De Bakkerswinkel Rotterdam-Kralingen

Dinsdag t/m Vrijdag 08:00 - 22:00
Zaterdag en Zondag 09:00 - 22:00

Judith K.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Al een paar keer geweest in de bakkerswinkel. Erg leuke uitstraling en mooi interieur en toplocatie. Alleen vind ik de presentatie van de broodjes en drankjes te sober. Het soort boterham wat je thuis maakt snel tussendoor op de broodplank. De koffie is wel lekker maar ook zo sober geserveerd. Alleen een kaal kopje met wat koffie erin, soberder kan het niet. Bediening is ok. Denk dat er van deze zaak heel wat meer te maken valt!
Auke D.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Heerlijke scones gegeten op een rustig terras ondanks de drukke locatie. De koffie is inderdaad ook erg lekker hier. De bediening was erg vriendelijk en verliep bij ons prima. Maar overal om ons heen klopte er niets van. Ik vond dat het personeel zeer correct, snel en vriendelijk op de verwarring reageerde richting de gasten. Ik ga hier zeker nog een keer iets eten/drinken.
Sam K.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Gisteren voor het eerst in de Bakkerswinkel geweest. Moet zeggen dat de koffie erg lekker gesmaakt heeft. Goede aanrader van een werkneemster van het restaurant eerder het weekend. Ben zeer te spreken over het personeel en de bediening, ik kom zeker terug.
Will_iam .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2016
De Bakkerswinkel hebben wij voor de tweede keer bezocht. De vorige keer was onze quiche koud, maar we dachten dat dat een incident was. Niets bleek minder waar. Bij de bijna verse tomatensap zat geen tabasco, Worcester saus, laat staan peper. De thee was goed, van Clipper. Wij zochten naar het krijtbord met weekgerechten, maar dat was nergens te vinden. Bij navraag aan het niet zo erg geïnteresseerde meisje, wist ze nog net dat het een soepje getrokken was van garnalenschelpen (!?) en een salade met mozzarella en tomaten. We besloten beide te nemen. Na lang wachten kwam de waterige soep met vellen erin zonder ook maar een schelpje of garnaaltje te bekennen. Toen we om de peper vroegen (twee keer) ging het meisje in kwestie eerst nog twee andere tafels helpen en kwam het andere meisje dan met de peper aanzetten. De kleine salade was gemaakt van vleestomaten en was niet aangemaakt met een dressing (was de keuken vergeten). Mogen we dan wat olie en azijn? Natuurlijk, maar dan wel eerst olie en in tweede instantie een bakje keukenazijn. Niet echt lekker allemaal en heel teleurstellend. Was er dan niets goed? Zeker, het brood was heerlijk, maar dat is waarschijnlijk waarom het de Bakkerswinkel heet. Toen wij op haar vraag zeiden dat het ons helaas niet had gesmaakt zei het meisje dat ze nog had gezegd dat er niets in de soep zat en haalde direct de drankjes van de rekening. Kleine kans dat we terugkomen.
Maarten N.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
In dr 4 maanden dat ik in Rotterdam woon nu al 2 keer hier genoten van een diner. 1e keer van de kaart besteld en 2e keer het 3 gangenmenu genomen. Beide keren heerlijk gegeten. Service was ook goed. Je krijgt bij elke gang hun versgebakken brood erbij. Prijs kwaliteit was uitstekend. Kom zeker nog een keer terug.
Sophie L.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Zeer gezellige inrichting en vriendelijke bediening. De Bakery Tea was lekker en overdadig, we kwamen zeker niks te kort! Vooral de quiche, de scones en de broodpudding waren echte aanraders.
Stephan W.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Na meerdere keren naar tevredenheid de lunch genoten te hebben bij de Bakkerswinkel, ben ik dit keer voor het diner gegaan. Ik heb me, zeer naar tevredenheid, laten verrassen door de chef. Alle gangen waren stuk voor stuk verassend en smakelijk. De service was prettig en de ambiance als vanouds. Al met al zeker een aanrader.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2016
Sinds kort kan je ook dineren bij de Bakkerswinkel, dit zijn we wezen proberen. En met groot succes!
Omdat we moeite hadden met kiezen zijn we voor het verrassingsmenu van de chef gegaan.
