De Bakkerswinkel Utrecht

Meer informatie over restaurant De Bakkerswinkel Utrecht

7,2
M O.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Toevallig toen het begon te regenen en we naar rechts keken was daar.... de bakkerswinkel! Deze ken ik uit Amsterdam Zuid en dat was eigenlijk reden om direcht hier ook maar binnen te stappen.

Kaart lijkt aardig overeen te komen en mijn bestelde quiche lorraine met kleine salade was voortreffelijk. Koffie verkeerd ook goed. Mijn kleine tafelgenote had een croissantje aardbeiienjam en een appel-aardbeisapje waar ze blij mee was. Eten en drinken was heel erg goed dus!

Wel vind ik de hygiene wat dubieus. Mij leek hen niet kraakhelder zoals ik wel verwacht van gelegenheden waar je wat kan nuttigen. Nou snap ik dat je in een kelderruimte aan een oude gracht in Utrecht nou eenmaal hoeken met barsten etc. hebt en dat heeft ook wel z'n charme, maar echt het is toch aan te raden de boek eens meter voor emter na te lopen en schade te herstellen waar het kan aan bijv. kapotte lampenkapjes, spetters op tegels, loshangende tafelbladen, vieze vlekken op stoffen bekleding van de meubels etc. De wc vond ik ook te vies. Even een grondige opknap- en schoonmaakbeurt graag...

Bediening aardig, heel heel sympathiek, niet al te professionaal maar dat is helemaal niet erg en op een plek als deze kan dat.
Boha .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
We namen een lunch. Broodjes waren goed, niet al te groot. Lekker soepje, ook wat weinig. Heel erg leuke plek om te zitten. Hond mocht mee. Bediening oké. Ik kom daar nog wel eens terug.

