de 7 Ossen

Kerkstraat 4 9463 RB Eext Nederland Kaart

Over het restaurant de 7 Ossen

Dineren in het gezellige brinkdorp Eext

Volgens kenners is dit ‘misschien wel het gezelligste, maar zeker het meest voordelige restaurant van Drenthe. Er is een keuze uit een aantal 3-gangen menu’s en meer dan 30 speciaal bieren. De 7 Ossen vind je in het noorden van Drenthe. Een omgeving die de typische Drenthse kenmerken natuur, rust en een gemoedelijke sfeer biedt!

Meer informatie over restaurant de 7 Ossen

lmwiersum .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
pavami .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Na een hartelijke ontvangst werden we naar onze gezellige tafel in het sfeervolle restaurant gebracht. Het bestelde drankje kwam snel samen met de speciale AH-menu's en een mandje stokbrood met smeersel van het huis. Er was een ruime keuze mogelijk uit de voor-, hoofd- en nagerechten. Het voorgerecht kwam redelijk snel en smaakte prima. Het hoofdgerecht liet wat langer op zich wachten maar het was zeker het wachten waard. Een smaakvol stuk vlees geserveerd met patat, gebakken aardappelen, bloemkool, gekookte bieten en een schaaltje overheerlijke rabarber-frambozencompote. Alles smaakte voortreffelijk en ik verbaasde mij over het feit dat we echt genoten van de heerlijke gekookte bietjes. Het was inmiddels wat drukker geworden in het restaurant en de twee dames die de bediening verzorgden konden het nauwelijks of eigenlijk net niet aan. Een verzoek om een tweede drankje werd niet gehonoreerd. Gelukkig maakte het dessert weer alles goed: heerlijk van smaak op een mooi opgemaakt dessertbord. Al met al gingen we voldaan en nog nagenietend op weg naar huis. De 7 ossen is zeker een aanrader!
Jacques D.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
Dit restaurant voldoet alle verwachtingen, wij hebben er heerlijk gegeten alle gerechten waren ruim geportieoneerd kortom een aanrader.Wij komen zeker nog eens terug.
uitdineren .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
Wij hebben lekker gegeten met gebruik van de AH actie. Een vriendelijke, gemoedelijke sfeer en de kwaliteit was in alle opzichten uitstekend. Op ons verzoek kregen we als vooraf carpaccio in plaats van soep. Dit werd direct geregeld zonder meerprijs in rekening te brengen. Er wordt met de klant meegedacht Kortom : voor herhaling vatbaar.
Wytske E.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
Het restaurant straalt rust uit en is mooi en centraal in het dorp gelegen. Het bestaat uit historische gebouwen en de naam "de 7 ossen"is ontleent aan het wapen/de vlag van Eext. Wij werden vriendelijk ontvangen en de bediening was vlot en de service was goed.
H B.
GEWOON GOED!!
Fokko W.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
Het eten was heerlijk,, gemoedelijke sfeer en we gaan er zeker nog een keer eten....................................................................................................................................................
H B.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
gisteravond heerlijk gegeten,leuk knus restaurant. zekers een aanrader. Keuze genoeg en mag zelf kiezen uit de verschillende ah menu's
Tineke H.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Alles was prima in orde. Zal hier zeker nog wel eens terugkomen. Gezellige omgeving, goede bediening en prima eten. Ook kwaliteit en prijsverhouding oke.
Ruudmarion .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Gisteren hier gegeten met de AH actie. Dit was voor ons de tweede keer en het was weer uitstekend. We mochten weer zelf een plekje uitzoeken. Als voorgerecht hadden wij de ossenstaartsoep, mijn man had als hoofdgerecht de steak en ik de entrecote en als dessert had mijn man de hazelnoot parfait en ik koffie. Dit alles met rode bietjes, sperziebonen, rabarbercompote, frietjes en gebakken aardappelen. Super lekker, alles was goed warm en goed op smaak. .Daarbij vriendelijke bediening, dames bedankt voor
de mooie avond en het lekkere eten en tot ziens.
Meinie B.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Als vanouds genoten van wat er op tafel geserveerd werd. Alles in een ongedwongen sfeer alsof je thuis aan tafel zit. Ook de mogelijkheid om te schuiven tussen de diverse menu's is geweldig.
Margie T.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Een heel gezellig restaurant super vriendelijke mensen.
Het eten is er top.
Mooi opgemaakt en smaakt verrukkelijk.
Een echte aanrader.
Hfk K.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Leuk gezellig restaurant met prima gerechten. Flexibele en vlotte bediening zonder fratsen.
Gerechten worden smaakvol en aantrekkelijk opgemaakt. 2 warme groentes, gebakken aardappelen en heerlijke patatjes met mayo, rabarbermoes, Zoveel bijlages maakt je zelden mee. Vleesgerechten ook heerlijk, allen de stroganoffsaus bij de varkenshaas was wat dun en gelig. Nagerecht prachtig en lekker. Aanbevelingswaardig. 3-gangenmenu van deze kwaliteit voor € 30,-- is nagenoeg uniek, uiteraard in positieve zin.
M F.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Genoten Gastvrij en erg Goed!!! Zeker voor herhaling vatbaar!!! Grote porties en veel variatie!!! Complimenten voor dit restaurant!!!
rieks H.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
alles was perfect eten was perfect de bediening was prima wachttijden kort en de sfeer was uitstekent.
al met al een keurig retaurant.
Maike M.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
De 7 Ossen was voor ons het omrijden waard! We hebben er heerlijk gegeten. Met de AH restaurantactie heb je veel keuze hier, er zijn 7 menu's om uit te kiezen, voor- en nagerecht kun je wisselen, dus het is vrijwel a la carte, Varkenshaas en entrecote waren zeer goed, de groenten die erbij kwamen heerlijk. Vriendelijk personeel. Al met al zijn wij heel tevreden klanten.
Reina H.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Heerlijk gegeten in de 7 Ossen. Alles prima op smaak, vriendelijke bediening, goede prijs. Zeker voor herhaling vatbaar.
Jaap B.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
In een leuke sfeervolle omgeving heerlijk gegeten. De porties waren meer dan voldoende. veel bijgerechten. Kortom een echte aanrader.
fhe S.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
Kwaliteit bijzonder goed. Vriendelijke bediening. Aantal menu keuzes genoeg. Je mag ook gewoon kiezen uit de diverse menu"s . Aanrader en zeker voor herhaling vatbaar.
Rustige gelegenheid. Leuke
sietske.wiersma .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Erg leuk restaurant, leuke mensen,gemoedelijk,maar wel correct,
Tijd voor praatje,sfeer voelde goed,deden nergens moeilijk over,
Echt een aanrader