Over het restaurant De Artisjok

Terwijl het kloppend hart van Utrecht de meeste mensen trekt, ligt de Nieuwegracht aan rustiger vaarwater. Aangenaam, zonder dat het verveelt. In restaurant De Artisjok is het ook harmonieus genieten. De sfeervolle ambiance sluit perfect aan bij de mooi opgemaakte borden, de verfijnde gerechten en het vakmanschap van je gastheer. De chef stelt verrassende menu’s samen, waarbij passende wijnen kunnen worden besteld.

Halve fles mineraalwater

• Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant De Artisjok

annick V.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Niet bijzonder lekker gegeten en de gerechten waren nogal klein. Na drie gangen nog steeds honger. Wel erg lekkere wijn en vriendelijke bediening.
rukines A.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Aan de prachtige nieuwe gracht ligt een culinair restaurant verscholen. We kregen een tafel in een knus hoekje waardoor we privacy hadden maar tegelijkertijd wel van het gezelschap om ons heen konden genieten. Het interieur zag er verzorgd en fris uit. Het is een vrij chique restaurant en daar is de prijs ook naar. De bediening was vriendelijk en kundig. Het was een drukke en gezellige avond maar ondanks dat was de kwaliteit van de service erg goed.
Eten van top kwaliteit, maar dat is in Utrecht al bekend.
Alles bij elkaar: een heel lekker en gemoedelijk restaurant,
Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Een zeer prettige avond gehad bij de Artisjok, mooie inrichting en vriendelijke bediening. Ondanks de drukte werden we goed geholpen door de vriendelijke bediening. Als je eten met kwaliteit wilt ben je aan de juiste adres.
merlinboek S.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Uniek restaurant wat ons zeer goed is bevallen. Decor creeert een prettige sfeer en de bediening die erg vriendelijk is zorgde goed voor ons. Het eten is speciaal. je merkt al gauw dat de kok erg zijn best heeft gedaan. Verassing van de chef is zeer zeker een aanrader.
Beneden is er een kelder aanwezig misschien kom ik mijn verjaardag toch maar hier vieren!
Robbert I.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Gelegenheid van de promotie van mijn man bij de Artisjok gegeten met een zeer grote groep, in de werfkelder. Het menu was op niveau.
Verassing van de chef was heerlijk, volgens mij is er een nieuwe kok want een tijdje geleden hadden we hier gegeten en het was geweldig, maar een heel ander design en smaak. Eerst was het een 9 en nu een 10! Zeer zeker een aanrader
mieke K.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Prima, vooral de voorgerechten. Maar kies niet voor het vegetarische gerecht, want dat is echt te mager en vervangt op geen enkele manier vlees of vis.
De aankleding van en sfeer van het restaurant zijn prima, maar ook hier een minpuntje: de akoustiek. Wij moesten flink onze stem verheffen om boven de andere gasten uit te komen.
hendriksan .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Na de 2e poging zonder reservering binnen gelopen was er geen plek dus ben ik toch gaan reserveren. En dat is uiteindelijk allemaal goed gekomen we kregen een mooie tafeltje bij het raam en werden verrast door de nieuwe verassings menu van de chef. Om eerlijk te zijn is het echt bijzonder goed. Ik had een jaar geleden hier ook gegeten maar ik merk nu het verschil. Ze zijn echt vooruit gegaan, bediening is hard aan het werken maar tussendoor hadden we ook een persoonlijke gesprek, erg fijn. We hadden gekozen voor de wijnarrangement, en die passen goed bij alle gerechten. De bediening weet welke wijn bij welke gerecht goed op smaak komt. Decor is verfrist en je krijgt een ontspannen gevoel van het mooie decor. Dat is wel even fijn na een drukke dag. Ik raad dit zeker aan iedereen.

