De 3 Vrienden

Wed 1 3512 JH Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant De 3 Vrienden

Koloniale pracht

Een prachtige plek aan het Wed met uitzicht op de Domtoren. Dat heeft restaurant De 3 Vrienden al in de pocket en kenmerkt zich verder door donker hout, boekenkasten, kaarsjes, veldbloemen in vaasjes en kroonluchters. Dit noemen zij een koloniale mediterrane ambiance. Ze hanteren een vrij unieke concept van drie vaste prijzen voor alle gerechten die je zelf kunt combineren tot een heerlijk meergangen menu.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De 3 Vrienden

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Donderdag 17:00 - 22:00
Vrijdag 17:00 - 22:30
Zaterdag 12:00 - 22:30

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
Duur
Lang
Gerardvandiest .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Zaterdagavond met z'n vieren gereserveerd in De 3 vrienden. Lang moeten wachten op voorgerecht en zeker een uur op hoofdgerecht.
Voorgerechten waren uitstekend, hoofdgerecht goed maar minimaal.
Stoofpotje met hutspot ( bleek klodder aardappelpuree met halve peer erop) en wildstoofpotje en een wel erg armetierig biefstukje.
Geen groente. Nu lees ik in de vorige recensie dat je die apart moet bijbestellen. Echter, groenten/frites staan niet op de kaart en dat is ook niet verteld.
Maaltijd afgesloten met matige koffie. Al met al geen aanrader!
Marianne P.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Afgelopen weken twee keer hier gegeten. De lactoseintolerantie werd heel serieus opgepakt. Direct kreeg ik een schaaltje olijfolie i.p.v. Roomboter bij het brood. De kok werd erbij gehaald om het juiste advies te geven. Deze paste de tweede keer de gerechten voor mij aan. Het eten was prima. De eerste keer de pasta met rivierkreeftjes. Pasta was prima al dente, en een lekkere saus. Brood erbij was ook lekker. Tweede keer de salade met peer en noten en coq au vin. Mijn tafelgenoot nam de angussteak en die was perfect gebakken. frietjes waren ook prima. Jammer genoeg geen lactosevrije desserts. De witte sauvignon is redelijk, de rode Torres is uitstekend. De koffie is niet geweldig van smaak. Bediening zeer vriendelijk en vlot. Inrichting is gezellig. We komen zeker terug.
Corarensen .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
We wilden eigenlijk alleen een hoofdgerecht. Wij dachten dat die varieerden tussen € 8,50 en € 12,50 dus dat is heel voordelig. Wij kenden het concept van de 3 Vrienden echter niet. Om één volledig maal binnen te krijgen, heb je 2 gerechten nodig. Bovendien moet je patat en groente apart bestellen. En dan wordt het, met drankjes erbij, ineens een vrij dure aangelegenheid. Maar lekker was het wel.
Ik nam de carpaccio en daarna de eendenborst. De anderen namen het varkenshaasje en de biefstuk. Alles viel goed in de smaak. Zeer vriendelijke bediening.
Fjvanhees .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Sinds m'n studententijd niet meer gegeten
Maar nu de volgende generatie in Utrecht studeert, heb ik er met zoon en vrouw gegeten.
Prima voorgerecht salade met peertjes en roquefort, en een heerlijke
Kaasfondue vergezeld door een Torres Esmeralda.
De sfeer is onveranderd: warm en "bruin"
Mark Uit Utrecht ..
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Op Valentijnsdag verwacht je niet dat je zonder reservering nog voldoende keuze hebt voor 'n tweetje, hier géén enkel probleem. Maar wellicht is het weer hier debet aan, buiten is het guur, koud en regenachtig. We kiezen voor dat hele knusse tafeltje uit het zicht van de andere gasten in de hoek naast de voordeur.

Alle gerechten hebben hier de grote van een voorgerecht met de prijzen van een voorgerecht. We zijn géén grote eters en komen met twee gerechten per persoon goed uit.

We beginnen met de gerookte makreel en de mosselen. Daarna als "hoofdgerecht" de zalm in sesam en de bospaddestoelen risotto. Alle gerechten zijn lekker van smaak en met zorg opgemaakt op mooie borden en een klein pannetje voor de mosselen met mooi klassiek "Haags Lofje"bestek.

We sluiten af met 'n Red Velvet taartje en koffie. Met twee vorkjes, we hebben onze max bereikt. Het is een gezellig en knus restaurant, sommige tafels staan wel erg dicht op elkaar. Vriendelijke bediening en schappelijke prijzen.

