De 3 Vrienden

6,4

Jouw recensie over het restaurant De 3 Vrienden

Boergondiër .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Al meermaals hier gegeten en het restaurant ook vaak aangeraden aan vrienden & kennissen. Maar jammer genoeg denk ik niet dat ik dat nog zal doen. Laatst hier na een behoorlijke tijd weer eens gegeten; de sfeer is hetzelfde en prima wat mij betreft. De bediening was vriendelijk en correct. Maar bij het open slaan van de kaart viel me direct op dat er eigenlijk weinig tot geen verrassende gerechtjes (meer) op de kaart stonden. En helaas was al het eten, ondanks goede bereiding (garing) erg vlak van smaak. De kruidenkorst op de zalm, de Irish stew met guiness, de wasabi satésaus (bij de spies); allen helaas erg vlak en de ingrediënten die net dat extra's zouden moeten geven waren nauwelijks of niet te proeven. Hopelijk verandert er het een en ander zodat het oude niveau weer gehaald wordt.
Joke L.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Hier voor het eerst gegeten, onzorgvuldig, verkeerd gerecht, daarna koude kaaskroketjes en gamba's met schil in chilisaus geserveerd dus moest met handen in de saus, nee geen aanrader.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Gisteren met een paar kameraden gegeten, na een veel belovende avond de vorige keer.

Nu moet ik eerlijk zijn en was het niet zoals we verwachten van dit restaurant. Het personeel was heel vriendelijk en behulpzaam. Het was er erg druk en dat ging te koste van de persoonlijke aandacht dit keer.

Dingetjes vergeten te serveren, door de drukte helaas te gehaast.

