Meer informatie over restaurant Day Foodbar

Fonzie .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Hilton H.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Wij hebben hier meerdere malen geborreld. De wijnen zijn heel erg goed (wel stevig aan de prijs). Het eten is ook erg goed. WIj hebben veel bites to share besteld zoals de kroketjes, ham en pizza. Alle erg goed. Vooral de pizza's zijn heel erg lekker, worden vers bereid!
De bediening is attent, bij mooi weer soms wat laks, in de zin dat je zelf op zoek moet naar bediening om bijvoorbeeld de rekening te vragen.
Sander999 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Zeer attente, relaxte bediening. Stelt je zeer op gemak. Eten van goede kwaliteit. Bruschetta met pesto, tomaat, mozarella: niks bijzonders maar gewoon goede producten, smaakvol. Zit zo in het hoekje van het plein vestopt dat het me nog niet eerder was opgevallen, maar in dat hoekje heb je ook niet teveel last van dat lelijke plein. Dorade was smaakvol, en niet te zuinig. Ook geroostede kipsalade top. Goed wijnadvies erbij. Onverwachte topavond.
Ursula R.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Het allerbeste van dit nog redelijk nieuwe restaurant vond ik de bediening. Die waren echt allemaal, stuk voor stuk, heel vriendelijk en attent. Wij hebben heel lang zitten kletsen voordat we eens op de menukaart gingen kijken en daar gingen ze super mee om. Zo wel het terras (met leuk uitzicht over de fonteinen op het plein en dus meestal spelende kinderen) als binnen hadden een prettige uitstraling.
Het eten vond ik prima, maar niet super bijzonder. Ik had de Iberico hamburger en die was prima klaargemaakt, echt geen fast-food-exemplaar, maar ik vond hem ook niet erg bijzonder. Hij smaakte wel gewoon lekker. Maar samen met de leuke omgeving en de top-bediening zou ik hier weker wel terugkomen!
Moon Fai L.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Heerlijk gegeten, zonnig terras was redelijk vol en veel spelende kids bij de fontein. Dus wij zaten lekker rustig binnen.
Rustige landelijke inrichting met stoere stalen elementen. Zeebaars was heerlijk gegrild. Rose goed en ook de bijgerechten smaakten goed. Bediening erg "druk" met terras dus ze vergaten wel de gasten die binnen zaten. Jammer.
Verder zeker een aanrader voor als je in de buurt bent.
C H.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Laatste half jaar hier weer zo'n drie keer geweest en vooral grote complimenten voor het personeel! Ten eerste vriendelijk en behulpzaam, dit zouden ze overal moeten zijn, maar bij Day krijg je ook nog een lach, grapje of tip als extraatje. Je krijgt 't idee dat ze graag voor je lopen en t je echt naar je zin willen maken, ook als je om iets extra's vraagt.
Hoop dat ze dit blijven volhouden want het maakt echt de avond als het personeel plezier heeft in wat ze doen en voor de klant kunnen betekenen.

Eten, zoals in mijn vorige recensie beschreven, erg lekker! Nu al best veel geproeft van de kaart en nog geen echte misser gehad. Afgelopen keer was de mon choutaart met kersen en ijs weer heerlijk. (Tip!)

Al met al een echte aanrader.
Frank K.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Eindelijk een goede no-nonsense tent in het centrum van Amstelveen. Goede keuze. Gezellig druk, lekker eten en prima betaalbare wijn per glas. Gastvrije bediening , bijv. flexibiliteit om voor de kids buiten de kaart om een pasta carbonara te maken.
Thaïs J.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
Hier met een vriend gegeten. Hij had de caesar salade. Deze beviel hem erg goed.
Ik had de ibericobruger. Super lekker mals vlees. Het broodje was vers en knapperig. Heerlijke dressing. Het enige nadeel is dat de porties frites hier heel klein zijn. Ze zitten in een klein drinkglaasje. Zeker voor herhaling vatbaar, maar dan mogen ze wel iets doen aan de kleine porties frites ;-)
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2016
We wilden eerst bij een ander restaurant eten, maar deze was gesloten. Toen bij dit restaurant uitgekomen. Het is een leuk restaurant met een open keuken. Je kan hier lekker zitten zonder dat je last hebt van andere mensen. Er waren relatief veel kinderen aanwezig, maar daar had je geen last van. Het eten is er heerlijk en voor elk wat wils. Vooraf hebben wij samen een Antipasta voor 2 personen genomen met heerlijke worst, ham en kazen samen met 2 sauzen en vers brood. Als hoofdgerecht heb ik een heerlijke dunne Pizza chorizo genomen en mijn vrouw een hertenrug met spruitjes en aardappelpuree. Dit smaakte ons allebei erg goed. Kortom weer een leuk adresje erbij voor het geval we in Amstelveen zijn.
EmdeeWee01 .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2015
Toevallig kwamen we hier terecht omdat we op het laatste moment een Italiaans restaurant zochten in Amstelveen.
Zonder reservering hier op een maandagavond naar binnengelopen.
Gelukkig waren we niet de enigen want de zaak zat lekker vol.
Bij binnenkomst direct aandacht van de bediening.
De voorgerechten waren erg lekker wij bestelden verschillende bruchetta's en croquettes met kaas/rucola en serrano ham. Top.
Als hoofdgerecht had ik een uitstekende Scallopina Milanese, gepaneerd met Parmezaanse kaas en geserveerd met goede rucola. Echt heerlijk. Verder bestelden we een pizza met opvallend lekkere bodem. Een ander had een mooie Iberico hamburger. Ook erg goed.
De Chardonnay was niet helemaal onze smaak, beetje waterig, maar de Souvignon Blanc was erg lekker.
De bediening was goed, attent en behulpzaam.
We komen zeker terug hier.
C H.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Hier nu meerdere keren gegeten, zowel voor lunch als diner, en altijd erg lekker.

