De Bakkerswinkel Amsterdam (Westerpark)

Polonceaukade 1 1014 DA Amsterdam Nederland Kaart
31-206880632

Meer informatie over restaurant De Bakkerswinkel Amsterdam (Westerpark)

Eten7,5/10
Service7,2/10
Decor7,7/10
Stan V. Bourgondiër (2 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Ik eet hier altijd heel lekker, de bestellingen komen soms wat traag aan maar de bediening is gelukkig heel aardig. Het meisje elise heeft me heel goed geholpen en zag er goed verzorgd uit. Op welke dagen werkt zij weer?
N72 . Fijnproever (8 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2015
Wat een heerlijke plek om te vertoeven, op het terras aan het water gezeten. Lekker in het ochtendzonnetje. Gegaan voor het Frans ontbijt, croissantje, stokbrood, en een soort krentenbrood. Kaas en jam erbij. Kop koffie en ook nog verse geperste sinaasappelsap erbij genomen. Alles smaakte goed, en er was een relaxt sfeertje, leuke locatie in het westerpark. Vriendelijke bediening, werden goed geholpen. Zeker voor herhaling vatbaar!
Carol G. Bourgondiër (2 recensies) 4,3 /10
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2015
Vandaag gegeten, voor 21 euro pp een zoet hartig high Thea besteld. Deze werd geserveerd op een ontbijt bord met zeer kleine stukken taart en quiche. Sandwiches waren ze vergeten. Moesten we om vragen. Prijs kwaliteit en hoeveelheid zijn niet naar verhouding. Verder was de service langzaam. Voor mij was dit mijn laatste keer Bakkerswinkel.
Esther V. Bourgondiër (2 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2015
Af en toe eindig ik dan toch weer bij de Bakkerswinkel. Het terras is natuurlijk heerlijk in de zomer en binnen is het ook gezellig. Wel vaak druk, maar ook wel weer leuk om met anderen een tafeltje te delen. De taartjes zijn heerlijk, de boterhammen zijn goed en mijn favoriet is de kaneelscone! Het enige wat me altijd weer tegenvalt is de bediening. Ondanks dat de meesten heel vriendelijk zijn, moet ik toch vaak té lang wachten. Ook zitten er de laatste tijd veel moeders met gillende baby's dus voor een rustige lunch zou ik toch een ander plekje uitzoeken. Mijn tip; haal een paar scones om mee te nemen in het winkeltje en ga die lekker in het park opeten want de scones zijn écht absoluut de moeite waard
Leen123 . Fijnproever (7 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2015
Toen ik las dat Bakkerswinkel diner ging serveren was ik wel benieuwd! Ze zijn erg goed in alles wat met lunch en bakken te maken heeft dus eens kijken wat ze hiervan maken. De dinerkaart bestaat uit kleine gerechten zonder toevoeging. Je bestelt dus vis, vlees of vega en kan hier salade, groente vd dag of aardappeltjes bij bestellen. Wij (2 pers) bestelden er drie (lam, vispakketje en eendenbout) en extra groente. De smaak van de gerechten was goed. Ik snap het idee van losse gerechten bestellen maar voor deze prijzen zou ik toch iets meer serveren. Kaas na was smakelijk. Jammer dat er geen port geserveerd wordt.
SophieRehberg . Gastronoom (22 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2015
Wij komen hier graag! Het interieur is super leuk en gezellig. Hartstikke leuk om hier te komen voor ontbijt of high tea - de lunch is wat minder. Altijd druk - dus het is zeker goed om te reserveren. Wij komen hier vooral voor de cranberry scones met cream.
Ilse D. Gastronoom (28 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Op een zaterdagmiddag hier toevallig gestrand. Het was een koude dag en we hadden behoefte aan wat warmte. En dat kregen we hier zeker! Niet alleen van de warme dranken maar ook de tent zelf was verwarmend! Een drukte van jawelste maar een gezellige drukte. We konden nog bij twee andere mensen aan tafel aanschuiven, zo'n tentje is het wel dat kan allemaal. Er is ook in het midden een grote tafel waar je sowieso al bij elkaar aanschuift. Er waren scones en quiches en boterhammen met heerlijk beleg, voor een lunch of high tea is dit echt perfect! Ik heb zelf een boterham met hummus gegeten, en mijn vriendin scones. De amandeltaart was ook echt super! Wel heel zwaar dus je moet wel honger hebben als je die bestelt.
