Over het restaurant De Artisjok

Terwijl het kloppend hart van Utrecht de meeste mensen trekt, ligt de Nieuwegracht aan rustiger vaarwater. Aangenaam, zonder dat het verveelt. In restaurant De Artisjok is het ook harmonieus genieten. De sfeervolle ambiance sluit perfect aan bij de mooi opgemaakte borden, de verfijnde gerechten en het vakmanschap van je gastheer. De chef stelt verrassende menu’s samen, waarbij passende wijnen kunnen worden besteld.

Halve fles mineraalwater

• Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant De Artisjok

venome N.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
We hadden gereserveerd met een grote groep, we kregen een aparte ruimte in de kelder! Restauran De Artisjok is een sfeervol ingericht restaurant dat oog heeft voor details. De klanten worden in de watten gelegd. De bediening is subliem. Ze voelen naadloos welke gerechten bij je passen. De keuken is uitstekend, prachtige creaties en mooie gerechten, die vergezeld gaan van zeer goede wijnen. Een echte aanrader voor diegene die van mooi eten en een goed glas wijn houdt.
diederikkunstgebit V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
Al jaren gaan wij met een stel vrienden de "wat betere restaurants" proberen... Restaurant de Artisjok is vandaag !
En wat was het geweldig , we hadden even de angst dat het wat stijfjes zou zijn , maar de brigade is jong , fris maar zeer goed geschoold. Niet alleen wijn en spijs kennis maar ook Gastvrijheid met hoofdletter G !!
Eerst ontvangst met champagne en daarna gingen we voor de Menu van de Chef diner met wijn arrangement : voortreffelijk !
Dank dank dank... het was fantastisch ! Wederom een mooie memorabele avond op ons bijzondere lijstje !
Judith W.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Sfeervolle locatie met lekker eten en goede wijn. Helaas weinig keuze mogelijkheden voor vegetariers.
Rustige omgeving binnen en buiten het restaurant. Een goed gesprek voeren is dus prima mogelijk.
Rein M.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
We waren met zijn vieren en we waren het er allemaal over eens dat de gerechten heerlijk waren. Porties niet te groot maar wel mooi opgemaakt. Gelukkig dus geen porties waar je je te vol mee eet.
Akoestiek van de verder mooie ruimte kan wel beter. Bij veel bezoekers wordt het wat rumoerig. Wellicht wat akoestisch dempend materiaal plaatsen.
Al met al een geweldig restaurant!
jan_s V.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Goed en lekker gegeten maar ik vind de prijs/kwaliteits verhouding wat uit balans. Het was rustig maar dat zochten we ook en we konden daardoor goed praten.
Ceesvlees .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017
Bij mijn reservering heb ik aangegeven dat wij komen eten ter gelegenheid van de verjaardag van mijn vriendin. Het personeel was ontzettend lief en enthousiast en behandelde ons als prinsessen! Er werd veel aandacht besteed aan de verjaardag en ons comfort. Erg gastvrij en het personeel gaf je een warm gevoel.

Wat betreft het eten, was heerlijk!! Eerste instantie is het een instagram waardig plaatje wat op je bord ligt, daarnaast is de smaakcombinatie heel goed over nagedacht! Het eten was vers en kleurrijk. Voldoende keuze!

Een avond om nooit meer te vergeten! Bedankt Restaurant de Artisjok voor een fantastische avond!
ferdinand S.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017

emmaentobias S.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
Een avond in het prachtige restaurant De Artisjok. Het uitzicht , het eten maar vooral het personeel is fantastisch.De klasse , de elegantie en de charme wat er in dit restaurant heerst is uniek. Wat een fantastische ervaring om in dit restaurant te eten, Elk gerecht was dan ook meer dan heerlijk.. Wat ook zeker een aanrader is het bijhorende wijn arrangement. Fantastische wijnen bij fantastische gerechten. Het service niveau ligt erg hoog en er wordt vanalles gedaan om je als een koning te rijk te voelen.
moessie M.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2017
Op aanraden van vrienden hier terecht gekomen. Het reserveren gaat makkelijk en je wordt vriendelijk ontvangen.

Met voorkeuren/ allergieën wordt netjes rekening gehouden.

De wijnen pasten uitstekend bij elk gerecht en waren royaal geschonken.

De bediening is uitermate vriendelijk, vakkundig en de gehele avond opmerkzaam.

