Over het restaurant De Artisjok

Terwijl het kloppend hart van Utrecht de meeste mensen trekt, ligt de Nieuwegracht aan rustiger vaarwater. Aangenaam, zonder dat het verveelt. In restaurant De Artisjok is het ook harmonieus genieten. De sfeervolle ambiance sluit perfect aan bij de mooi opgemaakte borden, de verfijnde gerechten en het vakmanschap van je gastheer. De chef stelt verrassende menu’s samen, waarbij passende wijnen kunnen worden besteld.

Meer informatie over restaurant De Artisjok

Maandag t/m Zaterdag 17:00 - 23:30
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Wi-Fi
caroline B.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Aanrader! Ook voor mensen met voedselallergie. Wij aten met 4 personen, waarvan 1 met gluten- en lactose intolerantie. De chef paste het menu hier perfect op aan, zodat we allevier heerlijk hebben gegeten. Ook degene die geen vis at en de vegetariër waren blij verrast. Top! Bediening ook zeer attent en een gezellige inrichting. Wij komen zeker terug!
Wim C.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
4 gangen verrassingsmenu met mooi uitgebalanceerde gerechtjes met veel variatie en smaken. Gezellig smal restaurant hetgeen intieme sfeer geeft. Wijnen prima, maar niet uitzonderlijk.
Tim D.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Fantastisch! Heerlijk eten, goeie, ontspannen sfeer en uitermate vriendelijke bediening. Helemaal top!
Marcel F.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Zeer positieve ervaring. Heerlijke gerechten gecombineerd met een intiem restaurant en uitstekende service.
Rob P.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Al met al beetje teleurstellend: keuken goed, prijs relatief hoog. Gastheerschap matig, weinig royaals: geen amuse of broodje-tenzij betaald- weinig keus in huiswijn,koffie karig. Als de rekening betaald is wordt er geen aandacht meer gegeven, geen uirgeleide. Niet echt een avondje 'uit'. Jammer.
Anne-Mare P.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Het eten was smakelijk maar zeker niet in verhouding met de prijs en hoeveelheid. Voor de erg hoge prijs die je betaald voor het eten zit er helaas geen broodje bij vooraf (nee deze moet je apart bestellen) en is er keuze uit wel 1 witte huiswijn, die niet al te smakelijk was.

