De Baai Stadsstrand

Weg naar Parkwijk 3541 Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant De Baai Stadsstrand

Sfeer van strand

Deze relaxte plek heeft alles van een strand sfeer. Ten eerste ligt er zand, alles is van hout, er hangen hammen, ze hebben een zitzak hoek en aan het water spring je trampoline. Deze plek kent alle kleuren, maar is zeer rustgevend. Luister naar fijne gitaarmuziek terwijl je geniet van de klassiekers op de kaart. Ook met een vol terras weet de bediening je snel en vriendelijk te serveren.

Meer informatie over restaurant De Baai Stadsstrand

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 14:00 - 23:00

Jouw recensie over het restaurant De Baai Stadsstrand

Joost S.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Alle recensies gelezen hebbende dachten we: we gaan hier eten! Een leuke ontvangst, mooie yuppen inrichting met een ontspannen sfeer, dat beloofde veel goeds. Helaas duurde het wel heel lang voordat de bediening ons de kaart kwam brengen en vroeg of we wat wilden drinke. Er liepen voldoende personeelsleden rond in de bediening maar die hadden geen oog voor de klanten (wij dus) maar meer voor familie en vrienden die langkwamen of even binnen liepen. De Broodjes met zelfgemaakte Aoli en tappenade was prima, verse warme boodjes. ook de voorgerechten waren uitstekend, Kerrie soep uitmuntend evenals de Carppacio. Dat maakte het wachten een beetje goed. Nog steeds weinig aandacht van de bediening. Het was redelijk druk maar niet te... Het hoofdgerecht kwam ook na lange tijd. Er waren 2 biefstuk gerechten besteld zonder saus (uitdrukkelijk vermeld) en toen de gerechten gebracht werden, zat er dus wel saus op. " Dat lossen we wel op " zei de overigens vriendelijke serveerster. Gevolg de rest van ons gezelschap moest beginnen met eten omdat het anders koud zou worden en de 2 biefstuk bestellers moesten dus wachten. De biefstuk zelf waren allemaal besteld als 'rare' maar waren allemaal te veel doorbakken. Jammer dus. Gorenten lekker maar veel te weinig. Friet, zelfgemaakte smaak prima maar veel friet wa niet gaar. Een tegenvallend hoofdgerecht dus. Nagerechten waren wel weer lekker, en omdat het nu een stuk rustiger was geworden had ook de bediening meer aandacht voor de klanten die er nog zaten. Al met al was het een redelijke ervaring maar of die voor herhaling vatbaar is?...
Caro J.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
Super goede carpaccio maaltijdsalade. Lekker gegeten voor we om de hoek naar de Cinemec gingen. Vriendelijk personeel en de Sate was ook goed. Zou zeker terug komen. Prijs/kwaliteit verhouding is prima.
Luque M.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Wat een verschrikkelijk restaurant.. drankje opgenomen en 15 min later pas menukaart brengen.. koude soep als voorgerecht.. en na 2 uur te horen krijgen dat 5 van de 6 hoofdgerechten niet uitgeserveerd kunnen worden omdat het op is.. laat je niet misleiden door de locatie... want als je wil eten moet jr vooral niet hier zijn..
pim R.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Dit was ons eerste bezoek aan deze 'tent' , wel leuk verzonnen: een heuse strandtent in Utrecht. Het was een aangenaam bezoek wat begon met een hartelijke ontvangst bij binnenkomst. Wij hebben het drie-gangen menu genomen; carpaccio en salade met gerookte zalm als voorgerecht, beide saté als hoofdgerecht en beide bosvruchtencheesecake als nagerecht. Alles echt dik in orde, prima op smaak en goede hoeveelheden. Gerechten werden ook met mooie tussenpozen aan tafel gebracht, niet te snel alsof men je de zaak uit wilt hebben en ook niet te langzaam alsof ze je vergeten zijn, gewoon precies goed. Bediening was prima; leuk, vrolijk en attent.
Abusievelijk bracht men ons 1 nagerecht in plaats van 2, dit werd echter bijzonder snel gecorrigeerd.
Wij komen terug !
Mariska V.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Gisteren wezen eten bij de baai, een leuke strandtent met veel sfeer van binnen.
Bij binnekomst vriendelijk ontvangen door de bediening.
Lekker vers gebakken brood met aoli zoals aoli hoort te zijn .
We kozen voor het 3 gangen menu.
Heerlijke vis soep met gambas en fijne krijden.
Als hoofd een supper gebakken kabeljouw met holandaise saus.
En als afsluiter de beroemde cheese cake van de baai met bosbessen saus Heerlijk.
Binnekort krijgen ze een nieuwe menukaart, kan niet wachten !!
De baai is een goede aanwinst voor lijdscherijn
milan T.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Het eten was top, heb er niets op aan te merken. Net als de bediening, erg vriendelijk en beleefd en gaven je de juiste aandacht. Het was een hele gezellige sfeer op een plek waar je dit eigenlijk niet zou verwachten.
Jean-paul H.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Al vaker geweest bij de baai .
Afgelopen donderdag lekker op het zonnige teras gezeten en overheerlijke saté van de grill gegeten..super saté saus en eigengemaakte friet echt om te smullen..
Er zijn nog maar weinig zaken waar ze de friet zelf maken.
En tel daar de altijd vriendelijke bediening mee op..en je zit daar heerlijk.
Ze schijnen vanaf volgende maand ook lekkere verse pastas op de nieuwe menu kaart te krijgen.
Kan niet wachten
