De 3 Vrienden

Sint Janstraat 4 4811 ZL Breda Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De 3 Vrienden

Dewolf6 .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Telefonisch gereserveerd op hun sluitingsdag maandag. Volgende ochtend keurig teruggebeld door iemand die zo aardig aan de telefoon klinkt dat je al zin hebt om er te dineren. 's Avonds hartelijk ontvangen in een gezellig aandoend decor. Twee gerechtjes besteld. Beide heerlijk en qua portie voldoende (wel een portie frites voor twee erbij besteld). Vooral het spiesje gegrild wildzwijn was uitmuntend! De 3 vrienden is absoluut een aanrader! Zeker als je daarna naar het theater gaat.
PeterScheer .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Gisteren voor het eerst en voor het laatst gegeten bij de 3 vrienden in Breda.
We hadden gereserveerd voor 2 personen om 20 uur.
De binnenkomst was ongedwongen gezellig en goed, er werd ons een tafel aangeboden en er werd gelijk gevraagd of we iets wilde drinken.
De tafel stond in de doorloop en geregeld liep de bediening achter me langs zodat ik steeds naar voren moest buigen om niet geraakt te worden.
Maar het was zaterdagavond en dan is het wat drukker, al zaten niet alle tafels vol.
Na het bestellen van de eerste 2 gangen, 2 koude gerechten hebben we daar een kleine 45 minuten op moeten wachten voordat de eerste kwam, en daarna nog een half uur voordat de 2de kwam. De derde bestelling was een warm gerecht en die stond verrassend binnen 10 minuten op tafel.
Toen we klaar waren met de derde gang zaten we te bedenken of we nog een dessert wilde.
Er werd geen keert gebracht en we zaten met onze lege borden zeker een half uur te wachten.
Dit terwijl het personeel, de bediening, een meter van onze tafel bij andere gasten ging zitten kletsen over al zijn panden en andere zaken die hij had, wij als andere gasten konden alles letterlijk verstaan en hij als bediening kon een half uur zien dat wij klaar waren met eten en zaten te wachten op een vervolg van ons diner.
Het kwam er op neer dat wij om 20 uur de zaak binnen kwamen en om 22.15 naar buiten liepen, toen 3 gangen gegeten hadden, waarvan 2 koude ( wat eigenlijk gewoon vleeswaren waren die op een bord gelegd waren ) en 1 warme gang. En in het totaal moesten we toch 78 euro afrekenen, incl drankjes. daarbij was de bediening erg slecht en dit totaal komt er op neer dat wij nooit meer daar gaan eten.
Zal ook aanraden om ergens anders te gaan eten, als je een leuke avond wil hebben in Breda.
Joke3434 .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Wij kwamen naar het gezellige Breda voor bezoek aan familie. We zagen dit gezellige eethuisje met de leuke verschillende gerechtjes. Het was redelijk vroeg aan t eind van de middag. Wat een geluk! We konden terecht als we voor 19.00 klaar waren. Een directe gastheer met t hart op de tong. Daar moet je van houden maar wij tukkers houden daar van. Goede bediening en heerlijke gerechtjes. Alles smaakte even goed.
Een echte aanrader.... op zaterdag ff reserveren dus.
Dank voor de gezelligheid en t lekkere eten.
Groeten uit Enschede
Katinka1964 .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Vanavond op de bonnefooi bij de 3 Vrienden binnengelopen voordat we naar het theater gingen.
Uitstraling en kaart trok ons aan; voor ieder wat wils met gerechten voor 8,95 geschikt voor zowel grote als kleine eters. Servicegerichte medewerkers waar je als gast heel blij van wordt.
