Over restaurant De Aubergerie

Fijne gerechten uit de Franse keuken

Dit prachtige pand in Amerfoort herbergt duidelijk een wat luxer restaurant. Toch is de ambiance heel toegankelijk en aangenaam. Bereid je voor op een avond culinair genieten op hoog niveau, want in de keuken van De Aubergerie verstaan ze hun vak! Overal is evenveel zorg aan besteed.

Meer informatie over restaurant De Aubergerie

• Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Piertje . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Gister heerlijk gegeten bij De Aubergerie. Was er nog nooit geweest. Begoone op het terras buiten. Goed glas witte wijn, met eerst een paar lekkere amuses en toen het voorgerecht. Na het voorgerecht naar binnen voor hoofdgerecht en dessert. Mooi opgemaakte borden, en alle gerechten goed op smaak. Niet al te grote porties, dus als je erge trek hebt, dan raad ik het 4 of 5 gangen menu aan. Bijzonder vriendelijke bediening. Wijnarrangement genomen. Bij elk gerecht een lekkere, goed passende wijn, die iedere keer kort werd geïntroduceerd. Wij komen zeker nog een keer terug!
Lisette V. Fijnproever (5 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
We hadden een 7 gangen diner waarbij we heerlijk buiten in het zonnetje konden beginnen!
Daarna naar binnen waar we heerlijk verder hebben gegeten!
Goede keuzes van wijn bij de verschillende gerechten.
Een mooi nieuw menu waar ze dit seizoen iets heerlijks Voorschotelen!

Daarbij zijn we ook supergoed bediend en hebben we alles te horen gekregen over de wijnen en de gerechten. Ook al onze vragen erover werden naar tevredenheid beantwoord!
Marco T. Fijnproever (5 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Afgelopen zaterdag met vier personen voor het eerst gegeten bij De Aubergerie. Nu zijn wij wel het één en ander gewend qua sfeer en kwaliteit, maar De Aubergerie overtrof onze verwachtingen. Het is een mooi restaurant dat bewust het aantal plaatsen beperkt zodat er een open sfeer ontstaat die gezellig en intiem is.
Het eten is van een hoge kwaliteit. Alles uiteraard vers maar ook vakkundig en met veel fantasie bereid. Zo hadden wij onder andere de gelakte runderrib afgelakt met onder andere mandarijn, gewoonweg geniaal! Ook de andere gerechten (de diepzee garnalen, de Griet en de Lemoncurd) waren bijzonder smaakvol. Het bijpassende wijnarrangement werd door Ingrid met veel kennis uitgezocht, erg lekker.

Waar zullen we nu naartoe moeten om dit te kunnen overtreffen? Naar mijn idee moeten we dan op sterrenniveau gaan eten.

Het was de eerste keer, maar zeker niet de laatste!
Smulpaap74 . Bourgondiër (4 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Wederom bij de Aubergerie gegeten. Als vanouds weer fantastisch. Prachtige amuses en borden als schilderijtjes met gerechten, die simpelweg als perfect kunnen worden beschreven. Alles mooi op smaak en met de bijpassende wijnen een heerlijke culinaire avond mede dankzij de kundige bediening en perfecte gastvrouw. Waar blijft die Michelin ster ?
Tineke H. Gastronoom (56 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Fijne ontvangst door een spontane gastvrouw. Kroepoeksnackjes vooraf leuk en creatief, amuses daarna leggen de lat nog hoger, dus verwachtingen zijn hoog gespannen. Voorgerechten zien er prachtig uit en zijn ook zeer smakelijk. Koolrabi schijfjes op een laagje romige bulgur met radijsjes en allerlei kruidjes. Heerlijk! Het mannelijke kippetje was al netzo mooi en lekker. Hoofdgerechten waren ook smakelijk, maar vielen door wat vooraf ging toch wat tegen. De griet met wortel en zwarte pasta gewoon smakelijk. De drie bereidingen van bloemkool lastig te herkennen in de volkorenspaghetti. Dit gerecht was niet zo bijzonder, maar vooral veel te weinig. Om mijn buik te vullen dan ook nog maar kaas toe besteld. Een mooi rijtje kazen, maar ook hier geen grote verrassingen. De glazen wijn inderdaad aan de karige kant (zoals een eerdere recensent schreef), maar wel lekker en van bijzondere herkomst. Het meisje in de bediening deed erg haar best de vier Portugese druivensoorten te benoemen met de juiste ng-klank, maar was de laatste druif toch nog vergeten.
De inrichting wat goedkoop met steenstrips aan de muur, lampen die echt niet meer kunnen en plastic bloemen. Verder mooie ruime plekken en mooie ruimte.
Allemaal . 1e beoordeling (1 recensie) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Geweldige omgeving en een uitstekende gastvouw. Het 5 gangen verrassingsmenu zag er prachtig uit maar had wat eigenaardige combinaties. Wij waren niet gecharmeerd van Asperges, een zuurtje in de saus en rendang-vlees op 1 bord.
Jan B. Bourgondiër (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Heerlijk eten, sfeervol restaurant en uitstekende, vriendelijke en kundige bediening. We hadden het 5 gangen surprise menu met wijnarrangement en zowel alle gangen als de wijnen waren van bijzondere kwaliteit!
Lies B. Fijnproever (8 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Voor het eerst gegeten. Lekkere gerechtjes waarbij ik soms wel het gevoel kreeg dat de creativiteit prevaleerde boven de smaak. Iets minder spannende ingrediënten en wat meer de nadruk op hoe spannend het in de mond is ipv op het bord zou wat mij betreft de kwaliteit naar een 9 kunnen trekken. Vriendelijke bediening en voldoende ruimte om je tafeltje om een gevoel van privacy te creëren. Al met al teveden.
Lekkeretenoveral . 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Het eten was heerlijk, de wijnen goed en de combinatie ook. Wat we jammer vonden is dat de bediening erg stijfjes doet en heel lijzig praat. Behalve de eigenaresse, die gewoon lekker normaal doet. De hele eetbeleving wordt dus minder fijn door het personeel, maar verder een goed restaurant.
Ilona T. Bourgondiër (4 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Wij hebben tijdens de Restaurantweek bij De Aubergerie gegeten, en dus kostte een driegangenmenu €27,50. Bij aankomst werden we vriendelijk ontvangen en de jassen werden aangenomen. We waren met zes personen en kregen een gezellige ronde tafel om aan te zitten. Het restaurant is niet groot maar oogt wel ruimtelijk; het is smaakvol ingericht afgezien van één foto: een soort hele lange inktvispoot die er nogal onsmakelijk en groot uitzag. De tafel was met net tafellinnen opgedekt (eindelijk weer eens een restaurant zonder papieren placemats en bestek in een zakje!).

Tijdens de restaurantweek werd een driegangenmenu aangeboden voor €27,50, maar wij hebben dat menu uitgebreid met twee extra tussengerechten en tegen meerprijs afgesloten met een kaasplank in plaats van een zoet dessert. Bij elke gang werd een bijpassende wijn geserveerd, en met vijf gangen was het prettig dat je ook voor halve glazen kon kiezen. Het diner werd voorafgegaan door zes originele amuses, leuke hapjes om mee te beginnen! Daarna waren ook de overige gerechten fantastisch. Speciale complimenten voor de garing van het rund (hoofdgerecht), die was heerlijk mals met een hele lichte grillsmaak. De wijnen werden gepresenteerd voordat de gangen werden geserveerd, keurig netjes.

