Over het restaurant De Artisjok

Terwijl het kloppend hart van Utrecht de meeste mensen trekt, ligt de Nieuwegracht aan rustiger vaarwater. Aangenaam, zonder dat het verveelt. In restaurant De Artisjok is het ook harmonieus genieten. De sfeervolle ambiance sluit perfect aan bij de mooi opgemaakte borden, de verfijnde gerechten en het vakmanschap van je gastheer. De chef stelt verrassende menu’s samen, waarbij passende wijnen kunnen worden besteld.

Meer informatie over restaurant De Artisjok

Maandag t/m Zaterdag 17:00 - 23:30
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Wi-Fi
krefer G.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Gravadlax van zalm als voorgerecht genomen samen met mijn dochter, een heerlijke voorafje dat culinair op tafel gezet werd. Als hoofdgerecht gingen we samen voor de Cornfed ribeye, de vlees was erg bijzonder, ik eet vaker in Utrecht maar dit was een uniek geval.
Het was erg warm maar de airconditioning stond gelukkig aan!
Als Dessert gingen we voor de pannacotta bosbessen, wat overigens ook erg speciaal was, net als de bediening! Alles hier is van goede kwaliteit!
Anke C.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
Heerlijk gegeten bij de Artisjok. We hadden het 4-gangen verrassingsmenu met wijn arrangement. Frietjes zijn ons helaas wel een beetje aangesmeerd, want die zijn niet nodig en komen wel bovenop de prijs. Maar de gerechten waren heerlijk bereid en hadden interessante smaken die goed bij elkaar passen. Keurige en vriendelijke bediening. Het interieur was wat verouderd en de akoestiek kan beter, toen het eenmaal vol was vond ik het wat rumoerig. Maar dan ben ik kritisch; ik zou het restaurant zeker wel aanraden.
alberto P.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Recent hier gegeten, het eten was erg goed.
We hebben met een groep hier gegeten, en we kregen een aparte zaal in de kelder waar we met z'n alle konden zitten. Ik zelf ging voor "verassing van de chef". Wat onder andere in ons menu verwerkt zat was risotto van citroen, lagoustines en coquilles... Al met al een grote verwennerij voor de liefhebber! Hier gaan we zeker nog een keer terug komen.
Anke T.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Vooraf heb ik contact per mail gehad over wijnkeuze maar toch laat serveerster zonder met mij te overleggen de keuze aan mijn 5 gasten. Wachttijd tot eerste twee gangen veel te lang maar wel werd druk op de drankjes gezet. Soms werd het verrassingsmenu niet uitgelegd vooraf maar pas in de loop van het eten zelf. Eten op zich was goed maar niet heet en gaf het gevoel dat het te laat was uitgeserveerd. Haastige en ongeinteresseerde bediening die ons zeker aan het einde weinig interesse in ons had. Patat heel erg zout. Slechte akoestiek in werfkelder waar we constant last hadden van andere groep gasten. We konden elkaar nauwelijks verstaan en het gesprek werd daardoor alleen eigenlijk maar met je buurman/vrouw mogelijk en niet met elkaar wat in familieverband vervelend was. Mijn toespraakje ter gelegenheid van het afstuderen van mijn dochter was nauwelijks verstaanbaar voor de gasten en de geluidsopname is ook mislukt door de herrie.
Ik heb de koffieronde aan het einde uiteindelijk maar afgeblazen. Jammer.
Anna G.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Ze houden erg goed rekening met allergenen en verzinnen lekkere alternatieven. De akoestiek is slecht; ondanks het huiskamer gevoel was het erg rumoerig. Het eten was lekker, maar niet bijzonder. Het verrassings menu was niet verrassend en de biefstuk van de green egg was helaas taai.
Claire A.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Klein en leuk ingericht restaurant op een prachtige plek aan de Nieuwe Gracht in Utrecht. Vriendelijke bediening.
Eten is mooi opgemaakt. Voorgerecht van carpaccio viel wat tegen maar de pata negra en de artisjoksalade maakten veel goed.
Hoofdgerecht van rundermedaillons was subliem.
Royaal kaasplankje met een heerlijke bijpassende sherry (net nectar!).
Kortom, mooie avond gehad bij Artisjok!
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Het verrassingsmenu was werkelijk heerlijk! Ook werd er goed rekening gehouden met allergieën. Enige kritiek is dat de glazen wijn niet echt royaal werden gevuld. Soms was het meer een bodem dan een volwaardig glas.
XXX R.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Viergangen menu van de chef, was gevarieerd. Eerste voorgerecht was lekker. Maar vooral de risotto met yuzu was echt een topper! Hoofdgerecht biefstuk zonder te vragen hoe die moest worden bereid. Was vrij rauw en niet iedereen houdt daarvan.... Nagerecht was wat flauw van smaak. Mango, ananas en ijs, maar zonder de uitgesproken smaak van deze vruchten.
Bijpassende wijnen waren lekker zonder uitzonderlijke toppers te zijn, maar dat verwacht je niet voor deze prijs. Zeer correct was dat voor een half wijnarrangement ook de halve prijs wordt gerekend, terwijl iets meer niet gek zou zijn, je gebruikt toch evenveel glazen, ze komen de wijn aan tafel uitleggen etc. Jammer was dan weer dat er op het alcoholvrije front geen enkele fantasie is. Frisdrank, appelsap en alcoholvrij bier, terwijl er tegenwoordig zoveel meer kan!
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Goed eten voor een meer dan redelijke prijs. De Chateaubriand was erg lekker! Bediening is ok en in verhouding met de prijs.
230861 .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Op een vrijdagavond hier gegeten met totaal 7 gasten. Ontvangst en bediening zeer hartelijk en professioneel. Restaurant was volledig vol. We mochten niet a la carte kiezen maar een beperkte keuze vanwege onze grote aantal maar de keuze die we hadden voldeed wel in onze behoeften. De portionering over zijn geheel was ietwat aan de kleine kant, zeker gezien de gemiddelde prijzen die worden gehanteerd. Alle smaak combinaties waren van prima kwaliteit, als enige opmerking wil ik meegeven, let op de temperatuur van de hoofdgerechten, die waren net aan toelaatbaar. Leuk detail was de Kamerikse Blauwklaver kaas die onderdeel is van de kaasplank, leuk dat regionale producten hier op de kaart staan.
Piet van den Bosch
jwa .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
Uitstekend restaurant! En een mooie locatie, en uitstekende gerechten, prima bediening, sfeervol ingericht en bijzonder lekker eten!
albregro .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Mooi oud en sfeervol pand, echt goed eten, je kunt elkaar verstaan, linnen servetten, net zo prijzig als de rest, sjiek zoals vroeger, maar net niet trendy. Hoeft ook niet.
Ellen L.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Heerlijk gegeten! We hadden gekozen voor het verrassingsmenu en dat was erg lekker.
Pauline J.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Fijne rustige plek, mooie en lekkere gerechten en een goede prijs-kwaliteitsverhouding.
Janine J.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Vorige keer waren we erg enthousiast over de Artisjok. Daarom waren we een beetje bang dat we teleurgesteld zouden worden door onze hoge verwachtingen. Maar het tegendeel was waar: het eten was verrassend en verrukkelijk, de wijn heerlijk en de bediening vriendelijk. Superavond gehad.
Maarten P.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Wat moet ik zeggen? Alles was uitstekend. Houden zo!
Tom O.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijk gegeten, fijne sfeer en goede bediening. Kom hier graag nog een keer!

Klein puntje over het interieur; jammer van de plastic bloemen op de tafels.
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
Geweldige avond gehad, eten was top inclusief het bijpassende wijn arrangement. Aanrader!
kirsten_van_de_wiel .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Heerlijk gegeten! We hadden het 4-gangenmenu met wijnarrangement. De gerechten waren klassiek, maar toch origineel en de smaken pasten erg goed bij elkaar.
De bediening was vriendelijk en legde goed uit wat we op ons bord hadden.
Ook de inrichting is netjes en gezellig. We hebben een topavond gehad.
caroline B.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Aanrader! Ook voor mensen met voedselallergie. Wij aten met 4 personen, waarvan 1 met gluten- en lactose intolerantie. De chef paste het menu hier perfect op aan, zodat we allevier heerlijk hebben gegeten. Ook degene die geen vis at en de vegetariër waren blij verrast. Top! Bediening ook zeer attent en een gezellige inrichting. Wij komen zeker terug!