Absolute aanrader, wij komen zeker terug.
Valerie A.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Heerlijke avond gehad! Genoten van de Bretonse vissoep en hertengoulash van de nieuwe kaart. Personeel was vriendelijk en kundig. Goede uitleg over de kaart, ingrediënten en bijpassende wijnen. Voor een gezellig avondje met goede gerechten gemaakt van verse producten is dit het juiste adres!
Steven L.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Wat een drama. Juist hier gereserveerd vanwege de goede iens-score.
Met stip op 1 de slechtste bediening ooit.
Kreeg het gevoel dat ik moest bedelen voor een drankje. En het eten was gemiddeld, absoluut geen bijzondere kwaliteit.
Na twee uur zijn we weggegaan met dorst en honger. Het centrum van Breda heeft voldoende uitstekende restaurants, dus loop deze toko aub voorbij...
Hjmbreda .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Heerlijke kleine gerechtjes en altijd lachen met Bas. De buikspek is een aanrader! Met lekker weer kan je ook buiten op het terras eten.
Rosemarie D.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2014
Samen met een vriendin lekker gegeten. Goed bereid eten voor een hele schappelijke prijs. Leuke, sfeervolle eetgelegenheid in hartje Breda.
Zeker voor herhaling vatbaar.
Bastian L.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Leuk eetcafé dat gezelligheid uitstraalt. De bediening is zeer amicaal en dat maakt dat je je snel op je gemak voelt. Het eten was goed bereid en smaakvol. De wijnkennis is goed en er werd regelmatig gevraagd of alles naar wens was. Leuk concept van de kleine gerechten, maar men zou kunnen attenderen op de bijgerechten die er ook nog zijn.
Een verbeterpunt: de wc's zijn echt toe aan vernieuwing.
Olaf S.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Bijzonder concept (alle gerechten in het formaat van een (niet te klein) voorgerecht), zorgde er voor dat we twee gerechten én een toetje konden nemen zonder al te vol zitten, en tegen zeer acceptabele prijs. Gezellige bediening en leuke locatie in hartje Breda.
IenDM .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Gezellig restaurant en origineel concept. Ook over de bediening niets de klagen.
Helaas vielen de met name visgerechtjes tegen, sommige zelfs behoorlijk uitgedroogd. Jammer hoor.
Lynsey G.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2013
Wederom sfeervol gezeten, vriendelijke bediening, eten lekker. Wel vonden wij de porties verkleind tov vorig jaar. De mannen hadden 4 gerechtjes nodig incl dessert. Met frietjes erbij ben je dan toch ruim 40 euro pp kwijt voor gewoon eetcafe kwaliteit... Volgend jaar voor dit jaarlijkse etentje met vrienden proberen wij een keer wat anders uit!
Dsp .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2013
Hier gegeten met 3 mensen, leuke sfeer, de gerechten hebben de grootte van een voorgerecht en dat is helemaal prima. Niet alle gerechten waren even goed, maar het voordeel is dat er veel diversiteit is dus er valt te kiezen. Service is goed, vriendelijk, persoonlijk en professioneel. Als leuke afsluiter de whisky-proeverij genomen a €6.25, beviel goed.
Uitetenofzelfkoken .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2013
De 3 vrienden is een van mijn favoriete restaurants in Breda. De eigenaar is er een met een passie voor eten en drinken en dat merk je als je er gaat eten. De bediening is altijd vriendelijk. Ik ben er al vaak geweest.

