De Amsterdamsche Tram

Changiweg 110 1043 DZ Amsterdam Nederland Kaart

Over restaurant De Amsterdamsche Tram

Bijzonder lunchen en borrelen

Dit is een restaurant in een ouderwetse Amsterdamse tram. Het overdekte, verwarmde en zonnige terras is geschikt voor groepen borrelaars in de zomer en de winter tot aan 150 personen. In de tram zelf bereidt de chef en zijn keukenteam de lekkerste gerechtjes, voor lunch, borrel en speciale gelegenheden. Heerlijk eten op de meest bijzondere locatie in zuid-west Amsterdam. Zeker een bezoekje waard! Let op, je komt er niet zomaar langs. Goed zoeken!

Meer informatie over restaurant De Amsterdamsche Tram

Maandag t/m Vrijdag 10:00 - 22:00
- Bar 16:00 - 22:00
Zaterdag en Zondag Gesloten

Voordelig
Penny W.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Regelmatig lunch ik met collega's van het nabijgelegen UWV bij de Amsterdamsche tram. Bij koud weer en plek zitten we in de knusse tram zelf, bij warm weer is het goed vertoeven op het ruime terras. De bediening is zeer vriendelijk en ongedwongen. Het eten is altijd vers en smakelijk. Vandaag genoten van een fris gekleurde en heerlijk smakende ananas-spinazie-munt smoothie. Gevolgd door een met verse kruiden en chili op smaak gebrachte burger tussen twee knapperige stukken brood. Toppings naar keuze kunnen bijbesteld worden. Een aanrader!
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Gewoon leuk om een keer te doen. En daarna nog een keer!
Erg sfeervol zo'n oude coupé in een treinstel en toch van alle gemakken voorzien.
Janenmartine .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Wat hebben we genoten gistermiddag bij de lunch. Ter ere van de diplomering van zoonlief spontaan samen geluncht en dat was meer dan de moeite waard! Ambiance, ontvangst, eten, smoothies, koffie; totaal geen op- of aanmerkingen. Hier komen we zeer zeker terug!
MG020 .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Supergezellig, vriendelijke bediening en origineel ambiance.. Een leuk omgeving om met vrienden je geliefde een hapje of drankje te nuttigen. Ik had een zakelijke lunch. We zijn langer blijven zitten dan normaal, dat zegt al genoeg :-)
Elish V.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Voor het eerst hier geluncht. Kende het niet. Maar wat een leuke plek! Tussen het station en de kantoorgebouwen in. Perfect als je even klaar bent met de bedrijfskantine;-)
En wat een heerlijke broodjes worden er uit die kleine keuken uit de oude tram getoverd, zeg. En niet duur. Dit brood wil je. Alles top! Een aanrader om hier met mooi weer een tafeltje buiten te bemachtigen. En Edwin is een gastheer pur sang. We komen zeker terug!
Serah O.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Vandaag hier met een vriendin een broodje gegeten. Vriendelijke ontvangst. Een beetje hippie-achtige plek, leuk, gek maar vooral gezellig en gastvrij. Heerlijke smoothie gedronken en lekker, zeer royaal, broodje gegeten voor, Amsterdamse begrippen, meer dan schappelijke prijzen. Gezien de ervaring en de lekkere dingen die er nog op de kaart stonden, zeker een plek om naar terug te gaan.
Thijsyo .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Heerlijke spinazie smoothie en de burger was echt heerlijk. Echt weer iets anders dan de standaard plekken en eten! Zeker een aanrader op een heerlijke dag om boven op het terras te zitten!
Ariette H.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Misschien waren de verwachtingen te hoog gespannen, maar het viel een beetje tegen allemaal. We konden onze auto nergens kwijt, de wandeling daarheen langs kantoren e.d. ongezellig, maar in de (koude) Amsterdamsche Tram werden wij warm ontvangen, maar omdat de deur chronisch open bleef staan na iedere gast, die in of uitliep, kregen we het nog kouder. De salade was goed; maar ook niet om voor terug te komen. Als je daar in de buurt werkt of op weg bent naar de trein, is het een leuke plek om te lunchen. Niet meer en niet minder. De service was wel 'het omrijden waard' ; bijzonder vriendelijk, hartelijk en snel
