Day Foodbar

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Day Foodbar

Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2018
Hier op een zwoele avond met vier man op het terras gegeten. Verschillende gerechten besteld, allemaal goed, maar geen culinaire hoogstandjes. Standaard prijzen. Personeel had t lastig deze avond. We moesten meerdere keren vragen waar de bestelde drankjes bleven. Diet werd gecompenseerd met afsluitende koffie, die we niet hoefden te betalen. Maar first-time-right is beter...
Mara V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2018
Ik bestelde een cashew latte ivm lactose allergie en kreeg koemelk! Vervolgens mocht ik deze gewoon afrekenen en zit ik onder de allergie. Het personeel ging hier heel laks en ongeïnteresseerd mee om, toen ik dit aangaf.
Harry_ .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Het eten is veel te duur voor wat je krijgt. De Linguine met Parmezaan was erg flauw en de hamburger was te gaar. De steak of the week was erg weinig voor 25 euro en had niet veel smaak.

Het personeel is onprofessioneel en zou eens een cursus in service moeten krijgen: meerdere malen om vergeten drankjes gevraagd en de tafel stond aan het eind van het diner vol met lege glazen.

De akoestiek is dramatisch. Je kan elkaar amper verstaan, want het is heel rumoerig.

Wij gaan hier niet meer heen voor diner
Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Even winkelen en de markt op in Amstelveen en dan eten we altijd een broodje. Wie schetste onze verbazing dat alle restaurantjes aan de buitenkant van het plein (Bijenkorf zijde) allemaal dicht waren en verdwenen! Er is een grote verbouwing gaande. En zo kwamen we bij Day Foodbar terecht. Een leuke tent met prima, attente bediening. We aten er met z'n drieën en hadden een focaccia Buffalo Mozzarella, focaccia kip en een focaccia vitello tonnato. Allemaal erg lekker maar wel aan de prijs. Bijna 10 euro voor een broodje is best duur. Maar het was gelukkig wel erg lekker. Klein minpuntje was dat de koffie, hoewel lekker, niet meer gloeiend heet was en dat is jammer.
R. E.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2018
Leuke ambiance, sfeervol en toegankelijk. De bediening was weinig geïnteresseerd en niet echt vriendelijk. De focaccia leek op stokbrood. De tomatensap smaakte zuur. De voetenbanken waren prima. Tot aan het afrekenen aan toe had het vriendelijker gemogen. Jammer, want het is een gezellige plek.
Ank V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2018
Onrijpe meloen op het plankje, de slakken waren redelijk taai, met anijs aangemaakt; moet je van houden die typische smaak, stond niet vermeld, ik vond het niet lekker,geen smaakvol gerecht, 2 slakken gegeten maar stond wel op de rekening. Bediening vriendelijk maar keuken heeft werk te doen; onrijpe tomaten gebruiken voor de bruschetta, tsja. Ook niet een fijn gezicht dat 1 van de koks continue aan zijn neus/gezicht zit in de open keuken.
Happenensnappen .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Kwaliteit van de hamburgers en pasta vonden erg goed. Bediening had geen verzorgende uitstraling en overzicht op de gasten. Vervolggangen en drankjes kwamen na meerdere verzoeken. Luidruchtig, waardoor "even bijkletsen" moeizaam is.
Suzanne D.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Inmiddels zijn we al een keer of 7 bij Day geweest. Het is 1 van onze favoriete plekken in Amstelveen om naar toe te gaan om een avond bij te kletsen.

De keren dat we binnen hebben gezeten, zijn we super goed geholpen; erg vriendelijk en alert.
De laatste keren dat we buiten hebben gezeten, terwijl het terras vol zat (en we door iemand anders geholpen werden dan de keren er voor), was de service beduidend minder. Het duurde lang voordat we de kaart kregen en om water heb ik de ene keer 2 en de andere keer 3 keer moeten vragen. Zonde van de top ervaring van de keren er voor! Onze ervaring is dat de service erg afhangt van de drukte op het terras en door wie je geholpen wordt.

