de 7 Ossen

Kerkstraat 4 9463 RB Eext Nederland Kaart

Over het restaurant de 7 Ossen

Dineren in het gezellige brinkdorp Eext

Volgens kenners is dit ‘misschien wel het gezelligste, maar zeker het meest voordelige restaurant van Drenthe. Er is een keuze uit een aantal 3-gangen menu’s en meer dan 30 speciaal bieren. De 7 Ossen vind je in het noorden van Drenthe. Een omgeving die de typische Drenthse kenmerken natuur, rust en een gemoedelijke sfeer biedt!

Meer informatie over restaurant de 7 Ossen

• : Parkeerplaats

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 20:30

Coach123 .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Prima 7 keuzes voor AH menu en nog onderling uitwisselbaar ook. De gerechten zijn top! De bediening, 2 oudere dames hadden schijnbaar hun eigen taken, de een het menu opnemen de ander de drankjes opnemen en uitserveren, beide kwamen verward en/of vermoeid over, waardoor e.e.a. weinig gestructureerd en niet altijd vriendelijk en gesmeerd verliep. Dat is jammer want de ambiance is goed en het eten, zelfs al eet je niet met AH heeft een prima prijs/kwaliteit verhouding. Zeker een aanrader!
Nel N.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Eens en nooit meer , waren met hoge verwachtingen er heen gegaan,maar het viel zwaar tegen. Dus weer een ervaring rijker.
Anne-Marie B.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
We hebben er via de AH-restaurantieactie gegeten. We hadden keuze uit 7 menu's. Vlotte bediening. Wij hadden het varkenshaas menu. Het was erg lekker.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Een prima keuken met uitgebreide kaart. Alles huisgemaakt en van prima kwaliteit. Eindelijk eens voldoende groente erbij van verschillende soort: tuinbonen, koolrabi, rabarber (heerlijk gemaakt), huisgemaakte friet en gebakken aardappelen.
Geertje D.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Heel leuke personeel het eten is erg goed en het restaurant is heel gezellig erg gemoedelijk
We werden goed ontvangen en uit de kaart kon je alles kiezen ook bv.een ander toetje erg gemakkelijk
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Smaakvol en gezellig in gericht restaurant met eten en drinken van uitstekende kwaliteit. De eigenares heeft er duidelijk plezier in om haar gasten het naar de zin te maken. Zo vindt ze het leuk om veel verschillende soorten bier in huis te hebben. We hebben er heerlijk gegeten. Voor herhaling vatbaar. Aanrader!
spinderaan .
Prijs prestatie zeer goed
Ruime keus
Leuke menu's samen gesteld
Aardige gastvrouw
We hebben heerlijk gegeten en komen graag nog eens terug
coribo .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Voor senioren zou je de gelegenheid moeten krijgen voor de keuze van een kleine portie. Het was veel, maar wel smakelijk. Eten laten staan dat dus in de vuilnis belandt, is zonde. Je kunt beter kleinere porties serveren en eventueel wat naleveren.
R.E. W.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
De bediening was enigszins "low profile". Er werd tijdens het nuttigen van de maaltijd ook niet geinformeerd of alles naar wens was. Op zich was de bediening wel vriendelijk. Het eten was prima en er was de mogelijkheid om te kiezen uit meerder menu's. Van die menu's kon je nog de voor en nagerechten uitwisselen.
Ingrid D.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Dit restaurant is een aanrader. Gezellig en gewoon gekletst met Joke en Ria, die de 7 Ossen exploiteren. Advies om telefonisch te reserveren.
Annie S.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
We hebben hier heerlijk gegeten via de ah actie. De gerechten waren uitstekend bereid! Lekkere groenten, heerlijke rabarber, goede frietjes en aardappeltjes bij de vis, die ook heerlijk was. Bij het smakelijke dessert een heerlijke dessertwijn, wat je lang niet bij alle restaurants kan krijgen.
Ondanks de drukte hoefden we toch niet heel erg lang te wachten.
Zeker de moeite waard om vaker naartoe te gaan!
Hfk K.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Gerechten van uitzonderlijke kwaliteit en opmaak. Overheerlijk. Entourage in de oude boerderij van 1690 super mooi. Gezellige drukte. Topper.
Kbsloch .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Met AH bon uitstekend gegeten .
De keuze vrijheid van de verschillende menu's en de mogelijkheid te switchen tussen de menu's heeft ons aangenaam verrast.
Ita S.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Jammer, dat je buiten eet dat de tafels en stoelen er niet uitzien! Vast geplakt met duct tape, niet om aan te zien en bovendien allemaal plastic tafelkleedjes .....verder is het eten prima maar dan kun je beter binnen zitten
harrieria .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Voldoende keuze via de AH actie in een aantal menu's, waarvan de gerechten ook onderling nog verwisseld konden worden. Prima kwaliteit van de gerechten en ruim voldoende hoeveelheden.
Jannie S.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Omdat twee van ons niet gecharmeerd zijn van een ijsgerecht, heeft ze ons verblijd met hangop met vruchten en honing. Zeer attent en werd erg op prijs gesteld. Zeer vriendelijke bediening. Gaan we zeker nogmaals een bezoek brengen.
Annet V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
We hebben lekker gegeten in een ongedwongen sfeer. Het eten was goed en de hoeveelheid ruim voldoende.
Keuze uit zeven verschillende drie gangen menu's.
Voor de gastvrouwen zou een cursus " hoe te serveren" wel op zijn plaats zijn.
babet1969 .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Het voelde net of je in een dorpshuis zat te eten, op een gegeven moment zat er iemand van het personeel een tafel naast ons soep te eten?! Het eten hadden we niets op aan te merken, misschien alleen dan dat mijn varkenshaasje warmer had gekund.
Margie T.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Een gezellig restaurant,heel relaxed,en vriendelijke mensen.
Het eten was geweldig,een kok met passie voor eten.
Zeker een aanrader komen zeker terug.
Ook kun je heerlijk buiten zitten.
Rene C.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Voordat we überhaupt zaten al gezeur over wat te drinken. Drie kwartier gewacht op ons hoofdgerecht. Gelukkig was het 2e gerecht gratis anders zouden wij ons redelijk bekocht voelen.