Dank u wel voor de recensie mevrouw Haars. Wat jammer dat we u het niet volledig naar de zin heeft gehad. Meestal vinden onze gasten de salade uitstekend. We waren dan ook wel benieuwd wat u te melden heeft over andere restaurants, dat kunnen wij helaas niet zien. U heeft dit afgeschermd, wat jammer.
Een groene salade bevat bij ons spinazie, rucola en mesclum dat wij garneren met verse kruiden, allerlei groenten en meer lekkers. We krijgen weleens opmerkingen over het eten en helaas kunnen we niet koken naar ieders smaak, u bent de enige die iets over onze salades vermeld... Misschien zien we u nog eens terug in de winter, dan zetten we de (stoel)verwarming weer wat hoger in de tram... Deuren die open en dicht gaan tijdens de lunch kunnen wij helaas niet verhinderen, gasten lopen nu eenmaal rond en oh ja, kantoren en Sloterdijk vinden wij te gek!
Dimitry H.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Wat een leuk origineel ding! Prima lunch, leuke enthousiaste eigenaar, heerlijke zelfgemaakte producten en smoothies.
Wel reserveren, want vol is vol.
Volgende keer is de quiche weer meer dan TOP, af en toe een klein verbeterpuntje moet kunnen toch? Dank u wel en tot de volgende keer maar weer!
Alkra .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
lekkere knus en zeer entertainende eigenaar. Leuke en memorabele lunch gehad. ik kom zeker een keer terug. De smoothie was heerlijk.
We maken nu wanneer we tijd hebben een drie kleuren smoothie, zoiets als een raketje maar dan in vloeibare vorm. Leuk, lekker en gezonder dan een colaatje.... (ietsje dan...)
Petra.vandenberg .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Ik heb weer ontzettend genoten in de tram. De smoothies waren verrukkelijk en ook de broodjes goed vers en rijk belegd. Was weer top
Thank you!
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
Heel gezellig in zo'n klein trammetje. De zitplaatsen zijn ook een beetje krap, daardoor nodigt het niet uit tot lang zitten. Maar dat hoeft ook niet voor de lunch. Eten is prima. Je vraagt je alleen steeds af wanneer het trammetje zal vertrekken... :-)
Tja, het is een beetje smalletjes voor de wat forsere mens wanneer je met zijn viertjes aan een tafeltje zit. Maar meestal hebben we ook verwarmde plekken buiten op het (overdekte) terras. Hier kunnen we onze gasten naar behoren verwennen met (speciale) bieren en heerlijke gerechtjes. En dat vertrekken waar u het over heeft....
Wie weet doen we dat wel een keer, je weet het maar nooit!
Theo B.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Lekker gegeten op een unieke locatie en met een gezellige gastheer. En dat allemaal voor vrij weinig geld. Alleen jammer dat een van de smoothies en de soep van de dag niet voorradig waren.
Wat leuk, dank je wel voor de recensie. We hebben nu weer een bosvruchtensmoothie met kaneel, erg lekker...
Nanda.mulder .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Lekker geluncht met de collega's, broodjes en smoothies waren lekker. De pompoensoep was heerlijk pittig op smaak. De mannen van de Amsterdamsche tram zijn super gezellig.
We hadden een goede dag, dan zijn we vaak gezellig, soms niet hoor, dan zijn we druk en chagrijnig. Al komt dat niet vaak voor.
Jack M.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Tijdstip: 12:45, ik at aan broodje met brie (mijn afspraak een broodje gehakt). Beide broodjes zijn zeer goed bevallen, de service is zeer prettig en laagdrempelig. Wij kozen bewust voor een tijdstip net na het drukste moment. Wij hebben gereserveerd, het blijft immers een eettent omringd door bedrijven, waardoor je rekening moet houden met mogelijke drukte.
De setting is in mijn ogen passend bij Station Sloterdijk, zelf vind ik het gevoel van een oude tram erg leuk. Ik kom zeker terug.
Wat leuk om deze recensie te lezen.
Tot snel dan maar weer en fijn dat onze zaak u zo goed is bevallen.
Vincent P.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2015
Met een delegatie uit Japan wezen lunchen in De Amsterdamsche Tram. Dit was erg geslaagd!

