Over het restaurant De Artisjok

Terwijl het kloppend hart van Utrecht de meeste mensen trekt, ligt de Nieuwegracht aan rustiger vaarwater. Aangenaam, zonder dat het verveelt. In restaurant De Artisjok is het ook harmonieus genieten. De sfeervolle ambiance sluit perfect aan bij de mooi opgemaakte borden, de verfijnde gerechten en het vakmanschap van je gastheer. De chef stelt verrassende menu’s samen, waarbij passende wijnen kunnen worden besteld.

Halve fles mineraalwater

• Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant De Artisjok

pieterconemans .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
heerlijke gegeten en wijnadvies was top!! bediening was wat druk en dat merkte je..maar verder niets dan lof! een aanrader!
Marleen H.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Heerlijk gegeten met 6 vrienden. Goede wijnselectie.
Door tweede groep in de ruimte waten gesprekken slecht te verstaan.
Cas D.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2018
Oud woonhuis vormt nu een aardig restaurant met een prima keuken (keuze uit vlees, vis en vegetarisch) en goede wijnkaart. Sfeervol, maar wel galm als het vol zit.
Roline W.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2018
De service liet het en der te wensen over, de ambiance was niet optimaal. Het eten was fantastisch. Ik zou het restaurant echter niet aanraden, gezien de redelijk hoge prijzen in combinatie met de matige service. Ik ga er niet nog eens heen.
dirksen J.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2018
We hebben hier onlangs met een groep gegeten Ik was aangenaam verrast. Mooi smaakvolle opgediende gerechten. De bediening is prima. En prijzen zijn zeker niet buitensporig. Wij komen zeker terug.
Gjbutrecht D.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2018
best lekker eten maar de verhouding tussen prijs (hoog) en kwaliteit (redelijk) is toch echt een beetje uit balans
rob S.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Met een grote groep gereserveerd bij De Artisjok, we kregen een aparte ruimte. Het eten is van goede kwaliteit. Zeer verassende menu van de chef. Veel variatie en de smaakcombinatie is perfect!
Paar jaar eerder hier geweest, en ik zal blijven komen want het word alleen maar beter!
Sander P.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Een originele eetgelegenheid met zéér vriendelijk ontvangst en bediening met de nodige humor. Vooraf een glaasje prosseco gekregen. Als hoofdgerecht had ik de chateaubriand (ossenhaas, puree en truffel. En als dessert raad ik u de Choclate de Tox met heerlijke witte chocolade roomijs!
Prachtige zaak gelegen aan de nieuwe grachten van Utrecht.
Kitty V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Heerlijk veelzijdig 4 gangen diner, goede bediening, fijn tempo, lekkere wijnen met uitleg en gezellige sfeer.
Wij komen hier graag nogmaals.
liselot I.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
1e kerstdag genoten van een heerlijk diner! Eten was van zeer goeie kwaliteit. Wel jammer dat ingehuurde krachten niet op de hoogte waren van de gerechten/ingrediënten en een juiste bediening. De blonde dame maakte de tweede helft van de avond alles goed met haar liefde en passie voor eten en wijn!
Petra D.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Vandaag op 1e kerstdag genoten van het zes gangen diner, met wijn arrangement. Mooie gerechten, hoeveelheid precies goed. Blonde dame is een kei als serveerster, weet het mooi te vertellen met aandacht voor de gasten. Op en top een heerlijke avond gehad.
Nadine K.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
We zijn speciaal terug gekomen na eerdere diners op deze locatie, ook met kerst. Altijd een warme ambiance, deskundig personeel en net dat bijzondere gerecht.

Dit jaar was het eten niet slecht, maar niet bijzonder, eenvoudig ten opzichte van voorgaande etentjes op deze locatie. Het personeel was vriendelijk, maar gehaast en niet deskundig. Er werd letterlijk voorgelezen van de kaart en wijn werd niet toegelicht.

