De Bakkerswinkel Amsterdam (Centrum)

Warmoesstraat 69III 1012 HX Amsterdam Nederland Kaart
31-204898000

Meer informatie over restaurant De Bakkerswinkel Amsterdam (Centrum)

Maandag t/m Woensdag 08:00 - 17:30
Donderdag en Vrijdag 08:00 - 22:00
Zaterdag 09:00 - 22:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Wi-Fi
Irene S.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Leuke en lekkere High Tea gehad samen met vriendin. Zeer vriendelijke, servicegerichte en attente bediening. Lekkere hapjes, iets te veel zoet ten opzichte van hartig. Scone erg lekker. En onbeperkt thee op tafel, waarbij regelmatig werd gevraagd of de thee nog aangevuld moest worden. Grote zaak met meerdere hoekjes achterin de zaak om rustig bij te kletsen. Alleen het sanitair laat wat te wensen over. Slechts 1 damestoilet, niet erg schoon met bv losse rol toiletpapier op de grond omdat de houder leeg is.
Tim S.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Hier met Pasen een Paas High Tea gehad en het was echt goed geregeld. Misschien iets te veel want halverwege zit je al echt goed vol en dan moesten de taartjes nog komen. Maar hier een prima middag gehad met heel vriendelijk personeel. Decor is ok maar jammer van de snoeren over de grond en een stukken hout van de trap die deels zijn geverfd.
Re W.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Geluncht met 15 personen, eten was prima, scones heerlijk, alleen de taartjes echt ónwijs zoet (en ik houd normaliter van zoet). Verschillende smaken thee, ook heerlijk. Weinig service, alleen dus tussendoor om de thee te vervangen.

Het hekelde mij alleen dat wij niet apart konden betalen. Bij een groep weet je van tevoren vaak dat mensen apart willen betalen. Reden hiervoor was: "het kost mij teveel tijd". Bij een simpel bedrag van €16 de man, lijkt mij dit niet al te veel moeite + je neemt toch de tijd voor je gasten?? Ik werk zelf ook in de horeca, en mensen die apart betalen is soms onhandig, maar je neemt dit voor lief! Geen leuk vertrek.
Brigitte O.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Fantastische zaak voor een kop koffie met wat lekkers of een volledige lunch. De koffie is prima (ook sojamelk) en de kaart zeer uitgebreid met veel keuze in zoet en hartig. Wij besloten meerdere gerechtjes te delen zodat we van alles wat konden proeven, dit was geen probleem. We bestelden boerenbrood met oude brokkelkaas en mosterdsaus, een scone met rozijnen (met clotted cream en huisgemaakte jams) en een puntje cheesecake. Allen lekker en vers. Prima bediening (spreken niet allemaal Nederlands). Vrij hoge prijzen, maar ik vind het het wel waard gezien de kwaliteit.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Goede koffie plus karamel taart genuttigd.
Helaas werd de taart niet gelijktijdig met de koffie geserveerd.
Dit werd netjes opgelost door ons een gratis 2e kop koffie aan te bieden bij de later geserveerde taart.Heel goed.
KamielS .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Wij hebben hier als alternatief voor 'Petit gâteau' (had helaas vakantie, aanrader) ontbeten. Vriendelijk (in het Engels) ontvangen door personeel dat uitvoerig de vakantieplannen aan het bespreken was. We zaten derhalve tussen vele onopgeruimde borden die, als men andere tafels uitserveerde, ook niet opgeruimd werden, vreemd!

Huisgemaakte jam’s! erg zoet naar mijn smaak maar origineel van samenstelling (Passiefruit, mango) en wel erg lekker. Scones (goede room!), appeltaart en een croissantje. Zelfgemaakt, zo vermeld de kaart, maar niet exceptioneel. Ook hier slechte bediening want de koffie was lang op voordat de rest kwam.
Wat gedurende het wachten opvalt is dat deze bakker niet echt warm is; Uitvoerig werd de vrieskist uitgepakt waarnaar de diepvriesbroodjes werden afgebakken.

