De 7 Bergsche Hoeve

Schansdijk 3 4761 RH Zevenbergen Nederland Kaart

Over restaurant De 7 Bergsche Hoeve

Laat je verwennen

Dit sfeervolle restaurant is gevestigd in een karakteristieke boerderij. De keuken staat bekend om zijn Franse invloeden, maar is vooral geliefd om zijn seizoensgebonden gerechten. Je kunt hier altijd terecht voor verse vis- en malse vleesgerechten. Zodra het witte goud weer vloeit, bestel je hier voortreffelijk bereide asperges. Zevenbergen is een ideale omgeving voor fiets- en wandeltochten. Combineer een gezellig dagje uit met een verzorgde overnachting in het bijbehorende Golden Tulip hotel. Je voelt je herboren!

Meer informatie over restaurant De 7 Bergsche Hoeve

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag en Zondag 17:00 - 21:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Duur
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Hartelijk ontvangen, binnen no-time een drankje op tafel.Na het drankje op het terras aan tafel gegaan. Het visgerecht was goed op smaak en precies goed. Bediening is correct en attent. Al met al voor herhaling vatbaar.
7bergse .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
Restaurant de 7 Bergsche Hoeve is een prima restaurant met heerlijke gerechten! We komen er vaak eten en vooral de Carpaccio is onze favoriet! We hadden vooraf de paling en huisgerookte zalm vol van smaak, daarna de zalige carpaccio en als hoofd gerecht de visschotel, uitgebalanceerde smaken van verse vis, saus en groente! De bediening en gastvrouw zijn zeer beleefd en erg klant vriendelijk. De uitstraling van de oude boederij is sfeervol en sjiek. En de bij passende wijn maakt het geheel perfect! Voor dit alles vinden wij het een goede prijs kwaliteits verhouding! Een avond bij de 7 Bergschehoeve is een fijne belevenis voor zowel prive als zakelijk. Nogmaals een echte aanrader! We komen hier graag nog eens terug!
Ietje82 .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
We hebben heerlijk gegeten bij de zevenbergsche hoeve..alles is daar tip top in orde.kan geen minpunten vinden..
Bedankt voor de heerlijke avond vol ambiance..wij komen zeker nog eens terug
Mholleman1 .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Servet zat vol vlekken,. Bediening speelde hier niet op in. Bediening is niet bijzonder. Eten niet bijzonder. Combi garnaal mandarijn was niet erg lekker. prijs kwaliteit niet in verhouding. Decor is oubollig. Wc netjes. Aquarium staat op verkeerde plek.
Ghislaine V.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2016
Omdat op maandag zo'n beetje alle andere restaurants in Zevenbergen zijn gesloten en ik met een buitenlandse collega was, die in het hotel sliep dat bij dit restaurant hoort, kozen we voor de 7 Bergsche Hoeve. En dat was een prima keuze.
We kregen een kaart met daarop de mogelijkheid om een 1,2 of 3-gangenmenu te kiezen of te gaan voor de à la carte opties. De keuzekaart zag er goed uit en we gingen allebei voor het 3-gangenmenu. Als voorgerecht koos ik voor de carpaccio van vijgen met parmaham en geroosterde macadamia noten. Dat het helaas geen vijgenseizoen is proef je (weinig smaak aan de vijgen), maar de ham was erg lekker evenals de combinatie met de noten. Mijn collega had de standaard carpaccio en was daar tevreden over. Als hoofdgerecht kozen we beiden voor de vis in een kokosschuimsaus met paarse aardappelen en een stukje wortel. Prima te eten. Er werd nog apart een mandje met frietjes geserveerd met (zelfgemaakte?) mayonnaise. Als toetje koos ik de chocolade longeur en mijn collega had de kaasplank. Mijn toetje smaakte prima en die van mijn collega ook. Wat wel jammer was, was dat niet even werd verteld welke kazen erop het plankje lagen en wat de juiste volgorde zou zijn om ze te eten (van zacht naar pittig). Een verbeterpuntje hier. Omdat ik nog moest rijden koos ik voor fris maar mijn collega die in het naastgelegen hotel bleef slapen, koos voor de rode wijn en deze was erg lekker (wijn per glas is een vastgestelde keuze). Bij de thee en koffie die wij na het eten bestelden, kregen we een etagière vol met koekjes en bonbons om uit te kiezen. Heel leuk gedaan. Na 3-gangen zat ik echt helemaal vol. Voor 2 personen moesten we voor 2x een 3-gangenmenu met 2 wijn en 2 fris, plus thee en caffee latte zo'n €85 afrekenen. Ik vond dit prima in verhouding met dat wat wij op tafel kregen. Voor een volgende maandag zou ik zeker niet twijfelen om in Zevenbergen in De 7 Bergsche Hoeve te gaan eten.
Paul H.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Brabantse gezelligheid met een vleugje franse finesse.
Goed eten voor een schappelijke prijs.
Ook overnachten mogelijk in een prettig en schoon hotel met uitstekend ontbijt.
Een aanrader.
Johan P.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Heerlijk gegeten. Bediening vriendelijk maar mijns inziens te stijfjes in de omgang. Interieur oubollig en gedateerd. Oudere man in bediening ervaren en vriendelijk, jongere dames (meisjes) misschien wat onhandig en te formeel.
Snelheid van de keuken prima, eten zeer goed.

