De Babbel

Hoofdstraat 190 7311 BD Apeldoorn Nederland Kaart

Over restaurant De Babbel

Engelse pub meets Moulin Rouge

De Babbel heeft een uitstraling van een Engelse pub gecombineerd met de Franse ambiance van Moulin Rouge. Absoluut een van de mooiste zaken van Gelderland. Dit samen met de lage prijzen, maakt dat zij inmiddels zijn uitgegroeit tot een begrip in de hele omgeving. Van de uitgebreide kaart kies je van de meest heerlijke gerechten. Ze hebben hier zelfs een speciale bierkaart!

Meer informatie over restaurant De Babbel

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Zaterdag 11:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Nicki V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Leuk restaurant, sfeervol ingericht. Voorin is het lekkerder zitten dan achterin. Vriendelijke bediening, die leuk omgaat met klanten die regelmatig langs komen. Het eten is goed, met zeer ruime porties. Mijn tafelpartner had de schitnzel 'Mont Blanc', die erg lekker en smaakvol was. Zelf had ik gekozen voor Hollandse biefstuk, en deze viel helaas wat tegen. Het vlees was wat waterig en smaakloos, bijna alsof het ontdooid was voor het bakken (?). De bijgerechten waren echter lekker, en we hebben hier alsnog gezellig gegeten. De biefstuk kan ik alleen niet aanraden!
Rita S.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Kom al jaren bij de Babbel. Altijd leuk en goed. Vraag me af of er een ander concept / kok is gekomen daar het nu wel het één en ander is veranderd. Lunch viel tegen was nooit en de warme maaltijd b.v. Biefstuk de Babbel altijd héél lekker maar is toch vereenvoudigd en de lekkere ketjap - achtige saus zit er niet bij erg jammer en in de sla mist ook de lekkere dressing en feta blokjes wat het net iets aparter maakt.
Leonie-87 .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Bij De Babbel nam ik de gevulde paprika's. Het smaakte goed. Een pluspunt vond ik dat we naast rauwkostsalade ook warme groente kregen. De verhouding prijs en kwaliteit was zeer goed.
Het personeel was hartelijk en behulpzaam.
Het voorste gedeelte van het restaurant is rolstoeltoegankelijk.
D B.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Via de Intratuin actie hier geweest (en wij niet alleen). We hadden niet echt een top tafel. Op een verhoging, met nog meer tafeltjes, vlak bij elkaar. We pasten er net tussen. Gelukkig gingen er wat mensen weg zodat we wat ruimte en privacy kregen.
Voor de Intratuin actie krijg je een aparte menukaart met een beperkt aantal keuzes. Voor ons geen probleem, kan me voorstellen dat het voor andere mensen wellicht te krap is.
Het eten was echter zeer goed, zowel het voorgerecht, hoofdgerecht als nagerecht. We hebben bijzonder genoten. Dit zou een goede kanshebber kunnen zijn om nog een keer terug te komen.
MC B.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Vorig jaar geweest met de AH actie
De bediening : Netjes, niks bijzonders verder
Decor: Netjes, heerlijk romantisch gezeten met mijn man, lekker romantisch verlicht.
We zaten achterin wat ik niet erg vond.
Ik vond de bar groot en chique.
Toen volgde het eten.
Eerst werd er gevraagd wat wij te drinken wilden.
Heineken van de tap natuurlijk, HEERLIJK.
Lekker samen gekletst,en daarna werd ons de spelregels uitgelegd,
Prima, duidelijk.
Heerlijke uiensoep gehad, heerlijk.
Daarna lekkere KIPPENVLEUGELS MET HONING. geweldig !!
Als ik terugdenk aan De Babbel in Apeldoorn denk ik aan die lekkere chickenwings.
Erg genoten!!
De koffie achteraf was ook goed te doen. Lekkere bak.
Nu een paar weekjes geleden zijn mijn man en ik weer naar De Babbel geweest omdat ik die heerlijke kip met honing MOEST hebben.
Wat een genot.
Weer lekker biertje besteld.
Vervolgens rijst met kip in een leuk pannetje besteld met kerriesaus en salade.
Vond de salade niet te pruimen maar dat lag aan mij, niet mijn smaak. Mijn man vond de salade overigens wel heel lekker.
Supertent
MaJac .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Met 5 personen gegeten, konden kiezen of we voorin of achterin wilden zitten. Gezellig achterin gaan zitten aan een tafel met een rondzit.
Als voorgerecht 2x een plate De Babbel besteld en een mandje brood. Ontzettend lekker en heel divers. Ook de hoofdgerechten waren erg lekker. De daarbij geserveerde 2 schaaltjes frites en het schaaltje salade waren meer dan voldoende omdat de borden opgemaakt waren met diverse garnituren. Hoe lekker het er ook uitzag , het dessert hebben we afgeslagen. De buikjes waren meer dan gevuld!
Absolute top dat er op verzoek ook karaffen kraanwater op tafel gezet worden.

