De Bakker en de Schenker

Brink 15 9401 HT Assen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Bakker en de Schenker

Lianne W.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Heerlijk diner gehad. Het eten was zonder poespas en eenvoudig, maar met veel zorg gemaakt en van goede kwaliteit. Leuke gevarieerde kaart met veel hapjes geserveerde op planken. Als voorgerecht de proeverij gehad van verschillende broodjes. Het broodje met gesmolten brie, tomaat en cheddar was onze favoriet. Als hoofdgerecht gehakte steak met paddenstoelensaus, salade en verse frieten. De sfeer is gezellig, de bediening was vriendelijk en vraagt gergeld of alles naar wens is. Er werd ook leuke muziek gedraaid die bijdroeg aan de gezellige sfeer. Wij komen zeker weer een keer terug.
Tafelmanieren .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Vroeg op pad deze morgen met gezelschap. Waar kun je zo vroeg ontbijten?? Nou hier. En volgens de Website reeds om 08.30. Met goede moed naar binnen. De jongeman was even van slag met de vraag of we twee keer het ontbijt konden bestellen. Met het antwoord dat hij nog alleen was en dat de zaak pas om 09.00 uur de keuken open had. Correctie van onze kant dat de website toch echt aangeeft dat er om 08.30 ontbeten kan worden. We willen wel wachten want koffie is er natuurlijk. De redding is daar, juist op dat moment komt de "keuken prinses" aangelopen en wat volgt is een geweldig adequate bediening en even later een geweldig ontbijt. Inclusief koffie of thee en met als extra naar keuze melk of verse jus. Overweldigend is "de plank" met allerlei lekkers. Zoet en hartig, hagelslag en jam, brie leverworst. Heerlijke parma ham, kaas, ham vruchten zoals meloen bessen en aardbeien , honing, vruchten cake, en nog veel meer lekkers. De koffie is goed en sterk. Jongeman komt nog even vragen of alles naar wens is. Er schuiven nog andere vroege vogels aan in deze uitstekende ambiance waar nogmaals de service en kwaliteit zeer goed is. Bij een eerder bezoek liet de bediening steken vallen. Voor nu bravo !! Ontbijt in Assen op een top locatie, en dat kost met al dat lekkers volgens de bakker en de schenker € 10 per persoon. Wij komen terug. Dat is zeker.
Erik G.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
We zijn met frisse zin naar de Bakker& de Schenker gegaan op advies van anderen.
Overtuigt van de verhalen over al het lekkers wat ze daar op planken serveren.
Geen woord gelogen over al dat lekkers. Zal er zeker weer komen en andere ook vertellen dat het goed vertoeven is daar. Volgende keer maar het diner proberen.
Blijkt dat je er ook het zelfde brood kan kopen wat op de markt maar 2 dagen in de week kan.
Ik zeg een echte aanrader dus.
E.G. D.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Even napraten op een terras in Assen. Nog niet zo lang zit er aan De Brink 15 een bakkerij, proeverij, schenkerij. Voor de lunch kun je te kust wat broodjes betreft, die je trouwens ook mee kunt nemen.
Ik heb me beperkt tot thee, waarbij je keuze hebt uit talloze (kruiden)theeën die mooi verpakt zijn. De thee wordt geserveerd met een stukje boterkoek of cake. Aangezien het nog vroeg op de ochtend was, heb ik geen (zelfgebakken) taart genomen, maar dat ga ik vast nog een keer doen.
De bediening was "ontspannen", maar u hoeft me niet te tutoyeren....:)
Gezellige banken met heerlijke kussens en grote parasols aan De Brink, die steeds gezelliger wordt!
Miranda V.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
De naam De bakker ( bakker van brood en gebak) en de schenker( het schenken vannkoffie, thee en andere dranken) doet hier totaal niet zijn eer aan.
Lang wachten tot je geholpen wordt in een vrij wel lege zaak nog. Wij met z'n drieen, 4 oude dames en buiten 2 gasten.