Enige tegenvaller was dat na het betalen wij zelf op zoek moesten naar onze jassen. Men nam geen aanstalten om ons de jassen aan te geven.
Gordon-Ramsay .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2015
het interieur is wel een ietsje achtergebleven met de rest van de wereld, (da's jammer) maar de keuken, de kwaliteit en de prijzen ook (en dat is helemaal top.) heerlijke gerechten, perfecte wijn, bediening snapt waar het over gaat en de keuken ook. Helaas geen oude port voor bij de kaas,...
Deesz .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Wij zijn hier 2 avonden komen eten, het eten was echt enorm goed! We hadden ook een Hele fijne bediening. Pepijn heeft onze avond compleet gemaakt. Enige minpunt was toch wel de eigenaar zelf, die het nodig vond om tijdens het inzetten van ons hoofdgerecht, zijn mening te geven omtrent het ontbijt. Onder een sigaretje zaten wij buiten, te babbelen met een Belgisch madammeke. De mevrouw in kwestie had nogal wat opmerkingen omtrent het ontbijt, wij gaven alleen aan dat we het contrast nogal groot vonden, tussen de luxe en ambiance die de 7bergsche hoeve bied, en het feit dat je bij het ontbijt de mogelijkheid hebt om je eigen eitje te bakken sochtendsvroeg. De eigenaar had dit opgepikt en wilde zich perse verdedigen, terwijl wij gewoon willen genieten van ons voortreffelijke hoofdgerecht. Zonder daarbij lastig gevallen te worden door de eigenaar zelf. Verder was deze man constant zijn neus letterlijk aan het ophalen 2 tafels verderop, wij waren bijna opgestaan om deze meneer te voorzien van een zakdoek. Verder heeft Pepijn (de jongeman die ons voortreffelijk bediend heeft) na deze korte onderbreking, extra hard zijn best voor ons gedaan om te zorgen dat wij toch met een fijn gevoel dit establissement verlaatte. De gastvrouw was ook zeer correct, maar kon het toch niet laten om ons te vragen naar het verblijf in het hotel. Kortom heel goed restaurant, maar meneer de eigenaar mag wat ons betreft lekker zn eigen eitjes bakken sochtends en vooral heel ver uit het restaurant blijven.
Joke V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
We hadden afgesproken voor de Rabobank-aanbieding die dit restaurant aanbiedt in samenwerking met de lokale Rabobank. We werden niet verwelkomd, moesten zelf onze jas maar ergens kwijt zien te raken en werden daarna door de gastvrouw erg duidelijk gemaakt dat wij voor het Rabobankarrangement kwamen. Ik denk dat de meeste andere gasten dit ook konden horen. Daarna werden we naar onze tafel gebracht door deze redelijk onvriendelijk mevrouw. Aan de nabije tafel was een grote hond te gast, er werd ons niet gevraagd of we hier bezwaar tegen hadden en op onze bijzettafel stond al een aangebroken fles rode wijn van de naburige tafel. Dat is gedurende de hele avond het geval geweest. Het menu was netjes en het eten was goed, maar de ober die ons bediende had een nogal harde stem en mengde zich meerdere malen met ons gesprek. We wilden eigenlijk wijn per glas bestellen, maar de ober maakte ons duidelijk dat we eigenlijk toch slimmer waren om een fles wijn te bestellen. Hebben we gedaan, huiswijn die achteraf € 27,50! bleek te kosten; lekkere wijn, maar zeker dat geld niet waard! We hebben het diner 'uit gezeten' maar echt een ontspannen sfeer was het niet. Het was onze eerste kennismaking met de Zevenbergsche Hoeve, maar we gaan er nooit meer heen! Een leuk aanbod van Rabobank voor haar lokale leden, maar we hopen dat men een volgende keer kiest voor een gastvrijer restaurant met dan maar wat minder capsones!
KarelZ .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2014
Wij vertelden bij binnenkomst op doorreis te zijn en slechts een gerecht te willen nuttigen.
Een vriendelijke jongeman zei ons dat we in de serre in de hoek konden gaan zitten.
Op weg naar deze tafel werden we echter door de oberkelner met luide stem teruggeroepen, deze tafel was al gereseveerd ! Niet bepaald een gastheer van de oude stempel.
Mijn vrouw koos een voorgerecht, coquilles à 18.50. Dit bleken drie stuks van mini formaat te zijn, de smaak was goed.
Mijn lamsrack was goed en een voldoende portie. Vier ribbetjes. De frieten waren slap.
De gevraagde rekening liet nogal op zich wachten, dus ging ik naar de oberkelner die naar bleek er mee bezig was. Schijnbaar vond hij het niet de moeite om op te staan, zal wel moe geweest zijn.
Kortom, de vriendelijke en attente jonge ober heeft waarschijnlijk niet het vak van senior geleerd.
Ik heb medelijden met de trainees die hier het vak moeten leren.
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
