Over het restaurant De Aubergerie

Fijne gerechten uit de Franse keuken

Dit prachtige pand in Amerfoort herbergt duidelijk een wat luxer restaurant. Toch is de ambiance heel toegankelijk en aangenaam. Bereid je voor op een avond culinair genieten op hoog niveau, want in de keuken van De Aubergerie verstaan ze hun vak! Overal is evenveel zorg aan besteed.

Meer informatie over restaurant De Aubergerie

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 18:00
- Ontvangst tussen 18:00 - 20:30
Zondag Gesloten

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Mathieu L.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Uitstekende keuken tegen heel redelijke prijs. Bib Gourmand helemaal verdiend. Aardige, attente bediening.
Ron V.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Prima kwaliteits restaurant voor mooi sterwaardig diner met bijpassende goed uitgekozen wijnen
Mischa D.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Wat een fijn restaurant! Gaat daar eten!!
Harriet V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Superlekker gegeten gisteravond in de Aubergerie,elk gerecht is een feestje,zowel om te zien als om te eten!
Vriendelijk en zeer kundig personeel, wij hebben er weer van genoten,
Tot gauw!
Remco R.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Prima gegeten in dit restaurant op een mooie plek aan de rand van de binnenstad, goede wijnen ook, maar dat voel je ook in je portemonnee.
Jolanda K.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Wat een heerlijke avond hebben we hier gehad, meer dan vriendelijk en kundig personeel. En het eten was onbeschrijflijk lekker!! Mooi kunstwerkjes van smaak en voor het oog op het bord, zonder gekunsteld te zijn.
Verwend met zowel een aperitief, als een amuse van het huis, geen smaakpapil voelde zich achtergesteld. Hier komen we graag nog een keer terug!
John W.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
onze gasten waren zeer tevreden. Mijn stukje vlees was erg rauw en erg taai, jammer. vriendelijke bediening
Maartje V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Zalig gegeten, alles was even mooi opgediend en smaakvol. Vijf gangen verrassingsmene heel afwisselend en heerlijk! Bijpassend wijnarrangement aanrader en heel aardige bediening. Superavond!
Elisa D.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Heerlijk gegeten op een doordeweekse avond: het verassingsmenu 6 gangen met bijpassende wijnen. Gastvrij ontvangen. Echt genoten.
TEN BRINK D.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Met een internationaal gezelschap van 7 personen hier gegeten op donderdagavond. Prima en vriendelijke ontvangst en professionele bediening. Lekkere verrassende amuses en echt heerlijke gerechten. De rode Portugese huiswijn is verrukkelijk, eindelijk een restaurant die een huiswijn serveert waar het met recht trots op mag zijn. Prijs/kwaliteit verhouding is zeer goed. Echt een aanrader!
Louise V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Wij hebben gekozen voor een verrassingsmenu. Het waren heerlijke gerechten. We hebben genoten van de avond en het eten. We werden zeer vriendelijk ontvangen en de hele avond bleef het personeel goed alert en werden we goed verzorgd.
Marcel S.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Ter gelegenheid van het afscheid van twee collega’s hebben wij op donderdagavond bij De Aubergerie met 6 personen gegeten. We werden vriendelijk en gastvrij ontvangen. Het is een mooi restaurant dat bewust het aantal plaatsen beperkt zodat er een open sfeer ontstaat die gezellig en intiem is.
Het eten is van een hoge kwaliteit en de borden worden opgemaakt als schilderijtjes. Het bijpassende wijn arrangement viel iets wat tegen maar dat deed niet af aan het heerlijke gerechten.
Zeker een aanrader en ga er bij gelegenheid zeker nog een keer heen
Emil S.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Restaurant de Aubergerie is ongetwijfeld het best bewaarde geheim van Amersfoort. Ook gisterenavond aten we er weer voortreffelijk. De amuses waren van topklasse, de witte Cotes du Rhone een ontdekking en de drie gastvrouwen waren geweldig. Kortom een absolute aanrader als u top wilt eten tegen een meer dan redelijke prijs.
Piertje .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Gister heerlijk gegeten bij De Aubergerie. Was er nog nooit geweest. Begoone op het terras buiten. Goed glas witte wijn, met eerst een paar lekkere amuses en toen het voorgerecht. Na het voorgerecht naar binnen voor hoofdgerecht en dessert. Mooi opgemaakte borden, en alle gerechten goed op smaak. Niet al te grote porties, dus als je erge trek hebt, dan raad ik het 4 of 5 gangen menu aan. Bijzonder vriendelijke bediening. Wijnarrangement genomen. Bij elk gerecht een lekkere, goed passende wijn, die iedere keer kort werd geïntroduceerd. Wij komen zeker nog een keer terug!
Lisette V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
We hadden een 7 gangen diner waarbij we heerlijk buiten in het zonnetje konden beginnen!
Daarna naar binnen waar we heerlijk verder hebben gegeten!
Goede keuzes van wijn bij de verschillende gerechten.
Een mooi nieuw menu waar ze dit seizoen iets heerlijks Voorschotelen!

