Dayang

Dinsdag t/m Zaterdag 12:00 - 22:00

7,1
Francoisjosph .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
Indonesisch eethuisje voor de gemiddelde Nederlander. Of zoals het een goede Nederlander betaamt een huisje waar je kunt vragen of het niet te pikant is. En waar je weet dat het eten uit een magnetron komt! Zelf ben ik daar geen fan van. Ik wil de echte Indonesische keuken proeven en dan moet je echt naar een andere plek. Dat neemt niet weg dat, los van de smaak, de kwaliteit van het eten goed is. Verse producten! Dat vedient een compliment. Je eet hier geen rotzooi. De hete boontjes zijn prima! De kip is wat droog. Het rundvlees prima. Maar wederom weinig Indonesische spanning. Ik zou zeggen een perfecte plek als je gewoon een goede hap wilt eten en de aardappels en spruiten zat bent. De bediening is vriendelijk en maakt het een aangename plek! Wel wordt het tijd om het interieur eens strak te trekken of verliest het dan z'n charme? Lijkt me een klus voor Ballast Nedam aangezien de constructie volgens mij te wensen overlaat;) afhalen kan hier ook, maar de verhouding rijst versus groenten en vlees is wat scheef. Die rijst mag wat minder en groenten en vlees meer. Of wordt het dan te duur chef? Ik denk dat dat moet kunnen voor de 9 euro.
Chris B.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
Wanneer je als kwart Indo op bezoek bent in Den Haag is het heel gemakkelijk om je over te geven aan het sentiment van Indisch eten. In de Wagenstraat, middenin China Town, zit Dayang. Een lief klein eettentje, wars van restaurantspatjes. Het is allemaal simpel, het menu, het interieur, de bediening, de aankleding. Bij het raam aan de voorkant staat stukken bamboe voor de Oosterse touch. Een vriend van mij had een keer een bamboe bed, en verdomd, volgens mij is dat in stukken gezaagd en hier in de etalage gezet. Ik was alleen en kon helaas niet aan de rijsttafel, want die is alleen te bestellen voor twee personen. Daarom maar een nasi kuning rames. Die werd lekker snel geserveerd op een bord met in het midden de gele rijst en daarom heen in een volledige cirkel het vlees en de groenten. Ik ben een fan van veel groenten en op het bord was er ruim voldoende plaats ingeruimd voor boontjes en paksoi. Prima! Het vlees was echter voor mij iets te flauw. De Indische keuken leent zich voor marinades en boemboes. Hier was de kip en het rundvlees best ok, maar voor mij veel te neutraal. En het halve eitje met een beetje sambal, dat is mij iets te zuinig. Wat maakt dat halve ei nou uit? Kom op chef, het mag wel iets overtuigende en spannender.
Jacob70 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
een mooie gevulde rijsttafel voor twee, voor wat je betaald krijg je een flinke portie, kroepoek, ste, bami enz. Alles ging er zonder moeite in , heerlijk gegeten in dit knusse eethuisje.
Peter-in-Holland .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Mooie indonesich lunch gehaad hier. Service attent, eten lekker (kan betje meer zijn), salade ook mogelijk. Prijs fair voor lunchgerechten. Rustig winkel in een rommelige buurt. Aanrader!
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Wat een heerlijke prijs-kwaliteit bij Dayang. We liepen er langs tijdens een weekendje Den Haag en ja hoor, helemaal goed. Een toonbank met eten en tien zitplaatsen, meer is het niet. Het eten is wat het is: lekker indisch. Wij hebben binnen gegeten. We bestelden naast de lontong rames en de bami rames een biertje, maar bij Dayang wordt geen alcohol verkocht. Dan maar gewoon een watertje. Terwijl ons eten kwam, was het een komen en gaan van buurtbewoners: "Hallo Roel", "Dag buurman", zei de jongeman tegen de heel oude man, "Ja, dag buurman, hoe is het toch met je?", zei de heel oude buurman. Mooi om de zien, buurtgenoten die op vrijdag graag wat afhalen bij Dayang.
De aankleding? Simpel, eenvoudig. Het eten? Goed. De rekening? Eerlijk en goed. Fijn dat er dit soort tentjes zijn. Pieper komt graag weer eens terug.
Groet van Pieper
Horecafreak86 .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Ik kom heel graag in Dayang. Soms om af te halen en soms om plof ik neer. Ik neem meestal een schotel waarbij je kan kiezen uit rijst, bami ect met dan twee soorten groeten en twee soorten vlees of vis. Deze keer was het ook weer helemaal top. Het is heel betaalbaar en de bediening is top.
R H.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2014
Kom hier al jaren, stond altijd bekend als een van de beste toko's van Den Haag. Ook een paar keer in de zaak gegeten, ik geloof dat ze 2 of 3 tafeltjes hebben, maar het was altijd knus, goedkoop en het eten zeer smaakvol én de bediening was altijd erg vriendelijk. Voor het interieur hoef je er niet te komen: een oud systeemplafond met messing randjes, witte plavuizen en wat posters, maar ik ging voor het eten en dat was altijd prima!

