De Balie

- Ontbijt 10:00 - 12:30

6,7
Ihvleier .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Met zijn tweeen genoten van een lekkere, late, lunch. Ik een hamburger en mijn tafelgenoot een salade Nicoise. Er was helemaal niets mis mee. Top hamburger en de salade ruim gevuld met lekkere tonijn. Als extra de rosevalaardappeltjes. Allemaal lekker. Leuke tent met veel BN'ers. En de service was ok. We moesten even wachten op een tafeltje want het was loeidruk. Maar de attente bediening hoe.d alles perfect in de gaten en we zaten al snel op een leuke plek.
Top weer dus
Camilia B.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Als je lekker en snel wilt eten moet je hier zeker niet heen. We gingen hierheen voor een voorstelling in de schouwburg. We hadden van tevoren aangegeven dat we 1,5 uur hadden. Dit zou geen probleem zijn. Ieder een soepje en een plank met drie gerechten besteld. Soepje kwam snel. Was klein en niet spannend. Plankje liet lang op zich wachten. Toen we navraag deden bleek dat de cocqueilles op waren. Of we in plaats hiervan sla wilden. In overleg met vriendelijke serveerster was zeebaars ook mogelijk. Daarna weer lang wachten en navragen. We hadden slechts een kwartier om dit gerecht op te eten. 'Gelukkig' was het plankje zo klein dat we ons niet hoefden te haasten. We hebben 22euro pp betaald en zijn met honger weggegaan. Na de schouwburg hebben we nog ergens anders gegeten. Voor het wachten kregen we wel een gratis drankje.
Haarlem16 .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
We gingen eten voor een lange film. Meteen gevraagd of 2x voorgerecht zou lukken in anderhalf uur, en meteenbij binnenkomst al besteld. Soep van de dag en salade zalm waren okay. Maar uur later kwam overigens bijzonder prettige en aardige bediening, vertellen dat 2 zelfde koude gerechten (salade gegrilde groente) niet meer zouden komen voor de film, er was een groep verkeerd ingeschat en vraag of wij misschien wat brood wilden ipv gerecht als 'vulling'. Dat wilden we zeker en we waren erg verbaasd omdat we het nog zo gevraagd hadden. Uiteindelijk aardige mannelijke bediening 2x heen en weer naar de keuken en opeens in 5 min kwamen toch de 2 salades er aan. "Salades" wel lekker maar als voorgerecht klein hoopje groente, niet echt een salade. Entourage erg druk, tafels heel krap tegen elkaar aan, maar dat weet je gewoon daar. Service keuken onvoldoende, service bediening top.
Ina M.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
NIet ontzettend enthousiast over eten bij de Balie. Het officiele eetgedeelte is boven, waar je weinig meekrijgt van de reuring beneden maar waar je precies hetzelfde kunt krijgen als beneden. De bediening was af en toe vlot maar liet af en toe ook lang op zich wachten. De glazen waren regelmatig lang leeg, een van onze hoofdgerechten kwam een stuk later dan de rest en de tafel werd na het eten in twee fases afgeruimd met een tussenpauze van een minuut of 5 (de tafels waar gasten al vertrokken waren werden deels helemaal niet afgeruimd, rommelig gezicht). We waren bij het reserveren al gewaarschuwd dat we ruim de tijd moesten nemen om op tijd bij een concert te zijn, en ondanks het feit dat we alleen een hoofdgerecht en koffie toe namen waren we inderdaad 2 uur bezig.
Het was me al bij eerdere bezoeken opgevallen dat de huiswijn vrij zuur en vlak van smaak is, dat was dit keer niet beter en er werd bovendien een zuinig bodempje ingeschonken. Gelukkig zijn er lekkere biertjes van de tap. Er stonden op tafel verschillende versies van de kaart, waarvan er een oud bleek te zijn. Het 'plankje' met drie verschillende gerechten zou geschikt zijn als voorgerecht voor 2 en als hoofdgerecht voor 1. Ik nam het als hoofdgerecht maar zou het zelf niet als hoofdgerecht aanprijzen. Een flinke bol (helaas matige) burrata met dressing zonder brood of iets anders, 4 gambas (die overigens erg lekker waren) met witlof en buikspek op radacchio (lekkere combinatie) vind ik niet echt een hoofdgerecht. Voor deze prijs had ik er minstens brood of frites bij verwacht. De hamburgers van mijn tafelgenoten waren niet bijzonder maar in orde.
