Over het restaurant De Artisjok

Terwijl het kloppend hart van Utrecht de meeste mensen trekt, ligt de Nieuwegracht aan rustiger vaarwater. Aangenaam, zonder dat het verveelt. In restaurant De Artisjok is het ook harmonieus genieten. De sfeervolle ambiance sluit perfect aan bij de mooi opgemaakte borden, de verfijnde gerechten en het vakmanschap van je gastheer. De chef stelt verrassende menu’s samen, waarbij passende wijnen kunnen worden besteld.

Meer informatie over restaurant De Artisjok

Maandag t/m Zaterdag 17:00 - 23:30
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Wi-Fi
albregro .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Mooi oud en sfeervol pand, echt goed eten, je kunt elkaar verstaan, linnen servetten, net zo prijzig als de rest, sjiek zoals vroeger, maar net niet trendy. Hoeft ook niet.
Ellen L.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Heerlijk gegeten! We hadden gekozen voor het verrassingsmenu en dat was erg lekker.
Paulie J.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Fijne rustige plek, mooie en lekkere gerechten en een goede prijs-kwaliteitsverhouding.
Janine J.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Vorige keer waren we erg enthousiast over de Artisjok. Daarom waren we een beetje bang dat we teleurgesteld zouden worden door onze hoge verwachtingen. Maar het tegendeel was waar: het eten was verrassend en verrukkelijk, de wijn heerlijk en de bediening vriendelijk. Superavond gehad.
Maarten P.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Wat moet ik zeggen? Alles was uitstekend. Houden zo!
Tom O.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijk gegeten, fijne sfeer en goede bediening. Kom hier graag nog een keer!

Klein puntje over het interieur; jammer van de plastic bloemen op de tafels.
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
Geweldige avond gehad, eten was top inclusief het bijpassende wijn arrangement. Aanrader!
kirsten_van_de_wiel .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Heerlijk gegeten! We hadden het 4-gangenmenu met wijnarrangement. De gerechten waren klassiek, maar toch origineel en de smaken pasten erg goed bij elkaar.
De bediening was vriendelijk en legde goed uit wat we op ons bord hadden.
Ook de inrichting is netjes en gezellig. We hebben een topavond gehad.
caroline B.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Aanrader! Ook voor mensen met voedselallergie. Wij aten met 4 personen, waarvan 1 met gluten- en lactose intolerantie. De chef paste het menu hier perfect op aan, zodat we allevier heerlijk hebben gegeten. Ook degene die geen vis at en de vegetariër waren blij verrast. Top! Bediening ook zeer attent en een gezellige inrichting. Wij komen zeker terug!
Wim C.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
4 gangen verrassingsmenu met mooi uitgebalanceerde gerechtjes met veel variatie en smaken. Gezellig smal restaurant hetgeen intieme sfeer geeft. Wijnen prima, maar niet uitzonderlijk.
Tim D.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Fantastisch! Heerlijk eten, goeie, ontspannen sfeer en uitermate vriendelijke bediening. Helemaal top!
Marcel F.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Zeer positieve ervaring. Heerlijke gerechten gecombineerd met een intiem restaurant en uitstekende service.
Rob P.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Al met al beetje teleurstellend: keuken goed, prijs relatief hoog. Gastheerschap matig, weinig royaals: geen amuse of broodje-tenzij betaald- weinig keus in huiswijn,koffie karig. Als de rekening betaald is wordt er geen aandacht meer gegeven, geen uirgeleide. Niet echt een avondje 'uit'. Jammer.
Anne-Mare P.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Het eten was smakelijk maar zeker niet in verhouding met de prijs en hoeveelheid. Voor de erg hoge prijs die je betaald voor het eten zit er helaas geen broodje bij vooraf (nee deze moet je apart bestellen) en is er keuze uit wel 1 witte huiswijn, die niet al te smakelijk was.

