De Babbel

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Voordelig
Feike C.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
De Babbel is gewoon een leuke tent. De inrichting is gezellig en je kan op verschillende plaatsen leuk zitten. De lunch was prima. Ik had een lekkere ruim aangeklede tosti. De bediening was prima. Gezellig zonder nadrukkelijk aanwezig te zijn.
Andrea236 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Hier geluncht. Caesar salade was prima, allen wel veel sla stronken erin.
Keuze op de kaart was beperkt vanwege de oud Veluwse markt.
Mooi overdekt terras
BartVelt .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Sorry maar wij snappen niet hoe dit restaurant aan zulke positieve recensies komt. Ik bestelde een salade met zalm. Bleek een wat verlept hoopje met bovenop sneue kleffe catamaran. Onder het groene hoopje vond ik na wat zoeken een beetje zalm gesneden in merkwaardige ringen. Mijn vriendin bestelde een vega burger, die ons toch echt van een slechte kwaliteit vlees leek. Ondanks afdekking met klodder kaas. Gevraagd bij de bediening werd toch echt bevestigd dat het om de vega versie ging. Nog eens gevraagd. O, sorry. Vega komt er nu aan. Ook voor het geld ruim onder de maat. Liefdeloos gerommel. Babbels kun je niet eten.....
Hanny S.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2015
Hartstikke leuke tent. Gedecoreerd als een oude Engelse pub zonder kitscherig te zijn. Bediening is uitermate vriendelijk en correct en het eten is goed, gewoon GOED.
De chef gaat met zijn tijd mee, heeft leuke nieuwe dingen op de kaart staan naast klassiekers.
De spiezen zijn absoluut aan te bevelen en wat ik zelf geweldig vind: een van de weinige restaurants met echte goede steakmessen (Laguiole)
Riena V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2015
Lekker gegeten met een bon van 'etentjeveilen' . We hadden een 3-gangen keuze menu, waarvan de keuze goed uitgebreid was. Het personeel was vriendelijk en niets was teveel. Enige minpuntje was dat er geen dressing bij de carpaccio zat. uiteraard heb ik deze er gewoon bij gevraagd, en dat was geen enkel probleem. Dit was onze 3e keer hier, en er zullen zeker meer bezoekjes volgen!
Githa V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2014
Vriendelijke , klant- gerichte -bediening. Het interieur is ok, lang zitten niet zo comfortabel vanwege houten stoelen. Het vegetarisch hoofdgerecht was smakeloos. De tournedos spies was prima maar geserveerd met weinig groente. De verwen-koffie werd op de kaart aangeboden met lekkere hapjes ( cheesecake, soesje, mousse, en arretjescake), het was een zandkoekje, mierzoet chocolaatje en mini-muffin).
Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Hier gegeten samen met een vriendin. Vriendelijke en vrolijke bediening. Al duurde tot 2 x toe heel erg lang voordat de drankjes kwamen. Nadeel is ook dat de tafels erg dicht op elkaar staan. Als voorgerecht tomatensoep. Viel zowel als smaak als hoeveelheid tegen. Als hoofdgerecht tourndosspies, deze waren wel lekker. Als nagerecht een sorbet(viel tegen volgens mijn disgenoot) en een verwen koffie. Die oke was. Na afloop duurde het vrij lang voordat we de aandacht konden trekken van de bediening om de rekening te vragen.
Gfavdv .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2014
Bediening uitmuntend en zeer vriendelijk.
Voorgerecht gerookte zalm, hoofdgerecht kip dijen en varkenshaas ijs toe.
Alles zeer smakelijk en uitstekend verzorgd in de keuken.
Zonder meer aan te bevelen ook vanwege het aantrekkelijke en nostalgische interieur.
