Over restaurant De Agnietenberg

Klasse in het bos

De naam Agnietenberg past goed bij de dit chique restaurant in Zwolle. Onder een glazen koepel in het bos staan witgedekte tafels. Het terras kijkt uit over het gazon en de prachtige tuinen en dat is lekker rustig na een dagje wandelen of fietsen in de omgeving. Hoe rustig de locatie, hoe vlot de bediening strak in het pak. Tevens ideaal voor vergaderingen en feesten!

Meer informatie over restaurant De Agnietenberg

Maandag t/m zondag 11:30 - 21:00

Erg rustig
P. D.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Gisterenmiddag op het terras bij de Agnietenberg geluncht. We konden plaatsnemen op een rustige plek in de schaduw, het terras ligt in de natuur en de tuin is fraai. Bediening is vriendelijk en attent. Ikzelf heb een wrap genomen en mijn zakenpartner een salade, beide prima. De verse jus die erbij geserveerd werd kwam in een mooi flesje.
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Zondag 11 sept 2016 hier een high tea genuttigd. Het was erg rustig, in een prachtige omgeving. De bediening was wat onderbezet, waardoor e.e.a. niet zo vlot verliep. Ook de variatie van de gerechtjes vonden we wat aan de magere kant voor een high tea. Kortom hier valt nog wel wat te verbeteren voor de Agnietenberg. De sfeer was echter prima.
Fvd81 .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Van de week heb ik hier met een zakenrelatie geluncht, buiten op het terras gestart en vanwege een dreigende regenbui zijn we later binnen in de glazen serre gaan zitten. Bediening was netjes, vriendelijk en legde bij de lunchkaart extra gerechten toe. De lunch (broodje met pesto en mozzarella en maaltijdsalade) waren lekker en de verse jus ook. Kortom een fijne/rustige locatie, prettige bediening en lekkere gerechten, niets op aan te merken!
Elisabeth550 .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Met een groep van 10 personen gegeten in de Wintertuin van de Agnietenberg
Het voorgerecht, een taartje van forel en zalm, was goed van smaak en zag er goed uit
De zeebaars was heel lekker en goed klaargemaakt, van de frietjes konden we niet afblijven!
De witte wijn paste goed bij beide gerechten
De bediening was vriendelijk en vlot, de tafel smaakvol gedekt
Hier willen we nog wel eens naar toe voor ons jaarlijks etentje
Desiree D.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Voorheen al vaker een van een uitgebreide lunch genoten bij de Agnietenberg en vandaar ook de keuze om met mijn bejaarde moeder daar naar toe te gaan. Het was een hete dag en we konden heerlijk op het terras zitten onder de schaduw van de parasol. Door alle bomen die om de tuin staan blijft het daar toch net wat koeler. Het bedienend personeel was tav van mijn moeder met rollator heel voorkomend. We kregen de lunchkaart waarbij het mij opviel dat er nog maar weinig broodjes op staan namelijk: broodje gezond en een sesambagel, dus keus uit twee broodjes. Dus uitte ik mijn verbazing. Dit bleek de nieuwe lunchkaart te zijn. Er staan wel veel warme gerechten op maar weinig koud. En gezien de temperatuur van die dag was dit erg jammer. Dus uiteindelijk dan maar voor de warme kroketten gekozen die beslist erg lekker op smaak waren. Ik houd van mosterd bij mijn kroket maar deze enorme hoeveelheid heb ik nimmer gezien. Tip voor dit restaurant op fantastische locatie is: zorg voor wat meer keuze in broodjes voor de lunch.
Hoeks020 .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Heerlijk gegeten bij restaurant de Agnietenberg in Zwolle na een druk tennisweekend. De bediening was fantastisch en het eten goed. Het is een super restaurant.
Bruinebonensoep .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Had een uitnodiging gehad voor een geheel verzorgt diner.
Heb hier samen met mijn man gebruik van gemaakt, en het ontbrak ons aan niets.
Bij aankomst werden we hartelijk ontvangen, en de bediening was erg vriendelijk en behulpzaam.
Er was goede uitleg over de gerechten, en we konden alle tijd nemen.
Het smaakte allemaal heerlijk, kortom we hebben genoten, nogmaals hartelijk dank!
MCM8 .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Een fantastische locatie en mooi ingericht. Na een wandeling hier prima gelunched in de wintertuin. De gerechten prima klaar gemaakt(Kip wrap) en de bediening correct en vriendelijk.