Leuke kaart met fijne pizza's, pasta's, vlees- en visgerechten. Er is vaak net iets anders of verrassends aan een gerecht wat ik leuk vind en toch wisselt de kaart zo nu en dan. Tot nu toe vitello tonato, anti pasti plank, pasta met paddestoelen, pizza bresola, pizza bruschetta, mon chou taart, lemon meringue taart en aardbeien in mascarpone gegeten en altijd goed en erg smakelijk.

Je kan overigens ook meerdere kleine hapjes bestellen en een antipasti plank als je een tapas achtige/Shared dining manier wilt eten.

Wat voor mij een pluspunt is en zeker bijdraagt aan een gezellige fijne avond is het warme, industriële maar toch cleane interieur met Scandinavische hints. En ook het (ecologische) servies vind ik prachtig. Als je thee bestelt krijg je een eigen potje met een lekkere mok. Geeft een fijn knus gevoel.

Personeel altijd erg vriendelijk en correct en helpt met een keuze maken, als je dat wenst, door hun persoonlijke favoriet aan te raden.

Hier kom ik zeker weer eens terug.
Vreugde .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
Zeer gastvrij ontvangen en attente bediening in een gezellige ambiance. Wat een heerlijk bourgondisch vegetarisch plankje staat er op de kaart ! Ook van de tonijnpizza genoten , laten snijden zodat we hem konden delen . Heerlijk informeel tafelen onder het genot van een perfecte wiite wijn in een mooi glas ....de volgende keer gaan dit weer bestellen maar dan op het mooie terras. La dolce vita in Amstelveen.....!!!!
Guytho27 .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2015
Ik vraag me af waar alle hoge beoordelingen van komen. De eerste keer dat ik daar ging eten was het eten prima!! Het is een leuke setting decor is lekker hip en fris. Het eten is was dit keer niet te eten.

De pizza spinazie was niet te eten had geen smaak ,had een prima dunne bodem die zo hard als karton was, was verder niet bijzonder van smaak. De entrecote was erg taai en niet smaakvol. Frietjes zijn lekker krokant. Gegrilde groenten waren wat verbrand de bruschetta met tomaat was zacht van de vocht had ook geen smaak,de pasta met garnalen was te vettig en zout.

Ik heb mijn beklag gedaan eerst deed ze alsof ze water zag branden daarna heeft ze de entrecote van de bon gehaald.

Het is een prima plek met terras voor een wijntje of koffie.
Thaïs J.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2015
Ik vraag me af waar alle hoge beoordelingen van komen. het is heel gewoontjes eten in een leuke setting. Decor is lekker hip en fris. Het eten is 'normaal'.

De pizza spicey chicken was niet spicey. Had een prima dunne bodem, zag er mooi uit, maar was verder niet bijzonder van smaak. De entrecote was erg lekker en smaakvol. Op de gril, perfect medium rare, zoals ik gevraagd had. Frietjes lekker en krokant. Gegrilde groenten waren wat verbrand op de schilletjes. Dat proefde je.