Zeer fijne avond gehad, tot de volgende keer.
Tornak .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2017
Het zitten in de nis had als voordeel dat we wat rustiger zaten, vooral omdat er binnen enkele grote groepen waren. Nadeel is dan wel dat het veel moeite kost om de aandacht van het bedienend personeel te vragen. We zijn uiteindelijk zelf op zoek gegaan naar een (werkend) zoutvaatje. De menukeuze had wat groter mogen zijn. Voor het overige lekker gegeten.
Jeroen J.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Menu du Chef is een selectie van de kaart, weinig verrassend als je die van te voren gezien hebt. Beetje misleidend ook. Gerechten zijn goed bereid, maar missen identiteit en passie. Bediening gaf aan op zoek te zijn naar nieuwe stijl, wat in de hele ervaring gisteren duidelijk naar voren kwam. Conclusie: slecht verhaal, redelijk eten en knullige bediening.
Yoop V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Dit restaurant (en de voorgangers) is al lang bekent bij mij, maar levert helaas telkens iets in.
Deze keer werd er bij het afrekenen indirect om een fooi gevraagd.
Dat gaat wel erg ver naar mijn idee.
Gelukkig was de bediening van onze tafel erg prettig.!
Het afrekenen gebeurde door een collega.
jasper N.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Gereserveerd voor een grote groep, wij kregen onze aparte ruimte in de kelder! Mijn mening : met stip op nummer 1! Elk hapje en proevertje is er één om duimen en vingers van af te likken, wat een smaaksensaties, en dat geserveerd met een ongelooflijk spontane vriendelijkheid ... zoveel charme en klasse! En ben je jarig, ook dan krijg je nog een extra kersje op de taart, bijzonder sympathiek! En zelfs de rekening voor al die culinaire verwennerij brengt mij tot één enkele conclusie, reserveer je tafeltje, en mis dit topadresje niet in Utrecht
teemutrecht R.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Een avond in het prachtige restaurant de Artisjok. Het uitzicht , het eten maar vooral het personeel is fantastisch.De klasse , de elegantie en de charme wat er in dit restaurant heerst is uniek. Wat een fantastische ervaring om in dit restaurant te eten, Elk gerecht was dan ook meer dan heerlijk. Wat ook zeker een aanrader is het bijhorende wijn arrangement. Fantastische wijnen bij fantastische gerechten. Het service niveau ligt erg hoog en er wordt van alles gedaan zodat de gasten zich als een koning voelen.
Maarten P.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Kern van het probleem: bediening zonder interesse in tempo van de gasten. Zolang we de enige gasten waren schoot de ober voortdurend toe. Vooruit bestelde wijn werd al ingeschonken terwijl we nog volop aan het aperitief zaten. Steeds weer side dishes en drank aanbieden. Het hoort bij een ander soort restaurant dan Artisjok lange tijd was, en waar de bediening kalm en deskundig gastvrijheid opbouwde. Van eigenaar veranderd? Nu wél iets goedkoper dan vroeger. Maar wij hadden om met vrienden te eten voor iets anders gekozen. Dat is Artisjok niet meer.
Lilian B.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Zeebaars was zeer goed! Precies goed bereid met een lekkere rooksmaak. Rilette mocht van mij iets meer op smaak maar was wel lekker. Dessert was goed. Lekker wintergevoel met de peerpudding met kaneel en honingijs erbij. Miste wel de uitleg van de gerechten aan tafel. Dan was het helemaal compleet geweest. Zeker een aanrader!
nick M.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Wat een mooie ambiance. Een prachtig gebouw van buiten en binnen. Binnen valt de hoogte op, de sfeervolle inrichting en volledige harmonie. De nieuwe menukaart is voortreffelijk, de vorige menukaart was nogal saai, dit keer was ik een tijdje aan het twijfelen. Maar uiteindelijk een goede keuze gemaakt! Het eten is werkelijk uitstekend, fraai geserveerd met duidelijke uitleg over wat op je bord ligt een welke wijn erbij geserveerd wordt. Je bent er de gast en wordt ook zo gewaardeerd.
jausi M.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Prima bediening, correct, vriendelijk en attent. Mooi opgemaakte gerechten met veel fantasie en vooral smaak .De gerechten en tussendoortjes waren zeer verrassend. We hebben heerlijk gegeten. Prima service. Er wordt netjes uitgelegd welke ingrediënten er in het eten zitten. Het was boven verwachting. We willen zeker nog terugkomen. De nieuwe menukaart is echt een verassing!
Joëlle S.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Interessante en smakelijke gerechten, passend wijnarrangement, toegankelijke en vriendelijke bediening die de tijd nam om vragen te beantwoorden en over het eten te praten. mooie retro atmosfeer zonder dat het poppenkast wordt. Werkelijke perfecte smaakcombinaties, van de huisgemaakte kruidenboter tot aan het Charcuterie. Uiterst goed opgeleide bediening. Absolute aanrader en we komen gegarandeerd snel terug!
jessiebrink .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Aanwinst voor de buurt. Heerlijk eten, geweldig dessert. En alles zo mooi "opgemaakt". Prijzen zijn ook erg redelijk, zeker gezien de kwaliteit. Onze dochter van 6 was mee en zij heeft ook genoten. Werd heel goed en leuk op ingespeeld (mocht kijkje in de keuken nemen). Erg attente en vriendelijke bediening. We gaan snel terug komen.