Omdat Japanners niet lunchen met een boterham met kaas en ik van een kenner vernomen had dat soep en kleine hapjes gewaardeerd zouden worden, contact gezocht met De Amsterdamsche Tram. Er werd meteen actief meegedacht om een leuke, gevarieerde lunch neer te zetten. Zo werd er speciaal een Saoto soep gekookt (erg lekker, wellicht iets voor de kaart?), waren er quiches en bleken de Japanners de borrelhapjes erg te waarderen. Bij dit alles werd een authentiek Blauwe Tram biertje geserveerd. Met smaak werd er gegeten en gedronken. En, er werd veel gelachen met de uitbater die het verblijf nog eens extra veraangenaamde.

Kortom, een zeer geslaagd uitje en een aanrader voor eenieder die een ludieke en authentieke lunch- of borrellocatie zoekt.
Was inderdaad een hele leuke ervaring. De soep hebben we al veel gemaakt voor privéfeestjes wanneer de tram in zijn geheel geboekt wordt. Onze collega's hebben het nog steeds over die gekke en uitbundige groep... Tot snel GVB en bedankt!
DDD .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2015
Geweldige locatie om te eten. De broodjes en salades zijn altijd heerlijk. Enthousiaste eigenaar. Soms, als het druk is of stress speelt wat minder, maar dat hoort bij een eerlijke bediening, denk ik dan maar. Sommige mensen kunnen daar echter niet tegen.

Als je tijdig reserveert en bestelt is alles op tijd klaar, maar zo werkt het voor veel groepjes mensen niet. Het is een ideale plek om te lunchen als je bij Regardz Sloterdijkeen afspraak hebt.

Houd er wel rekening mee dat je soms echt lang (ruim half uur) moet wachten. Andere keren is het eten er binnen tien minuten. Dat heb je bij een drukke zaak.