Dick1947 .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Gisteren heerlijk gegeten bij de Babbel met een bon van "etentje veilen". Restaurant oogt gezellig en de bediening is attent maar niet opdringerig. Vooraf de huisgemaakte loempia en de gebakken champignons. Als hoofdgerecht allebei varkenshaas De Babbel. Als dessert een dame blanche en de verwen koffie. Alle gerechten zien er zeer verzorgd uit en smaken bovendien prima. Een leuke zaak in het centrum van Barneveld naast het Gemeentehuis. Minpuntje; De tafels voor 2 personen staan zeer dicht op elkaar. Wij komen zeker nog een keer terug.
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2014
Ontzettend gezellig restaurant. Ben hier met m'n verloofde wezen eten, en samen met haar deze cijfers uit gekozen. We werden vriendelijk en vrolijk ontvangen.
De BEDIENING wist op onze leeftijd in te spelen en dat gezellig.
De Service was uitstekend en overzichtelijk.
Het ETEN.. als vooraf hadden we een bord met combinatie van vlees/vis genomen. Zag er super uit en smaakte net zo. De spare-ribs. Fantastisch!!! Heerlijk mals gaar en een goede balans in de saus! Heerlijk! Het desert paste perfect bij de rest van de maaltijd. Niet te overdreven groot en niet te knullig klein. Prijs/ portie verhouding een 8!! Zoals we tegen de bediening al zeiden; graag tot ziens!
Joyce G.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Leuk restaurant in het centrum van de stad. Heerlijk op het terras gegeten. Goede carpaccio en daarna een overheerlijke spagetti met zalm en garnaaltjes. De sorbet cerise met kersen was een lekkere afsluiter. De bediening is erg vriendelijk en de gerechten stonden snel op tafel. Op het toetje hebben we wel wat langer moeten wachten.
Henk T.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2013
Oudejaarsdag genoten van het koud en warm buffet super goed voor mekaar en we zullen hier zeker vaker komen. Er wordt gewerkt met verse producten wat goed te proeven en merken is.
Wij bevelen de Babbel dan ook zeer aan bij andere mensen!!!!
Eelko G.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2013
Met bonnen diverse keren wezen eten met verschillend gezelschap; goede kwaliteit en erg tevreden. Ook een keer met bon die al was verzilverd. Bediening was erg discreet en aardig; kwam helemaal goed.
Carpaccio erg lekker, soep goed en kinderen zijn welkom; wat wil je nog meer?
Geen vet of lauwe dingen of uit zakjes; heerlijk gegeten en al diverse keren (met of zonder geldige bonnen). Echt een aanrader voor mensen die lekker willen eten voor een goede prijs; ook met bon krijg je enorme kwaliteit!
Leo26 .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2013
Prima! We kwamen zomaar aanlopen, op zoek naar een adresje om te eten. Leuk terras, gezellige sfeer. Keurige en attente bediening. Het eten (salade Martinque / spies varkenssaté) was uitstekend. Salade Martinique: heerlijk, maar wel veel. Spies varkenssaté: niet bijzonder, maar acceptabel. Mooi witbiertje erbij. Geen spijt!
Barbara S.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2013
Wij hebben hier samen geluncht. Mijn partner had een clubsandwich met frites: zag er goed uit en smaakte lekker. Ik had een salade met garnalen, gerookte zal en gestoomde makreel. De saus, waarmee de sla was aangemaakt, was flauw van smaak. De gefrituurde uiringen die er volgens de menukaart bijhoorden was de kok vergeten. De sla was duidelijk niet vers en had bruine randjes. Dit hebben wij aan de eigenaar gemeld die er duidelijk van schrok en aangaf actie te ondernemen. Het restaurant is nogal oubollig ingericht. Wel voorzien van een mooi en groot terras!