Dennis0705 .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Eten goed. Twee gerechten is afdoende. Wel aantal ingrediënten in gerecht die niet op kaart vermeld staan, zoals champignons
Conny Z.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Ik zat met een vriendin op het terras. We werden al snel geholpen. Het menu werd op een enthousiaste wijze uitgelegd, al moesten we hierna wel zelf vragen of we ook een drankje mochten bestellen. Hij was al bijna weggelopen. We kozen voor 2 gangen van kleinere gerechten. Voor ons beiden was het ook genoeg. De frietjes moet je er apart bij bestellen. De langzaam gegaarde en gegrilde varkensoester was op sommige gedeelte net iets te droog. Op de menukaart stond dat deze gegratineerd wordt met mozzarella. Maar dit was alleen op de tomaat aanwezig. Voor mij was er ook iets te weinig saus aanwezig. Maar voor deze prijzen zeker goed genoeg. Een relaxte sfeer om na het winkelen of voorafgaand aan een filmbezoek een hapje te eten.
Smulpapen12 .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Hier gegeten met klein groepje volwassenen. Restaurant is klein maar gezellig ingericht. Voor een drukke zaterdagavond was er nog voldoende plek.
Het eten was niet heel bijzonder. De jongeren onder ons aten een Mexicaans bonengerecht wat ze erg pittig vonden en er eenvoudig uit zag. Zalmrouleau waren heerlijk en zagen er geweldig uit. Risotto met asperges viel beetje tegen ( vrij weinig asperge kunnen ontdekken ).
De frieten waren heerlijk krokant.
Service was prima. Een van de wraps die te zwart was, werd direct vervangem.
Al met al vonden we de prijs aan de hoge kant voor de hoeveelheid en smaak van de gerechten, maar proberen t zeker nog weer eens.
Murielkl .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
We waren hier op zaterdag 4 juli, Utrechtse tourdag, en hebben een 3-gangenmenu gegeten. Er zaten maar 2 asperges bij de zalm, maar voor de rest vond ik de prijs-kwaliteitverhouding en de porties helemaal prima.
Brutogusto .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2015
Voor de tweede maal in een maand hier wezen eten. Hoewel ik niet gereserveerd had, mocht ik toch de korting van de Dinerjaarkaart gebruiken. Nog steeds dezelfde menukaart; die zou toevallig de volgende dag worden veranderd. De warme geitenkaas vooraf was voortreffelijk en de chimi churri ossenhaas smaakte weer uitstekend. De whisky proeverij was wat minder gul uitgeschonken dan de vorige keer, maar blijft een aanrader.
Marian V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2015
Bij de 3 vrienden gegeten. De locatie is tijdloos, gezellig, ongecompliceerd
De bediening vriendelijk maar wist weinig van de wijn- en bierkaart
Het eten was matig. Het voorgerecht was prima maar het hoofdgerecht was niet goed. De scholfilet had nauwelijks smaak en was waterig, de sperziebonen erbij waren uitgedroogd, de patatjes waren erg zout. Al met al jammer want het is een gezellige, fijne laagdrempelige locatie
Joost Z.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2015
Een gezellig klein restaurant waar lekker gekookt wordt. Je kan kiezen uit meerdere kleine gerechten, dus er is veel te proeven. En dat maar de beleving leuk.
De bediening is deskundig en vriendelijk.
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Leuk concept waarbij alle gerechten het formaat van een voorgerecht hebben en je dus zelf kan bepalen hoeveel gerechten je neemt. Ik heb de parelhoenbout en eendenborstfilet genomen. Heerlijk! Beide gerechten waren rijk en goed van smaak; het had een kerstdiner kunnen zijn. Als dessert de 'Death by chocolate' genomen. Zoals naar mijn mening een chocoladedessert moet zijn; met een zware chocoladesmaak. Ook echt lekker! Daarbij een likeurproeverij gedaan en mijn man een whiskeyproeverij. Gewoon harstikke leuk om te doen en je vindt nog eens nieuwe drankjes uit.
De service is goed, zeer vriendelijk en attent, maar niet altijd even snel. Het decor is prima, boven is het wat krap, maar wel een goede sfeer.
MMM1968 ..
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2014
Met vrienden in Utrecht dus wat is toepasselijker dan bij de '3 vrienden' te gaan eten? Van buitenaf zag het restaurant er aantrekkelijk uit in het donkere, druilerige weer. Het is dan ook een heel knus, warm verlicht restaurant. De bediening is ook vriendelijk en de kaart uitgebreid. Over het eten zelf ben ik minder positief: bij de eerste gang was één van de drie geserveerde soepjes maar halfwarm en er zat een overbakken kaastoastje bij. Als tweede gang had ik makreelmousse op verdroogde toast en de mousse was veel te zout. Eigenlijk moet je dan niet half-automatisch 'ja heerlijk' zeggen als er gevraagd wordt of het heeft gesmaakt, maar ach, je bent met vrienden en zo belangrijk lijkt het niet. Maar ik zag mijn vrienden ook van alles van hun gerechten afsnijden: randjes vet, zwarte randjes.... Mogelijk was het een offday in de keuken, want verder lees ik hier veel positiefs. De prijzen zijn overigens zeer redelijk en we hebben zeker een leuke avond gehad.
Eduard S.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2014
Hier op een dinsdag gegeten; zaak was leeg, dus lekker rustig en alle aandacht. Prima gegeten van de kaart, kleinere porties zoals aangekondigd, maar één gerecht met extra frites was ruim voldoende omdat we al geborreld hadden. Eten was prima, de Black Angus mooi rood gegrilld en ook het speenvarken prima. Dessert gedeeld, ook OK. Bediening attent, prijzen heel redelijk dus al met al een aanrader.
Gerdi .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2014
Prima restaurant, gezellig, goede bediening en prima prijs/kwaliteit verhouding van het eten.
Eten ziet er verzorgd uit en de porties zijn voldoende, zeker als je voor 3 gangen gaat.
Arnoud R.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2014
Bij de 3 vrienden laatst met z'n 3en gegeten. Eten komt in tapas achtige porties, maar dan niet persé spaans maar een veel groter assortiment. Afgezien van de ruime keuze, is het eten erg lekker. De bediening was hier alle keren dat ik hier heb gegeten vriendelijk. En de sfeer en aankleding is knus/gezellig/sfeervol. Kortom, het blijft een aanrader om hier op het Wed een keer te gaan eten.
Onno L.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
Prima eten bij de 3 vrienden. Was er al lang niet meer geweest, maar concept is nog gelijk; 2 kleine gerechten is prima voor een gemiddelde eter, zeker als je er wat patat of zo bij neemt.
Aanraders; Black Angus beef en Vanillemousse met gemarineerde aardbeien.