Prijs was stevig, kwaliteit redelijk en de bediening vriendelijk maar niet prettig in uitvoering. En afbak diepvriesbrood? Kan wel maar laat je dan niet voorstaan op ‘selfmade’.
Kees-Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Afgelopen zaterdag, 21 maart 2015, een kleine brunch gehad bij de Bakkerswinkel. Het eten was zonder meer goed. Ik koos voor de boterham met gehakt en mosterdmayonaise en mijn partner voor de boterham met de rillette van gans met een pesto. In beide gevallen werd zuurdesembrood geserveerd. De combinaties waren heerlijk en voldoende groot. Er was nog ruimte voor een stuk worteltaart. Enige minpuntje (maar dat ervoeren wij ook bij de andere gelegenheden): je wordt direct voor een buitenlandse toerist aangezien en in het Engels aangesproken. Waarom niet eerst even, in het Nederlands, vragen welke taal de voorkeur geniet? We zijn toch in Nederland?
Renske V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Heerlijke high tea bij Bakkerswinkel. Old bakery high tea hadden we besteld en gereserveerd. Jammer van het ronde systeem, maar ik snap het wel want het is altijd druk. De high tea was super, echt heel veel en heel lekker. Naar mijn smaak iets te veel zoet ten opzichte van hartig, maar desalniettemin heerlijk en een goede proeverij van wat de bakkerswinkel in de aanbieding heeft.
Petra D.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Ik vroeg mijn zoon (14) of hij liever een Amsterdams patatje wilde of gezellig ergens zitten en dan een boterham , hij koos voor het laatste en we hebben geen spijt , het was heerlijk met eigengemaakte lekkernijen en gezelligheid
Ans L.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2014
Het ontbijt daar lag het niet aan. Maar de service! Zondag aan het eind van de morgen had ik ontbijt gereserveerd voor 16 personen. Die morgen werd er tijdens de wandeling 1 persoon ziek. Dus kwamen we met 15 personen aan. We moesten toch betalen voor 16 personen! Zeer klantonvriendelijk.
Na de afrekening, 16 personen dus, werd ik gebeld dat we te weinig hadden betaald. Het was een naar gesprek, meteen in de beschuldiging er niet bij stiul staan dat zij wellicht een fout hadden gemaakt. Ook weer zeer klant onvriendelijk. Uit laten praten is er niet bij. Ze hadden niet eens de rekening bekeken. Na 2 gesprekken kon ik eindelijk tot ze doordringen en vertellen dat we gewoon alles betaald hadden, zelfs voor de persoon die er niet was. Er kon een mager excuusje af!
Ik kom hier zeker niet weer.
Wij hebben contact gehad met deze mevrouw en alles besproken, ons 'mager excuusje' bestond uit het terug betalen van het teveel betaalde geld (natuurlijk!) en een schenking van 15 potten zelfgemaakte jam en lemon curd. Ook voor deze mevrouw was hierdoor de vervelende ervaring goed opgelost. Zo te zien is deze recensie al direct geschreven en zeker voordat wij contact hebben gehad met deze mevrouw.
R S.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
Zeer gezellig voor een high tea! Personeel weinig spraakzaam en niet heel vriendelijk, misschien vanwege de drukte.
High tea was verder prima, al hadden we iets meer verwacht. We werden achterin, bovenin geplaatst, heel gezellig stukje, maar hierdoor wel iets verder uit het oog van het personeel.
Voor herhaling vatbaar.
Window .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2014
Met een grote groep hier achterin de zaak gegeten. Bediening waarschuwde ons meteen bij binnenkomst dat het eten daardoor mogelijk lang op zich kon laten wachten, tenzij we allemaal wat makkelijkere dingen bestelden. Daar hebben we ons niet door laten weerhouden, en dat wachten viel ook alleszins mee. Eten (en vooral het brood) was super, porties ruim voldoende, bediening vriendelijk en attent. In het mini-keukentje was men zo te zien hard en hygiënisch aan het werk. Sfeer in de zaak was goed, allegaartje aan meubels vonden we wel gezellig. Wel jammer was dat sommige stoelen wel echt een beetje aftands waren: de veren prikken nogal!
Jacqueline G.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2013
Vandaag gegeten met een vriendin. Eten was heerlijk, maar het personeel is meer met zichzelf dan met de gast bezig. Goed verbeterpunt. Verder over de kwaliteit niets dan goeds!
Antal S.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2013
Lekker chaotisch, dat is het zeker in de Bakkerswinkel. Zeker op zondag, dus blij dat ik had gereserveerd voor de high tea. Achterin de zaak zit een aparte ruimte met een allegaar aan meubels, stoelen, lampen en servies. Moet je ding zijn, beetje een rommelmarkt gevoel. Maar desondanks wel sfeervol. Wij kregen een heerlijk verse vruchtensap, daarna keuze uit de thee, op ons verzoek direct aangevuld met (matige) witte wijn. De eerste kregen wij van het huis, omdat we verder geen thee wilden (netjes!). Daarna een prima pompoensoep, gevolgd door een erg lekkere quiche (heb in hebberigheid een extra stuk besteld tegen een supplement) daarna de parade aan sandwiches en zoetigheden. Heerlijk! Met name hun taarten zijn verrukkelijk. Alles wordt en zelf gemaakt, en zo kan ik het zelf in ieder geval niet! Niet de gekoopste, wel de lekkerste high tea in de stad!
Carolien R.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2013
Hier een old bakery high tea gegeten met een vriendin op een drukke zaterdagmiddag.