Marina B.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2013
Wij zijn hier met 4 personen wezen eten op een vrijdag avond. Met 2 personen namen we de "Happaz", 1 had Spareribs en de vierde persoon had een "Hamburger de Babbel". De Happaz hadden een soepje vooraf, tomatensoep, die best pittig was maar wel lekker. Daarna kregen we de voorgerechten, een aantal daarvan waren best lekker, zoals de salade met geitenkaas, de carpaccio en de vitello tonato. Helaas waren een aantal ook echt niet lekker, zoals de Champignon met kaas (teveel vocht erin), de gerookte zalm (het leek zo uit een pakje te komen) en de Bruschetta (waar het vet uit droop). De hoofdgerechtjes waren ook niet echt heel lekker, (koude) warme gegrilde groenten, vis met spek die te taai was en leken op diepvries garnalen. De callamaris, kip loempia en sukade waren wel weer erg lekker. Op de "Hamburger de Babbel" zat geen saus op en zat geen smaak aan, maar de spareribs waren wel erg mals en goed gekruid. Het toetje was wat karig, een paar vruchtjes in een schaaltje en een tiramisu.

De service was erg slecht deze avond, er werden tot twee keer toe voor één persoon drankjes vergeten te brengen en toen er naar gevraagd werd kreeg hij ook nog het verkeerde, één keer zijn de drankjes helemaal niet gebracht en hebben we besloten dat we ze ook niet meer hoefde. De gene die onze tafel bediende was niet gemotiveerd en kwam chagrijnig over.

De sfeer hier was gezellig totdat het rond een uurtje of negen meer op een café begon te lijken. terwijl wij nog lekker aan het eten waren ging de muziek op standje discotheek en moesten we erg hard praten om nog iets van een gesprek te kunnen voeren. Tijdens ons nagerecht gingen de gekleurde lampen zelfs aan.
Frankes .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2013
Op zaterdagavond 26 januari 2013 heerlijk gegeten.
We waren met 8 personen en hebben keuze gemaakt van een kaart met een 3 gangen-en 5 gangenmenu.
De kwaliteit van de maaltijden bediening waren goed.
T.o.v. eerdere ervaringen is de kwaliteit goed vooruit gegaan.
Queen1 .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2013
Met een gezellige groep vrienden heerlijk gegeten, wij hebben gebruik gemaakt van het Happaz arrangement, dit zijn wereldse gerechtjes, tapas principe, zeer gevarieerd van hollands tot chinees.
vooraf vers gebakken brood met diverse sausje, daarna een pittige bamisoep of tomatensoep, koude voorgerechten waren van grote klasse, super verse spullen gebruikt en dat proef je meteen. Hoofdgerechten voor elk wat wils van gestoomde vis, calamara tot sucade met zuurkool (draadjes vlees was perfect en super mals), Huisgemaakte kiploempia met sesam-chilisaus viel ook erg in de smaak.
Kortom wat een super, wat een verschil met 3,5 jaar geleden, wij komen zeker vaker., kan merken dat er een nieuwe eigenaar op zit, super vriendelijk en attent personeel!
Hedy .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2012
Deze zaak wordt niet goed schoongemaakt. Er ligt van alles op de vloer en dat was niet van vandaag. Ook de tafels waren niet erg schoon terwijl de dames van de bediening wel voldoende tijd namen om met elkaar van alles te bespreken. Wij namen oa een boerenboterham met Vitello Tonato Ondanks dat wij 2 keer een ander steakmes kregen was de korst van deze boterham dermate hard dat het brood alle kant opvloog maar gewoon een stukje afsnijden lukte niet.
Wij hebben geadviseerd om de kok dit eens zelf de laten eten maar gelet op de overige recensies zal dit niet gebeuren.
Daarbij kregen wij nog een half glas thee en een glas dat wel vol was. Ondanks dat het decor ons wel aanstaat komen wij hier niet meer!
Pieter0067 .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2012
Werkelijk nog nooit zo slecht gegeten. Nu, noodgedwongen, voor de tweede keer geluncht in dit restaurant. De bediening vergat van alles. Toen het eten. Sat? van varkenhaas was werkelijk te slecht voor woorden. Opnieuw gefrituurde friet en over het vlees zal ik me helemaal maar niet uitlaten. Mijn tafelgezelschap dacht er net zo over. Voor mij dus nooit meer.