De Amshoff

Meer informatie over restaurant De Amshoff

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Ferdinand S.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
15 juli 2016 een heugelijk dag , twee ons dierbare vrouwen geven elkaar het JA woord ,in het kerkje van "Amshoff "in Kielwinderweer.Vanaf de ontvangst tot het nachtelijke feest gebeuren, was het geheel perfect geregeld door het gehele vriendelijk en attente team van het etablissement Wij senioren hebben genoten van de Spijzen en Drank ,er was een exclusieve BBQ (aanrader!!!) er was zelfs alcoholisch vrije wijn/prosecco aanwezig,Tijdens het feest waren er lekkere hapjes en prima (goed gekoeld) drank en vlotte serveer service.
Helaas heb ik de eigenaren niet meer de hand kunnen drukken (spijt me echt), maar wil nu zeggen;
Bedankt,jullie zijn echt UITSTEKEND .Groet van Fred en Hennie Striethouldt
GJ D.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Drie tienen uitdelen vind ik eigenlijk overdreven en vaak ook niet realistisch. Maar ik zou werkelijk niets kunnen bedenken dat beter of anders zou kunnen. De ontvangst is perfect: gastvrij, laagdrempelig en warm. De sfeer in het restaurant is smaakvol en voor het eten is dat nog een voorzichtige waardering. De heerlijkste combinaties komen voorbij, gecombineerd met heerlijke wijnen. De smaak is zo tongstrelend, echt genieten. Ik ken in Drenthe en Groningen geen restaurant dat te vergelijken is met De Amshoff. De combinatie van gastheerschap, sterwaardig eten, ruime porties, heerlijke wijnen en je er ook nog oprecht welkom voelen. De Amshoff is een must voor iedereen die een heerlijke avond wil dineren!
Edmond V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Kun je een roodbaars zo bakken dat het vlees zacht gegaard op je bord ligt verstopt onder een groendekentje van met agar-agar gebonden postelein, daarop een paar smaaktvolle stukjes groente "frustels" en daar haaks op de als een scheermes zo dun en als chips zo breekbaar en krokant, als zalige ziltige zoon, de huid van de vis? Ik niet, de kok Jan Stams wel. En dat is niet het enige heerlijke dat hij ons voorzette. "Zou ik normaal nooit doen, maar bij dit vlees horen gewoon frites" zei de kok, verontschuldigend toen hij bij de perfect gegaarde en als tournedos gebakken runderstaart, ook zelfgebakken frites serveerde. Niet nodig, zo mogen frites op elk menu staan.

