De Bagatelle

Nijverdalseweg 10 8106 AC Marienheem Nederland Kaart

Over restaurant De Bagatelle

Voor fijnproevers en levensgenieters

Restaurant De Bagatelle is sinds 1747 het adres voor gastronomische maaltijden en gezellige feesten. Dit restaurant wordt nu al ruim dertig jaar gerund door de broers Arno en Willy Huisken. Hun recept voor succes begint in de luxe keuken, waar verse, lokale producten met veel aandacht worden bereid. Zij zijn altijd op zoek naar vernieuwing, dus je kunt je hier regelmatig laten verrassen. Deze veelzijdige locatie biedt volop ruimte voor kleine en grote bijeenkomsten en ontspannende activiteiten zoals supa golf.

Meer informatie over restaurant De Bagatelle

Woensdag t/m Zondag 12:00 - 21:00

• Af te huren , Terras , Wi-Fi
Erg kort
Harco W.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Prima restaurant. Niet te groot en mooi ingericht. Eten was over het algemeen goed. Voorgerechten waren iets tegenvallend (vooral de heilbot had weinig smaak, grote rauwe stukken) maar de hoofdgerechten maakten veel goed. Kok lijkt vooral erg goed in vlees lang garen, bijvoorbeeld de reestoof en kalfssukade waren erg goed.
Bediening was niets op aan te merken.
Absoluut waar voor je geld.
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Naar aanleiding van positieve reacties van kennissen toch maar weer eens geprobeerd. Zelf hadden wij met dit restaurant in 2014 een wat mindere ervaring.
Gisterenavond is dit ruimschoots goed gemaakt. Het eten was lekker en van goede kwaliteit, de bediening netjes en vriendelijk.
Tussen de gangen werden verschillnde amuses geserveerd. De rustieke uitstraling van dit restaurant draagt bij aan een gezellige avond dineren. Prima, probeer dit niveau vast te houden.
Daan10 .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Ons vaste restaurant als we in de buurt van Zwolle/Heino zijn. Landelijk gelegen, fijn terras, prima inrichting. Wat chiquere uitstraling en net publiek.
Het eten is altijd genieten. Heerlijke smaken, prachtig opgemaakt, altijd goed. Lekkere wijnen erbij. Heel vriendelijke en goede bediening. Hele goede prijs-kwaliteit-verhouding !!
Jcddeboer .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Van de 8 gangen was de herten biefstuk het fijnste gerecht. Alles was heerlijk. De voorgestelde wijnen waren perfect en heerlijk bij de gerechten. Snelle en vriendelijkke bediening. Mooi restaurant. Avond was zo voorbij, maar dat is altijd zo als alles goed is en het gezellig is. Wij hebben er van genoten.

Fam. De Boer. Almere
Jules H.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Heerlijk eten voor een schappelijke prijs. Lekkere creaties van o.a. tonijn, fazantenpate en rund, lekkere toetjes en aardige amuses. Enige jammere voor de kinderen dat de wachttijd wat lang is, en dat het kindermenu van kroket met friet zonder fantasie op het bord in gelegd. Zonder kinderen is dit een topper in de regio.
Jos B.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Wat een geweldige kwaliteit vanuit de keuken!! Top amusement qua geur, kleur en smaak.
Daarbij amuses en tussendoortjes van de zaak, waardoor je vier-gangen er zomaar zeven kunnen worden.
Zeer compleet in alles, eten én drinken.

Ondanks dat alle tafels buiten bezet waren (we hadden gereserveerd), géén lange wachttijden voor de gerechten, personeel houdt de tafels in de gaten, je hoeft niets te vragen en niet te wachten.

We hebben hier in de zomertijd gegeten en wil de lezers niet van deze recensie onthouden, want we zijn echt super enthousiast!
DrB .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Met een familiegroep van 8 personen in dit restaurant, gelegen in een oude boerderij in de omgeving van Raalte, gedineerd. De moeite waard.
Wij werden hartelijk ontvangen en naar een mooie tafel begeleid in het restaurant in een oude deel (?) met veel originele elementen. Het diner (drie gangen voor 32,50) begon met een smakelijke amuse en lekker ambachtelijk brood. Ik beperk me tot de gerechten die mijn partner en ikzelf gekozen hebben, want het gaat te ver om alle 8 diners te omschrijven. Het voorgerecht was pulled pork en carpaccio plus tartaar van rund. Beide erg geslaagd. Daarna kregen we een amusesoepje, ook lekker. Als hoofdgerecht hadden we een eendenborst en een zeebaarsfilet. Mooi opgemaakt en smakelijk.
Vervolgens weer een klein tussenhapje en daarna het dessert. In ons geval aardbeien met hangop en een framboos/rabarberdessert. Al met al zeer geslaagd, ook volgens onze tafelgenoten die allerlei andere gerechten besteld hadden. Wat mij betreft zou het aantal amuse/tussengerechtjes wel wat minder kunnen. Ook jammer dat er geen vegetarische gerechten op de kaart staan
De service was prima in orde, enthousiast maar soms nog wat onervaren. Veel goede uitleg bij de verschillende gerechten.
Entourage is prima. Het restaurant heeft ook grote zalen voor feesten/gezelschappen, maar daar heb je in het restaurant geen hinder van, en ook merkte je het niet aan de snelheid van de keuken.