Het is een prima plek met terras voor een snelle hap, een wijntje of koffie. Vergelijk het met Loetje qua niveau. Als je écht goede pizza wilt voor dezelfde prijs, wijk dan uit naar Ouderkerk aan de Amstel.
Campolungo .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Deze laatste in een lange rij van pogingen om een leuke eetgelegenheid aan het Stadshartsplein te creëren lijkt na 9 maanden goed op weg. Wij konden in dit middelgrote split level eetlokaal nog net het laatste tafeltje krijgen. Rustige inrichting zonder enige poespas, maar met zo'n volle bak toch wel sfeervol. De kaart is eenvoudig, schappelijk geprijsd en voornamelijk Italiaans, maar dan meer zoals in een modern eetcafé dan in een trattoria. Voor ieder wat wils. De voorgerechten (vooral veel vleeswaren en kaas) lieten wij aan onze neus voorbijgaan, maar wat we om ons heen zagen zag er goed en eerlijk uit. De dagspecial was ossobucco, maar die viel een beetje tegen. Nogal dunne plak, meer gebakken dan gestoofd, met alleen wat gebakken aardappelen erbij. Op de desserts was niets aan te merken. De taart van de dag (chocolade) was erg lekker en ruim bemeten. Pluspunt vond ik de ruime en gevarieerde keus aan open wijnen (6x rood, 6x wit uit diverse landen). Ook de bediening was zeer plezierig en accuraat. Kortom: "Day" is prima geschikt om aardig en zeer betaalbaar te eten, maar verwacht hier geen culinaire verrassingen of meer ingewikkelde bereidingen.
Calijn R.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2015
Gisteren even gegeten bij Day. Het was prachtig weer en het terras was nog open, maar wij kozen toch voor tafeltje binnen. Voor als het koud zou worden. Door de volledig openslaande deuren heb je toch het buitengevoel. Een simpele kaart met pasta, pizza en maaltijdsalades. Voor max 15 euro. Wij hadden de pasta vongole. Hoewel de vongole even wat beter gespoeld mogen worden en de olijfolie wel heel rijkelijk was gedoseerd aten we smakelijk en werden prettig bediend. Geen ruimte voor een toetje. Ik vond het een aanrader. Bij terrasweer kom ik zeker terug!
Nina V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Wat een aanwinst voor Amstelveen Stadshart (Dit was broodnodig.) Het restaurant ziet er prachtig uit van binnen, net alsof je in de Pijp ergens aanschuift. Hout, rustig, rustiek.
De wijnkaart is zeer goed, ik had onder andere de wijn van de dag: biologische Riesling (5,50), wat een topper. Als hoofdgerecht een pizza: licht, goed op smaak, genieten. Mijn tafelgenoot had een Saltimbocca en die zag er goed uit. Ik ben blij dat Day er is gekomen en hoop dat de andere horecazaken iets leren van ze. De bediening was ook hoogst vriendelijk. Tot snel weer!
Bob W.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
onverwachts met Pasen toch een hapje eten en uitgekomen op het stadshart van Amstelveen, bij Day. Een hele mooie zaak keurig aangekleed met moderne attributen wat lekker oogt, jammer was wel de rommel op de grond, geen bezem of een vegertje door het personeel gebruikt, het kan wel wat schoner allemaal. Het eten was perfect een gecombineerd voorgerecht met allerlei Italiaanse lekkernijen op een mooie lange plank, een genot om te krijgen en om van te kunnen eten. Hoofdgerecht, kip met pesto in een krokant jasje en een Pizza, allebei erg goed. Dessert subliem, een heerlijke soort aardbeien mouse een 10 zo lekker.
Bediening ook erg netjes, volgende keer even de stoffer er door en dan is decor ook een dikke 9.
Beste Bob, dank voor je recensie. Fijn dat je lekker gegeten hebt. Een stoffer door de zaak na een drukke paasbrunch is uiteraard geen overbodige luxe. We gaan ermee aan de slag! tot snel.
Marc B.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Met 2 volwassenen en 2 kinderen van 4 & 5 gegeten. Geweldige service, vooral waar t de kids betreft, ze mochten in de keuken kijken en zelf hun ijs uitzoeken. Entrecote was goed gegrild en overige gerechten waren van goede smaak en kwaliteit. Zeker een aanrader voor een familie etentje!
C86 .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
In het Stadshart in Amstelveen zijn enkele restaurantjes waar je terecht kunt voor een snelle hap, doch de service laat vaak te wensen over en het eten is niet echt bijzonder. Mede om die reden was ik bijzonder positief verrast door restaurant Day, dat er bij mijn weten nog niet zo lang zit. Het decor zag er al goed uit bij binnenkomst en het personeel is vriendelijk en weet hoe het hoort. De kaart is niet zeer uitgebreid, maar bevat voldoende keuze uit diverse Italiaanse gerechten. De porties zijn voldoende groot, de ingrediënten vers en er is aandacht besteed aan de gerechten. En dat voor een zeer redelijke prijs.
Een volgende keer dat ik in het Stadshart een hapje wil eten, loop ik zeker naar Day (in de hoop dat er een tafeltje vrij is).