De Aubergerie is absoluut een aanrader voor mensen die graag eens een stukje chiquer willen dineren!
Joop D. Gastronoom (39 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
De Aubergerie is een uitstekend restaurant met over het algemeen vriendelijk personeel. De tafels staan niet te dicht op elkaar, waardoor je optimale privacy hebt. Het viergangen menu is van uitstekende kwaliteit en wordt voorafgegaan door zes zeer originele en lekkere amuses. Er zit wel wat verschil in kwaliteit van de bediening. De eigenaresse en en een van de medewerksters zijn buitengewoon vriendelijk en 'los'. Terwijl de sommeliere wat stijf en gemaakt over komt. Pluspunt is dat er bij het wijnarrangement ook gekozen kan worden voor halve glazen. Wat wat vreemd overkomt is dat er verschil is in kraanwater en 'ander water'. Daar zou ik een lijn in trekken. Maar samenvattend is eten in de Aubergerie een avond uit met een prachtige smaakbeleving.
Bleekehoeve-nl . Bourgondiër (2 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Fantastische bediening. Gewoon conform 'il faut'. Lekker stijlvol op z'n Frans. Lekker eten: kleine porties maar genoeg voor een zevengangen verrassingsmenu.
John T. Bourgondiër (2 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Met mijn broers en zus lopen wij het Westerborkpad. Na 36 km gewandeld te hebben zijn we wezen eten bij de Aubergerie. Het ontvangst was zeer hartelijk en heel betrokken. Wij hebben het verrassingsmenu genomen. Vijfgangen met ook het wijnarrangement. Het is een onvergetelijke avond geworden. Het was heel gezellig we voelde ons echt thuis en we hebben meer dan voortreffelijk gegeten. Het is echt een aanrader als je je een keer echt wil laten verrassen.
NiMo37 . Bourgondiër (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Geweldige ambiance! Zeer vriendelijk personeel, goede kennis van wijnen en advisering van menu.
Leuke is dat de tafels zó gesitueerd zijn dat je pure privacy hebt.
Koken tegen een ster aan
Paul T. Gastronoom (75 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Veel aandacht voor de bereiding van het eten. Vooraf eend, tussengerecht schelvis en hoofdgerecht entrecote. Maar toch mis ik de echte touch om het echt heerlijk te maken, het is wat gekunsteld. En die Irish Coffee was het ook net niet. Kaassschotel aan het eind had mooie variatie.
Jofie . Gastronoom (43 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Zaterdag 20 februari gedineerd bij Rest. Aubergerie. Ontvangst was netjes en we mochten zelf een tafeltje bij het raam uitkiezen. Temperatuur was niet echt behaaglijk en dat bleef de gehele avond zo. We overwogen te kiezen voor het 6 gangenmenu, ware het niet dat de eigenaresse vertelde dat dit een verrassingsmenu is en zij niet bereid was enige toelichting hierover te verstrekken. Omdat we al eens eerder (onaangenaam) verrast zijn met zo'n menu kozen we toch maar A la Carte. Het voorgerecht en het tussengerecht waren prima van smaak maar de porties waren aan de minimalistische kant, erg zuinig..! Mijn vrouw koos voor het hoofdgerecht Skrei & zoetwater kreeft. We waren onaangenaam verrast toen bleek dat de uitleg van de chef van dit hoofdgerecht was, dat het dan om kleine rivierkreeftjes gaat! Wij waren niet de enige die hierover verbaasd waren want een tafel verderop kreeg de bediening hierover hetzelfde commentaar.! Een beperkt aantal kleine rivierkreeftjes zoals je deze deze koopt bij AH.. Na het dessert dronken we een kopje koffie waarbij mij vrouw graag een klein beetje slagroom wilde hebben, waarvoor € 0,50 op de rekening werd bijgeschreven..? Koffie wordt geserveerd zonder friandises, we bestelden dit erbij tegen een meerprijs? Er werd gevraagd of we nog een 2e kopje koffie wilde hebben, ja graag. Zoals we gewend zijn krijg je dit meestal aangeboden, maar tot onze verbazing stonden er 4 kopjes koffie op de rekening? Je vraag je in alle eerlijkheid af, als de winst in de € 0,50 voor de slagroom en 't 2e kopje koffie moet zitten of zo'n restaurant dat wel bestaansrecht heeft. Allemaal erg kneuterig, minimalistisch en zeker geen acceptabele prijs/kwaliteitverhouding. Locatie is een winkelstraat maar het interieur is netjes, sfeervol en ruim van opzet. Maar cliëntgericht werken is iets wat bij de Aubergerie nog niet is doorgedrongen, heel jammer, want voor € 60,- meer eten we in een 1 sterrestaurant, waar de slagroom gratis is evenals het 2e kopje koffie en de porties in verhouding tot de prijs staan, zowel A la Carte als bij een menu en waarbij de gangen geen geheim zijn en kreeft ook kreeft is..! Neen, voor ons zeker geen restaurant wat we nog een keer bezoeken..!
Linsie . Gastronoom (26 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Eerder gedacht om geen recensie te schrijven, omdat ik weinig had toe te voegen aan de overige (positieve) recensies op Iens. Nu kan ik het toch niet laten.
De Aubergerie is een vrij klein en steeds populairder restaurant, maar op een dinsdagavond was er nog wel een plekje. We hebben ons heerlijk laten verrassen met het 6-gangen menu met bijpassende wijnen. Kraanwater erbij was geen probleem.
Kortom: wij hebben een fijne avond gehad!
Tonia K. Bourgondiër (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten bij De Aubergerie. De gerechten zien er uit als schilderijtjes. We hebben het Bib Gourmand menu gebruikt, alles was even verzorgd. Het halve glazen wijnarrangement paste precies bij het eten, en was voldoende per gang. Extra punten: gratis een karaf kraanwater en het brood wordt niet meteen van je tafel weggepakt, zodat je het ook nog bij het hoofdgerecht kunt gebruiken om de jus van de eend op te deppen.
HansvanLeeuwen1964 . Gastronoom (18 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2016
Heerlijk gegeten met vrienden.We hadden de 6 gangen menu,met kip,tonijn en krab.
Gewoon zalig.De bijpassende wijnen waren ook erg goed.

De service was zeer goed.Zeer attent en goed getraind