Lynda V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Opnieuw een warm/koud buffet gehad bij de Hoeve van de Agnietenberg in Zwolle. Een schitterende en bijzondere locatie! Jammer dat het buffet van een niet bijzondere kwaliteit is. Bijvoorbeeld zalm die flauw is, varkenshaas doorbakken, eigenlijk viel alles weer tegen.
M. W.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Onze tante werd 85 en dat hebben met de familie gevierd in de aparte ruimte 'De Hoeve'. Het restaurant ligt op een mooie locatie in het groen en is naar mijn mening klassiek/modern. De bediening was alert, vlot en vriendelijk, ze regelde alles alleen en deed dit zeer professioneel. Het gebak kwam van Patisserie Lindeboom (hofleverancier) en was echt goed. Tijdens de lunch maakten we gebruik van het lunchbuffet, met vooraf een soepje dat aan tafel werd uitgeserveerd. Het buffet was uitgebreid, zag er fris en verzorgd uit en bestond uit verschillende broodsoorten, beleg, vissoorten, salade en een aantal warme gerechtjes. En.... niet geheel onbelangrijk: het smaakte allemaal erg lekker en was ruimt voldoende. De reacties van de familie waren allemaal positief. Tante heeft een fantastische verjaardag gehad.
Willem Jan B.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2015
Zakendiner in sfeervolle ambiance van de wintertuin. Prima gerechten. Goede service en bediening. Zowel voor lunch als diner een Aanrader!
Veerle07 .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
We werden met zijn drieën hartelijk ontvangen door de medewerkers van de Agnietenberg in de Wintertuin; 'de glazen koepel'. Het zag er heel mooi uit. De bediening was vriendelijk en correct. Er was voldoende keuze op de kaart, veel verschillende dingen. We hadden alle drie verschillende gerechten als 3-gangenmenu en we hebben alle 3 heerlijk gegeten! Het enige minpuntje is dat het een beetje buiten de stad ligt, maar het was absoluut de moeite waard om hier een klein stukje voor om te rijden!
Marcel H.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2014
Hierbij wil ik mijn complimenten geven voor een zeer geslaagd kerstfeest op deze zeer sfeervolle locatie. De antourage en het zeer gemotiveerde team hebben er voor gezorgt dat dit feest er eentje was om niet snel te vergeten. De bediening en het management hebben er alles aangedaan om ons deze geweldige avond te bezorgen. Deze locatie zullen wij zeker weer gaan bezoeken in de nabije toekomst.

Groeten en tot een volgende keer..;-)

Marcel Holterman
Christiaan P.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2014
Een paar maanden geleden was ik met mijn vrouw een weekendje in Zwolle. Op een gegeven moment bezochten we restaurant Agnietenberg om daar wat te drinken. Prima bediening en lekkere koffie. Een aanrader. Vlak voordat we weggingen ging ik nog even naar beneden naar de WC. Ik liep de trap af en zag een foto hangen van een vliegtuig met twee mensen erin in de wolken. Ik keek even, en liep verder. Na afloop liep ik weer naar boven en daar aangekomen voelde ik dat ik toch terug moest naar die foto. Er was iets mee. Ik liep weer de trap af en keek nogmaals. Iets in mij werd geraakt en ik maakte een foto. Ik vertelde mijn vrouw het voorval maar haar was niets opgevallen.

De maanden erna bleef ik af en toe aan die foto denken. Totdat ik op een gegeven moment een mail heb gestuurd naar een restaurant. Ik had gegoogeld en dacht het juiste restaurant te hebben. Dit bleek niet het geval te zijn. Ik kreeg een dag later een reactie van Villa Suikerberg; "mooie foto, maar niet bij ons". Ik reageerde of zij misschien wisten waar wel en ze gaven weer reactie en suggereerde de Agnietenberg. Weer gemaild en een paar dagen later een reactie, bingo! ik had gevraagd of ze wisten van wie de foto was en of ze als ze deze ooit weg deden aan mij zouden willen denken.