Florine T. 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2014
Op maandag hier een high tea genomen met twee personen (van rond de 20 euro pp). We kregen per persoon twee soorten quiche, een sandwich, een scone en twee stukken taart. Bij de scones room en vers gemaakte jams. Alles smaakte heerlijk. Eén high tea met zijn tweeen delen zou overigens ook prima kunnen qua hoeveelheid, want je krijgt flinke porties. De bediening was goed en vriendelijk, ondanks de drukte. Het is een grote ruimte met een hoog plafond en toen we om 13 uur binnen kwamen zat het vol. In sommige restaurants merk je dat niet zo, maar door hoe de ruimte hier is ingedeeld, vond ik dat persoonlijk wat overweldigend.
Al met al positief.
Hans B. Bourgondiër (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Zaterdag voor het eerst 's avonds bij de Bakkerswinkel gegeten! Wat een leuke ervaring was dat! Heerlijke pure gerechten en voor een zeer acceptabele prijs! We aten - of eigenlijk 'snoepten' - samen van de gerechten die de zeer vriendelijke bediening ons adviseerden. Ook de wijntjes waren goed! Als afsluiter de amandeltaart geinjecteerd met sinaasappellikeur. Wow, een echte topper. hier gaan we vaker naartoe!
Wanda000 . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Erg fijn dat ik nu in een van mijn favoriete plekken in Amsterdam ook heerlijk kan dineren. De sfeer is altijd goed, een ontspannen plek om een avond lang te tafelen. Het personeel heeft verstand van zaken en kon ons goed adviseren qua wijnen en eten. Ontzettend lekker gegeten, een mix van verschillende kleinere gerechten om te delen. We kozen voor eend, heel lekker zuurvlees met rode kool en buikspek. Ook waren er mooie vegetarische en visgerechten te bestellen als dagspecial. Alles heel puur van smaak. Als je al fan bent van de bakkerswinkel overdag, dan is hier dineren zeker ook een aanrader!
Nikki S. Gastronoom (25 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2014
Na een moeilijke periode heb ik hier met vriendinnen een high tea gehad op de zolder. Heel fijn adres, de taarten waren zalig (gelukkig kregen we meeneembakjes), de bediening was heel erg vriendelijk en we hebben ontzettend lekker gegeten. Gelukkig was de grote tafel zo ruim opgezet dat we makkelijk heen en weer konden lopen om af en toe van plek te wisselen. En aan het eind kregen we allemaal nog twee glazen wijn - voor wie wilde. Een absolute aanrader en een middag om nooit te vergeten.
Roob . Bourgondiër (4 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
Heerlijke plek voor de lunch. Lekker ruim opgezet en licht. Zowel ruime keus uit zoet en hartige dingen. Eigenlijk allemaal lekker. Ik had een combi van zoete en hartige baksels met een lekker glas witte wijn erbij. Heerlijk!
Iloise . Fijnproever (5 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2014
Terwijl veel recensies niet erg enthousiast over eten zijn, vinden wij de Bakkerswinkel toch wel altijd lekker. Als je van scones houdt dan ben je op de goeie plek, geserveerd met huisgemaakte jams, lemon curd en double cream. De quiches zijn ook lekker en altijd anders, altijd een vegetarische optie. Veel keus aan broodjes, koud en warm, en ook boterham met pindakaas of hagelslag voor de kinderen. Wel beter met zoetigheden dan hartige hapjes, die ook wel goed zijn, zoals de gehaktbrood broodje. En top locatie! Alleen altijd druk in het weekend, tja, populaire plekken zijn snel vol :)
Ricardo . Gastronoom (72 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2013
Vreemd al die wat negatieve recensies, vandaag hier gelunched en prima naar mijn zin gehad.
Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel.
Het eten is niet heel bijzonder, zeker niet voor de prijs die je betaald, maar het was wel lekker. Daar gaat het om.
Eetweter . Gastronoom (28 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2013
hoewel de sfeer hier altijd wel goed is, was ik toch niet heel erg blij met mijn lunch. de kaart is niet erg bijzonder/verrassend. dan moet je het als bakkerswinkel toch van je brood hebben denk je dan. maar in ons geval was dat taai en droog. het beleg was verder prima (zomers gehaktbrood, geitenkaas). omdat je twee soorten beleg kiest, wordt het eigenlijk weer iets teveel / te zwaar. de bediening is heel vriendelijk. zo vriendelijk dat ze alle vier vroegen wat we wilden drinken. wat wel heel sympathiek is, is dat er op het (hele zonnige) terras kannen water stonden waar je gewoon van kon pakken. kortom; niet echt om enthousiast over naar huis te schrijven en heel teleurstellend brood voor een bakkerswinkel...
Gongli1 . Fijnproever (9 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2013
High tea op zolder, wat een leuk aangeklede, knusse locatie, ideaal voor regenachtige middag. De thee was heerlijk geurig en werd onbeperkt bijgevuld (uit ongezellige geisoleerde theepot) en we waren enthousiast over de scones en de quiches (die wel veel te snel kwamen, want warm dus bedoeld voor NA het zoet). De 'finger sandwiches' waren te grof en niemand in ons gezelschap was erg enthousiast over de grote taartpunten (cheesecake, wortel-, karamel- en citroentaart). Liever hadden we wat kleinere, fijnere taartjes gehad. Al met al een gezellige middag op een leuke plek maar niet de beste high tea, zeker niet gezien de prijs.
Menne V. Gastronoom (66 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2013
Lekker buiten op het kleine terras een mooie donkere boterham (dubbel) met goed beleg. De luxe sandwich wordt ter plaatse opgebouwd en is met zorg samengesteld. De bediening is vriendelijk. En natuurlijk een lekkere sterke cappuccino om het compleet te maken.
Een dubbel is wel een stevige hap, voor matige eters is een enkele niet minder smakelijk.
Ruthb . Bourgondiër (2 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2013
Vandaag met twee vriendinnen wezen high-teaen. Op de zolder vond dat plaats. Erg mooi ingericht en echt een sfeer van een high tea met erg leuke kopjes. Er lag al wat klaar, zoals de taartjes, scones en sandwiches. Het was lekker, maar er was weinig variatie. Van te voren heb ik aangegeven dat ik een pinda noten allergie heb. Ze waren daarvan op de hoogte, maar toch hadden ze alles op één bordje geplaatst. Dus het stond naast de taartjes waar wel pinda's of noten in zaten. De high tea kostte 20,50 per persoon en dat vonden we veel te duur voor wat we kregen.
Emilie F. Fijnproever (9 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2012
Op een regenachtige zaterdagmiddag hier enkele uurtjes doorgebracht om te lunchen. Heerlijke ambiance en mooi decor. Gezellig met zn tweetjes op een houten bank aan een grote tafel met kranten en tijdschriften. Ik had een stukje groentenquiche met salade en brood besteld, mijn tafelgenoot het borrelplankje met ook een stuk quiche en een hartige scone. Erg leuk gepresenteerd op een soort houten plank en bovenal lekker! De salade was helemaal niet standaard, namelijk met augurkjes, zilveruitjes, linzen etc. Alles wat ik niet had verwacht, maar wel heel smaakvol. En daarbij de lekkerste jus d'orange die ik in tijden heb gedronken! Al met al een prettige manier om een zaterdagmiddag door te brengen.
Zuidplas . Fijnproever (6 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2012
Zalige koffie, eten ietsje minder. Tijdens ons bezoek zat de zaak behoorlijk vol waardoor de bediening te druk was om een ieder goed te helpen.