Tip: vooraf reserveren
Veer A.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Mooie inricht
erickbaard .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Zoals ik al van vele vriendinnen heb gehoord is dit één van de beste restaurants van Utrecht. Ik ben het gaan proberen en inderdaad De Artisjok heeft zich bewezen.
schavel Z.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Bij aankomst viel ons het nieuwe interieur op. Prachtig tent waar we al een tijdje komen. Het eten blijft voortreffelijk. Mooie design waardoor je al gauw weet dat de chef heel creatief is. Wij blijven komen.
rolf M.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Leuke restaurant met klasse bij de nieuwe grachten van Utrecht, we zijn met een grote groep studenten van HU komen eten bij De artisjok. We kregen een aparte zaal in de kelder. We gingen met z'n allen voor de verassingsmenu van de chef. Kwaliteit vinden wij erg belangrijk en daarom hebben we hier gegeten. Het was geweldig! Het wijn arrangement is de moeite waard, unieke wijnen die je geprobeerd moet hebben!
ceesbraak22 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Genoten van het heerlijke eten bij Artisjok, de bediening heeft goed voor ons gezorgd en de heren in de keuken deden dat ook alleen achter de schermen. Bij aankomst kregen we al een thuis gevoel en werden we gelijk verwend met een lekkere aperitief. Bijzondere wijnen maakte het al helemaal spannend. We kregen een duidelijke uitleg over de bijpassende wijnen. En we hebben gekozen voor Menu van de chef. Was zeer goede keus.
Riferfa M.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Prachtige locatie bij de nieuwe grachten, kom zelf niet uit Utrecht maar vrienden en familie zijn hier goed bekend en hebben ons aangeraden om bij Artisjok te gaan eten. Uiteindelijk was het een uitstekende beslissing. Het eten is erg bijzonder en werd mooi op tafel neergezet. Akoestiek is prima, decor is prachtig en de bediening weet precies wat voor wijn je bij welke gerecht moet hebben. Zeer zeker een aanrader.
erickvandeberg .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Paar weken geleden, met familie en vrienden hier gegeten. Het is een fantastische tent, eten is goed op smaak en de wijn is uitmuntend!
Bediening is zeer proffesioneel en weet goed in te spelen op onze behoeftes. Onze avond was in één woord GEWELDIG.
javiema K.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Kwaliteit proef je zeker hier terug, het eten hier is van hoog niveau en de service ook. We hebben zeer goed gegeten en het eten word goed opgemaakt. Dessert was ook uniek en zeer smaakvol.
krefer G.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Gravadlax van zalm als voorgerecht genomen samen met mijn dochter, een heerlijke voorafje dat culinair op tafel gezet werd. Als hoofdgerecht gingen we samen voor de Cornfed ribeye, de vlees was erg bijzonder, ik eet vaker in Utrecht maar dit was een uniek geval.
Het was erg warm maar de airconditioning stond gelukkig aan!
Als Dessert gingen we voor de pannacotta bosbessen, wat overigens ook erg speciaal was, net als de bediening! Alles hier is van goede kwaliteit!
Drachten J.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Eten van hoog kwaliteit, goed ontvangen door de aardige bediening. Ruime keuze uit wijn en zeker ook bijzondere wijnflessen. Ons dagje was perfect!
Anke C.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
Heerlijk gegeten bij de Artisjok. We hadden het 4-gangen verrassingsmenu met wijn arrangement. Frietjes zijn ons helaas wel een beetje aangesmeerd, want die zijn niet nodig en komen wel bovenop de prijs. Maar de gerechten waren heerlijk bereid en hadden interessante smaken die goed bij elkaar passen. Keurige en vriendelijke bediening. Het interieur was wat verouderd en de akoestiek kan beter, toen het eenmaal vol was vond ik het wat rumoerig. Maar dan ben ik kritisch; ik zou het restaurant zeker wel aanraden.
alberto P.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Recent hier gegeten, het eten was erg goed.
We hebben met een groep hier gegeten, en we kregen een aparte zaal in de kelder waar we met z'n alle konden zitten. Ik zelf ging voor "verassing van de chef". Wat onder andere in ons menu verwerkt zat was risotto van citroen, lagoustines en coquilles... Al met al een grote verwennerij voor de liefhebber! Hier gaan we zeker nog een keer terug komen.
Anke T.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Vooraf heb ik contact per mail gehad over wijnkeuze maar toch laat serveerster zonder met mij te overleggen de keuze aan mijn 5 gasten. Wachttijd tot eerste twee gangen veel te lang maar wel werd druk op de drankjes gezet. Soms werd het verrassingsmenu niet uitgelegd vooraf maar pas in de loop van het eten zelf. Eten op zich was goed maar niet heet en gaf het gevoel dat het te laat was uitgeserveerd. Haastige en ongeinteresseerde bediening die ons zeker aan het einde weinig interesse in ons had. Patat heel erg zout. Slechte akoestiek in werfkelder waar we constant last hadden van andere groep gasten. We konden elkaar nauwelijks verstaan en het gesprek werd daardoor alleen eigenlijk maar met je buurman/vrouw mogelijk en niet met elkaar wat in familieverband vervelend was. Mijn toespraakje ter gelegenheid van het afstuderen van mijn dochter was nauwelijks verstaanbaar voor de gasten en de geluidsopname is ook mislukt door de herrie.
Ik heb de koffieronde aan het einde uiteindelijk maar afgeblazen. Jammer.