Gerechten wat minder dan de vorige keer, zelfs aan de wat kleinere kant. Nee sorry helaas niet zo enthousiast als de andere keer
Kim J.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Al meerdere malen bij de 3 vrienden in Breda geweest. Altijd was het eten perfect en bediening goed. De laatste paar keren stond de vaste chef niet in de keuken (heeft ontslag genomen?), waardoor de eigenaar in de keuken stond. De whisky voor de whisky proeverij was op, kaaskroketten waren op, er waren geen frietjes meer en dat (tot 2x toe) op zaterdag avond en het eten was niet meer vers gemaakt, maar uit een pakje van de sligro (zei de aardige dame van de bediening) . De dames in de bediening deden wel erg hun best, wat het weer een beetje goed maakte. Wij zoeken in 't vervolg in Breda een ander restaurant op, jammer dit, want het was altijd zo goed!
dewolf6 .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Telefonisch gereserveerd op hun sluitingsdag maandag. Volgende ochtend keurig teruggebeld door iemand die zo aardig aan de telefoon klinkt dat je al zin hebt om er te dineren. 's Avonds hartelijk ontvangen in een gezellig aandoend decor. Twee gerechtjes besteld. Beide heerlijk en qua portie voldoende (wel een portie frites voor twee erbij besteld). Vooral het spiesje gegrild wildzwijn was uitmuntend! De 3 vrienden is absoluut een aanrader! Zeker als je daarna naar het theater gaat.
PeterScheer .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Gisteren voor het eerst en voor het laatst gegeten bij de 3 vrienden in Breda.
We hadden gereserveerd voor 2 personen om 20 uur.
De binnenkomst was ongedwongen gezellig en goed, er werd ons een tafel aangeboden en er werd gelijk gevraagd of we iets wilde drinken.
De tafel stond in de doorloop en geregeld liep de bediening achter me langs zodat ik steeds naar voren moest buigen om niet geraakt te worden.
Maar het was zaterdagavond en dan is het wat drukker, al zaten niet alle tafels vol.
Na het bestellen van de eerste 2 gangen, 2 koude gerechten hebben we daar een kleine 45 minuten op moeten wachten voordat de eerste kwam, en daarna nog een half uur voordat de 2de kwam. De derde bestelling was een warm gerecht en die stond verrassend binnen 10 minuten op tafel.
Toen we klaar waren met de derde gang zaten we te bedenken of we nog een dessert wilde.
Er werd geen keert gebracht en we zaten met onze lege borden zeker een half uur te wachten.
Dit terwijl het personeel, de bediening, een meter van onze tafel bij andere gasten ging zitten kletsen over al zijn panden en andere zaken die hij had, wij als andere gasten konden alles letterlijk verstaan en hij als bediening kon een half uur zien dat wij klaar waren met eten en zaten te wachten op een vervolg van ons diner.
Het kwam er op neer dat wij om 20 uur de zaak binnen kwamen en om 22.15 naar buiten liepen, toen 3 gangen gegeten hadden, waarvan 2 koude ( wat eigenlijk gewoon vleeswaren waren die op een bord gelegd waren ) en 1 warme gang. En in het totaal moesten we toch 78 euro afrekenen, incl drankjes. daarbij was de bediening erg slecht en dit totaal komt er op neer dat wij nooit meer daar gaan eten.
Zal ook aanraden om ergens anders te gaan eten, als je een leuke avond wil hebben in Breda.
Joke3434 .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Wij kwamen naar het gezellige Breda voor bezoek aan familie. We zagen dit gezellige eethuisje met de leuke verschillende gerechtjes. Het was redelijk vroeg aan t eind van de middag. Wat een geluk! We konden terecht als we voor 19.00 klaar waren. Een directe gastheer met t hart op de tong. Daar moet je van houden maar wij tukkers houden daar van. Goede bediening en heerlijke gerechtjes. Alles smaakte even goed.
Een echte aanrader.... op zaterdag ff reserveren dus.
Dank voor de gezelligheid en t lekkere eten.
Groeten uit Enschede
Katinka1964 .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Vanavond op de bonnefooi bij de 3 Vrienden binnengelopen voordat we naar het theater gingen.
Uitstraling en kaart trok ons aan; voor ieder wat wils met gerechten voor 8,95 geschikt voor zowel grote als kleine eters. Servicegerichte medewerkers waar je als gast heel blij van wordt.
Absolute aanrader, wij komen zeker terug.
Valerie A.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Heerlijke avond gehad! Genoten van de Bretonse vissoep en hertengoulash van de nieuwe kaart. Personeel was vriendelijk en kundig. Goede uitleg over de kaart, ingrediënten en bijpassende wijnen. Voor een gezellig avondje met goede gerechten gemaakt van verse producten is dit het juiste adres!
Steven L.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Wat een drama. Juist hier gereserveerd vanwege de goede iens-score.
Met stip op 1 de slechtste bediening ooit.
Kreeg het gevoel dat ik moest bedelen voor een drankje. En het eten was gemiddeld, absoluut geen bijzondere kwaliteit.
Na twee uur zijn we weggegaan met dorst en honger. Het centrum van Breda heeft voldoende uitstekende restaurants, dus loop deze toko aub voorbij...
hjmbreda .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Heerlijke kleine gerechtjes en altijd lachen met Bas. De buikspek is een aanrader! Met lekker weer kan je ook buiten op het terras eten.
Rosemarie D.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2014
Samen met een vriendin lekker gegeten. Goed bereid eten voor een hele schappelijke prijs. Leuke, sfeervolle eetgelegenheid in hartje Breda.
Zeker voor herhaling vatbaar.
Bastian L.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Leuk eetcafé dat gezelligheid uitstraalt. De bediening is zeer amicaal en dat maakt dat je je snel op je gemak voelt. Het eten was goed bereid en smaakvol. De wijnkennis is goed en er werd regelmatig gevraagd of alles naar wens was. Leuk concept van de kleine gerechten, maar men zou kunnen attenderen op de bijgerechten die er ook nog zijn.
Een verbeterpunt: de wc's zijn echt toe aan vernieuwing.
Olaf S.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Bijzonder concept (alle gerechten in het formaat van een (niet te klein) voorgerecht), zorgde er voor dat we twee gerechten én een toetje konden nemen zonder al te vol zitten, en tegen zeer acceptabele prijs. Gezellige bediening en leuke locatie in hartje Breda.
Ineke D.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Gezellig restaurant en origineel concept. Ook over de bediening niets de klagen.
Helaas vielen de met name visgerechtjes tegen, sommige zelfs behoorlijk uitgedroogd. Jammer hoor.
Lynsey G.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2013
Wederom sfeervol gezeten, vriendelijke bediening, eten lekker. Wel vonden wij de porties verkleind tov vorig jaar. De mannen hadden 4 gerechtjes nodig incl dessert. Met frietjes erbij ben je dan toch ruim 40 euro pp kwijt voor gewoon eetcafe kwaliteit... Volgend jaar voor dit jaarlijkse etentje met vrienden proberen wij een keer wat anders uit!
dsp .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2013
Hier gegeten met 3 mensen, leuke sfeer, de gerechten hebben de grootte van een voorgerecht en dat is helemaal prima. Niet alle gerechten waren even goed, maar het voordeel is dat er veel diversiteit is dus er valt te kiezen. Service is goed, vriendelijk, persoonlijk en professioneel. Als leuke afsluiter de whisky-proeverij genomen a €6.25, beviel goed.
uitetenofzelfkoken .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2013
De 3 vrienden is een van mijn favoriete restaurants in Breda. De eigenaar is er een met een passie voor eten en drinken en dat merk je als je er gaat eten. De bediening is altijd vriendelijk. Ik ben er al vaak geweest.