Gerechten zijn behoorlijk aan de prijs voor het eetcafegehalte ervan. Voor een biertje beneden is het een leuke tent maar voor een hapje eten ga ik de volgende keer denk ik ergens anders heen in de Leidsepleinbuurt.
Roekoe33 .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
Gister bij de balie gegeten omdat we naar een concert van paradiso gingen. ik had de vis van de dag en mijn partner de tarte tatin van rode ui. we vonden het allebei erg lekker en waren verrast door de lekkere aangerade wijn. Wel drukke zaak met veel mensen die geloof ik hier naar de film gingen of zo, mar wij zaten in een aparte restaurantstuk.
Anna05 .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Het eten hier vond ik nogal karig, we bestelden een vega-burger en een gewone burger. Bij de vega-burger krijg je geen aardappeltjes en bij de gewone wel, vreemd! Prijs-kwaliteit is hier niet in verhouding. Wel vriendelijke bediening en een leuke sfeer.
Verdo .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Wij komen altijd heel graag bij de Balie. Het is een hele fijne plek om voor dat we naar de bioscoop gaan een hapje te eten. De bediening is altijd attent, ook als het druk is. Ik vind het ook knap dat ze een grote ruimte toch gezellig weten te maken.
Laatst heerlijk balie ontbijt gegeten. Je zit daar sochtends heel prettig een krantje te lezen. Dit is voor mij op het Leidseplein eigenlijk de enige plek waar ik regelmatig kom.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
De art-decoachtige inrichting van De Balie is heel aardig. Maar de heren in de bediening kwamen zeer gejaagd en daardoor onpersoonlijk over. En het eten was echt onder de maat. Ik had de dalsoep met kokosmelk en koriander. Ik ben dol op deze soep maar deze versie was zielloos: waterig en weinig tot geen smaak. Verder had ik het zuurdesembrood met twee kroketten met Hollandse garnalen en peterseliemayonaise. De kroketten waren redelijk maar de mayonaise was niet lekker omdat deze noch naar mayonaise noch naar peterselie smaakte. Het was slechts een ongedefinieerde zurige smurrie.
Mohammed M.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Wat een leuke avond gehad bij de balie, heerlijk gegeten voordat we naar het programma van politieke junkies gingen.
Vooraf een plankje, 3 verschillende voorgerechten rib eye met capponata,minute van coquille, en burrata met tomaat en huisgemaakte pesto.
Als hoofdgerecht hadden we vis van de dag heerlijke tarbotin met ponmmes dauphine en asperges.
Prijs kwaliteit is top!
Wel een drukke zaak, maar bediening gaat daar moeiteloos mee om!
Fransdegrave .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Prachtig decor hier in de Balie. Leuk om een drankje te doen of iets te eten, bijvoorbeeld voordat je naar de film gaat. Er is voldoende variatie op de kaart en het eten is best smakelijk, maar het is niet goedkoop. Daar staat wel weer een fantastische (drukke) entourage tegenover waar altijd iets gebeurd. Het eten is met zorg bereid en het (drukke) personeel is vriendelijk.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
De Balie blijft een inspirerende omgeving om af te spreken. Altijd wat te doen of beleven.
Deze keer streken we er neer voor een biertje en wat te eten voordat we naar de film gingen. De bitterballen: erg zout. Daarna een vegaburger en de klassieke burger. Moah, heftig qua maagvulling en weinig subtiel van smaak. Van de begeleidende dragonmayonaise heb ik de rest van de avond 'plezier' gehad. Het is een kleine kaart die ze bieden maar die lijkt toch nog te groot voor de keuken. Ik hou het voortaan bij ontmoeten, inspirerende bijeenkomsten bezoeken en bier/wijn drinken.
Louan V.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Gisterenavond lekker gegeten bij de Balie. Twee van ons gezelschap wilde graag ""het plankje"hebben. Dit was helaas uitverkocht, doch de keuken maakte voor ons een heerlijk alternatief. Er zat een lekker salade op en een soort gevuld brood, echt heel bijzonder en heerlijk en nog wat tomaatjes met mozzarella. Alles prima op smaak. De mannen hadden een fijne hamburger. De bediening was echt erg aardig en adequaat, kon niet beter. De omgeving is gewoon, rustig en prettig. Het is een tentje waar we nog zeker vaak zullen terugkomen.