Helene B.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Heb hier geluncht, zonder dat ik vooraf de Iens recensies had gelezen. Wat ik normaliter altijd doe en dan had ik op basis van de resultaten deze lunchroom niet bezocht.
Dit adres had mijn dochter van een Utrechtse studente gekregen en verrast door de locatie. Leuk om in zo'n oude kelder te zitten. Personeel was attent, vriendelijk en alles werd snel geserveerd.
Verrast ook door de aparte combinaties. Ik had gekozen voor 2 gevulde broodjes, 1 met forel met een jam van courgette en de ander met gehakt en zuurkool en een ruime portie salade met een heerlijke dressing. Normaliter krijg je een paar blaadjes sla.
Mijn tafelgenoten hadden een bakkerslunch genomen, huisgemaakte soep, salade en een broodje naar keuze.
Echt een aanrader.
Danielle V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
De Bakkerswinkel stelt nooit teleur. Was er al lange tijd niet geweest, maar heb mijn moeder er mee naartoe genomen voor haar verjaardag. Geloof me, als je niet weet wat je je moeder moet geven doe dan dit, succes gegarandeerd! Op de hoek van de Plompentorengracht en de Wittevrouwenstraat is De Bakkerswinkel te vinden. Als je binnenkomt is het erg krap, maar geen nood beneden is ruimte zat. De keuze op de kaart is reuze en alles is lekker. Neem in ieder geval de scones (goud!) en laat je overweldigen door alle lekkernijen op de kaart. Het is lastig kiezen, maar het wordt sowieso een verwennerij. De zaak biedt een mooi kijkje op de gracht waardoor je er gezellig kan zitten. Houd er wel rekening mee dat het er een behoorlijk kippenhok kan zijn met al die vrouwen en de akoestiek is niet heel denderend, je zit tenslotte in een werfkelder. Vergeet van tevoren niet te reserveren (vraag om een tafeltje bij het raam voor de beste plek), vooral in het weekend is het er altijd druk.
Marian V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Ik heb mijn moeder getrakteerd op een high tea bij de bakkerswinkel Utrecht (de meest uitgebreide). Leuk om in deze super oude kelder aan het raam te zitten en de high tea was lekker. Scones met clotted cream, sandwiches, friandises, stukjes quiche voorzien van lekker kruidenthee. Al met al een geslaagde middag
Alexandra B.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Geluncht op zondag om 12:00. Van te voren een telefonisch (na drie dagen bellen) tafel gereserveerd, wat erg vreemd was: er werd aan telefoon reeds gevraagd wat ik wilde, een lunch, een ontbijt, een high tea of a la carte. Ik gaf aan dat ik niet wist wat ik een week later wilde eten, maar ik moest dan maar een reservering voor a la carte maken. Ter plekke aangekomen besloten we om de high tea te nemen, maar dit moest eerst met de keuken gecheckt worden of dat wel kon! Dit heeft niets met de tijd te maken, want high tea kan vanaf 12:00. Wij hadden tafel rechts achterin bij het raam. Te eerste was het ontzttend koud, (buiten was het ongeveer 3 graden) en alles tochtte door het raam naar binnen. Gelukkig had ik een dikke sjaal en hebben we het raam afgedekt met jassen etc. We zagen dat tafel naast ons dit ook deed. Vervolgens kwamen er 4 mensen aan de tafel naast ons, waardoor ik volledig ingebouwd werd tussen muur, raam, tafel en achetkant van stoel van andere tafel. Ik had niet genoeg ruimte om met beide armen te kunnen eten, dus heb alles met 1 vork moeten eten. Toen de jam kwam, bleek hier een vieze lepel in te zitten die door andere mesne was gebruikt, waar nog deel van hun scone aan hing en slagroom. En het was indrdaad slagroom, geen clotted cream. 4 sandwiches waren allemaal hetzelfde (wel lekker maar als je het niet lust heb je pech). Cheesecake was erg lekker, maar choco cake was niet bijzonder en erg zwaar. Helaas hebben we de heft laten staan en ook de helft van de tijd instilte gezeten omdat we zo hard tegen elkaar moesten schreeuwen om elkaar te kunnen horen over het gigantische lawaai van de overige tafelaars. Al met al erg teleurstellend.
Herman D.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
De tweede helft van de middag staat het zonnetje goed op het terras waardoor je heerlijk buiten kunt zitten. De Bakkerswinkel is gezellig aangekleed en schenkt goede koffie, maar de pindakoek die ik bestelde was klef, heeft duidelijk een lange tijd gelegen. Dat laatste had ik eigenlijk iets meer van verwacht gezien de naam van de gelegenheid en de prijs, maar misschien was het toeval. Verder wel prima zitten tijdens onderbreking van de studie in de UB aan de andere kant van de straat.