Wij komen zeker terug!!
Monique1681966 .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Lekker gegeten. Hoofdgerecht maaltijdsalade carpaccio. Lekker groot, vol bord. In tegenstelling tot de gamba's op een bedje van roerbak groente, dat vonden we echt te weinig. Nog tiramisu na, dat was ook weer behoorlijk veel. Vlotte bediening.
Loloo .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2014
Nadat je aangeeft dat je met de AH-actie mee hebt gedaan moet je helemaal apart achterin een zaal zitten (erg ongezellig en niet erg warm ook). De keuze van het hoofdgerecht is zeer summier en met 4 personen 1 klein schaaltje salade, 1 schaaltje (voor 2 personen) met alleen maar patatjes houdt het echt niet over. Geen keus uit meer (b.v. een schaaltje gebakken aardappeltjes of iets dergelijks). De bediening vond het zeker ook niet genoeg want er werd aangeboden om nog een schaaltje patatjes te brengen (zit bij de prijs in, dus kon ook wel). Het nagerecht werd ons even gauw medegedeeld (je kreeg geen kaart waaruit je kon kiezen).
Kortom: geen reden om hier nog eens naar toe te gaan want je krijgt echt het gevoel dat ze niet veel moeite doen om jou een lekker avondje uit-eten aan te bieden en met de aparte betalingen (brood met kruidenboter en de drankjes) wordt de prijs een beetje opgekrikt.
Een tip voor de Babbel: doe niet mee aan zo'n actie van AH want als je hier aan meedoet moet je geen verschil gaan maken in menu, bediening of plek waar je komt te zitten.
leo26 .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
Via de AH-actie gegeten bij De Babbel, op een rustige avond. Gezellige entourage, stijlvol interieur, muziek nog net op acceptabel volume – alsjeblieft niet harder! Voorgerecht staat snel op tafel. Ondanks het feit dat het niet druk is, duurt het behoorlijk lang voordat daarna het hoofdgerecht komt, en om de de komst van het toetje te bespoedigen hebben we de bediening maar even aangesproken.
Voorgerechten: Franse uiensoep smaakt goed, maar wel wat apart. Hetzelfde geldt voor de kipkluifjes met honing: het zoete van de honing geeft het een bijzonder smaakje.
Hoofgerecht: we hadden beiden de kipspies met aioli. Netjes, niet bijzonder: weinig uitgesproken van smaak, maar dat komt ongetewijfeld omdat de aioli er de smaak aan moet brengen.
Goede koffie! Er was een royale aanbieding met gratis straciatella-ijs met slagroom, maar vanwege de calorietjes hebben we die maar voorbij laten gaan. ’t Was een royale portie, dat zagen we wel!
Een driegangenmenu voor 18,95 is sowieso al een nette prijs, en als je dan –met dank aan AH- ook nog het tweede menu gratis krijgt: niet gek!
Gees H.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2014
De ontvangst was erg vriendelijk en persoonlijk. Verder was de service goed en klantvriendelijk. Zekef een aanrader om hier te gaan eten! We komen dan ook nog eens terug. Dus tot ziens!
Rita V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2014
We hebben genoten.
Het eten was heerlijk!
De bediening was vriendelijk en geduldig.
Geen gehaast maar rustig gegeten we hebben er bijna 2 uur gezeten.
Wat bij is gebleven......
De vraag van mijn dochter of er even bij de kok nagevraagd kan worden wat voor kaas er in de salade zit en dat dat idd nagevraagd werd en zeer zeker de notencoupe.