Het lekkerste gerecht wat ik er ooit heb gegeten was Gentse waterzooi, die niet waterig was maar een blanke saus had van witte wijn. Meestal staat er wel een vissoep op de kaart die gewoon lekker is.

Meestal ga ik voor 3 gerechtjes en evt een proeverij van Port of Whisky na. De eigenaar heeft altijd voor alle klanten een woordje over en je hebt het gevoel dat je in zijn huiskamer zit te eten.

Gewoon goed en gezellig uit eten gaan voor een meer dan acceptabele prijs. Omdat de kaart iedere maand anders is, zijn er ook altijd nieuwe wijnen om te proberen. TOP!
TD W.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2013
Met 6 personen in de 'bibliotheek' van de 3 Vrienden gegeten. De zaak is sfeervol ingericht met allerhande oude snuisterijen in kasten en aan de muren.
Het concept van de 3 Vrienden is eigenlijk heel simpel: er is een kaart met een stuk of 20 gerechten die je in medium-size porties opgediend krijgt. Met 2 of 3 (of zelfs meer natuurlijk) gerechten stel je je eigen menu samen.
Ceasar salad, garnalenkroketjes op een salade van venkel (aanrader!), sliptong, biefstuk, Thaise runderstoof... alles was prima in orde. Vriendelijke bediening, niet opdringerig en zeker niet stijf.
Het dessert was echt de 'Grande Finale', een 'Bredase Bol' (soort van moorkop maar dan met roomijs gevuld) met voor 4,75 euro drie glaasjes likeur waarbij je kon kiezen uit een stuk of 15 soorten. Erg leuk idee en ook heel vriendelijk geprijsd. Voor de liefhebbers van Whiskey was ook een proeverij van 3 soorten te krijgen.
Ik mag graag naar nieuwe restaurants gaan om te proberen maar de 3 Vrienden is een tweede bezoek meer dan waard.
Dirk B.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2013
Erg leuk restaurant! Klein en vol sfeer. We zaten boven in de bibliotheek met een groep van 8. Perfect voor zo'n groep.

Bediening was goed, aardig en behulpzaam. Een rode wijn even proberen was geen probleem.

Eten was gewoon lekker. Salade geitenkaas was me iets teveel kaas maar verder goed. Goed teken is altijd wanneer men snapt dat hoe je gerechten moet serveren en toelichten (kaasplankje erg goed zeker icm portproeverij!).
Bourgondisch-proeven .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2012
Wij zijn per toeval terecht gekomen bij de 3 vrienden in Breda. Een leuk gezellig terras was de reden om hier eens te gaan kijken.
Er werd al snel een tafeltje binnen geregeld voor 3 personen. Fijn omdat het buiten toch een beetje fris was. De kaart werd snel en vluchtig uitgelegd, we begrepen het niet helemaal omdat het een nieuw concept was. Twee gerechten geserveerd als voorgerecht was de bedoeling. Maar niet te vergelijken met tapas.
Omdat we alle drie niet precies begrepen hoe groot dit gerecht zou zijn gingen we voor 2 a 3 gerechten per persoon.

We besloten voor een salade te gaan en hierna een vlees of vis gerecht. De eerste drie gerechten waren prima!
Na een korte pauze om te roken werden onze volgende 'voorgerechten' geserveerd. Op het oog leek het prima, klein als een voorgerecht maar dat was wat we verwachten. Helaas viel de smaak best tegen. De vis was droog en het rosti-puntje was juist extreem vet. De frites waren erg zompig en eigenlijk waren we niet echt tevreden.
WE wachten met smacht af naar de bediening die kwam vragen of alles naar wens was. . . . bleven opvallend langzaam eten en zochten contact met de bediening. Helaas werd dit niet opgemerkt.
Toen uiteindelijk de bediening de borden kwam ophalen die niet helemaal leeg waren vroeg ze of de frites nog even op tafel moesten blijven staan.
Waarop mijn zus eerlijk vertelde dat ze het niet echt lekker had gevonden. De bediening keek een beetje vreemd, en vertelde dat het niet mogelijk was dat de frites vet was. Wij bleven stil aan tafel en konden niet geloven dat dit de reactie was.
Toch besloten om voor een dessertje te kijken omdat we eigenlijk nog best wat honger hadden, en niet voor een derde voorgerecht durfde te gaan.
We konden niet echt een dessert vinden en besloten om af te rekenen. Helaas troffen we op de rekening 2 glazen iceTea aan terwijl we er maar een gedronken hadden. Dit kan gebeuren, maar we wilde wel graag dat die van de rekening afgehaald zou worden.
Ook hier kregen we een vreemde reactie van de bediening. "kan gebeuren, Nou, dan zal ik m wel van de rekening af halen." met een gezicht alsof die ene IceTea niet uit maakt.
Natuurlijk gaat het niet om die paar euro, maar wel om een drankje wat je niet gedronken hebt.
Uit principe hebben we besloten om geen fooi te geven, want die paar euro maakt dan ook niet uit.
We zijn naar een ander tentje gegaan om daar een lekker dessert te eten en hebben nog heerlijk kunnen na tafelen. Het is misschien een verkeerde dag geweest dat we bij de 3 vrienden zijn gaan eten, maar we hadden graag iets meer begrip van de bediening gehad.
Michel U.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2012
Onderweg dus even in Breda gestopt. Keuze genoeg aan cafe's en restaurants. We stonden op de hoek van de Markt en St. Janstraat met de app van Iens even rondgekeken. Op 10 meter Cafe Zeezicht (beoordeling 7,6) en op 20 meter De 3 Vrienden met een 8,1. Dus daar maar naar binnen.