Hartelijk bedankt voor de feedback,
supersnelle service tijdens de lunchpauzes blijft een aandachtspunt, het is onmogelijk inschatten hoe druk het gaat worden. Iedereen verschijnt om 12.00 uur.... De oplossing voor gasten die minder tijd hebben is de bestelling doorgeven zodat alles klaar staat wanneer je, alleen of met een groep, arriveert. Dat werkt altijd prima. Een andere oplossing is om iets later of vroeger te gaan lunchen.
Fijn dat alles altijd lekker smaakt en ja soms zijn we iets minder voorkomend, kan voorkomen, helaas.
Fvdeth .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Handige plek, vlakbij station Sloterdijk (wel rampzalig qua parkeren, dus kom met OV). Heerlijke pittige kip. Hartelijke en vrolijke bediening. Kan ik iedereen aanbevelen voor lunch afspraak. Ook handig om uurtje te werken
Dank voor de beoordeling. Tot snel tijdens de lunch of borrel.
Blomm .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
We dachten even snel een lekker wijntje te drinken en hapje te kunnen eten voor we de trein weer moesten halen. Met 45 minuten te gaan leek dit ons geen onmogelijke missie. Bij binnenkomst werden we vriendelijk begroet met de mededeling dat we zo werden geholpen. Prima, wij zochten een lekker plekje op het zonnige terras. Er waren 2 andere tafeltjes bezet dus niet erg druk, leek ons. Toen we na 10 minuten nog niet waren geholpen zijn we zelf even naar binnen gegaan om wijn te bestellen. Dit hadden we daarna vrij vlot op tafel. Nadat onze hapjes doorgegeven waren, stokbroodje met Aioli en tapenade en olijven moesten we weer erg lang wachten. Aangezien we de trein moesten halen zaten we hem toch een beetje te knijpen. Toen we echt niet meer konden wachten en genoodzaakt waren de rekening te vragen werd op onze vraag of de hapjes nog kwamen gereageerd dat 'we maar een half uur eerder hadden moeten komen'. Dit lijkt ons niet de juiste instelling van een cafeetje aan het spoor waar mensen vaker snel geholpen willen worden. We hebben toch lekker gegeten van het stokbroodje dat we mee kregen voor in de trein, helaas niet van de olijven want die moesten nog gemarineerd worden..
Beste gast. Hartelijk bedankt voor uw feedback. Het is voor de eerste keer in 5 jaar dat we een 3 krijgen voor onze service. Dat doet een klein beetje pijn. Vandaar dat we even ruggespraak gehouden hebben met het team. Op het moment van uw bezoek waren er twee grote groepen gasten aan het borrelen ING en KPN. Om die reden waren de olijven op. Onze kok heeft voor u nieuwe gemarineerd en deze ook bij uw vertrek aangeboden. Wellicht hebben we bij u de verkeerde snaar geraakt en heeft u lang zitten wachten, dat kan. Daarom hebben we even gekeken welke resencies u nog meer heeft geschreven. Tot onze verbazing is er geen enkel andere plek door u gerecenseerd. Wij vinden uw reactie daarom licht overtrokken. Ook aangezien onze kok in zijn ogen zijn best heeft gedaan u zo snel mogelijk te helpen. Het voelt een beetje als een proefwerk terug krijgen van je nieuwe docent met een vette onvoldoende terwijl je maar een fout hebt gemaakt. Deze fout maken we graag goed. Dus wanneer u weer een keer in de buurt bent is het eerste wijntje van ons. Service staat namelijk bovenaan de competenties die wij allen dienen te bezitten in dit vak.
Tot snel!

Reactie van proever:

Goedemiddag,
Wij kunnen ons niet herinneren dat er twee grote groepen in jullie restaurant aanwezig waren. Zoals gezegd waren er, incl. onze tafel, 3 tafeltjes bezet. Vandaar dat wij het ook vreemd vonden dat het zo lang moest duren om ten eerste een wijntje en ten tweede de tapas op tafel te krijgen.
Toen we genoodzaakt waren te vertrekken omdat we anders onze trein zouden missen, waren de olijven echt nog niet klaar, uw kok was hier nog mee bezig. Desondanks hebben we het stokbroodje toch meegenomen én betaald, dit hadden we ook niet kunnen doen.
Het was vervelend dat uw personeel onvriendelijk reageerde, als u service hoog in het vaandel heeft staan zou dit toch niet mogen gebeuren.
We vinden het jammer dat u de betrouwbaarheid van onze recensie baseert op het feit dat we nog maar één recensie hebben geschreven. Wij hebben met onze 26 en 27 jaar al 10+ jaar ervaring in de horeca, dus we weten hoe het kan.
Succes verder
Mvg

Winthont .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2015
Ken je dat? Hup uit de trein even snel wat eten en een lekker biertje voordat de vergadering een stukje verderop begint. En dan zit je dus ineens in De Amsterdamsche Tram. Zeer aparte en sobere inrichting. Maar dan: aanstekelijk enthousiaste bediening en ook het keukenpersoneel laat zich niet onbetuigd in het klantcontact. En dan die hamburger... echt zo eentje die je onthoudt. Krokant brood, lekkere topping met bacon en ei en het vlees hmmmmmm. Smullen dus. Tot een volgende keer meneer Ed
Hahaha, wat leuk...
Dank en tot snel maar weer.