Zoals ik zei was het eten lekker, maar de service liet erg te wensen over. Ontvangen werd je nauwelijks en uitgelaten na het betalen al helemaal niet!
Jammer dat na een mooie filmavond de avond vrij teleurstellend eindigde met een bezoek aan dit restaurant. Helaas op dit moment niet aanbevelend waardig.
Herman S.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Heerlijk gegeten en een zeer orgineel en creatief menu, top! Alleen jammer dat de kwaliteit van de keuken niet overeenkomt met de kwaliteit van de bediening. Dit komt oa door het matig wijnarrangement, borden telang laten staan en uitserveren kriskras doorelkaar. Op dit prijsniveau mag je er vanuit gaan dat de service ook op en top is. Gemiste kans wat ons betreft.
Viktor B.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Heerlijk gegeten! Fantastische bediening!!!
Suzanne B.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Erg fijne sfeer, heel attente bediening, lekker eten, heerlijke wijn, al met al een zeer genoeglijke avond gehad in een intiem hoekje van dit mooie restaurant.
Indra S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Heerlijk gegeten en zeer vriendelijk personeel. Heart en soul sfeer.
Nienkevaneijk .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Wat een gerechten! Hier gegeten samen met een vriend een we hadden gekozen voor een verrassing van de chef. Wat onder andere in ons menu verwerkt zat was risotto van citroen, lagoustines, coquilles... Al met al een grote verwennerij voor de liefhebber! Hier komen we zeker een ke
Irma S.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Hier met een clubje van gelijkgestemden gegeten; we namen allemaal het verrassings 3-gangenmenu. Leuk voorgerecht van boerderijkipmedaillonnetjes met wat kleine culinaire 'frutseltjes' zoals crèmpjes e.d. Het hoofdgerecht was echter minder. Dit betrof vrijwel rauwe blackangus beef tranches van de bbq met wat vers bereide groenten en drie toefjes gekruide aardappelpuree. Waar vrijwel rauw rundvlees voor de één een delicatesse is, is het voor de ander toch wel even slikken. Letterlijk. O.i. een minder goede keuze voor een verrassingsmenu, tenzij je van tevoren de mogelijkheid krijgt om het wat meer doorbakken te laten zijn. Sommige stukjes waren heel erg mals en heel smakelijk, andere stukjes toch wat taai en zenig. We kregen vrijwel allemaal het idee dat het op het laatst een beetje een kwestie van doorkauwen was. Het dessert daarentegen was verrukkelijk; chocolade en andere warme smaken als stroopwafel voerden de boventoon, afgewisseld met frisse stukjes fruit. Echt top! Al met al, waarbij het hoofdgerecht het gemiddelde flink omlaag haalde, een dikke 7,5 puur gekeken naar de kwaliteit. De prijs-kwaliteit verhouding komt terug in het cijfer voor de service. Het komt namelijk wat knieperig over dat je voor de frietjes bij het hoofdgerecht moet betalen, dat is bij veel restaurants, ook de 'betere' als de Artisjok, toch wel anders. Daar krijg je de frietjes ook alleen bij een hoofdgerecht terwijl het hier om een menu ging. En het is zeker gerechtvaardigd om voor plat water te laten betalen - want bronwater uit de fles - maar een karafje water wordt in veel restaurants ook regelmatig gratis neergezet. Wij moesten daar expliciet naar vragen en na de tweede keer vragen kwam het ook. E.e.a. plaatste achteraf de expliciete aanprijzing van de bubbels, de wat duurdere cava, als aperitief ook in een wat commerciëler daglicht. En dat mag hoor, maar mij bind je daar als klant niet mee. Al met al een 7- voor de service. De karaf vroegen we trouwens omdat we enorme dorst hadden. Het was namelijk erg warm en benauwd. En dat op een gemiddelde lentedag. Maar zeker een leuke avond in een leuk restaurant gehad en lekker gegeten.
niehk .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Bij De Artisjok kun je terecht voor mooi opgemaakte borden met bijzondere ingrediënten. Maar als je trek hebt, moet je niet verwachten die hier te stillen. Na drie gangen à la carte (€45-50 per persoon exclusief drank) met extra frietjes tegen bijbetaling heb ik elders nog maar een portie fast food gegeten. Bijzondere gerechten hoeven van mij niet in reusachtige porties, maar kom op, zet dan gewoon een mandje brood op tafel!

Over het eten zelf dan: het eten is goed, maar nu, twee weken later, weet ik niet meer precies wat ik heb gehad. Een van de hoofdgerechten aan tafel is me helaas wel bijgebleven: iets met een soort ratatouille die wel wat meer had mogen garen, in combinatie met iets zoetigs dat niet goed harmonieerde met de rest van wat er op het bord ligt. Al met al toch een acht.

Service: de bediening was deze vrijdagavond behulpzaam, vriendelijk en snel. Maar de lege maag die ik na afloop nog steeds had, reken ik echter onder deze rubriek.
Annemiek M.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
We hadden een leuke tafel onder een glazen dak. Er werd gevraagd of we alvast brood wilden. We zagen op de kaart dat dat voor 4 p. 12 euro was. Normaal krijg je dit er gratis bij. De gerechten zijn nogal aan de prijs. Voorgerecht 19.50, was lekker maar duur. Daarna van de extra truffel kaart de risotto besteld voor 21 euro en kreeg een portie ter grootte van een espresso kopje. Erg lekker en erg weinig. Tegen 7.50 per punt zakje konden we er patat bij eten. Al met al een intrigerende avond. We komen niet terug.
Geachte mevrouw,

Graag willen wij reageren op uw recensie en vinden het zeer vervelend dat het u niet goed is bevallen, als wij de recensie lezen gaat het erom dat u alles te duur vind maar heeft u wel lekker gegeten. Hetgeen wij wel heel vervelend vinden is dat in uw recensie u niet de juiste prijzen vermeld. Wij hebben ervoor gekozen om een broodservies te serveren omdat we dit meer willen aankleden dan alleen een broodje met boter en daarom rekenen wij hier €2,95 voor en geen €4,00. Het voorgerecht wat u heeft besteld is pata negra dit is een zeer exclusieve ham en kost geen €19,50 maar €18,50. Tevens vinden wij het jammer dat u de risotto met geschaafde verse wintertruffel te weinig vond wij hebben duidelijk op onze kaart vermeld dat dit een voor of tussengerecht is door de hoeveelheid en dat het om de verse truffel gaat. Ook geeft u aan dat u een puntzak friet heeft besteld hier rekenen wij €3,75 voor en geen €7,50 zoals u heeft geschreven. U heeft 2 zakken besteld en dat is inderdaad €7,50. Graag zouden wij met u in contact komen om samen met u tot een oplossing te kunnen komen en een hopelijk toekomstig bezoek mogelijk te maken.
Ozzy E.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Alweer enige tijd geleden gegeten in de Artisjok. Het eten was van zeer goed kwaliteit en de borden zelf waren erg mooi. Gerechten werden als kunst opgemaakt. Vooral het langoustines waren uitermate smakelijk. Bediening was niet erg vlot, maar zeer vriendelijk. Ze deden zijn werk prima. Ambiance prachtig, zoals altijd al geweest is. Alleen het is wel wat krapper geworden naar mijn gevoel, maar we komen zeker meerdere malen terug!