Slaa .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
De scones waren ok (iets te zout). Maar, sinds wanneer is clotted cream doodgewone slagroom?? Wat een teleurstelling. En dan de "huisgemaakte taartjes": grote hompen lauwe quiche. Bovendien hadden we "recht" (jawel, dat zei onze student) op 3 potten thee (maar wel met één klein zakje voor een slappe pot thee). Mijn glas sap stonk naar een veel te lang gebruikte theedoek en om het af te toppen: de potjes huisgemaakte jam (framboos en "groene thee" (héél Brits, not))... die werden nadat wij die hadden gebruikt voor onze scones van onze tafel geplukt en met de door ons gebruikte lepeltjes rechtstreeks op een andere tafel gezet... Gatverdamme! We hadden om 12:00 uur een tafeltje en werden om 14:30 verzocht om ergens anders te gaan zitten, want de volgende ronde kwam eraan. Ongeïnteresseerde studenten die je niet aankijken, vreselijk.
Rachel W.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2015
Hier wezen eten, omdat ik de service en het eten van de bakkerswinkel in Amsterdam Zuid echt geweldig vind. Toen wij binnen kwamen duurde het wel 5 minuten voor ons gedag werd gezegd. De personen achter de kassa en koffie namen niet eens de moeite om oogcontact te maken echt bizar. Het was overigens ook niet druk. Het was dat ik gereserveerd had en we zin hadden in het eten anders waren we echt weggelopen. We zaten beneden aan het raam met mooi uitzicht op de gracht. Wel galmt het erg beneden, het was niet erg druk, maar ik zou hier niet willen zitten op een dag dat het helemaal vol is. Ik had de ''completos'' bestaande uit een scone, klein stukje taart en koffie of thee. Mij is niet gevraagd welke smaak scone ik wilde en ik werd dus verrast met een chocolade scone. Het was netjes geweest als zij dit vooraf hadden gevraagd. Mijn vriend had de wentelteefjes en die waren erg lekker, maar de slechte service boven deed wel af aan de beleving van het eten. Koffie was oke, maar lauw en klein. De bediening in Amsterdam zuid vind ik vele malen beter, ik zou ook niet meer zo snel naar deze vestiging in Utrecht gaan.
Helmpje1964 .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Dit weekend een high tea gehad bij de Bakkerswinkel.
Helaas was dit niet zoals verwacht: tafels staan dicht op elkaar, je zit bijna bij elkaar op schoot, zeer gehorig, waren met z'n tweeen maar konden elkaar nauwelijks verstaan.
Het high tea assortiment was zeer sober, heb vele malen high tea op maar dit was echt de minste. Scones en brood was zeer droog. De sandwiches en de hartige taart hadden dezelfde ingrediënten, t.w. bieten en geitenkaas, en als je daar niet van houdt, heb je gewoon pech. Voor mij dus nooit meer de Bakkerswinkel helaas.
Trudy P.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Een prachtig stukje oud Utrecht: de Plompetorengracht hoek Wittevrouwenstraat. Een mini winkeltje lijkt het, die Bakkerswinkel. Maar, achterin is een trap naar beneden, naar de werfkelders. Onder een stenen boogplafond bevinden zich daar ruimtes waarin je je zo eeuwen terug kunt wanen. Bij de Bakkerswinkel kun je ontbijten, lunchen, taart eten, high tea-en. Het eten en de manier van presentatie past wonderwel bij de omgeving. Het is goed verzorgd en lekker. De bediening is vriendelijk en attent. Op de terugweg naar boven kun je in de winkel nog van alles meenemen voor thuis: heerlijke taart of zelfgebakken scones. Wat een leuke plek voor een goede lunch!
SaraChopin .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Vriendelijke bediening. Snelontbijt : 2 dessertlepels jam, 1 croissant, 125 ml 'verse' jus, 1 kleine cappuccino. Oncomfortabele 50er-jaren houten keukenstoelen en dito tafel met 'uitzicht' op gracht met allerlei viezigheid en afval. Prima brood en taartjes, uitstekend voor take away. Wellicht een aardige locatie voor de student en anderen die geen verwachtingen koesteren tav decor en of comfort. Grote teleurstelling.
MariannedeBaar .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Voor het eerst bij de Bakkerswinkel geweest. Wat een leuke locatie! De kelder is heel sfeervol en alles (kopjes, bordjes, blikjes) zijn met veel zorg uitgezocht (bij de brocante - daar houd ik van). Als je bij het raam zit, heb je ook nog een heel leuk uitzicht op de gracht en je kunt terug zwaaien naar allerlei bootjes, kano's en waterfietsen die voorbij varen. Wat een belevenis!

