de 7 Ossen

Kerkstraat 4 9463 RB Eext Nederland Kaart

Over restaurant de 7 Ossen

Dineren in het gezellige brinkdorp Eext

Volgens kenners is dit ‘misschien wel het gezelligste, maar zeker het meest voordelige restaurant van Drenthe. Er is een keuze uit een aantal 3-gangen menu’s en meer dan 30 speciaal bieren. De 7 Ossen vind je in het noorden van Drenthe. Een omgeving die de typische Drenthse kenmerken natuur, rust en een gemoedelijke sfeer biedt!

Meer informatie over restaurant de 7 Ossen

• : Parkeerplaats

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 20:30

• Af te huren , Bar , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Voordelig
Lia L.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Zeer goed gegeten was niet de eerste en zeker niet de laatste keer!!
Het is niet duur en erg gezellig de dames zijn erg vriendelijk al met al een top avond!!!!!
Smakelijk-eten11 .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Heerlijk gegeten en ze hielden goed rekening met de dieetwensen. Je krijgt behoorlijke porties. Mag best iets minder. Komen graag nog een keer terug.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
De bediening en sfeer en ook het eten in het restaurant waren goed te noemen. Helaas werd de rust verstoord door het klossende schoeisel van een der medewerkers.
Barbara W.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Helaas werden we weggejaagd. We kwamen zonder reserveren binnen en wilde graag alleen een hoofdgerecht nuttigen. Dit was helaas niet mogelijk. Een menu was verplicht! Teleurstellend, nooit weer!
Edoldeman .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Uitstekend gegeten in de 7 Ossen. Voorgerecht boerensalade was voortreffelijk. De Black angus prima en het nagerecht ook. De bijlagen ruim voldoende. Daarbij een rustige omgeving, personeel hulpvaardig. Voor eters zoals wij met niet al te veel noten op hun zang een werkelijk echte aanrader. We komen nog wel een keer terug.
Fovie .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Samen met een vriendin een top avond gehad. We zijn zeer goed ontvangen en hebben heerlijk gegeten. Je had ruime keuze en alles was zeer goed verzorgd. Een echte aanrader, ik kom hier zeker nog weer terug.
Koospoelma .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
We zijn nu een paar x geweest.
Gewoon goed en een prima prijs kwaliteit verhouding.
Geen culinaire hoogstandjes.....maar dat kan ook niet voor deze prijs.
No nonsens restaurant waar iedereen zich thuis voelt.
Wij zouden de eigenaar veel succes willen wensen en dat ze de vruchten mogen plukken van de AH actie.
Joleenflink .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
prima locatie, gezellig en het eten was ook erg lekker. Lekker rustig met over het algemeen ouder mensen.
Met de AH kaart hebben we heerlijk gegeten. We konden uit alle menu's kiezen.
Moniquehz .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Ik had aan gegeven, dat we met de hond kwamen (weekendje weg). Erg vriendelijke ontvangst en de hond was idd helemaal geen probleem. we kregen een rustige tafel aan het begin en de hond ging lekker in het gangpad liggen. Ook dat was voor de ober helemaal geen probleem! We konden uit 6 voor-, hoofd- en nagerechten kiezen, echt top! Gezellig, goed en lekker.
Klaas-Jan H.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Prima restaurant en knusse sfeer. Tafeltjes wel dicht op elkaar en waar wij zaten veel in - en uitgaande mensen. Enige looproute. Bediening was attent en vriendelijk. Prijs / kwaliteit erg goed. Aanrader !!!
Sabrina M.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Zalig gegeten vlotte bediening echt voor herhaling vatbaar we komen snel weer ook de rode huiswijn is erg lekker en vooral het nagerecht top
Riaendick .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Gezellig restaurant om met vrienden of familie te eten voor n redelijke prijs. Goede maaltijd .
Enige minpuntje : lange wachttijd als je met kinderen komt. Misschien n tip om voor hen n kleinigheidje te serveren als de volwassenen t voorgerecht krijgen.
Verder prima gegeten !!
J V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Bediening was ons even vergeten nadat wij zelf een plekje hadden mogen uitzoeken. Toch een dikke voldoende, omdat ze erg vriendelijk en beleefd waren. Ook de wachttijden tussen de gerechten waren oké. Speciaal voor de AH actie hebben ze vijf menu's samengesteld. Wij kozen beiden het biermenu. Mijn partner koos hierbij voor een voorgerecht uit een ander menu, dit was geen enkel probleem. Sterker nog: het personeel gaf aan dat je het voor- en nagerecht uit de andere menu's kon kiezen. Het afflichembier werd in de bijbehorende glazen geserveerd. Er zat zelfs een klein glaasje bij voor het laatste restje met gist. Ben ik nog niet eerder tegen gekomen. De carpaccio was iets aan de koude kant en hierdoor wellicht niet geheel op smaak. De boerensalade was prima, jammer van de ananas uit blik die er bij zat. De black angus was goed. De bijbehorende saus was verrukkelijk! De begeleidende groentes waren vers, de rabarbercompote erg smakelijk. De friet was helaas wat slap. Het dessert met bitterkoekjesijs (dikke plus) en guinnessijs (bijzonder) en een toefje slagroom was dik in orde. De hoeveelheden van de hele maaltijd waren aan de ruime kant, je gaat hier niet met een lege maag naar huis!
Kobie05 .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
We hebben heerlijk gegeten. Alle gerechten waren heel goed op temperatuur. Als tip zouden wij een eenheid van kleding van het personeel aanbevelen.
Dieter_van_daalen .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Goed eten voor een redelijke prijs. Prima ambiance. Gezellige gastvrouw die tussendoor ook nog een praatje komt maken. Leuke avond gehad en voor herhaling vatbaar.
Kolientje .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Voor de tweede keer heerlijk gegeten. Verse groente van het seizoen, prima tijd tussen alle gangen, ondanks dat het goed bezet was. vriendelijke bediening. Een fijne avond met heerlijk eten.
Mirjam H.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Heerlijk gegeten. Lekkere hoofdgerechten, porties ruim qua grootte, zeer smaakvol en voorzien van heerlijke groenten, gebakken aardappeltjes en frites. De desserts waren ook heerlijk. Als we weer in de buurt zijn komen we zeker nog eens terug.
HARTEBEEST .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Vriendelijke ontvangst in een oude en mooi verbouwde boerderij. De kaart bestaat uit een aantal menu's (5à6) waarvan voor-, hoofd- en nagerecht passen. Maar geen enkel probleem als je menu A besteld en voor- of nagerecht uit een ander menu kiest. Kortom we hebben genoten.
Peters3 .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
In een woord voortreffelijk. De menu's zijn niet duur (€24,50 voor 3 gangen) en het eten is gewoon goed en lekker. Veel bijgerechten bij het hoofdgerecht, waarvan de huisgemaakte rabarber om te smullen is! Personeel is zeer vriendelijk en persoonlijk, je voelt je meer dan welkom! Echt een aanrader in de regio!!
Jonic .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Ontvangst was erg vriendelijk, we mochten zelf een plaatsje uitkiezen, we konden het 3 gangenmenu naar eigen keuze invullen en het eten was heel erg lekker en goed berzorgd al met al een fijne avond gehad en een aanrader voor anderen