Vooraf kregen we een quinoa-garnalentaartje. Een bijzondere en lekker frisse combinatie. Daarna gamba's in roomboter met amandelen. Een combinatie die ik zelf niet zo snel zou bestellen maar die erg goed uitpakte. Als hoofdgerecht kregen we eend met veel bijzondere kleine groenten, waarbij vooral de creme van pastinaak met witte chocola opviel. Erg goed!
Als nagerecht hadden we een creme-brulee van witte chocolade en een frambozen-mascarponerol.
Ook de wijnen die erbij werden aangeraden pasten uitstekend bij de gerechten.
Er moet ook opgemerkt worden dat de borden enorm mooi opgemaakt waren. Kortom, het was een doorslaand succes. We hadden dit niveau van een bakkerswinkel zeker niet verwacht en we komen graag terug.
Chrisisit14 .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Vandaag even een snelle lunch genoten bij de bakkerswinkel. Omdat deze bij mij om de hoek is en ik er meestal in het weekend mijn verse zuurdesembrood haal, heb ik vandaag voor het eerst gebruik gemaakt van hun lunch. Bij binnenkomst is er bijna geen oog voor ons en moet ik zelf vragen of ik door mag lopen en een tafel mag uitzoeken. Vervolgens zeer lang moeten wachten op de kaart. Uiteindelijk besloten om zelf maar de kaart te gaan opvragen. Vervolgens hebben wij ons lunch besteld met wat te drinken en vonden het eten zeker wel smakelijk, maar de prijs-kwaliteit verhouding is echt niet in orde. Toen ons tafel werd afgeruimd, vroegen wij of wij even met de manager konden praten. Echter de manager is nooit naar ons toegekomen en toen werd mij erg duidelijk dat zij niet bezig zijn om mensen een fijne ervaring te geven, maar dat zij volledig zonder passie voor het horecavak geld willen verdienen. Ik wens ze er veel succes mee, maar als zij iedereen zo behandelen, dan vraag ik me af hoe lang zij het nog vol gaan houden.
Fredvandijkman .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Met een groep van 29 personen gegeten bij de Bakkerswinkel i.v.m. een verjaardag.
In overleg een menu samengesteld. voor 24.50 euro p.p.
Vooraf antipasti: parmaham, diverse worstsoorten en kaas. prima.
Als hoofdgerecht zowel vis als vlees wat je zelf van een grote plank kon kiezen. Daarbij aardappels uit de oven en gemende salade. heerlijk.
En een lekker toetje met peer en bavarois e.d.
Huiswijnen zeer smakelijk en redelijk geprijsd.
Vriendelijke en attente bediening.
We gaan zeker nog eens terug. Alle gasten waren zeer te spreken over de Bakkerswinkel Oostplein.
Arlet L.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
We hadden gereserveerd voor de meest uitgebreide, Kralingse high tea. Om 13:00 kwamen we binnen en werden naar een tafeltje aan de achterzijde wel dicht bij het raam, gebracht. Een hele toer om daar te komen omdat het enorm vol zat en trappetjes stoelen e.d. in de weg stonden. De high tea begon met een hartig deel. Fingerfood sandwiches, quiche en een soepje. Zonder enige uitleg werd dit op tafel gezet, het brood was vers. Wat er tussen het brood zat was echt teleurstellend: een blaadje sla, wat tomaat en komkommer en dat was het. Op één sandwich konden we sporen van eisalade traceren. Het was compleet vegetarisch. Daar hebben we wat van gezegd en hiervoor in de plaats kregen we een extra stukje quiche. Prima. Het theewater werd niet in de gaten gehouden en er waren periodes dat we geen personeel zagen en het water gewoon op was. Ook de keuze van de thee vonden wij maar matig. Goed, het zoete gedeelte. Scone, clotted cream en taartjes (stukjes cake). Geen bonbonnetje gezien maar wel lekker goedkoop en makkelijk een schaal fruit. Wij zijn dan ook zeer teleurgesteld en gaan de volgende keer thuis onze eigen high tea organiseren. Tenzij iemand voor ons een tip heeft waar je nog wel een lekker ouderwetse en goede high tea kunt gebruiken.
Minaaa .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Mooi hoekpand waar je prima kunt lunchen. Wij hebben een lunchmenu (soort proeverij) genomen. Het was niet bijzonder maar wel lekker en vooral erg veel. Bediening was prima, ze waren volgens mij een beetje verbaasd omdat we vrij laat kwamen lunchen (drie uur) en moesten even omschakelen. Daarna ging alles goed. Ik zal hier zeker terug komen. Huiswijn was trouwens ook meer dan okee!