Judith L.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
De lunch was zeer karig, 11 euro voor een broodje hamburger zonder sla of frites. De hele maaltijd last gehad van vliegen en toen we er iets van zeiden werden er geen verontschuldigen gemaakt. Hier eten wij nooit meer.
Thijs G.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
Totaal onbekend in deze contreien van het land kwam ik hier met 3 vrienden bij toeval terecht. Lang leve toeval! In een sfeervol restaurant met leuke kunst aan de muur kregen we een uitstekend 3-gangenmenu met prima bijpassende wijnen. Hollandse gerechten verrassend geremastered (bijvoorbeeld het parelhoen met bloemkoolpanacotta en kerriemayonaise) en mooi opgediend. De amuses tussen de gerechten door zijn misschien nog beter. Een zeer prettige verrassing was dat mijn vegetarische tafelgenoot ook mooie gerechten kreeg (vraag gerust de kok naar eigen inzicht wat te maken: de man kan het). Complimenten ook voor eigenaar en bediening die op prettige en professionele wijze je echt gast doen voelen. Tevens eerste restaurant met zulke fijne stoelen. Kortom, wil je voor een schappelijke prijs sub-ster eten: rij gerust even om voor deze onverwachte parel!
Binky D.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Wij een groep van 7 personen zijn wezen eten bij dit restaurant.
Heerlijke gerechten o.a hertenbiefstuk, slibtong ,rund en ook vegetarisch werden geserveerd.
Ook aan de vegetarische gerechten was veel aandacht aan besteed, dat heb ik wel eens anders meegemaaakt.
Wij allen hebben allen super genoten van de maaltijd.
Ook de amuses welke tussendoor kwamen waren zeer lekker.
Vriendelijk personeel die ook vertelden wat er op ons bord lag
Het voor en nagerecht smaakten naar meer.
Kom hier graag nog eens terug, moet er wel een stukje voor omrijden maar heb dat er graag voor over.
Dossantos .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
In korte tijd 2x wezen eten. Het eten 4 gangen is kwalitatief goed en gevarieerd. Voor ons enige minpunt was het hoofdgerecht kalf waarbij 3 plakjes vlees weinig was.
De amuse tussendoor waren prima en smaakvol.
Prima restaurant voor een avond uit!

Judith V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2013
Lekker op het terras het 3-gangen menu gegeten. Het duurde wel erg lang, ruim 3 uur. Dat is mij te lang, daarom geen koffie of thee genomen. Bij het eten werd lekker brood geserveerd en voor elke gang kwam een amuse. De kok heeft duidelijk zijn best op het eten gedaan maar ik vind het over de top. Veel te veel gekunsteld met erg veel ingrediënten en te weinig kruiden gebruikt. De slib tong smaakte wel erg lekker maar het kleine hoopje puree smaakte naar niets en al de doperwten gerechtjes erbij: leuk geprobeerd maar smakeloos. De omelet siberienne werd leuk geserveerd maar een mini dobbelsteentje ijs is wel erg weinig. De ongevraagd op tafel gezette fles water met de mededeling een fles tafel water stond tot mijn verbazing voor € 4,50 op de rekeninig. Dus samengevat leuke locatie, keurige bediening, aardig eten maar ik zal er niet terugkeren of dit restaurant aanbevelen.
Ar T.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2013
Het moet een beetje je smaak zijn, dit restaurant. De chef worstelt met het vinden van een balans tussen meer verfijning en de stevige, 'doe maar gewoon' eetlust van de locals. In ieder geval een aantrekkelijk, voortdurend wisselend 3- of 4-gangen diner met bijpassende wijnen. Heel erg van deze tijd, dat zeker. Sfeervolle ambiance in een mooie hoeve en vriendelijk personeel. Amuses en zelfgebakken brood erbij, allemaal goed. Het eten zelf pakte voor ons toch wat te grof en teveel uit, maar eerlijk is eerlijk: het is wel of niet je smaak.
Mirretje .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2013
Super gegeten bij dit fantastische restaurant. Onderweg naar huis hier gestopt om even te gaan eten. We dachten dat het een gewoon restaurant was maar het werd een feestje. Van het begin tot het eind was het zeer verzorgd. Er werd tussen de gangen door steeds een amuse geserveerd. De wijnen waren voortreffelijk en de wijnen waren ook top. Volgende keer trekken we een hele avond uit om hier te gaan eten.
Foodi .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2012
Voor een doorsnee restaurant zeer goed aan te bevelen. Het serveert gerechten die veelal in de seizoenen zitten of er in iedergeval bij passen. Veel extra's zoals amuses, brood en olie die nergens kunnen ontbreken uiteraard. Alle gerechten goed van structuren en smaken. Geen verassende smaken maar wel zoals ze horen te zijn. Misschien als het restaurant zich niet te veel bezig moet houden met o.a. feesten en verhuur van solex e.d. en zich puur kan richten op gastronomie is er een kans om te groeien.
Ric Lust Alles !.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2012
Op een doordeweekse dag, dus wat rustig. De menukaart deed mijn verwachtingen dalen: de spelfouten sprongen je tegemoet in een grafische opmaak als die van een eetcafé: sliptong met een 'p', dat soort gebrek aan aandacht. De bediening had nog een flauw grapje dus we hielden ons hart vast.

Maarrrr dat was duidelijk niet nodig: de standaard van de kok lag veel hoger. Heerlijk gegeten; er waren amuses, tussengerechtjes en pre-desserts. Op je tong smeltende rillette en cantharellen maakte me verlangen naar de herfst. De slibtong was super, het dessert met 3x banaan om te watertanden. Dat alles met prima wijnen. Ik zeg: een omweg waard.