Daarbij zijn we ook supergoed bediend en hebben we alles te horen gekregen over de wijnen en de gerechten. Ook al onze vragen erover werden naar tevredenheid beantwoord!
Marco T.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Afgelopen zaterdag met vier personen voor het eerst gegeten bij De Aubergerie. Nu zijn wij wel het één en ander gewend qua sfeer en kwaliteit, maar De Aubergerie overtrof onze verwachtingen. Het is een mooi restaurant dat bewust het aantal plaatsen beperkt zodat er een open sfeer ontstaat die gezellig en intiem is.
Het eten is van een hoge kwaliteit. Alles uiteraard vers maar ook vakkundig en met veel fantasie bereid. Zo hadden wij onder andere de gelakte runderrib afgelakt met onder andere mandarijn, gewoonweg geniaal! Ook de andere gerechten (de diepzee garnalen, de Griet en de Lemoncurd) waren bijzonder smaakvol. Het bijpassende wijnarrangement werd door Ingrid met veel kennis uitgezocht, erg lekker.

Waar zullen we nu naartoe moeten om dit te kunnen overtreffen? Naar mijn idee moeten we dan op sterrenniveau gaan eten.

Het was de eerste keer, maar zeker niet de laatste!
smulpaap74 .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Wederom bij de Aubergerie gegeten. Als vanouds weer fantastisch. Prachtige amuses en borden als schilderijtjes met gerechten, die simpelweg als perfect kunnen worden beschreven. Alles mooi op smaak en met de bijpassende wijnen een heerlijke culinaire avond mede dankzij de kundige bediening en perfecte gastvrouw. Waar blijft die Michelin ster ?
Tineke H.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Fijne ontvangst door een spontane gastvrouw. Kroepoeksnackjes vooraf leuk en creatief, amuses daarna leggen de lat nog hoger, dus verwachtingen zijn hoog gespannen. Voorgerechten zien er prachtig uit en zijn ook zeer smakelijk. Koolrabi schijfjes op een laagje romige bulgur met radijsjes en allerlei kruidjes. Heerlijk! Het mannelijke kippetje was al netzo mooi en lekker. Hoofdgerechten waren ook smakelijk, maar vielen door wat vooraf ging toch wat tegen. De griet met wortel en zwarte pasta gewoon smakelijk. De drie bereidingen van bloemkool lastig te herkennen in de volkorenspaghetti. Dit gerecht was niet zo bijzonder, maar vooral veel te weinig. Om mijn buik te vullen dan ook nog maar kaas toe besteld. Een mooi rijtje kazen, maar ook hier geen grote verrassingen. De glazen wijn inderdaad aan de karige kant (zoals een eerdere recensent schreef), maar wel lekker en van bijzondere herkomst. Het meisje in de bediening deed erg haar best de vier Portugese druivensoorten te benoemen met de juiste ng-klank, maar was de laatste druif toch nog vergeten.
De inrichting wat goedkoop met steenstrips aan de muur, lampen die echt niet meer kunnen en plastic bloemen. Verder mooie ruime plekken en mooie ruimte.
allemaal .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Geweldige omgeving en een uitstekende gastvouw. Het 5 gangen verrassingsmenu zag er prachtig uit maar had wat eigenaardige combinaties. Wij waren niet gecharmeerd van Asperges, een zuurtje in de saus en rendang-vlees op 1 bord.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Heerlijk eten, sfeervol restaurant en uitstekende, vriendelijke en kundige bediening. We hadden het 5 gangen surprise menu met wijnarrangement en zowel alle gangen als de wijnen waren van bijzondere kwaliteit!