Mariabt .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Snel een hapje besteld voor een voorstelling in de grote zaal. Dat viel niet mee, want het was erg druk en lastig om aandacht van personeel te krijgen. Maar toen bestelling werd opgenomen hield de dame die bediende / de keuken er goed rekening mee. Ik kreeg mijn Classic burger op tijd, zodat ik niet hoefde te haasten. Burger werd geserveerd op een broodje, met beetje sla en 4 grove frieten. Gezellige drukte in het restaurant, ik at in het cafe-deel.
Ankstaven .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2015
ben absoluut niet onder de indruk, de eten laat de wensen over, vlak, flauw en niet lekker, de bediening doet zijn best, de sfeer is ok, goed om iets te drinken maar zeker niet om een hapje te doen
Lekkerbek1980 .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Leuke tent met vriendelijke bediening. Er is een eetgedeelte en een cafégedeelte. Wij zaten in het restaurant en hebben, niet heel avontuurlijk, gekozen voor de Balieburger. Wellicht had ik er niet veel verwachtingen bij, maar ik heb echt heerlijk gegeten. De burger was goed, maar ook de gebakken aardappelen die er bij komen. Leuk! Kom hier zeker terug.
Shanta .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2015
Hier gisteravond heerlijk gegeten. Op de maandagavond nog lekker druk dus wees op tijd. Een voorgerecht met eendeborst gekozen en als bijgerecht de roseval aardappeltjes uit de oven. goeie combi en niet teveel. De bediening verder wel vriendelijk, niet heel hartelijk. Maar vanwege de drukte misschien ook wel begrijpelijk.
Jaeger .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Na de film blijf je automatisch hangen in het restaurant voor een glas wijn en bitterballen.
Voor zover geen probleem. De knolselderij soep echter was zo dik, dat je lepel erin bleef staan. Bovendien was er het vermoeden dat de soep licht bedorven was.
Storender was echter de slechte service. Van de vier personen die aan onze tafel bedienden, was er één dame die zeer onbeleefd was. Bovendien klopte de rekening niet, er stonden bestellingen op die we niet hadden gedaan. Geen excuus, geen woord erover.
Prettig en beleefd personeel is zo langzamerhand toch wel een vereiste in de horeca.
Corstiaan .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2015
De dagschotel was overheerlijk en het was gelukkig geen te kleine portie zodat je met alleen een hoofdgerecht na afloop nog honger hebt. De bediening was reuze aardig en attent, hij was er als we hem nodig hadden en liet ons verder met rust. Het enige minpuntje is akoestiek.
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2014
Een noedelsoep met alleen wat groenten als hoofdgerecht voor 16,50. Aardige smaak maar totaal niet vullend en zeker geen 16,50 waard, schandalig. Meisje van de bediening zei dat ze dit vaker hoorde, maar kon er helaas niets aan doen.
Herman D.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
De Balie is prachtig gelegen aan het Leidsche Plein. Qua akoestiek valt de zaak tegen. Als het druk is, en door zijn gunstige ligging, is dat vrij vaak, is het moeilijk om degenen die tegenover je te zitten te verstaan. Wij gingen naar het Internationale Filmfestival en gaven bij de start van onze lunch aan dat we maximaal drie kwartier hadden om te lunchen. Of dat een bezwaar was? Geen probleem. Na een half uur waren onze lunchgerechten, zuurdesembrood met roerei en zuurdesem met lamsschouder, nog niet gearriveerd. We zouden het binnen drie minuten krijgen, erewoord. Vooruit betalen was misschien wel handig. Oké, we hadden er vertrouwen in. De jongen die bediende leek begaan met ons lot. We waren inclusief een non-alcoholisch drankje 19,50 kwijt. Na vijf minuten hadden we echter onze gerechten nog niet. De jongen die bediende leek wel door de grond te zakken. Geld terug leek hem geen probleem. En bij die woorden kwam een collega met de gerechten aanzetten. Als we die zouden nuttigen dan zou hij bij zijn chef een korting bedingen, want we hadden nog 5 minuten om te lunchen. Hij kwam terug met een voorstel. We konden een gratis drankje krijgen, maar enig geld terug kon niet. De jongen in kwestie gaf aan dat een extra drankje gezien ons schema niet mogelijk was. Zijn chef was onvermurwbaar.
O ja, en hoe waren de gerechten? Redelijk op smaak, maar te duur voor het wel heel kleine stukje zuurdesembrood dat je krijgt.
Het gaat te goed met De Balie.