Zeer zeker een aanrader en voor herhaling vatbaar
Hoeken .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
Wij kwamen voor het AH 3gangenmenu; dit was echter zeer (!) beperkt, vandaar dat we toch kozen voor het gewone menu. De bestelde biefstuk was helaas (op eigen initiatief) erg doorbakken en taai. De kipsaté was droog. Al met al vonden we alles zeer matig. Wij gaan niet meer terug.
Emseneli .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2014
Leuke sfeer ,prettige omgeving, jammer dat alle AH-klanten bij elkaar gezet werden. Prima 3gangen menu met keuzemogelijkheid.
Floris B.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2014
Het eten was erg lekker ,3 gangenkeuzemenu , de bediening duurde wel lang ik moest zelf naar voren lopen om een extra drankje te halen tot 3x toe . Het is alleen al de moeite waard om daar naar binnen te gaan .Wat een mooi decor. De prijs was voor het 3 gangenmenu 18,95 en dus het tweede menu gratis. Het opdienen van het menu duurde heel lang .Dat was wel een minpuntje . Een heerlijk Iers tapbier halve liter voor E 4,50 de wijn E3,50 en een groot glas.
Mooibroek .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2014
Was erg teleurgesteld over de bediening. Bij het brengen van ons eerste drankje ging het mis. Ik kreeg alles over me heen. Vest, jas en haar nat maar ja kan gebeuren geen probleem mee. Nemen ze mijn jas en vest mee naar achteren om droog te maken. Toen lekker gegeten. Na het betalen van de rekening gevraagd naar mijn jas en vest. Bij het terug krijgen van de jas en vest blijkt dat niets droog is. Erg teleurstellend. Nog geen drankje aangeboden als excuus en kun je ook nog met natte jas de kou in.
Tocovdmeer .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Prijstechnisch was het n prima menu met voldoende keuzes en heerlijk van smaak. Netjes opgedient door keurig personeel. Wij hebben heerlijk gegeten, chapeau!!
Ingridvan .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
De bediening was erg goed, vriendelijk en deskundig. Van ons zevenkoppig gezelschap hadden er vijf de varkenshaas. Bij drie mensen was die erg bleek en droog. Het leek of hij niet goed gebakken was.
Marco08 .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2014
Prima restaurant, enige in het rijtje dat op maandagavond open was. Uitgebreide kaart, wel jammer dat mijn zakenrelatie en ik niet de Surf & Turf konden bestellen. De gamba's waren nl. op.
In plaats daarvan had ik een pepersteak. Keurig medium gebakken, goede kwaliteit vlees. Garnituren zijn wat mager qua hoeveelheid.
Bediening vriendelijk en adequaat. Inrichting achterin het restaurant wel wat saai.
Metingokhan .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
Het viel ons tegen dat we niet uit de menukaart konden kiezen omdat we met het AH spaaractie meededen,terwijl de meeste restaurants wel toestaan waardoor je meer keuze hebt.
Bram T.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2014
Op donderdagavond gebruik gemaakt van de AH-aktie. Op terrasgebruik gemaakt van driegangen-diner. Was prima, zeker voor het geld. Decor op het caterplein met een lekker zonnetje natuurlijk ook. De vrouwelijke bediening was wat stug, maar dit werd door de mannelijke kant wel gecompenseerd.
Aan te bevelen, zeker als snelle en gemakkelijke hap.