De 'plankjes' zijn aan te raden: een combinatie van gegrilde groenten, bruschetta, olijven, kroketjes en (evt.) vleeswaren en kaas. Wel al een flinke hap. De kaart bestaat uit een aantal vaste gerechten en een aantal dag/week gerechten, waardoor er genoeg keuze is. Tot dusver elke keer een ander gerecht gekozen en elke keer lekker gegeten. Bij het ene gerecht zit meer groente dan het ander. Lekkere Verdicchio.

Erg speels en sfeervol ingericht. Wel wat rumoerig. Op het terras zijn lekkere plekjes in de zon aan het einde van de middag.
Hilton H.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Wij hebben hier op een zaterdagavond gegeten. De tent ziet er erg leuk uit - trendy uitstraling.
Het eten is erg goed - lekkere ham, pizza's en snacks. Ontzettend teleurstellend was de tiramisu - wat een blunder. Veel te zoet (karamel op tiramisu?), waterig (net soep) en niet romig. De fabriek-supermarkt-tiramisu smaakt beter - en dat voor een Italiaanse tent.

Personeel is erg vriendelijk. Wat ons erg stoorde was dat wij naast een tafel zaten met twee dames - kennelijk vrienden van het personeel want het leek wel een personeelontmoetingsplek.
Wij vonden het erg asociaal dat het personeel daar een beetje aan het 'hangen' was en vooral erg luidruchtig was (Groftaal gebruik - kom op, gedraag je in het bijzijn van gasten!!!).
Vincent W.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Het was afgelopen zaterdag erg druk bij Day, hadden niet van tevoren gereserveerd. Gelukkig kwam er net een tafeltje vrij. Wat hebben we hier zalig gegeten zeg! Heerlijke wijn en prosecco, helaas niet veel tijd dus alleen een hoofdgerecht. De rundersukade wat geweldig, met de goede jus helemaal af!! Ook de bloemkoolrisotto was top! Met een goed dessert en een heerlijke limoncello een zeer geslaagd bezoek. De gastheer en het personeel zijn uitermate vriendelijk en behulpzaam, herhalingsgevaar!!!!
Hilton H.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Wij hebben hier meerdere malen geborreld. De wijnen zijn heel erg goed (wel stevig aan de prijs). Het eten is ook erg goed. WIj hebben veel bites to share besteld zoals de kroketjes, ham en pizza. Alle erg goed. Vooral de pizza's zijn heel erg lekker, worden vers bereid!
De bediening is attent, bij mooi weer soms wat laks, in de zin dat je zelf op zoek moet naar bediening om bijvoorbeeld de rekening te vragen.
Sander999 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Zeer attente, relaxte bediening. Stelt je zeer op gemak. Eten van goede kwaliteit. Bruschetta met pesto, tomaat, mozarella: niks bijzonders maar gewoon goede producten, smaakvol. Zit zo in het hoekje van het plein vestopt dat het me nog niet eerder was opgevallen, maar in dat hoekje heb je ook niet teveel last van dat lelijke plein. Dorade was smaakvol, en niet te zuinig. Ook geroostede kipsalade top. Goed wijnadvies erbij. Onverwachte topavond.
Ursula R.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Het allerbeste van dit nog redelijk nieuwe restaurant vond ik de bediening. Die waren echt allemaal, stuk voor stuk, heel vriendelijk en attent. Wij hebben heel lang zitten kletsen voordat we eens op de menukaart gingen kijken en daar gingen ze super mee om. Zo wel het terras (met leuk uitzicht over de fonteinen op het plein en dus meestal spelende kinderen) als binnen hadden een prettige uitstraling.
Het eten vond ik prima, maar niet super bijzonder. Ik had de Iberico hamburger en die was prima klaargemaakt, echt geen fast-food-exemplaar, maar ik vond hem ook niet erg bijzonder. Hij smaakte wel gewoon lekker. Maar samen met de leuke omgeving en de top-bediening zou ik hier weker wel terugkomen!
SelinA L.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Heerlijk gegeten, zonnig terras was redelijk vol en veel spelende kids bij de fontein. Dus wij zaten lekker rustig binnen.
Rustige landelijke inrichting met stoere stalen elementen. Zeebaars was heerlijk gegrild. Rose goed en ook de bijgerechten smaakten goed. Bediening erg "druk" met terras dus ze vergaten wel de gasten die binnen zaten. Jammer.
Verder zeker een aanrader voor als je in de buurt bent.
C H.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Laatste half jaar hier weer zo'n drie keer geweest en vooral grote complimenten voor het personeel! Ten eerste vriendelijk en behulpzaam, dit zouden ze overal moeten zijn, maar bij Day krijg je ook nog een lach, grapje of tip als extraatje. Je krijgt 't idee dat ze graag voor je lopen en t je echt naar je zin willen maken, ook als je om iets extra's vraagt.
Hoop dat ze dit blijven volhouden want het maakt echt de avond als het personeel plezier heeft in wat ze doen en voor de klant kunnen betekenen.