Zoals ik zei was het eten lekker, maar de service liet erg te wensen over. Ontvangen werd je nauwelijks en uitgelaten na het betalen al helemaal niet!
Jammer dat na een mooie filmavond de avond vrij teleurstellend eindigde met een bezoek aan dit restaurant. Helaas op dit moment niet aanbevelend waardig.
Herman S.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Heerlijk gegeten en een zeer orgineel en creatief menu, top! Alleen jammer dat de kwaliteit van de keuken niet overeenkomt met de kwaliteit van de bediening. Dit komt oa door het matig wijnarrangement, borden telang laten staan en uitserveren kriskras doorelkaar. Op dit prijsniveau mag je er vanuit gaan dat de service ook op en top is. Gemiste kans wat ons betreft.
Viktor B.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Heerlijk gegeten! Fantastische bediening!!!
Suzanne B.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Erg fijne sfeer, heel attente bediening, lekker eten, heerlijke wijn, al met al een zeer genoeglijke avond gehad in een intiem hoekje van dit mooie restaurant.
Indra S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Heerlijk gegeten en zeer vriendelijk personeel. Heart en soul sfeer.
Nienkevaneijk .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Wat een gerechten! Hier gegeten samen met een vriend een we hadden gekozen voor een verrassing van de chef. Wat onder andere in ons menu verwerkt zat was risotto van citroen, lagoustines, coquilles... Al met al een grote verwennerij voor de liefhebber! Hier komen we zeker een ke
Irma S.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Hier met een clubje van gelijkgestemden gegeten; we namen allemaal het verrassings 3-gangenmenu. Leuk voorgerecht van boerderijkipmedaillonnetjes met wat kleine culinaire 'frutseltjes' zoals crèmpjes e.d. Het hoofdgerecht was echter minder. Dit betrof vrijwel rauwe blackangus beef tranches van de bbq met wat vers bereide groenten en drie toefjes gekruide aardappelpuree. Waar vrijwel rauw rundvlees voor de één een delicatesse is, is het voor de ander toch wel even slikken. Letterlijk. O.i. een minder goede keuze voor een verrassingsmenu, tenzij je van tevoren de mogelijkheid krijgt om het wat meer doorbakken te laten zijn. Sommige stukjes waren heel erg mals en heel smakelijk, andere stukjes toch wat taai en zenig. We kregen vrijwel allemaal het idee dat het op het laatst een beetje een kwestie van doorkauwen was. Het dessert daarentegen was verrukkelijk; chocolade en andere warme smaken als stroopwafel voerden de boventoon, afgewisseld met frisse stukjes fruit. Echt top! Al met al, waarbij het hoofdgerecht het gemiddelde flink omlaag haalde, een dikke 7,5 puur gekeken naar de kwaliteit. De prijs-kwaliteit verhouding komt terug in het cijfer voor de service. Het komt namelijk wat knieperig over dat je voor de frietjes bij het hoofdgerecht moet betalen, dat is bij veel restaurants, ook de 'betere' als de Artisjok, toch wel anders. Daar krijg je de frietjes ook alleen bij een hoofdgerecht terwijl het hier om een menu ging. En het is zeker gerechtvaardigd om voor plat water te laten betalen - want bronwater uit de fles - maar een karafje water wordt in veel restaurants ook regelmatig gratis neergezet. Wij moesten daar expliciet naar vragen en na de tweede keer vragen kwam het ook. E.e.a. plaatste achteraf de expliciete aanprijzing van de bubbels, de wat duurdere cava, als aperitief ook in een wat commerciëler daglicht. En dat mag hoor, maar mij bind je daar als klant niet mee. Al met al een 7- voor de service. De karaf vroegen we trouwens omdat we enorme dorst hadden. Het was namelijk erg warm en benauwd. En dat op een gemiddelde lentedag. Maar zeker een leuke avond in een leuk restaurant gehad en lekker gegeten.