Dennis Renkema S.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Afgelopen vrijdagmiddag zijn wij wezen borrelen bij de Baai vanwege het mooie weer. Wij hebben voor het eerst dit jaar weer eens heerlijk genoten in de zon. Alhoewel de Baai nog veel kan verbeteren aan de buitenkant is de sfeer en de service goed en gezellig als je eenmaal op het terras of binnen zit. De special 'griet filet' was heerlijk en werd netjes ingesneden. Mijn partner had de burger en alhoewel het bijna te veel was, smaakte het lekker. Er is veel keuze wat betreft regionale drankjes dus dat is leuk om te proeven. De bediening was persoonlijk. Wij komen graag weer. Aanrader voor iedereen die even in een zomerse sfeer wil komen.
Maarten T.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Verrassend goed eten op een plek waar je het niet verwacht en nog gezellig ook! Leuk voor een rendez vous met oud collega's, vlak naast de A2 en parkeren voor de deur.
Miguel B.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Hartelijke ontvangst en kindvriendelijk. Speelhoek en spelletjes. Prima borrelplankje en lekker biertjes op tap en fles. Sauvignon Blanc was ook goed te drinken. Toch gebleven voor een hoofdgerecht, ondanks voornemen om alleen een drankje met hapje te doen. Hamburger was heerlijk en de risotto ook een aanrader. Hier komen we nog wel een keertje terug!
Toril S.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Heerlijk gegeten en zeer vriendelijk personeel! Aanrader
marga V.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Leuk restaurant! Heerlijk gegeten. Aardig en behulpzaam personeel. Door bouwwerkzaamheden in de omgeving werkt de Tom Tom daar niet en is het iets moeilijk te vinden. Maar als je laurierweg in toetst kom je er wel. Dan zie je rechts het restaurant en staat er een bord die het aangeeft. 1 min puntje en dat was dat het er vreselijk koud was. Komen zeker nog eens terug als het buiten ook minder koud is!
Sasja Z.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Uitstekende, attente en gezellige bediening. Het is gezellig ingericht en de muziek is goed. Het eten was heerlijk. Dit is een geweldige plek om af te spreken.
Gisbert O.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Goed eten redelijke prijs. Erg goede friet...
Marieke S.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Afgelopen woensdagavond met 2 personen bij De Baai gegeten. Het was er rustig, maar daardoor niet ongemakkelijk. Bediening is vriendelijk en attent. Het hoofdgerecht (zeebaarsfilet) smaakte prima; mooi opgemaakte borden en voorzien van heerlijke frietjes en groente. De Brusselse wafel als toetje is een aanrader. Zeker de moeite waard om voor een goede prijs-kwaliteit verhouding een goed hapje te eten.
sascha.goldewijk .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Heerlijk gegeten gisteren bij de Baai! Het eten was van zeer goede kwaliteit en lekker bereid. Ook de service was super. Vriendelijke en behulpzame bediening en met alle persoonlijke wensen werd rekening gehouden. Een echte aanrader om een hapje te gaan eten in Leidsche Rijn!
Jean-paul H.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Top eten, leuke ambiance, vriendelijke bediening.
kinderen kunnen heerlijk spelen op het veldje aan het water , op de trampoline
En vooral de verse mosselen zijn zeer aan te raden, .
Komen snel treug
Alexvos .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Gisteren avond opnieuw heerlijk genoten bij restaurant De Baai. Door het mindere weer konden we helaas niet op het terras zitten dus aten we voor het eerst binnen. De ambiance was geweldig! Het warme interieur, de relaxte muziek en de spontane bediening zorgde voor een ongedwongen sfeer en een waar vakantiegevoel, en dat midden in de stad!
Het voordelige 3-gangen menu was ook een ware beleving. De mosselen waren in het bijzonder een topper! Daarbij namen we tussen de gangen door een lekkere frisse 'huis cocktail', de Scropino om de eetlust weer op te wekken, heerlijk. Of het nu regent of niet, wij komen snel weer terug naar onze favoriete vakantiebestemming in Leidsche Rijn! Tot snel!
Harm R.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
14 recensies met gemiddeld een 9.0 voor het eten, dus gingen we op ontdekking of De Baai het waar kon maken:
Op een zonnige vrijdagmiddag 19:00 uur gebeld en er was nog plek. Eenmaal aangekomen bleek reserveren overbodig te zijn. De omgeving is nog wat kaal maar bij De Baai hebben ze zeker hun best gedaan om er wat gezelligs van te maken. Bij het bestellen wordt aangegeven dat twee gerechten inmiddels op zijn. Ze zullen een goede dag hebben gedraaid met het zonnige weer. We kiezen de Sate van de haas en de Hamburger. We hoeven niet heel lang te wachten op het eten. Het ziet er prima uit maar smaakt niet als een 9.0. Een prima kroeg sate en een standaard hamburger. Meer zou ik er niet van maken. We bestellen nog een drankje maar deze weet de tafel niet te bereiken. Dan nog maar een koffie om af te ronden waarna we de rekening betalen. Eenmaal betaald wordt ons, vriendelijk bedoeld, maar onnatuurlijk de hand geschud door de bediening. Alsof de zakelijke transactie is afgerond. Gaan we nog een keer terug? Je kan lekker buiten zitten en qua prijs/kwaliteit is het prima, dus als je in de buurt bent waarom niet.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Op deze warme zondagavond genoten van de heerlijke salade tonijn en saté v.d ha as. Pracht locatie Goede keuken en aller te bediening
We komen zeker terug.