Eten, zoals in mijn vorige recensie beschreven, erg lekker! Nu al best veel geproeft van de kaart en nog geen echte misser gehad. Afgelopen keer was de mon choutaart met kersen en ijs weer heerlijk. (Tip!)

Al met al een echte aanrader.
Freek K.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Eindelijk een goede no-nonsense tent in het centrum van Amstelveen. Goede keuze. Gezellig druk, lekker eten en prima betaalbare wijn per glas. Gastvrije bediening , bijv. flexibiliteit om voor de kids buiten de kaart om een pasta carbonara te maken.
Thaïs J.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
Hier met een vriend gegeten. Hij had de caesar salade. Deze beviel hem erg goed.
Ik had de ibericobruger. Super lekker mals vlees. Het broodje was vers en knapperig. Heerlijke dressing. Het enige nadeel is dat de porties frites hier heel klein zijn. Ze zitten in een klein drinkglaasje. Zeker voor herhaling vatbaar, maar dan mogen ze wel iets doen aan de kleine porties frites ;-)
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2016
We wilden eerst bij een ander restaurant eten, maar deze was gesloten. Toen bij dit restaurant uitgekomen. Het is een leuk restaurant met een open keuken. Je kan hier lekker zitten zonder dat je last hebt van andere mensen. Er waren relatief veel kinderen aanwezig, maar daar had je geen last van. Het eten is er heerlijk en voor elk wat wils. Vooraf hebben wij samen een Antipasta voor 2 personen genomen met heerlijke worst, ham en kazen samen met 2 sauzen en vers brood. Als hoofdgerecht heb ik een heerlijke dunne Pizza chorizo genomen en mijn vrouw een hertenrug met spruitjes en aardappelpuree. Dit smaakte ons allebei erg goed. Kortom weer een leuk adresje erbij voor het geval we in Amstelveen zijn.
C H.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Hier nu meerdere keren gegeten, zowel voor lunch als diner, en altijd erg lekker.

Leuke kaart met fijne pizza's, pasta's, vlees- en visgerechten. Er is vaak net iets anders of verrassends aan een gerecht wat ik leuk vind en toch wisselt de kaart zo nu en dan. Tot nu toe vitello tonato, anti pasti plank, pasta met paddestoelen, pizza bresola, pizza bruschetta, mon chou taart, lemon meringue taart en aardbeien in mascarpone gegeten en altijd goed en erg smakelijk.

Je kan overigens ook meerdere kleine hapjes bestellen en een antipasti plank als je een tapas achtige/Shared dining manier wilt eten.

Wat voor mij een pluspunt is en zeker bijdraagt aan een gezellige fijne avond is het warme, industriële maar toch cleane interieur met Scandinavische hints. En ook het (ecologische) servies vind ik prachtig. Als je thee bestelt krijg je een eigen potje met een lekkere mok. Geeft een fijn knus gevoel.

Personeel altijd erg vriendelijk en correct en helpt met een keuze maken, als je dat wenst, door hun persoonlijke favoriet aan te raden.

Hier kom ik zeker weer eens terug.
Vreugde W.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
Zeer gastvrij ontvangen en attente bediening in een gezellige ambiance. Wat een heerlijk bourgondisch vegetarisch plankje staat er op de kaart ! Ook van de tonijnpizza genoten , laten snijden zodat we hem konden delen . Heerlijk informeel tafelen onder het genot van een perfecte wiite wijn in een mooi glas ....de volgende keer gaan dit weer bestellen maar dan op het mooie terras. La dolce vita in Amstelveen.....!!!!