De kinderen (13 en 15) waren mee en hebben alles schoon opgegeten. Onder de indruk van de prachtige locatie en de erg vriendelijke bediening, hadden zij en wij een perfecte gezinsavond. Kan het iedereen van harte aanbevelen.
HarryVogel .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Het begint voor ons een jaarlijkse traditie te worden om een weekeinde naar De Amshoff te gaan, daar heerlijk te dineren en vervolgens te blijven slapen. Zo ook deze keer. De ontvangst is allerhartelijkst (de gastvrouw wist zelfs nog onze voorkeuren van het vorige bezoek uit het hoofd!). We hebben heerlijk gegeten in een prachtige setting. Ik was helemaal weg van het voorgerecht met krab, kokkeltjes, mosseltjes en coquilles... Super! Mijn vrouw was helemaal weg van het nagerecht. We blijven onder de indruk van de eerlijke manier van koken waarbij elke gang een ware smaakbeleving is. Het gebouw waar het restaurant deel van uitmaakt is de oude kerk van Kielwindeweer. Op de volgende ochtend tref je op je kamer een super ontbijt aan; ook daar wordt aan gedacht; zelfs de espressomachine ontbreekt niet. Stichting Oude Groninger Kerken heeft de kerk in beheer. Het is geweldig dat oude markante gebouwen die een mooie functie in een dorpsgemeenschap (gehad) hebben op deze manier tot hun recht blijven komen. Wij hebben ons voorgenomen om 'onze' traditie van een weekeinde Amshoff voort te zetten. We verheugen ons nu al op de volgende keer.
Mesmunt .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
De Amshoff is een geweldige locatie voor een trouwpartij.
De omgeving, de tuin en het interieur van de veenkerk uit de
achttiende eeuw zijn uitermate sfeervol.
Het ontbreken van een menu in het restaurant
vind ik minder plezierig.
Sannygr .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2013
Heerlijk gegeten met 3 collega's. Eerst even in de tuin een wijntje gedronken. Daarna aan een overheerlijk 5-gangen diner met bijpassende wijn. Het eten is echt verrukkelijk.
De ruimte waar je in eet is vrij klein en afhankelijk van de andere gasten kan het soms wat ongezellig overkomen, deze keer zat er bijvoorbeeld een grote groep. Maar dat houdt ons niet tegen om hier regelmatig luxe te dineren, een genot!
Marleen B.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2013
Een heerlijke avond uit in een prachtige ambiance en gemoedelijke sfeer. Gastvrijheid ten top en Jan kookt heerlijk in de open keuken! Ook is het wijn arrangement zeker een aanrader :) al met al heerlijk gegeten. Deze tent is top!
Lucy S.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2013
Verrukkelijk gegeten met heerlijke wijn en voortreffelijke gerechten. Wij kregen onder meer coquilles en blijer kun je me haast niet maken! De koffie met de schaal heerlijkheden was een aangename afsluiter van een perfecte avond.
Annelies M.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2013
Erg gastvrije ontvangst bij deze bijzondere locatie. Het eten was voortreffelijk: alleen voor de eendenlever met rode biet als tussengerecht, wil ik terugkomen! Ik vond zelf alleen de amuse met quinoa minder geslaagd, maar de rest van het diner maakte dit meer dan goed. Positief: er werd dit keer nadrukkelijk gevraagd of we wel of niet friandises bij de thee/koffie wilden. Prettige sfeer!
Johan D.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2013
Dit restaurant stond al lang op ons wensenlijstje. Vanavond zijn we er geweest en het was geweldig. De kok bereid een vier gangen menu nadat je hebt aangegeven wat je liever niet eet. Elke gang was een smaaksensatie. Ik vind het echt een kunst om smaken zo op elkaar af te stemmen. De bediening was ook super. Heel vriendelijk en attent. Ook in het restaurants is het aantal tafeltjes beperkt, waardoor er een intieme sfeer is. Kortom we hebben een geweldige avond gehad.
Achteraf was er wel een kleine teleurstelling: de rekening. We wisten dat de vier gangen met het wijnarrangement prijzig was, alleen dat was het zeker waard. Alleen geef ons de keuze tussen kraanwater of duur merkwater. Als we koffie willen, dan willen we alleen koffie en geen koffie met een schaal chocola. Als je achteraf ziet, dat je hebt betaald voor duur merk kraanwater en voor een kofie compleet, dan is dat even een teleurstelling na zo'n geweldige avond.
Edmond V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2012
Kiel-Windeweer is een lange streep Veenkoloniale-bebouwing midden in de Groninger klei. Een weinig aansprekende locatie. Toch is er in het Noorden voor een avond met vrienden nauwelijks een betere locatie denkbaar dan juist dit dorp. De rit naar dit uiteinde over al even kale wegen maar dat iedereen helemaal losgerukt wordt van wat hem of haar de hele dag heeft beziggehouden. De wereld is ineens heel ver weg wanneer men de warmte van de huiskamer van de oude Hervormde Kerk binnentreedt, waar nu restaurant De Amshoff gehuisvest is.

Dat er in De Amshoff geen menu gekozen hoeft worden zorgt ervoor dat de relaxte sfeer alleen maar aanhoudt. Je gaat zitten, laat jezelf bedienen, eet hetzelfde als alle anderen.

Hoewel het niet-zelf-kiezen ongetwijfeld zal betekenen dat de chef-kok zich in zijn keuzes zal onthouden van wat Nederlanders mogelijk niet lekker vinden of minder snel appreciëren, is wat er op tafel komt zeker geen mainstream. We genoten na een klein vishapje een heerlijke bouillabaisse met diverse schelpdieren en een keurig geprepareerd kreeftje (?), daarna een hertenbiefstukje in deeg en als hoofdgang twee bereidingswijzen van wilde eend. Tot slot nog een zalige pruimencrème.

Laat in de avond zeer tevreden naar huis gereden. Voor de tweede keer een prachtige avond gehad in De Amshoff. Elke gang was vreugde op zich, de borden mooi opgemaakt en met prima bijpassende wijnen. Het leven is mooi en in Kiel-Windeweer zelfs nog mooier.
Hessel O.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2012
Heerlijk gegeten: geen onprettige verrassingen. Bijvoorbeeld het toetje met rood fruit was zalig. Prettige ongedwongen ambiance met goede bediening en persoonlijke aandacht - ook omdat het kleinschalig is.