De 7 Bergsche Hoeve heeft veel pretenties maar maakt dit niet waar. Als gast van het Golden Tulip hotel aan de overkant hadden we vooraf een 3-gangen diner geboekt. De ontvangst was vriendelijk en onze komst verwacht zodat onze tafel in de serre reeds gereed stond. De aankleding van deze ruimte is werkelijk een aanfluiting en absoluut niet meer van deze tijd, al vragen wij ons nog steeds af in welke tijd dit wel up-to-date was. Gele kleedjes met een loper met koeienafbeeldingen en rieten stoelen die je vroeger ook wel in een goedkope strandtent zag. De prijzen op de " normale " menukaart wekte werkelijk de indruk dat we in een sterrenrestaurant zaten en ook de wijnkaart met " mooie " wijnen als Sancerre, Montagny Premier Cru, Meursault en Chassagne Montrachet kende een opslag die absoluut niet bij deze povere ambiance past. Wij aten eendeborst als voorgerecht, niet slecht maar wel erg basic op tafel gebracht. Gamba's als hoofdgerecht, redelijk maar wel iets te lang in de pan geweest en daardoor droog. Het dessert was wel goed en verrassend.
Al met al geen ervaring die ons deed besluiten nog eens naar deze Hoeve te gaan.
Marja V.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2014
Afgelopen weekend 2 x gegeten in dit sfeervolle restaurant. De eerste dag als voorgerecht de serrano ham met meloen, een heerlijk gerecht, zowel visueel als wat betreft smaak. Als hoofdgerecht biefstukjes in een schuim van bearnaise. Ook deze weer perfect klaargemaakt. De Pomme D'amour als nagerecht was pure verwennerij. Op dag 2 van onze trip begonnen met gerookte paling en zalm met een creme van mierikswortel. Pure smaken op weer een prachtig opgemaakt bordje. De gegrilde kalfslende hierna smolt op de tong en ook hier weer oog voor detail. Het nagerecht met soesjes, karamel en vanillesaus maakte het geheel helemaal af. Alles bij elkaar hebben we hier beide dagen genoten van dineren op niveau. De bediening was netjes en correct al werden we er af en toe een beetje vergeten. Maar als we weer in de buurt zijn komen we graag terug.
H. H.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2014
Tijdens ons Paasbridge-weekend in het prachtige 4* hotel Zevenbergen werd het diner geserveerd in het er naast gelegen restaurant de 7 Bergsche Hoeve. Een sfeervolle ambiance met een zeer attente bediening,die allen hun best doen om het de gast naar de zin te maken.We hebben hier 4 avonden achter elkaar gegeten en iedere keer was het top! Het smakenpalet van het 3 gangen keuze menu was subliem. De prachtig opgemaakte borden kwamen in een strak tempo op tafel, met voldoende pauzemomenten. Goede lekkere bijpassende wijnen. Een prima combinatie van een gastvrij hotel en een uitstekend restaurant. Klasse !!!
Ed N.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2013
Op een doordeweekse avond een 4 gangen verrassingsmenu gegeten bij de 7 Bergsche hoeve. Voor ons een redelijk vertrouwd adres, waar het altijd goed toeven is. Zoals altijd een allerhartelijkste ontvangst en door de avond heen een prima bediening. Het menu was met zorg bereid en smaakte zeer goed. Vooraf een trio van zelf gerookte zalm, dito paling en een rillette van zeebaars. Vervolgens een stukje gegrilde griet en een coquille met asperges en hollandaise saus. Heerlijk! Het hoofdgerecht was een rouleau van kalfs-en rundvlees met voorjaarsgroenten op een bedje aardappelpuree. Met de in dit restaurant traditionele frites in een puntzak incl. zelfgemaakte mayonaise geserveerd. Een dessert met een goede chocoladetaart en chocolademousse sloot het diner af. Zoals gezegd, met zorg bereid en smaakvol, met name de eerste twee gangen waren uitstekend. Er valt wel een minpuntje te vermelden: de ambiance vinden we zo langzaamaan toch echt te oubollig worden. Een strakkere wandafwerking en andere lampenkappen boven de tafels zouden -als relatieve kleine ingreep- al een zeer welkome verbetering zijn. Maar ondanks dit feit komen we hier toch graag.
Judith E.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2012
We zijn aangeschoven met een gezelschap van 5 tijdens een Spaanse avond. Zo'n thema avond is weer eens een hele andere belevenis. En deze is ons goed bevallen. Gestart met een wijnproeverij van De Heeren van Heusden. Goed geslaagd met een mooie opbouw aan rode en witte Spaanse wijnen. Hieruit een keuze gemaakt voor bij ons diner. Welke van start ging met een zeer uitgebreid tapas buffet. Tapas op niveau! vervolgens een bisque van kreeft, parelhoen en een catalaanse versie van een creme brulee. Ik kan niet anders zeggen dan dat we genoten hebben. Een en ander is onder begeleiding van muziek en dans in Spaanse sferen gegaan. We hebben genoten!