ook perfect voor herhaling vatbaar
alleen de bediening vond ik niet goed had een jonge dame die heel kortaf was
niet echt vriendelijk vroeg haar waar de parkhaven zei ja dat weet ik niet deed ook geen moeite om het even aan de collega te vragen
dat was jammer die kan wel een lesje klantvriendelijkheid gebruiken was daar29 mei om een uur half 3
VenKo .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Met een kleine groep hebben we hier gegeten en uiteraard aan de bal! Daar is niets mis mee. De friet is bruin gebakken, maar wel met nogal wat slechte stukjes erin. De bediening is war wisselend, de ene is vriendelijk, de ander wat kortaf. Onder het genot van een balletje heb je wel mooi zicht op de Maas.
Joke V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
12 Mei een bezoek gebracht aan de ballentent, helaas die heerlijke bal was er niet meer en is vervangen door een fabrieksbal die was niet slecht maar zeker niet zo lekker als die traditionele bal van hun zelf. Ook de bediening was iets te arrogant, heel jammer. ik heb bij hen via email geklaagd maar kreeg alleen een antwoord dat ze de mail hebben ontvangen en verder niets meer vernomen.
heel erg jammer
PeterCoby .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Samen met oud collega's een gezellige lunch genoten. We waren met vijf man en onze tafel werd snel en attent bediend. Uiteraard een bal genomen en inderdaad de Ballentent maakt zijn reputatie helemaal waar. Decor is niet te beschrijven, ga zelf maar gauw kijken, uniek en héél apart.
Aad D.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Voor een lunch bezochten wij, een grote groep van 12 mensen, deze klassieker in Rotterdam. Dat iedereen hier komt bleek wel toen wij ook oud-burgermeester Bram Peper onder de gasten zagen. Dit restaurant is natuurlijk beroemd om zijn gehaktbal, die al eens in de prijzen is gevallen. Naast dit klassieke gerecht zijn er ook andere gerechten te bestellen, zoals salades, broodjes, uitsmijters, omeletten, pannenkoeken, biefstuk, schnitzel en mosselen. Een disgenote had een aspergesalade besteld en deze was groot, voorzien van (veel) stokbrood en smakelijk.
Veel van het gezelschap kozen voor de bal gehakt, die met wit/bruinbrood of frieten geserveerd wordt. Naar keuze kan daar ook de eigen saus bij komen, die van paprika, champignons en uien gemaakt is. Ik koos voor het laatste. Het klopt, de gehaktbal is heel lekker; goed gekruid en op de juiste manier smeuïg. De saus is lekker pittig.
Een prima plek om heen te gaan met een snelle bediening die op een Rotterdams vrolijke en direkte manier zijn werk doet.
Barbarakun .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Een icoon voor Rotterdam. Net naast de Euromast. Hier moet je een keer de beroemde bal hebben geprobeerd. De bal is huisgemaakt en dat proef je! Jammer dat de satesaus dan weer niet huisgemaakt is. Lekkere frieten erbij en je hebt een topavond!

Op vrijdag altijd heel druk, door de kantoren eromheen.
Sylvia K.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Dit is zo leuke tent altijd . Een mooie lokatie zo langs de Maas . De lekkerste ballengehakt . Gewoon Rotterdams gezellig
Frans S.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Zoals altijd heel goed toeven in de Ballentent. Op een doordeweekse avond even gezellig wat drinken en eten in de serre. Met een geweldig uitzicht op de Kop van Zuid, de SS Rotterdam en o.a hotel New York. Altijd gezellig in de Ballentent, een typische Rotterdamse scheepvaartmuseum met gezellige bediening. Een aanrader bij een bezoek aan Rotterdam.