Het lekkerste gerecht wat ik er ooit heb gegeten was Gentse waterzooi, die niet waterig was maar een blanke saus had van witte wijn. Meestal staat er wel een vissoep op de kaart die gewoon lekker is.

Meestal ga ik voor 3 gerechtjes en evt een proeverij van Port of Whisky na. De eigenaar heeft altijd voor alle klanten een woordje over en je hebt het gevoel dat je in zijn huiskamer zit te eten.

Gewoon goed en gezellig uit eten gaan voor een meer dan acceptabele prijs. Omdat de kaart iedere maand anders is, zijn er ook altijd nieuwe wijnen om te proberen. TOP!
TD W.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2013
Met 6 personen in de 'bibliotheek' van de 3 Vrienden gegeten. De zaak is sfeervol ingericht met allerhande oude snuisterijen in kasten en aan de muren.
Het concept van de 3 Vrienden is eigenlijk heel simpel: er is een kaart met een stuk of 20 gerechten die je in medium-size porties opgediend krijgt. Met 2 of 3 (of zelfs meer natuurlijk) gerechten stel je je eigen menu samen.
Ceasar salad, garnalenkroketjes op een salade van venkel (aanrader!), sliptong, biefstuk, Thaise runderstoof... alles was prima in orde. Vriendelijke bediening, niet opdringerig en zeker niet stijf.
Het dessert was echt de 'Grande Finale', een 'Bredase Bol' (soort van moorkop maar dan met roomijs gevuld) met voor 4,75 euro drie glaasjes likeur waarbij je kon kiezen uit een stuk of 15 soorten. Erg leuk idee en ook heel vriendelijk geprijsd. Voor de liefhebbers van Whiskey was ook een proeverij van 3 soorten te krijgen.
Ik mag graag naar nieuwe restaurants gaan om te proberen maar de 3 Vrienden is een tweede bezoek meer dan waard.
dirk B.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2013
Erg leuk restaurant! Klein en vol sfeer. We zaten boven in de bibliotheek met een groep van 8. Perfect voor zo'n groep.

Bediening was goed, aardig en behulpzaam. Een rode wijn even proberen was geen probleem.

Eten was gewoon lekker. Salade geitenkaas was me iets teveel kaas maar verder goed. Goed teken is altijd wanneer men snapt dat hoe je gerechten moet serveren en toelichten (kaasplankje erg goed zeker icm portproeverij!).