De 3 Cronen

Markt 18 5688 AJ Oirschot Nederland Kaart

Over het restaurant De 3 Cronen

Brabantse gezelligheid

Tussen Tilburg en Eindhoven ligt het schattige plaatsje Oirschot. Het is zeer de moeite waard om in dit dorpje een tussenstop te maken bij Restaurant De 3 Cronen van Peter en Maria Van Heesch. Niet alleen voor het lekkere eten en de gastvrije ontvangst, maar ook omdat het monumentale pand uit 1650 een heel bijzondere en authentieke sfeer ademt. Hier voel je je echt meteen thuis! Maak kennis met de specialiteiten van de chef en werp ook zeker een blik op de rijke wijnkaart.

Meer informatie over restaurant De 3 Cronen

Dinsdag t/m Zondag
- Lunch op aanvraag

Jouw recensie over het restaurant De 3 Cronen

Anneke B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Wij vonden het een sfeervol restaurant. Zeker niet te duur en met erg vriendelijk personeel.
maryfranca V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
eten en bediening waren zeer goed. De wijn vond ik voor de prijs zeer matig.(niet lekker) Locatie en inrichting zeer mooi. zeer mooi oud pand en vriendelijk personeel /eigenaar
pedrovana .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Een leuk authentiek historisch ingericht restaurant (niet oubollig). Het voorgerecht (proeverij) was gevarieerd en fijn van smaak. Het hoofdgerecht (hertenbiefstuk en Aziatische tongfilet) werd opgediend (op goed verwarmde borden) met prima bijpassende gevarieerde ingrediënten. Een aanrader en voor herhaling vatbaar.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Leuk, sfeervol restaurant met aardige bediening. Smaakvol menu. Prijs van 3 gangen menu prima. Een klein nadeel wat ik persoonlijk erg jammer vind, 2 soorten aardappelen, maar geen ( verse) groenten bij het hoofdgerecht. Frietjes of aardappelsalade, voor mij mag 1 van de 2 vervangen worden door wat groente. Verder prima adres.
Ineke O.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Wij werden bijzonder vriendelijk ontvangen en vonden, hetgeen wij voorgeschoteld kregen, getuigen van een uitstekende prijs en kwaliteit verhouding. Het diner werd op de juiste temperatuur en op goed verwarmde borden opgediend. Wij gaan hier zeker nog vaker dineren. Alle lof ook voor de bediening.
Fon S.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Zijn gisteren-avond naar Oirschot geweest en hebben een geweldige culinaire avond gehad. Ook onze vrienden hebben genoten en waren vol lof over alle factoren welke aanwezig waren. De bediening was zeer goed en het gehele restaurant was in een vriendelijk kader. De gerechten waren prima bereid en ruim voldoende, de prijs-/ gerechtenverhouding was zeer goed. Hebben direct besloten binnen zeer afzienbare tijd het bezoek aan dit res-taurant te herhalen. Alle hulde.
Corry M.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Mooie lokatie, goede en vriendelijke bediening, eten was iets minder dan vorige (AH) keren. Maar zeker een lokatie om vaker terug te gaan.
G.A.J. V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Nu ik was erg verrast om de warme gezelligheid,en helemaal toen ons gerecht geserveerd werd. Heerlijk en zeer smaakvol. Hier kom ik zeker nog eens terug om te genieten van het gehele plaatje.
1mdb1 .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Heerlijk gegeten van de AH actie. Leuke ambiance en nette bediening. Eten smaakte heel goed en was voldoende in hoeveelheid. Voor/, hoofd/ en nagerecht.
Lilian S.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
Lekker gegeten. Fijne sfeer. Aanrader.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
We zijn zeer vriendelijk ontvangen en de kwaliteit van het eten overtrof onze verwachtingen. Tot nu toe het beste 'AH-actie' restaurant over meerdere jaren!
Mieke C.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
Is zeer gemoedelijk en gastvrij. Je eet er heerlijk en de bediening is alsof je de mensen al jaren kent. Je voelt je meteen thuis. Top. Wat eventueel misschien wat sfeervoller zou maken, een zacht muziekje op de achtergrond. Je bent dan iets meer afgeleid zodat je praten van de andere gasten minder hoort. Maaar we komen zeker terug.
Corrie D.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Heb met mijn AH zegeltjes bijna alle Rest eindhoven en omgeving gehad,was overal een aanrader maar dit een TOPPER...VOORGERECHT HOOFD GERECHT EN DESSERT EEN DIKKE 10. personeel erg vriendelijk inrichting uit grootmoeders tijd kortom zeker een aanrader ze verdienen in plaats van een ster een KROON erbij.
GROETJES Corrie Dirks.
Els J.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Wij kwamen in een sfeervolle ambiance met een gevoel van gastvrijheid. Jas aannemen en de gereserveerde tafel aanwijzen. De bediening was uitermate vriendelijk. Dat geeft een fijn gevoel. De gerechten waren erg lekker en op een een creatieve wijze op de borden uitgeserveerd. Het waren gewoon schilderijtjes. Wij hebben er van genoten.
yvon P.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Wij zijn hier al vaak geweest. Het eten was als altijd weer héérlijk. Wij voelen ons hier echt thuis en zullen zeker terugkomen.
jvcapelleveen .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Reeds eerder in dit restaurant gegeten. Alleen het feit dat we er weer teruggingen zegt iets over de gastvrije ontvangst en prima maaltijd. Kleine AH-kaart, dat wel, maar de keuze is dan niet zo moeilijk. De 3 gangen opgediende gerechten voldeden geheel aan onze wensen en smaak. Voor het geld een voortreffelijke keuken. Lekker wijntje er bij en vriendelijke bediening. Wat wil je nog meer. 3 Cronen, bedankt!
havabu .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Voor de vierde keer hier gegeten, altijd prima.
Schrokken ervan te horen dat na 33 jaar en het bereiken van de pensioenleeftijd de eigenaren de zaak te koop hebben gezet. Vragen ons af of de nieuwe restaurateur het huidige hoge niveau weet te bereiken.
jansendiessen .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Super lekker gegeten. Alles was tip top in orde. Vriendelijk personeel. Wij komen terug!!
Maar vooral was het voorafje erg lekker en de vis was verrukkelijk.
Tiny V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Er viel weinig te kiezen en het klopte ook niet met wat er op de website werd aangeboden. De gerechten waren wel smakelijk en goed verzorgd.
Wilna S.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
We waren met vieren, sommigen waren al een keer bij de 3 Cronen geweest.
Het eten is top, de bediening geweldig (dat is een heel belangrijk onderdeel wat men vaak vergeet), vriendelijk, netjes en warm, je voelt je echt welkom.
We zaten achter mooi licht en originele aankleding.
Mogelijk enige puntje van aandacht het is er als het er vol is wat warm, maar tja we zaten er ook op een buitengewone mooie, warme herfstdag in oktober.
Ik spreek ook namens de andere drie als ik zeg dat een aanbeveling zeker de moeite waard is dus mensen op naar de 3 Cronen.
Wilna Schut (en de drie anderen) Oisterwijk.