Conclusie: fantastisch eten, vriendelijke bediening en decor prachtig.
Hester V.
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
Het was voor mij alweer jaren geleden dat ik hier heb gegeten en ik was erg benieuwd of ze nog altijd zo lekker konden koken. Ik ben absoluut niét teleurgesteld, het was heerlijk! We waren met een gezelschap van een man of 10 en we hadden het drie gangen menu gekozen. Het smaakte heerlijk! Eerlijk gezegd schrijf ik deze recensie net iets te laat om me nog precies te kunnen herinneren wat ik ook alweer had gegeten (en inmiddels is de kaart veranderd, zag ik op hun website) maar het was helemaal goed. Net als 8 jaar geleden. Ik begreep van de attente bediening dat het restaurant in de tussentijd van kok/eigenaar is veranderd maar daarmee is niets aan kwaliteit verloren gegaan. Absolute aanrader voor een avond genieten!
Beste Hessica,

Dank voor je bezoek en leuke recensie.
martin D.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Met een gast uit Australië gegeten bij de Artisjok. Mijn eerste indruk was dat het wat rommelig oogde allemaal, behoorlijk volgezet met tafeltjes en de ingang is een beetje smal en rommelig. Het visje was prima, jammer dat je alles extra bij moet bestellen, zakje friet 3.75. Prijzen behoorlijk aan de hoge kant als je het afzet tegen de kwaliteit en de ambiance. Hoeveelheid wijn per glas echt onder de maat.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Gisteravond voorafgaande aan een concert gegeten bij De Artisjok: een verrassingsmenu, heerlijke gerechten, zowel vlees als vegetarisch. De bediening was vriendelijk en de timing was prima. Het aanbod aan speciale bieren is beperkt, maar daar staat een keur aan heerlijke wijnen tegenover. De ligging is net iets buiten het centrum, maar niet heel ver lopen, en in een mooi (oud) gedeelte van Utrecht.
Ton K.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Het eten was zoals verwacht fantastisch. Zowel zeer fraaie opmaak van de borden als een meervoud van smaakexplosies en een heerlijk wijnarrangement bij ons 4-gangen verrassingsmenu.
Helaas was het decor een stuk minder. We werden in de kelder geparkeerd: zeer slechte akoestiek en koud. We verzochten tweemaal of de verwarming hoger kon, dat werd beloofd maar niet gedaan. Achteraf hoorden we dat dit niet kan maar dat er wel mobiele kacheltjes geplaatst hadden moeten worden. Niet gebeurd, erg slordig!
Ook moesten we erg lang op de verschillende gangen wachten. Met een uur wachten op de eerste gang en weer een uur op de tweede gang zoekt De Artisjok de grenzen op van wat nog acceptabel is en gaat daar wat ons betreft overheen. Te meer omdat de glazen van het wijnarrangement wel direct werden ingeschonken; we hadden de wijn al een hele tijd op als er een gang verscheen, maar er werd niet bijgeschonken! Een misser, zo vinden wij.
Zo zie je dat bijkomende zaken flink afbreuk kunnen doen aan een uitmuntende keuken....
Philippa W.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2015
Perfect eettentje, prachtig gelegen aan de Nieuwe Gracht en met oog voor detail ingericht. Zo lijken de lampen op artisjokken.
Bediening is voorkomend en vlot. We kozen afgelopen maandag voor een 4 -gangen verrassingsdiner met bijpassende wijnen en aten zalig. Een van de koks heeft bij de Librije gewerkt en dat merk je. Prachtige, verfijnde gerechten. Niet goedkoop, maar je zit hier wel bij een van de fijnere tentjes van Utrecht, wat mij betreft!