De Aardige Pers

6,6
6,7
Etertje6789 .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Iraans eten, lekker apart denk je dan. Maar dat valt iets tegen. Althans bij dit restaurant. Misschien dat ik het verkeerde gerecht heb uitgekozen, maar de soep was heel flauw, zonder zout en in het kipgerecht dat ik bestelde zat nauwelijks kip. Wat me opviel was dat er over het algemeen weinig kruiden in het eten zat. Mijn vriend bestelde grillkip met rijst en dat zag er heel wat beter en volumineuzer uit. Het voorgerecht bestond uit een cocktail van echt bizarre smaakjes, niet vies of zo, maar 'rare', onbestemde smaakjes, ook heel flauw en zonder kruiden. Misschien dat ik ooit nog een keer een ander gerecht probeer als ik in dit restaurant kom, anders hoeft dit voor mij niet meer zo.
Marcel O.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Gezellig tentje waar je makkelijk aan voorbij fietst omdat het bij een druk kruispunt zit. Helaas was het brood vooraf met heerlijke verse kruiden, noten en kaas meteen het hoogtepunt van de avond qua eten. De vis in groentesaus met knoflook en sambal smaakte eigenlijk niet echt bijzonder en de van de grijze stukjes vis werd ik ook niet heel blij. De aubergine op verschillende manieren klaargemaakt was een stuk beter, maar ook niet superlekker. Dat de aardige serveerster geen flauw benul had welke verse kruiden ze eigenlijk opdiende, kan echt niet. Iets meer liefde en toewijding zou het echt beter maken. Het dessert met ijs en baklava was gelukkig wel goed.
Maria234 .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Bij de aardige pers kan je heerlijk eten voor een schappelijke prijs! Vooral de vegetarische gerechten met aubergine vinden wij erg lekker.
Dames in de bediening zijn erg aardig!
J T.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Voor de kerstdagen met een groepje hier gegeten. Duurde even voordat de drankjes werden opgenomen. De bediening had meer interesse in elkaar en hun mobieltjes.
We hadden wat bij gerechtjes en voorgerechten genomen om te delen. Het brood was heerlijk om mee te dippen. Je raakt er wel aardig vol van.
Voor het hoofdgerecht een mixed grill besteld, niet heel bijzonder. Erg lekker was de rijst met boter (optioneel) en besjes.

BrianMarvin .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2015
Toch mooi om te zien dat de recensies die hier eerder zijn geplaatst de realiteit goed beschrijven. Eten is redelijk. Niet om naar huis over te schrijven. Hetgeen wat mij mateloos irriteert is het ongeïnteresseerde personeel. Bediening is niet adequaat en gewoon niet vriendelijk. Zelfs mijn ex-vriendin behandeld mij beter. De eigenaar (aanname) staat zelf in de keuken en neemt zijn pauzes voor het restaurant met een shaggie in de hand. Loopt door het restaurant naar binnen en neemt de shag lucht in zijn kleren mee. En deze zelfde mijnheer staat dan in de keuken je eten te bereiden. De deur van de keuken staat open en heb de beste man overduidelijk gerechten zien bereiden. Jammer. Geeft een nare bijsmaak.
Galactic .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Het eten is hier wisselend. Porties vind ik soms echt te klein. Maar het ergste vind ik de bediening. Onvriendelijk, koud, en afstandelijk. Ik ben het er mee eens dat het beter, de onaardige pers had mogen heten. Het decor kan ook beter. Nu het gevoel dat je in een donker hol bent gekomen.