Echter... de laatste paar maanden heb ik het idee dat er iets veranderd is (andere eigenaar?). Langzaam wordt het eten minder smaakvol, het vlees is droger, en de hoeveelheden kleiner. Prijzen zijn omhoog gegaan, en vandaag kreeg ik bijv. maar 1/2 ei bij mijn Nasi Rames. Vroeger kreeg je nog een zakje met zuur + kroepoek (stelde echt niks voor, maar gaat om het ideee...). Ik hoop dat ik gewoon even pech heb gehad en kijk het nog even aan.
Eduard S.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Gegeten bij dit eethuisje in de Prinsestraat. Uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Lekkere en gevarieerde nasi Rames, voor een zeer schappelijke prijs. Wij komen hier zeker terug!
Erik1001 .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Als ik alle goede cijfers zie vraag ik me af of de kok even op vakantie was toen ik er was. Ik dacht hier wel eens eerder prima gegeten te hebben een paar jaar terug en ik had echt zin in lekker Indisch eten. De zaak is een toko met twee kleine tafels meer toko dan eethuis maar het kan. Verwacht echter geen restaurant inrichting maar dat is ook logisch en niet eerlijk dat wel te verwachten van een toko met extra's.

Bediening zijn twee jonge meiden die zeer beleefd en welwillend zijn.

Eten dat was eigenlijk een dieptepunt de nasi goreng rames smaakte flauw, waterig en smaakloos. Alsof overal maar 10% van de benodigde hoeveelheid kruiden was gebruikt. De Rendang smaakte meer naar het draadjesvlees van m'n moeder dan Indisch.
De kerrie leek alleen gebruikt te zijn om de gele kleur te geven, geen smaak. Medium pittig? 0% pittig was het. De groente smaakte naar water en het plasje uitgelekt water die een 1 mm laagje water op het bord vormde liet rijst ook naar water smaken.

Ik begrijp er echt niets van, de viergeef ik uit medelijden en omdat de rest wel hoog van ze opgaf anders had ik lager gegeven voordeel van de twijfel zeg maar.
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2014
De beste toko van Den Haag. Heerlijk Sumatraans eten. Sublieme saté! Vriendelijke bediening. Het decor is niet om over naar huis te schrijven, maar het is dan ook meer om af te halen.
Peter-vH .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2014
We hebben een rijsttafel van 40 euro voor 2 personen besteld, die bestond uit 4 stokjes saté (heel mals), 3 vleesgerechten, 3 warme groente gerechten en een koud groente gerecht, 2 halve eitjes en kroepoek plus emping. Als dessert koffie met p.p. 2 stukjes spekkoek. Alles heel smakelijk en zoutarm. Voor de nasi goreng moet je extra betalen.
De bediening was vriendelijk en vlot. De inrichting is zeer eenvoudig, maar dat vinden we okay. We komen vooral voor het lekkere eten en vinden een mooie inrichting onbelangrijk.
We zijn daar heen gegaan vanwege de positieve recensies en onze verwachtingen zijn goed uitgekomen.
Silvia V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2013
Goed Indonesisch eethuisje aan de Wagenstraat. Prima prijs-kwaliteitverhouding. Bij de nasi/bami rames mag je zelf twee groentegerechten en twee vleesgerechten kiezen, erg lekker.
Ed D.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2013
Op aanbeveling van gelouterde Indonesiëgangers gegeten bij Dayang in de Wagenstraat (eigendom van dezelfde familie die het afhaalplekje in de Prinsestraat uitbaat). De kaart is beperkt, er zijn enkele menu's verkrijgbaar en een redelijke selectie kleinere hapjes. Uit de laatsten hebben we ons eigen tapasrondje samengesteld, met onder andere verschillende sateetjes, gebakken noedels, een mild rundvleesgerechtje, wat boontjes en pittige vis.

Algemene indruk: prima eten, bij iedere hap werden we meer tevreden. Totaal overdonderd door de ikan; boterzachte makreel voorzien van een zalig gecompliceerde topping van kruiden, specerijen en groenten. 'to die for', aldus mijn tafelgenote. Minpuntje vond ik dat de kousenband blijkbaar niet voorradig was en 'dus' vervangen door gebroken sperziebonen. Was het erbij gezegd, geen probleem, nu leek het er een beetje op dat wij domme westerlingen het verschil toch niet zouden kennen. En we waren juist zo dicht bij de '10'...

Verder geen klachten over de bediening; een vriendelijke mevrouw die attent reageerde. De huiswijn is geen hoogvlieger, maar drinkt prima weg bij de variatie aan smaken op onze borden. Het decor valt niet anders te omschrijven dan triest en treurig. Te harde verlichting, geen enkel sfeerelement, smakeloze aankleding. Met weinig middelen is hier zoveel aan te doen. Het zou Dayang direct een treetje hoger op de ladder laten komen. Desalniettemin, wil je in Den Haag supersmakelijk Indonesisch eten? Ga naar Dayang en zegt het voort.
Jammie2 .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2013
filiaal wagenstr. eenvoudig restaurantje, vriendelijk, heerlijk gegeten 'gewoon' nasi rames met oa lekkere lodeh+garnalen.. +prima sambal.. (gek genoeg beetje krupuk niet standaard..) verheug me nu al op volgende x DH..
+prijs kwaliteit wel supervoordelig..
Ernst B.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2012
A new kid in town. Althans, Dayang in de Wagenstraat, want in de Prinsestraat bestaat het al langer.
Eindelijk een echte 'Indonees' in de straat. Er is al een indonesisch restaurant, (terecht) befaamd door de saté, maar echt indonesisch vind ik bijvoorbeeld de bami niet smaken (sorry). Bij Dayang wel. En probeer de Pepesan-vis eens. Een aanwinst.
Pimmes-Frites V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2012
Bij toeval hier beland na een bezoek aan de zaterdagmiddagsessie van het whiskyfestival. Je wilt dan wel wat eten, en Dayang oogde van buiten als degelijk en niet duur.
Dat klopte ook wel. Een veredeld afhaalrestaurant, zo zou je Dayang kunnen omschrijven. Het noemt zichzelf Eethuis & afhaalcentrum. Het meubilair ontstijgt dan wel het formicatafel-plastic-kuipstoelniveau, maar het interieur straalt, mede dankzij de schrootjeswanden geen luxe uit. Bij het betreden van de krappe toiletruimte is het schrikken als je via een grote spiegel met jezelf wordt geconfronteerd.
M’n drie festivalgenoten en ik namen allen een vorm van ‘rames’ (bami, kuning, nasi). Beslist lekker, maar wel wat aan de droge kant. Zeker het ‘draadjesvlees’ was daardoor een beetje lastig te verwerken. Het is een tijd geleden dat ik indonesisch at, maar ik weet zeker dat ik ooit wel betere ‘makan’ heb geproefd dan hier. Als het kon, dan zou ik voor het eten een 7,5 geven, maar dat kan niet, en dan kies ik voor een 7.
De bediening was best vriendelijk, maar het ontbrak soms aan alertheid. Dat het restaurant al vroeg op de avond behoorlijk vol zat, was daar mogelijk mede oorzaak van. Maar goed, als je met z’n vieren voor nog geen 55 euro eet met een biertje en een kop koffie erbij, dan valt er niets te klagen.
Marcel J.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2012
Onze eerste kennismaking met Dayang is goed bevallen. Dit nieuwe Indonesische restaurant heeft een vestiging in de Wagenstraat waar veel Chinese concurrentie is. De bediening is heel vriendelijk en attent. Dayang vinden wij niet z’n uitstraling hebben dat je daar met vrienden een avondje gaat dineren. Het is meer een gelegenheid waar je een kwalitatief goede Indonesische maaltijd kunt krijgen zonder hoge verwachtingen van de sfeer te hebben. De gerechten zijn goed van smaak, de groenten beetgaar en de vleesgerechten zijn lekker mals. Qua gebruik van kruiden en specerijen zou het voor mij iets meer mogen om de smaken van de gerechten nog beter tot hun recht te laten komen.
Kortom Dayang is een aanwinst in de Wagenstraat. Het restaurant is een bezoek meer dan waard.
Marszzz .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2012
Mijn favo indo-afhaal-toko. Heerlijk indonesisch eten (sumatraans dus niet zoet en wel in min of meerdere mate pittig en authentiek als ik die indonesische vriend mag geloven). Het is geen restaurantje om lang rustig te tafelen, maar je kan er wel even zitten om te eten als je je niet stoort aan de wachtende afhaalklanten. Vriendelijk en behulpzaam personeel.
Smaak En Sfeer .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Tsja weinig op aan te merken, alle klasiekers zijn er te krijgen en de bediening is snel maar het eten is niet zo smaakvol, als je toch ergens een snelle Indische hap wilt doen is er zoveel keus in Den Haag dat we hier niet snel terug zullen komen.