De Abdij van Dokkum

Markt 30a 9101 LS Dokkum Nederland Kaart
31-519220350

Over restaurant De Abdij van Dokkum

Pittoresk genieten in Dokkum

Kijk door de grote klassieke ramen uit over de Markt van Dokkum. Op deze pittoreske plek geniet je van een unieke totaalbeleving. Vriendelijke en oplettende service, een sfeervolle ambiance en niet te vergeten een uitmuntende kaart. Laat je verrassen door het team in de keuken en smul van de meest heerlijke gerechten.

Meer informatie over restaurant De Abdij van Dokkum

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats, Valet parking & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag vanaf 07:00
- Ontbijt 07:00 - 10:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Valet parking , Wi-Fi
Anne-Claire S.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Via een mooie aanbieding kunnen eten en overnachten bij de Abdij van Dokkum.
We hebben heerlijk gegeten. De gangen werden prachtig opgemaakt, de ingrediënten waren vers. Voor mij sprong een van de voorgerechten eruit: zalm en paling. De beroemde chateaubriand was net zo lekker als iedereen al schreef. De bediening was persoonlijk. Mijn man had een wijnarrangement genomen maar ondanks de mooie wijnkelder bleven de wijnen achter bij het heerlijke eten.
Irma V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Van de bediening kon geen glimlach af. Geen service. Ik kan nog even doorgaan. In het kort: bediening mag wel eens op cursus vriendelijkheid in de horeca.
Eten: chateaubriand was doorgebakken
Spaghetti droog.
Nnoordmans .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Wij vinden het niet erg om te wachten. Maar als je half 7 gereserveerd hebt, en je krijgt 20.25 uur je hoofdgerecht dan is de lol er bij mij wel af. Het restaurant zat ook niet vol. Jammer.
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Heerlijk gegeten, maar verwacht geen verassingen. Mooi kleurenpallet op het bord. Prijs/kwaliteit is erg goed. Huiswijn geen topper, maar prima. Ik had de kabeljauw filet, die was van goede kwaliteit en lekker vers. De bediening is erg vriendelijk en mooi gekleed. Zeker wel aan te raden.
Charlie96 .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Heerlijk gegeten, fantastische smaken en de gerechten zagen er ook nog prachtig uit. Alles was goed verzorgd en we hebben een heerlijke avond gehad.
Antoine V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Onlangs hier gegeten. Prima attente bediening die meedacht wat de mogelijkheden waren, ook voor de kinderen. Beiden hadden wij de coquilles vooraf, welke helaas wat aan de lauwe kant waren. Omdat we wat in tijdnood zaten en dit ook waarschijnlijk het gevolg was van het tegelijk met de kinderen willen bedienen (ze bleken geen zalm te hebben en moesten toen op het laatste moment iets anders voor ze maken) hebben we er niets van gezegd. Smaak was verder goed, het verwerken van vanille erin wat mij betreft verrassend. Hoofdgerechten kabeljauw en tournedos, verder prima, niets op aan te merken. Jammer dat we niet ruimer in de tijd zaten.
Dommel17 .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
3 gangen diner genoten met wijnarrangement. Het was in één woord fantastisch, de smaak en de combinaties. Jammer dat Dokkum zo ver weg ligt, gezien vanuit midden Nederland.
Andrekielstra .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Afgelopen zaterdag hier gegeten!! Wat een feest, echt genieten!!
We hadden een 5 gangen menu gekozen met een wijn arrangement. Tot onze grote verrassing mochten we onze wijnen zelf kiezen. De ober nam ons mee naar een oude kelder met daarin een ruime keuze uit wijnen. Door het geweldige advies van de ober en het meer dan voortreffelijke eten hebben we super genoten van deze avond. Ondanks dat we laat aan tafel gingen, 19:30, nam de chef alle tijd om de gerechten in een goed tempo ons aan te bieden, en het was onovertroffen! Het nagerecht zullen we nooit vergeten! Een heerlijk grand dessert met huisgemaakt ijs en andere delicatessen.
Dit restaurant is alom bekend als het beste van Dokkum, en volgens ons is dit ook meer dan terecht!!
Petronelleke .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
We kozen voor een drie en een vier gangen verrassingsmenu. De voorgerechten van deze menu' s waren nogal teleurstellend, weinig smaak, voorspelbaar en ook qua hoeveelheid nogal matig. Men had geprobeerd met kleine toefjes, halve zilveruitjes of een minuscuul schijfje van het een en ander er nog wat van te maken. Het vlees van hoofdgerecht was goed, maar ook hier was de begeleiding matig. De zgn. begeleidende 'smaakzalfjes' waren koud.
Het toetje was prima, maar niet bijzonder. Toen wij een opmerking maakten over de voorgerechten, werd daar niets mee gedaan. Kennelijk wist men zich hier geen raad mee en dat is nogal jammer, als het menu wel behoorlijk aan de prijs is.
Al met al heel jammer, wij gaan de volgende keer echt naar een ander adres, want Dokkum heeft meer te bieden op dit gebied.
Dianaderouwe .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Super lekker gegeten. Erg vriendelijk personeel. Het eten was voortreffelijk. De chateaubriand werd aan tafel geflambeerd, erg leuk. De tarte tatin van appel en peer is ook een echte aanraden!