Tip voor de eigenaar:
Geef je klanten kraanwater als ze erom vragen.
Neem personeelsleden aan die sociaal bekwaam zijn. Praatje maken met de gasten/ glimlachen, vragen of het smaakt etc
Maria R.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Zeker een restaurant om nog eens terug te komen, we hebben met een gezelschap heerlijk salade, tzatziki-achtig iets en auberginesmeersels vooraf gegeten met warm brood, en als hoofdgerechten vlees, vegetarisch, alles met heerlijke rijst . De bediening was vlot, behalve op het laatst de koffie, maar toen kwamen er net heel veel mensen tegelijk binnen, het was ontzettend druk. Hier krijg je echt waar voor je geld. De bediening was erg aardig.
Niki_ .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2015
Het eten is echt heerlijk en ontzettend goed geprijsd als je kijkt naar de kwaliteit.
Het restaurant is knus, er hangt een fijne ongedwongen sfeer. En de mensen in de bediening zijn erg aardig en attent. Ik heb meerdere Iraanse restaurants uitgeprobeerd en deze is absoluut een aanrader!
MinaK .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2014
Met zn 3en hier gegeven vlak voor Kerst. Ik was hier voor de vierde keer en ik ben blij met de dame die ze nu in dienst hebben genomen, want de keren ervoor dat ik er heb gegeten vond ik de bediening niet erg vriendelijk. Vroeger, en dan spreek ik over 2 jaar geleden en langer, was de bediening afstandelijk, ik kreeg boze/serieuze blikken en ik voelde me niet thuis door de bediening. Maar de dame door wie ik die avond werd bediend was super, ze was erg social en vriendelijk! Het eten is trouwens altijd erg goed geweest, dat is ook de reden geweest voor mijn terugkomst elke keer
EetDeskundige .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Dit restaurant had beter de onaardige pers kunnen heten want de service was ronduit verschrikkelijk. We waren letterlijk 3kwartier aan het wachten totdat de ongeïnteresseerde bediende oogcontact maakte zodat ik haar kon roepen om af te ruimen. En vervolgens wilden we een toetje en daarvoor moesten we ook weer 20 min wachten tot iemand de bestellingkwam opnemen terwijl er 3 (!) tafels waren en het dus rustig was. Ook was er 0 interesse in hoe wij het eten vonden of dat we nog iets wilden. Het bestek werd meegenomen na het voorgerecht en er kwam niks meer voor in de plaats, daarvoor moesten we opstaan en naar de arrogante bediende lopen aangezien ze het vertikte om te kijken of alles naar wens was.

Het eten was redelijk maar had niet veel smaak. We hadden de mix van grillgerechten voor 27€ en mijn tafelgenoot wilde één extra chello kabab shish en daar moesten we 14€ extra voor betalen uiteindelijk! Ronduit belachelijke prijs/kwaliteit verhouding want op de kaart staat het hele gerecht er voor 7€.
Het toetje was ook niet heel lekker de feloeda is geen aanrader, veel te zoet en raar van smaak. Het ijs was wel lekker.
Qua sfeer was het redelijk.

Nog een tip voor de medewerksters die alleen maar achter de bar zaten te bellen en alleen interesse hadden in iraanse gasten: kleed je aub gepast, een blote top met een half open rug, oksels en decolleté is not done.