Zeker niet slecht, maar niet wat wij gewend zijn van dit restaurant. Het bijzondere karakter en het fijn proeven was er niet deze keer.
Kim V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
Hoge verwachtingen, onsamenhangend verrassingsmenu, beetje teleurstellend qua eten, bediening uitstekend
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
Voorin redelijk krap opgezet en druk, achterin was het erg fijn. De suggestie om te beginnen met een glas champagne opgevolgd, beetje teleurstellend dat die dan € 12,- per glas moet kosten. Voorgerecht behoorlijk veilig; weinig smaak, bestelling voor hoofdgerecht was niet doorgekomen/ -gegeven waardoor we meer dan een uur tussen voor en hoofd moesten wachten, 1 hoofdgerecht erg lekker; Hert, de ander niet echt lekker zalm; met spinazie stamppot, wel een glas wijn cadeau gekregen voor het ongemak, maar hadden liever alles in orde gezien.
marello B.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2017
Gisteren met z'n 6'en bij Restaurant de Artisjok gegeten ter gelegenheid van een verjaardag. Het is ons weer uitstekend bevallen. De combinaties van gerechten/ingrediënten is verrassend en zeer smaakvol. De kwaliteit is niet alleen terug te vinden in de gerechten zelf, maar ook in de opmaak van de borden (het oog wil ook wat), het wijnadvies en de gemoedelijke maar correcte bediening/benadering door de medewerkers. Ondanks dat het best vol was, konden we gewoon met elkaar aan tafel praten. Geen hinderlijke akoestiek dus. Een restaurant met sfeer, waar we een gezellige avond hadden en graag weer terugkomen.
jr59 .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2017
Voor de prijs van het menu (€38,50) verwacht ik meer, zowel in kwaliteit als in hoeveelheid. De gerechten (gevogelte wildpate, parelhoen, tiramisu) waren redelijk maar erg klein. Het dessert was het beste, het hoofdgerecht redelijk saai en bevatte erg weinig vlees: een halve borst van het parelhoen. (Naar schatting 70 gram vlees.) Daarnaast worden er geen koolhydraten geserveerd, op ongeveer 20 gram quinoa na. De locatie en de bediening zijn prima in orde!
kamersgen J.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Voorkomende bediening en mooi gepresenteerde, goed en vers samengestelde gerechten; een aantrekkelijk geheel. Zeer aantrekkelijke en goed bereikbare ligging; ruim voldoende parkeergelegenheid; mooi uitzicht;
rioasja J.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2017
Pure smaak explosie, fantastisch lieve service gerichte bediening. Uitleg over de gerechten die wij kregen. Zaten aan een leuke tafel en de koks maakte hun culinaire specialiteiten zo voor ons klaar. Dat heeft het restaurant goed gedaan. Sfeer en entourage is prachtig. Wij komen er graag weer. Het is niet om even snel te eten. Een avondje uit met pure verwennerij.
Els V.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2017
Wat een betreurende ervaring was Artisjok. Slecht ontvangst, rommelige en zeer onprofessionele bediening. Het eten was oké, maar zeker niet goed genoeg om de andere elementen voor een goed diner te kunnen compenseren. De gerechten waren goed bereid, maar allesbehalve spannend. Dat gold voor de vleeseters van het gezelschap, maar ook het menu voor de veganist was erg eenvoudig.
Bij binnenkomst zijn we zelf maar op zoek gegaan naar de gastheer, want ontvangst zat er niet in. Dat terwijl iemand van de bediening op zijn telefoon zat te spelen. Aan tafel was de bediening rommelig, niet op de hoogte van de gerechten of wijnen en te joviaal aanwezig. Dit vonden wij niet gepast. Zeker voor een restaurant in de categorie gastronomie verwacht je dit niet. Helaas is dit niet de enige keer geweest in de afgelopen periode, dus ik ga hier niet meer naartoe. Erg jammer!
Justin V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Prima gegeten en bediening was vriendelijk.
Op de site staat dat ze een verrassingsmenu hebben, helaas bleek dit (tijdelijk) niet het geval te zijn.