De zaak is gezellig ingericht, een combinatie van een kasteelstijl en Charles Dickens. Enkele tafels stonden gerserveerd (17.15 uur) maar we mochten plaats nemen aan het raam.

De zeer vriendelijke bediening gaf de gelegenheid om de huiswijn (Chardonnay) te proeven. Het eetconcept bestaat uit alleen voorgerechten, waarvan 2 stuks de maag moet vullen als een hoofdgerecht. Alles heeft dezelfde prijs € 8,95. De variatie is goed en niet overdreven.

Wij kozen voor gegratineerde mosselen, gepelde scampi's in look en 2x Ierse biefstuk met pittige kruidenboter. Gedurende het wachten op het eerste gerecht kregen wij heerlijk brood (warm) aangeboden met knoflook verrijkte roomboter.

De scampi's werden opgediend in een gietijzer schaaltje uit de oven. Ze werden op smaak gemaakt met uien, champignon en knoflook. Goed heet van temperatuur en heerlijk. De gratineerde mosselen waren loeiheet met kaas en ui met een verrassend stukje tomatenbrood. De bdiening kwam tussentijds even polsen wat onze bevindingen waren.

Voor het uitserveren van het tweede gerecht (de Ierse biefstuk voor ons allebei) kon wederom de rode wijn worden geproefd. Er was keuze uit een vijftal rode wijnen (o.a. Rioja, Tempranillo, Cabernet Sauvignon en Shiraz)

Het stukje vlees werd zoals gevraagd medium rare opgediend, heerlijk van grill. Dat zag er verzorgd uit en rook lekker rokerig. De bijgeleverde frieten waren frituurheet. Op een chip was de bijgevoegd pittige kruidenboter uitgeserveerd. Goed idee omdat de boter dan niet over het bord gaat lopen. De twee gerechten per persoon gaven een voldoende gevulde maag.

Ook nu werd gevraagd hoe het eten was.

Tot slot de rekening. Met dit concept heb je de neiging om te denken dat je voordeler uit bent. Maar vier gerechten kosten bij elkaar € 36,00. Met twee wijn en twee biertje en de friet die apart wordt gerekend € 52,50.

Voor een snel hapje kun je dat flink gepeperd noemen. Bij de 3 Vrienden vind ik de prijs schappelijk omdat de kwaliteit en de bediening goed was. De entourage maakt het af.
DriesjedeRuiter .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2012
Heel leuk restaurant, toevallig hier terecht gekomen bij een weekendje Breda. Wij kunnen ons helemaal aansluiten bij vorige recencies. Enthousiaste eigenaar, leuk concept, verrassend lekkere gerechtjes en goede huiswijn, topavond gehad, als we nog een keer in Breda zijn gaan we er beslist weer heen.