Geen perzische keuken meer voor ons in iedergeval en dit restaurant raad ik ook niemand aan.
Vera B.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Als buurtbewoonster heb ik vaker in dit restaurant gegeten, meestal tot volle tevredenheid, ook al is de bediening niet altijd even vriendelijk en vlot. Dit keer hadden we bezoek meegenomen, we waren met zijn vijven. Vier van ons bestelden vegetarisch eten. We hadden de indruk dat er In één van de gerechten kip zat. De bediening bleef erbij dat het vegetarisch was. Ik ga hier nóóit meer heen!
Farzana W.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Aardige Pers is t best Iraanse Restaurant in Amsterdam . Prijzen zijn heel redelijk en geruchten zijn heerlijk.
Ik raad iedereen aan om zeker een keertje Aardige Pers te bezoeken.
Willem B.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2014
Aardig zijn ze wel bij deze Pers. Misschien had ik een verkeerde verwachting maar het eten was nogal saai. Een berg droge rijst een tamelijk droge gegrilde kip en op aanraden van de mevrouw die ons bediende een saus die aan tzatziki deed denken. Mijn vriend had hetzelfde maar dan met lamsvlees. Hij keek er vrolijk bij maar ik was niet erg jaloers op hem. Wel een prettig sfeer en een inrichting die je niet vaak meer ziet in Amsterdam en die vermoedelijk stamde uit de tijd van de sjah zelf. Wij zaten naast een geïmpregneerde balk die het eten van een olieachtige geur voorzag. Het pinapparaat werd gedeeld met de buren, dat had wel iets authentieks.
Amy A.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2014
We komen hier eigenlijk te weinig terug, in verband met de bereikbaarheid.
Altijd goede bediening, het duurt soms even voordat je de aandacht hebt van het personeel, maar ze nemen de tijd voor je en zijn erg vriendelijk.
Eten goed bereidt, geen liefhebber van rijst, maar iraanse rijst is fantastisch!! Zo ook de bereidingswijze van hun vlees, geen saus nodig om het lekker te maken, want het is al goed gekruid. En als goede afsluiter iraanse ijs i.c.m. faloedeh, onze favoriet!
Een echte vleeseter komt hier zeker aan z'n trekken en ga niet weg zonder het dessert.
Kwaliteit, kwantiteit helemaal top!
Tanja .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
Na al die goeie recensies over de aardige Pers was ik nieuwsgierig geworden!
Helaas viel dit bezoek tegen. De dames van de bediening waren erg langzaam en het duurde dan ook lang voordat we konden bestellen of onze eerste drankjes gekregen.
De traditionele gerechten vielen naar onze mening ook tegen deze waren te lang doorgekookt en te gekruid waardoor je niet meer de ingrediënten en producten kon proeven.
Jacio .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2013
Heerlijke gerechten, bijzondere smaken. Het was niet druk, enkel wat Perzische vrienden aanwezig. Was erg leuk en gezellig. Geen haast en op het gemak gegeten.
Super aardige bediening, laat je lekker op je gemak kletsen en eten. Heerlijke nagerechten. En niet duur. Kom er nu al een paar keer en het blijft goed.
Eteninamsterdam .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2013
Hier kan je heerlijk eten voor spotprijzen. Verwacht geen romantische restaurant, maar het kan zeker gezellig zijn. Je betaald rond de 10/14 euro voor een hoofdgerecht. Ik ben hier nu paar keer geweest en het wordt doordeweeks ook steeds drukker.

+ Eten is spotgoedkoop
+ Drankjes zijn goedkoop (frisdrank 1.50 euro)
- Er is geen wijnkaart. Hier moet je naar vragen. Rode merlot is wel heel erg lekker (voor maar 18 euro).

De Perzische keuken is heel lekker en heeft een verfrissende smaak. Voor de vleeseters raad ik de Saman mix aan. Met 2 grote eters krijg je het niet op.. en dat voor maar 27.50 euro. Geen geld!

Komen hier zeker vaker terug.
Petran D.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2013
Er is veel keus aan voor- en hoofdgerechten, maar niet aan nagerechten of in drank. Een wijnkaart is er niet en sommige gerechten zijn vergelijkbaar met wat bezorgrestaurants leveren. Maar daar is de prijs ook naar en alles is goed bereid.
De bediening is goed, het decor simpel. Makkelijk om goedkoop en toch lekker buiten de deur te eten, maar niet geschikt voor een lang diner. Ik kom hier nog wel terug, maar niet als ik iets te vieren heb.
Saskia R.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2012
Inmiddels hebben we vier keer bij de Aardige pers gegeten. Het interieur is niet heel bijzonder maar absoluut niet ongezellig. De service is goed; vriendelijke en redelijk vlotte bediening. Alle keren hebben we hier prima gegeten. Grote porties, goed op smaak, goede rijst. Het lamsvlees is heerlijk. De voorgerechten zijn absoluut een aanrader (Mirza Ghazemi is super). De prijs-kwaliteitverhouding is prima.
Reveorpnjif .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2012
hele aardige mensne, rustige, maar warme sfeer en heerlijke gerechten voor een vriendelijke prijs. Mijn favourieten:de ash soep en de sirien polo, kip met rijst met vruchten en pistasche noten. Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding