De 3 Cronen

Markt 18 5688 AJ Oirschot Nederland Kaart

Over restaurant De 3 Cronen

Brabantse gezelligheid

Tussen Tilburg en Eindhoven ligt het schattige plaatsje Oirschot. Het is zeer de moeite waard om in dit dorpje een tussenstop te maken bij Restaurant De 3 Cronen van Peter en Maria Van Heesch. Niet alleen voor het lekkere eten en de gastvrije ontvangst, maar ook omdat het monumentale pand uit 1650 een heel bijzondere en authentieke sfeer ademt. Hier voel je je echt meteen thuis! Maak kennis met de specialiteiten van de chef en werp ook zeker een blik op de rijke wijnkaart.

Meer informatie over restaurant De 3 Cronen

Jos G.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Jolanda Herman V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Hier voor de tweede keer gegeten met de AH actie .
Heerlijk gegeten !
Erg vriendelijke bediening , sfeervol restaurant .
Super !
Bersselaar1 .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Een groot compliment voor het restaurant. Heel vriendelijk,behulpzaam,vlotte bediening.
Doordat ik veel last van mijn keel had werd er duidelijk gezegd wat we kregen en voor mij niet zo goed zou zijn.
Kreeg glaasje water zonder een hele fles te moeten bestellen. Grote pluim. Dank je wel en tot de volgende keer.???????? groetjes Marjan van den Bersselaar.
Irma V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Wij zijn hier geweest met AH restaurant actie. Lekker en divers voorgerecht. Wildsoepje was goed warm. Wild van het hoofdgerecht heerlijk mals, heet opgediend en toetje was top. Bij de koffie zelfgebakken roomboterkoeken!
Agnes G.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Biefstuk besteld, €5.50 extra betaald maar was niet zo goed. Mijn man had wild besteld maar vond het ook niet lekker. Hebben al meerdere malen daar gegeten en toen was het super! Dus voorbond geen goede keuze met de AH actie
1mdb1 .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Hadden op een woensdagavond geboekt om 18.15 uur. Helaas kwamen wij op deze dag in een file terecht en zouden pas om 19.15 uur arriveren. Even gebeld en was geen probleem. Bij binnenkomst werden we snel voorzien van het voorgerecht. Zodoende konden we de eerste honger stillen. Heerlijk gegeten in een rustige omgeving en met een hele nette bediening. Aanrader!
Gieltje72 .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Ontzettend lekker gegeten en heel hartelijk ontvangen! Het AH menu was erg lekker. Vooraf een heerlijk bord vol met verschillende lekkere kleine hapjes: carpaccio, crostini, gevuld ei met verse tonijnsalade erin, wrapje gevuld met zalm en een overheerlijke ingedikt lekker kopje wildsoep (smaakte super lekker naar ingedikte ossenstaartsoep!). Als hoofdgericht kon je kiezen uit vis, wild of biefstuk (biefstuk tegen een meerprijs van EUR 5,50). Wij hadden een heerlijke biefstuk (saus naar keuze: pepersaus, champignonsaus of stroganoffsaus). Ook het nagerecht was lekker: twee glaasjes, een met chocolademousse en een met hopjesbavarois. Daarnaast nog wat slagroom en ijs. Kortom: erg lekker gegeten. Het menu wisselt waarschijnlijk wel regelmatig. Het enige minpuntje wat ik zou kunnen bedenken is dat de radio aan stond in plaats van alleen muziek. Ik ben dan geneigd te gaan luisteren naar wat ze op de radio zeggen, want ik ben snel afgeleid. Maar dat ligt waarschijnlijk meer aan mij :-). Een andere zender (sky radio zonder gepraat, zou beter zijn geweest dan Radio 538). Maar ik denk nogmaals dat het meer aan mij ligt dat ik snel ben afgeleid. Het interieur was trouwens ook geweldig! Echt een knus huiskameridee met fantastische meubelen. Aan elke tafel stonden verschillende stoelen, wel steeds per tafel 2 of 4 dezelfde stoelen zodat het toch weer een geheel is. Geweldig en zeker voor herhaling vatbaar. Dus mochten we nog een keer in Brabant komen dan gaan we zeker terug. We komen uit Zeeland en wilden de files ontlopen na onze vlucht van Barcelona naar Eindhoven Airport. Het ligt op slechts 15 minuten rijden van Eindhoven Airport en is zonder snelweg te bereiken, dus dat was perfekt voor ons. Na het eten konden we in 1 keer zonder files naar Zeeland rijden.
Anne.bullens .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Vriendelijke ontvangst en lekker warme en gezellige ruimte, het voorgerecht bestond uit verschillende kleine gerechtjes en een klein kopje soep. De soep was een gebonden ossenstaartsoep, met overheersende kruidnagelsmaak. Meer het idee van verdunde hachee, maar verder waren de gerechtjes erg lekker!
Heerlijk wildmenu van wild zwijn en hert met rode kool, stoofpeertje en puree. Ook het nagerecht was een combinatie van 3 verschillende gerechtjes: panna cotta, chocolademousse en ijs met slagroom: heerlijk!!
Een gezellig avondje met vrienden gehad!
426 .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
We zijn met vrienden met een AH kaart naar De 3 Cronen geweest. Het eten was weer prima. Zowel de borden van het voorgerecht als het hoofdgerecht en het nagerecht waren mooi opgemaakt. De heren genoten van het succadegerecht met truffelsaus en de dames van de tongfilet. De sfeer was erg gezellig. Met de ah kaart hebben we hier voordelig en lekker gegeten en gaan er zeker nog eens terug!
Dirkerik .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
De proeverij van verschillende voorgerechtjes was zeer verrassend, een aanrader voor andere restaurants.
De kalfssuccade op een bedje van verschillende groenten was heerlijk zeker met de truffelsaus.
Ook het nagerecht (Cheesecake) was zeer goed.
Ellyvinckx .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
We hebben voor de derde keer bij de 3 Cronen heerlijk gegeten !
Onze vrienden waren ook heel enthousiast en willen beslist hier nog een keer naartoe.
We hadden gekozen voor het kalfsvlees en dat smolt op de tong!
De ambiance is ook geweldig en de bedieining heel vriendelijk. Top!
Beppie7 .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
We hebben een diner met AH actie gegeten het was super lekker, wel een lange wachttijd. We kwamen om 7 uur binnen, het voorgerecht bestond uit verschillende de gerechtjes erg lekker. Om kwart over 8 zaten we aan het hoofdgerecht. De ambiance was goed, personeel heel vriendelijk. De vis vond ik iets te zout. Zeker een plek om nog eens terug te komen.
Sjannie.vermeulen .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
We hebben erg lekker gegeten met mooie ingrediënten. Grote porties met lekkere sauzen. Heerlijk eigen gebakken brood. Zeer de moeite waard.
Maalou .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Gezellig restaurant, leuk ahmenu!! Was erg lekker en gevarieerd. Vooral het voorgerecht. Hoofdgerecht erg lekker, nagerecht prima. Gastvrije, gemoedelijke ontvangst.
Maja O.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Het was weer heel goed .zijn er nu voor de derde keer en komen zeker terug ,we moeten er 67 km voor rijden .bij ons vandaan maar de moeite waard.
B.kruijssen .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
We hebben heerlijk gegeten en t is voor herhaling vatbaar. De bediening is niet opdringerig en je krijgt rustig de tijd om van je eten te genieten. Ook een groot voordeel is dat je nog een karaf water bij het eten krijgt. Chapeau
Vessemenaar .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Gezellige eetgelegenheid voor kleine gezelschappen in het voorhuis (het is sober ingericht maar we zaten er prettig.)
Het voorgerecht is al betrekkelijk groot en het smaakte ons heel lekker.
Het hoofdgerecht ( kalfssucade) heel smakelijk, maar de saus was aan de hartige kant, zodat het goed bereide vlees een beetje werd ondergesneeuwd. Voldoende groente en frietjes.
Het nagerecht lekker zoet en daarna hebben we er nog extra koffie bijbesteld.
Ondanks dat de ruimte bijna geheel vol zat kregen we voldoende en heel vriendelijke dames
Een aanrader !!
Jbcc D.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Vriendelijke, ietwat familiaire ontvangst en bediening (mag voor ons wat meer professionele distantie). Wat snelle opvolgende opdiening van gerechten. Voorgerecht drukke opmaak, van alles wat maar wel lekker. Hoofdgerecht prima en smaakvol. Dessert ook lekker.
Wat oudbollig interieur wat overigens wel past bij het mooie marktplein van Oirschot.