Enige minpuntje was de koffie. Na een heerlijke maaltijd vind ik dat een espresso het helemaal afmaakt. Helaas was deze niet warm en de kwaliteit liet ook wat te wensen over.
Wouter D.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Fantastisch. 7 gangen streekproeverij met wijnarrangement. Beter kan niet in Nederland. Heerlijk gegeten, goede sommelier en prima prijs/kwaliteit.
Jammer dat Dokkum niet naast de deur is maar anders...
Jac-aggie .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
We zijn erg tevreden over de Abdij, alleen jammer dat er geen rode port meer was, vandaar de 9. Prachtige opgemaakte borden met heerlijke gerechten. Vorige week heb ik daar ook gegeten, totaal andere gerechten, van alles is voldoende en de sfeer is goed. Een aanrader dus. Jac en Aggie
Edward M.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Onverwacht maar met genoegen (en zonder reservering) kennis gemaakt met de Abdij. We zagen ene prachtig en stijlvol pand, en een veelbelovende maar wat beperkte kaart. En een gloednieuwe wijnkelder, door een glazen plaat in de vloer. Mooi gedaan!
We kozen voor het speciale menu van Hollandse garnalen, een klassieke, aan tafel geflambeerde chateaubriand en een grand dessert. De garnalen vielen iets tegen qua smaak, de rest was zonder meer subliem. Een klein minpuntje: óf de wens voor de (medium)bereiding van het vlees was niet doorgekomen, of de chef had daar zo z'n eigen ideeën over - maar voor ons had het wel wat langer op de grill mogen liggen. Van het grand dessert blijft ons vooral het duindoorn-ijs bij; we fantaseren maar dat die duindoorns waren geplukt uit het nabije Lauwersmeergebied, waar ze op het ogenblik een oranje waas aan geven. En dat zou best kunnen, want de chef gebruikt zoveel mogelijk lokale en biologische ingrediënten.
Mede door de aardige bediening nemen we ons voor hier gauw eens terug te komen!
Chez-Henri .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Klein restaurant met een chique ambiance. Het eten (entrecote) was smaakvol met verrassende groenten (zoals gele en paarse wortel, truffelaardappel). De bediening maakte een geïnteresseerde indruk. Absoluut de moeite waard.
Ehvanlingen .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Heerlijk gegeten in een sfeervolle ambiance. Mooi pand. Via ah- actie kregen we het verrassingsmenu. Hierdoor voor weinig geld voortreffelijk gegeten. Vriendelijke bediening.
Pieterlodder .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Mooie locatie, mooie inrichting.
Gastvrij ontvangst en zeer correcte bediening.
Alle drie de gerechten smaakten heerlijk. De rumpsteak met vergeten groenten was heerlijk maar ook de parelhoenpaté met truffelmayonnaise en japanse radijs was erg lekker.
Smaakte zeker naar meer.
Houtsma-terpstra .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
Verrassend lekker en bijzonder , bijna Michelin ster achtige gerechten. Wist niet dat de Abdij zo'n goeie keuken had. Ook verrassende prijs-kwaliteit; Een drie gangen menu inclusief drinken van die kwaliteit voor nog geen 35 euro heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Jhscholte1 .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2016
Heel lekker gegeten in prachtige ambiance. Ondanks dat we een AH-bon hadden, werden we in stijl behandeld en werd er geen onderscheid gemaakt. Met dieetwensen en voorkeur voor vlees of vis werd rekening gehouden. Zo kreeg mijn man vlees in het voorgerecht verwerkt en parelhoen als hoofdgerecht en ik vis. Kortom: voor herhaling vatbaar!
Voor vaste klanten werkt het restaurant met een loyaliteitskaart, die we bij het afrekenen ook hebben gekregen.
Mooidichtbij .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2016
Voor de tweede keer gegeten bij de Abdij via de AH actie. Twee keer een verschillend menu gekregen. Twee keer prima gegeten. Kwaliteit van het eten is erg hoog. Zowel voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht goede smaak, borden mooi opgemaakt en culinaire hoogstandjes. De service vh personeel was erg professioneel. Kortom een gezellige avond gehad met kwalitatief goed eten en fantastische service. Een aanrader voor een gezellige avond uit.
Jannetkoop .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Het voorgerecht van zalm en makreel was heerlijk, het hoofdgerecht met een heerlijk stuk vlees was overheerlijk en het nagerecht met het pareltje van witte chocolade was uit de kunst! Echt een aanrader!