Het is echt noodzaak te reserveren als je niet ontzettend lang in de rij wil staan, zoals wij gedaan hebben deze zaterdag, maar het was wel het wachten waard.

De high tea was erg lekker. Heerlijke thee. Je mag ook kiezen voor verse munt thee met honing! We kregen eerst lekkere verse sandwiches en stukjes quiche en na deze gang kwam er een enorm bord aan met allemaal stukjes taart en scones (inclusief clotted cream en allemaal lekkere verse marmelades). Tip: eet niet eerst een hele scone, want dan zit je zo vol dat je bijna geen taart meer kan eten en dat is echt zonde!
Amber N.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2013
Op een spontane middag ben ik hier met een vriendin wezen eten. Toen wij binnen kwamen waren we al helemaal in sfeer gebracht door de simpele maar warme inrichting. Met wanden van hout en grote en kleine tafels (ook van hout) in lichte kleuren. Onder de indruk van al het eten kozen wij voor een High tea, hierbij namen wij een kop thee genaamd Lapsang souchong. Dit was een zeer speciale (chinese?) thee met een smaak van gerookt hout. Eenmaal een keuze gemaakt te hebben uit al die wonderlijke kleine hapjes kwam het dan. En taart plateau met mini scones en verschillende punten taart. Ook dit viel allemaal erg goed. De service was vriendelijk maar liet ons wel lang wachten af en toe. Maar om het al was het een leuke ervaring. Zeker een aanrader, vooral voor high tea fans!
Sandra N.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2013
Hier wezen lunchen met een klein groepje, mazzal dat we een tafeltje konden vinden want wat is het hier ontzettend druk! We hebben hier 3 uur gezeten en er heeft constant een rij gestaan. Eten was van goede kwaliteit en de porties zijn gemiddeld. De prijzen zijn wat aan de hoge kant, vooral voor de taart (€4,10 voor een puntje is eigenlijk belachelijk...) Wel verrassende gerechten op de kaart. Bediening is zeer flamboyant (in ieder geval het mannelijke gedeelte) en heeft duidelijk lol in het werk, maar is wel wat chaotisch. Er is geen vaste bediening per tafel dus het loopt soms wat door elkaar. Ach, daar is de sfeer hier ook naar!
Angelique H.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2013
het eten is prijzig maar wel erg lekker en veel. ik kom hier regelmatig lunchen en vindt de kaart altijd heel onoverzichtelijk en de bediening is wisselend. je drankje komt vaak veel te laat of je moet het weer zeggen dat je ooit een karnejus had besteld. gelukkig wordt alles met glimlach gebracht maar iets meer systematisch werken lijkt me handig als je met meerdere bent komt de helft op een ander moment, niet altijd gezellig.
Marlène K.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2012
Zondag heerlijk ontbeten bij de Bakkerswinkel. Gezellig aan de grote tafel met meedere gasten. De broodjes zijn erg klein maar bijzonder lekker, zeker in combinatie met de heerlijke vleeswaren en dito kazen. Ook hun eigen jammetjes zijn heerlijk, dit keer was de Peer-Gember weer een verassende combi. De bedieining is erg attent en ondanks de drukte lukte het hen de grote groepen de kwamen te plaatsen zonder dat de rest er last van had. De capucinno kan beter..
Paulus D.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2012
Vanmiddag heb ik samen met twee collega's de lunch genuttigd. Het eten was erg lekker. De broodjes waren vers en het beleg goed. Jammer dat de broodjes niet het bestelde beleg bevatte. De cola arriveerde in de bekende kleine glazen flesjes maar de daarbij behorende glazen of rietjes verschenen niet. Ik had het anders verwacht.