Irene V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Meegedaan aan een winactie van de Buik van Rotterdam. Tot onze verrassing wonnen wij een etentje bij De Bakkerswinkel. Dat op zich is al erg leuk, maar het was ook nog eens een heerlijke avond. We kregen het verrassingmenu van de Chef. Vooraf een mooi opgemaakt bord met rauwe tonijn, een salade van hollandse garnalen, en een glas met avocadomousse, garnaaltjes en gambas. Het hoofdgerecht was een bereiding van eendenborst, met o.a. een puree van pastinaak.
Erg smakelijk. Het toetje werd geserveerd in een theekopje, ook erg verrassend. De wijn (Basa) prima en de bediening enthousiast en ter zake kundig.
Wij vonden het een hele leuke en heerlijke avond.
Ingrid H.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Bij de Bakkerswinkel kun je dus ook terecht voor diner! Dit super leuke restaurant zit een beetje verstopt op het Oostplein, en verdiend het om beter gevonden te worden - op een doordeweekse dinsdagavond was het er eigenlijk te rustig. Wel heerlijk gegeten: we gingen unaniem voor de vegetarische paddestoelen risotto. Heerlijk, maar wel kleine porties. Dus het brood dat je in een Bakkerswinkel zeker verwacht, was een welkome aanvulling. Met erg machtige chocoladetaart als toetje en een goede rode wijn is dit wel een plek om terug te komen.
Sahar H.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2015
De Bakkerswinkel is een mooi plekje waar je lekker kunt ontbijten met een krantje en (lekkere!) koffie. Je krijgt vooral veel brood (logisch, Bakkerswinkel) met lekker en vers beleg. De bediening is altijd vriendelijk en denkt met je mee. Sinds kort ook diner en ook dat is een succes. Vooraf heb ik de gamba's gegeten, ribeye als hoofdgerecht en we konden het niet laten om de echt wel hele lekkere desserts te delen. Toch een 7, omdat het eten wat aan de koude kant geserveerd werd. De rode wijn was heerlijk! (Glazen mogen wel beter gespoeld/gepoleerd worden). Al met al echt een leuke plek, met lekker eten!
Christianep .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Heerlijk brood gegeten bij een matige tot slechte soep. De linzensoep smaakte eerder naar speksoep, best zout en weinig linzensmaak. Het brood was wel lekker, daarom heet die zaak waarschijnlijk ook bakkerswinkel en niet soepwinkel.
Qua schoonmaak valt er ook nog wel wat te verbeteren, de vensterbanken en de wc kunnen echt wel schoner.
Christian, jammer dat de soep niet in de smaak viel. Wij hebben iedere week een nieuwe soep, dus wij hopen dat je deze nog eens wilt proberen!

Aan de schoonmaak gaan wij aandacht besteden, dank voor de feedback.
Jennifer B.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Heerlijk gedineerd gister met een verrassingsmenu van de chef. Voorgerecht gamba's op zalm mer zeewier en kerriemayonaise. Onwees lekker! Als hoofdgerecht supermalse eend en toe creme brulee van witte chocolade met een deegrol met lemon curd. Complimenten, ook voor de presentatie. Vooral 's avonds is de ruimte achter onwijs sfeervol en gezellig. Ik kom zeker weer snel dineren, met een verrassingsmenu of a la carte. Hoe dan ook; het is altijd goed.
Clio V.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Afgelopen vrijdagmiddag weer De Bakkerswinkel bezocht voor een havenontbijt en croissantje. Het eten was heerlijk en de bediening zeer vriendelijk en attent! Helemaal top!
Els V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
Heel fijne winkel/restaurant, met heerlijke scones, en ook de hartige broodjes zijn heel lekker, vooral met gegrilde groenten. Ik vond de bediening heel vriendelijk en attent. Een aanrader.
Jammer dat ze het brood dat je ook los kan kopen niet snijden, want het is heel lekker, en ook fijn om thuis te eten.
Wouter S.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Heel erg lekkere broodjes in deze stijlvol ingerichte Bakkerswinkel. Je kunt kiezen uit een sandwich of boterham en daarbij nog een soepje of salade of bijvoorbeeld een scone. De bediening is vriendelijk, het terras fijn en het eten gewoonweg erg lekker en alles tegen een zeer redelijke prijs. Aanrader wat mij betreft!