In wrap zit ook nudels, is beetje dubbelop.
Lekkere drankjes ! ;-)
Sneeuwklokje .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Bij binnenkomst in het restaurant een gezellige wat rommelige sfeer en een beetje veel lawaai maar een vriendelijke ontvangst. We zaten aan een prima tafeltje met uitzicht op de open keuken. Ons doel was even simpel in een ongedwongen sfeer wat eten. Bij opname van onze bestelling werd er gezegd dat alle gerechtjes ruime voorgerechten waren. We besloten te blijven en allebei twee gerechtjes te bestellen. De witte droge wijn van de week was lekker. Als voorgerecht kozen we soepproeverij. Dit bleken drie wel heel kleine bekertjes soep met de smaken pompoen, tomaat en paddenstoel met truffel. Niet bijzonder en de truffel was niet te proeven, maar ook geen onvoldoende. We keken nog positief gestemd uit naar ons tweede gerecht. Helaas moesten we daar precies twee uur op wachten. De Italiaanse stoof van rund op een bedje van tagliatelle was wederom niet bijzonder. De vegetarische pompoenrisotto met geraspte Parmezaanse kaas werd geserveerd op een gloeiend heet bord. Het eten was lauw aan de rand en koud in het midden. Ruim onvoldoende. De bediening wilde opnieuw een opwarmingspoging wagen. Daar hebben we van af gezien, we wilden niet opnieuw wachten. Bovendien gaat dan ook de Parmezaanse kaas smelten in de risotto die toch al niet lekker was en van gezellig samen eten is ook geen sprake meer. Een buitengewoon teleurstellende ervaring.
De bediening heeft niet het koude gerecht op de rekening gezet. Dit is netjes. Echter gasten een positieve ervaring bezorgen blijft verloren. Hopelijk verbeterd de logistiek in de keuken, zodat anderen een positieve ervaring beleven
T&js .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2014
Op een zon volle vrijdag in maart in Utrecht op het terras geborreld bij de ‘’3 vrienden’’ met een prima bitterballengarnituur. Daardoor ter plaatse voor de avond een tafeltje gereserveerd. Bij aankomst werden we naar een piepklein tafeltje voor het raam gewezen met uitzicht op een bruisend Utrecht. Het interieur is oud/monumentaal, gezellig, beetje rommelig. Attente bediening. Men hanteert een concept van gerechten van 8,50 - 10,50 of 12,50euro. We gingen voor een Salade van courgette en selderij voor 8,50 de Brandade van makreel, aardappelpuree en zuurkool (smakelijk maar te koud geserveerd) een Stoofpotje met Schelvisfile, beide voor 10,50 en Gegrilde Black Angus met seizoensgroenten (de groenten bestond uit peer!) voor 12,50. De gerechtjes zijn goed van grootte, voor de Vlaamse friet moet wel worden bijbetaald 3,95. Over het geheel genomen redelijk gegeten.