Zelden zie je bediening, die zo vriendelijk en gemotiveerd is - een dikke pluim!

Over het eten waren we minder enthousiast: high tea hapjes zijn niet zeer gevarieerd (1 soort brood met een paar soorten kaas en ham), een beetje droog en zeker niet verrassend. Heel jammer.

Ik kom zeker terug voor een kopje thee met gebak, maar high tea neem ik volgende keer weer ergens anders.
Zwarteveen .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2014
Genoten van een heerlijke, uitgebreide Bakkerswinkel high tea.
De tafeltjes en zitplaatsen zijn alleen erg krap.
Ook vonden we het een nadeel dat we maar twee soorten thee mochten bestellen i.p.v. dat er allemaal soorten thee op tafel staan.
Ik had gelukkig een eigen "doggy bag" meegenomen voor de taartpunten die we over hadden. We zagen op de andere tafels dat er veel achterbleef. Ons advies is dat de Bakkerswinkel aanbiedt dat te verpakken voor thuis in een Foodiebag.
John S.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
Een ontbijt genomen ter ere van de verjaardag van mijn vrouw. Toegegeven, een vrij dure, maar Je bent dan ook niet in uniforme uitspanning. Samen met het kringloop servies begeef je je in een kleine film setting. Via een steil trappetje kom je in een oud en klein gewelf onder de straat met een doorkijk op de gracht. In verhouding met de tafels is er veel personeel, die zorg dragen voor een vriendelijke doch trage bediening. Het gaat hier om de kwaliteit en je bent hier niet bij een fastfood keten. Aangezien het er vrij klein is, is het voor personeel en gasten vaak laveren door het gewelf. Er viel dan regelmatig iets op de grond, waaronder het kringloop suikerpotje op onze tafel en enkele glazen bij de buren.
Maar een bijzonder ontbijt was het zeker.
Jo Eet ..
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2014
in theorie een fantastische locatie, in de praktijk een galmbak waar je elkaar niet kan verstaan. We hadden als groepje van 4 de hartige high tea op een zaterdag. De gerechtjes waren duidelijk al begin die dag klaar gelegd, want het brood was droog. Daarbij was het beleg niet zo spannend. De scones waren heerlijk met een bijzondere jam maar jammer genoeg zou ik het niet aanbevelen als je bij wilt kletsen met elkaar.
Janberends1 .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2014
Gisteren gegeten bij de bakkerswinkel. Het is even zoeken, maar dan is het ook de moeite waard. De scones zijn echt net zo lekker als in Engeland, en dat heb ik in Nederland nog eerder meegemaakt. Het vruchtensapje en de Manon-thee waren ook lekker. De volgende 'gang' bestond uit sandwiches en quiche. Wat een lekker brood! Er was nog net voldoende ruimte voor de overheerlijke dadel- en chocoladetaart. De bediening was prima. Er was een leuke informele sfeer. We zaten zo ongeveer in de keuken, en zagen hoe de deegjes en jammetjes werden geproduceerd. Erg leuk. Kom hier zeker nog een keer terug (al is het maar om alle andere lekkere dingen op de kaart te proberen). Superleuke tent!
Korteraar ..
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2013
als je geen last hebt om in een kelder te zitten (denk even aan claustrofobie) dan is dit werkelijk een unieke plek om heerlijk te lunchen. de dames die er bedienen/koken zijn allervriendelijkst, de kaart is goed en normaal qua prijs en de inrichting is echt superieur
Lulu010 .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2013
Alleen al voor de ambiance van de kelder zou je hier weer terug komen! Heel knus en gezellig, als een warme huiskamer. Wij aten de carrotcake en een scone, allebei erg lekker. De high tea's die voorbij kwamen, zagen er heel aantrekkelijk uit. Misschien de volgende keet!
Ingridus .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2013
Met vier meiden bezochten we De Bakkerswinkel op zondagmiddag voor een lekkere lunch. Nog net één tafeltje beschikbaar, in de knusse kelder. Het is er een prettig rommeltje en er klinkt aangename 'herrie' uit de open keuken, de bediening is zeer vriendelijk en gezellig - ze hadden het niet altijd even snel door als je wilde (bij)bestellen, maar het was erg druk - en het brood was om van te smullen! De high teas die we voorbij zagen komen zagen er fantastisch uit. Super!