Cappucino lauw en niet stevig schuim. Appelsap lauw/warm. Gebak? Slagroom gebak wat droog was en te ver opgeklopt slagroom en een keihard eetbaar naam schildje met hun logo.
Totsi, wat meer op een zeer licht geroosterd plakjes brood was waar wat ham en kaas tussen zat.
Uitstraling was verder top wat betreft terras en inrichting binnen.
Elf10 .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
De Brink wordt steeds mooier en door de aanwezige horeca een mooie lunch locatie. Met lekker weer zijn we op het aantrekkelijke terras van het relatief nieuwe De bakker en de schenker gaan zitten, met de gedachte: eens even uitproberen voor een snelle lunch en dan weer aan het werk. Na enige tijd konden we een verse jus d orange bestellen en kregen we de menu kaart. Broodjes stonden niet op het menu en konden alleen binnen worden besteld, de logica hiervan ontging ons. Een broodje gezond besteld a ongeveer € 6,75 en een broodje ossenworst a € 7,50. Vreemd genoeg waren dezelfde broodjes per broodje € 2,- goedkoper als je het niet op terras nuttigde, maar meenam. Beter dus om alleen een drankje te doen en de broodjes mee te nemen. Vreemd concept, hiermee voel je je niet echt welkom op het terras. Intussen werd de jus gebracht in kleine ikea glazen en dat kostte € 3,50 per glas, te duur voor de hoeveelheid die je kreeg. Na 15-20 minuten nog de broodjes niet ontvangen en maar even naar binnen gelopen om navraag te doen. Als reactie een verdedigend antwoord: het is druk en het duurt hierdoor wat langer. Tja, het terras was redelijk bezet, maar om het nou druk te noemen? En De bakker en schenker lijkt me toch een tent die juist ook de lunch klanten wil trekken, dan is snelheid toch wel een beetje een pre. Uiteindelijk toch de broodjes ontvangen. Deze waren goed, maar niet zo bijzonder dat het de prijs rechtvaardigt. Dit vergt toch meer kwaliteit en presentatie. Bij het betalen nogmaals aangegeven dat we de lange wachttijd niet ok vonden. Nogmaals een verdedigende reactie ipv de feedback op positieve manier aan te nemen. Lunchkosten: ruim € 22,-. Samenvatting: locatie en entourage top, bediening, snelheid en prijs/kwaliteit kan beter.
Jaapjz M.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Al eerder een ontbijt besteld. Bediening was toen een knelpunt. Maar goed nieuwe zaak nieuw personeel en wellicht moet de zaak nog wat op stoom komen. Zonnige dag dus op naar de bakker & de schenker. Aangeschoven aan een lege tafel. Koppen van de vorige gasten stonden er nog. Zo ook op meedere tafels. Op die van ons bleven de koppen staan. Ook na onze bestelling overigens. Minpunt. Bij de vraag of we wat wilden eten ook de vraag of we wat wilden drinken. De kaart werd gebracht en de koffie en thee opgenomen en ingevuld door de bediening in een vernuftig apparaat. Daar bleef het ook bij de volgende 20 minuten. Toch maar eens weer gevraagd waar de bestelling bleef. Oh sorry.....wilt u ook wat eten. Ja dat hadden we al gemeld en we hadden tenslotte de kaart gekregen. Ontbijt dan maar voor 4 personen. Ook dat was denk ik te moeilijk. Dan maar naar binnen maar bij de deur een attente dame in de bediening. Was toen snel opgelost. Koffie en thee kwamen en even daarna het ontbijt. Jammer van dat half uur wachten maar ja het weer was goed. Jammer alleen dat er bij het ei geen lepeltje zat. Dan maar de koffie lepeltje. Voor de rest een prachtig overdadig ontbijt. Niets mis mee voor die prijs. Goede plek goede kaart. Gemiste kans van de bediening. Kom zeker terug voor een herkansing dat verdient deze mooie zaak. Maar Let op de puntjes op de i....