In de mail gaven ze aan de foto te bezitten en vroegen wat ik er voor over zou hebben. Tja, dat was een makkelijke vraag maar lastig om te beantwoorden. Om tijd te rekken vroeg ik eerst of dit met lijst was en wat voor een lijst. Snel kreeg ik weer antwoord en het was met een mooie houten lijst, We kwamen een goede prijs en ik was helemaal blij. Geen idee wat de werkelijke waarde is, dat doet er ook niet toe. Voor mij is het iets anders.

Ik kon de foto ophalen, maar ik vroeg of ze wilde opsturen. Prima en ze rekenden zelfs geen extra verzendkosten. Twee dagen later was de foto in huis. Deze hangt nu in een kamertje van mij en inmiddels weet ik wat mij raakt in de foto maar dat hou ik voor mijzelf. Je mag je eigen droombeeld erbij hebben.

Als we het hebben over klantgerichtheid dan bedoel ik dit. Gewoon reageren op mailtjes, ook al is er niet direct een eigen belang bij.
Ik ben erg blij met de foto en vooral om het verhaal er omheen. Dank Lisanne Klooster van De Agnietenberg, zelf op afstand weet je klanten te verrassen.
JWW11 .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Schitterende plek, fantastisch decor. Service is uitstekend, welwillend, klantgericht, attent. Eten en drank is wisselend: lunch heel goed, drank prima. Diner is minder goed: geheel doorgeslagen varkensvlees, en suffe bijgerechten. Maar wel weer een uitstekende biefstuk. Al met al: geen creatieve gerechten, wisselende bereiding. Maar service en decor maken een hele hoop goed!
Ruben F.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2014
Laatst gegeten bij De Agnietberg. Prachtig pittoresk restaurant en locatie.
Ik heb heerlijk gegeten met daarbija passend wijn arrangement die goed bij de gerechten paste en het personeel had er zeker verstand van wat ze inschonken.
Achteraf gezien een mooie prijs voor de kwaliteit van de avond.
Tiny P.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Fantastische avond gehad. Heerlijk gegeten. Van voorgerecht tot nagerecht werd alles smaakvol opgediend. Het zag er mooi uit en de smaak was heerlijk. We hebben met vier personen allemaal iets anders gegeten zowel van de maandmenu kaart als van de kaart gegeten en we vonden het heerlijk. Een echte aanrader.
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2014
Op 2 februari 2014 heb ik mij verjaardagsfeest gegeven in de beide zalen van De Agnietenberg voor een groep van bijna 70 personen. Dit feest was zeer geslaagd niet in de laatste plaats door de locatie, de culinaire verwennerij, maar vooral door de uitstekende persoonlijke service en de gastvrijheid. Partymanager Marcel heeft er samen met zijn team alles aan gedaan om het de gasten naar de zin te maken. Als je een feest wilt organiseren is de Agnietenberg een absolute aanrader!
Zuidlaren .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2014
We werden gezellig ontvangen. We kregen gelijk een glas wijn aangeboden. Daarna hebben we genoten van het drie gangendiner. Het voorgerecht van eendenborst met bietjes was heerlijk, evenals het hoofdgerecht, vooral het stoofpotje. Het dessert vonden we wat minder. Mijn vrouw had een kaasplankje genomen en ik het gewone dessert. Beide vonden we het niet geweldig. De wijn was prima de heerlijke cappucino met bonbons was een aangenaam eind van het diner. Er werd veel geboden voor de prijs van € 29,50 p.p. Tenslotte de vrouwlijke bediening was beter dan de manlijke!
Caro H.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2013
Opnieuw hier gegeten en het was weer een feest. Ten eerste complimenten dat ze een vegetarisch menu al vooraf hadden samengesteld. Dat zie je helaas nog altijd erg weinig. Het was een zeer smakelijk menu en deed niet onder voor dat van mijn vlees- en visetende tafelgenoten. De Wintertuin is altijd een feestelijke entourage en het personeel luistert echt en zorgt ervoor dat je echt welkom voelt. Het was top!